Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jestes pewien ze to sprzegło skoro tak dosyć dziwnie sie zachowuje? Dlaczego na 1 i 2 biegu sie nie ślizga???

 

Komplet tzn z tarczą i dociskiem? Jaka firma i jak wiela- tak przy okazji pytam :8)

 

O dwumasie za 3 klocki to nie wiedziałem ze moze sie tez podjechac :| Tak sie troszke teraz wystraszyłem. andre zrobił mi małe huuuu- :?

No to mechanik został do odwiedzenia...... ale meczy mbie dlaczego nie na 1 i 2 :?: Niech ktos podpowie jak wie bo znowu mi sie coś do łba wbije i bede miesiąc chodził i myśał dlaczego to tak- nawet jak wymienie i problem minie :)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
1, 2 inne przelozenia, inne predkosci obrotowe, inne momenty musi znosic, inne obciazenia. Kupilem komplet za cos kolo 400zl, allegro. Co ciekawe sprzeglo w opakowaniu SACHS, na tarczach naklejki sachs i valeo, a wybite luk.. Ale moze tak ma byc :D

Xdrive

Koder

Opublikowano

Ja za komplet sprzegla Sachs (tarcza + docisk) zaplacilem w sklepie 590 zł. 300 zł za wymiane w podrzeszowskiej firmie AUTOMACHER.

 

W moim przypadku bylo tak, ze gdy jezdzilem normalnie to uslizgi sprzegla nie byly meczace. Jednak gdy chcialem pojechac szybciej to niejednokrotnie zdazylo sie, ze na 2 biegu stalem prawie w miejscu a obroty rosly az do czerwonego pola. Podobnie bylo gdy podczas mocniejszego przyspieszania zmieniałem z dwojki na trojki to zanim auto zaczelo przyspiszac bylo czuc slizganie sie sprzegla.

 

Mechanicy po zdjeciu skrzyni nie widzac jeszcze kola dwumasowego juz troche mnie nastraszyli, ze nie wiadomo w jakim bedzie ono stanie. Nie powiem, ale troche strachu sie najadłem. Jezeli tarcza jest na wykonczeniu to wystajace z niej nity moga porysowac powierzchnie kola dwumasowego. Inny przypadek jego zniszczenia to po prostu silne przegrzanie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wracam do tematu, z dedykacja dla kolegi Filona. Wymienilem komplecik sprzegla w OSSO i jestem zadowolny, nic sie nie slizga, sprzegiełko dziala super, polecam taka operacje - 400zl. Ale jednak jest cos co mnie nie pokoi - przy ruszaniu z pewnego zakresu obrotow szarpie. Myslalem ze to wina zdeformowanych tarcz, ale po wymianie nie ustapilo - wiec za 200tys gdy znow sprzeglo zacznie sie slizgac wymiana dwumasowki :mrgreen: teraz tylko olej i do Geko :mrgreen:

Xdrive

Koder

Opublikowano
Wracam do tematu, z dedykacja dla kolegi Filona. Wymienilem komplecik sprzegla w OSSO i jestem zadowolny, nic sie nie slizga, sprzegiełko dziala super, polecam taka operacje - 400zl. Ale jednak jest cos co mnie nie pokoi - przy ruszaniu z pewnego zakresu obrotow szarpie. Myslalem ze to wina zdeformowanych tarcz, ale po wymianie nie ustapilo - wiec za 200tys gdy znow sprzeglo zacznie sie slizgac wymiana dwumasowki :mrgreen: teraz tylko olej i do Geko :mrgreen:

 

A ja pytanie do wszystkich. Jak sie obiawia owe slizganie sprzegla ?

Czy to jest wlasnie takie lekkie szarpanie jak sie powoli puszcza pedal sprzegla, czy inaczej sie toto obiawia ?

 

U mnie podczas ruszania zawsze bylo czuc lekkie szarpanie, dopiero jak na 1 biegu puszcze pedal sprzegla to szarpania nie ma. To szarpanie jest w zakresie 0 (pelna podloga) - 1/2 calosci...

Opublikowano (edytowane)

To szarpanie to PODOBNO "zamachowe koło dwumasowe" daje znac o swoim przebiegu. Na jego zywotnosc wplywa np ostre ruszanie

 

Slizganie sprzęgła rozpoznasz po wzroscie obrotow bez przyspieszenia. Ja mialem ten objaw gdy np gwałtownie przyspieszałem na 4 biegu od 60km/h. Obroty rosły nie rownomiernie, bylo sluchac nieprzyjemny dzwiek. Mialem tez taki efekt ze przy gwałtownej zmianie biegów zanim sprzęgło zasprzęgliło powaznie sie slizgneło (specyficzny dzwiek), chodzi o np jazde z pod swiateł 1,2,3 ;) Reasumujac:

 

Szanujcie swe sprzegiełka bo nie sa niesmiertelne, dawajcie w pi...e z rozumem :cool2:

Edytowane przez e46

Xdrive

Koder

Opublikowano
Kolego e46 za sprzeglo wraz z wymiana zaplaciles tylko 400 zl???

 

:mrgreen: To bylo by zbyt piekne, sprzegło kolo 450 allegro, wymiana 400 netto ( :lol: )

Xdrive

Koder

Opublikowano

Juz sie przymierzam- komplet Sachs 520 zeta.O dwumas tylko zapytałem (bałem sie słuchac :D ) ale nie ma tragedii- 1600 zeta.

Sprzęgło mam na dobiciu ale chciałem sprawdzic dzisiaj jak na jedynce i dwójce daje sobie radę, wyłączyłem ASC i na krzyżówce na skręcie but.....

wyjeb... takiego baka ze sie sam przestraszyłem :D Pół bieznika chyba zostawiłem i idiote z siebie zrobiłem bo tak mi zakręciło że całe kółko musiałem zrobić :wink:

Chwile póxniej na 5 biegu przy 80 pedał do podłogi i..... slizga sie sprzegiełko

No więc wymiana jak nic :-).

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

wiec tak - jesli chodz o koszty to koplet sprzegla oklo 400zl luk oraz kolo dwumasowe oklo 1700 zl luk plus koszty wymiany .

 

O naprawie kola (jesli ktos kobinuje w ta strone ) to odradzam jest to raczej nie wykonalne chodz wiem ze sa firmy ktore sie reklamuja ze takie zeczy robia ale odradzam , gadalem z jednym co to robi powiedzial mi w prost tego kola nie ma jak zlapac zeby obrobic wiec jakos kobinuja .....

 

Problem w tym ze przy zmianie sprzegla trzeba tez sciagnac kolo zeby je dobrze obejzec bo nie widac czy jest ok po sciagnieciu tarczy przynajmniej tak bylo w moim wypadku .

 

Przed zrobieniem sprzgla najlepiej sprawdzic plyn/ odpowietrzyc .

 

sam uklad jest banalnie prosty lozysko, lapa, docisk , tarcza praktycznie nie ma co sie tam uwalic wszytko jest solidne. Samemu mozna to zrobic skrzynia nie jest ciezka przynajmniej w 330d 5b :) wystarczy dlugie klucze i kupel :)

 

 

Mnie zaczelo slizgac na 3 bigu i to bardzo zadko tak bylo przez pare miechow az do czasu gdy po daniu ostro gazu slizglo sie na 1 bigu i zasmiedzialo i wtedy zaczelo juz sliozgac na kazdym biegu na poczatku troche potem cosra zbardziej .

 

Nie wiem czy slusznie ale wychodze zalorzenia ze jesli kolo sie nie tlucze to moze wsakazywac na slizganie na wyzszych biegach pozniewaz sprzeglo jak sie konczy to i tak slizga rowno na wszytkich biegach bez wyjatku .

 

Ja na przyklad sprzeglo mialem w stanie idealnym a kolo zlurzyte ale przez to ze jestem laikiem nie wtrocalem sie do roboty mechola bo niby zna sie lepiej ....... no i wkoncu sam sobie zrobilem dobrze :dance:

Opublikowano
to mowi kolega ze teraz z "boczkami" nie ma problemów ? (po tym chipie) ?

Taaaa boczkiem spoko... na ile sprzęgło pozwoli ale to nie to samo co E36 325 :D. To jest diesel, ma za krótkie biegi no i... diesel a tych z założenia nie katuje..... ale jakby co to spoko- da sie boczkiem cos pokombinowac na luziku :D :D :D

 

 

A co do naprawy dwumasy to bym nawet sie do tego nie przymierzał, są takie rzeczy których najrozsądniej nie reperować (patrz:kondom) :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...Przed zrobieniem sprzgla najlepiej sprawdzic plyn/ odpowietrzyc...

 

Gdzie się odpowietrza to sprzęgło i jak sprawdzić poziom.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=21_0094&hg=21&fg=10

Part Number 16 ??

Opublikowano

wiec odpowietrzanie

sprawdzasz poziom plynu -znajduje sie ten pojemnik pod maska po stronie kierowcy przy szybie jest to zbiornik plyny hamulce/skprzeglo .

 

tam mamsz wskaznik .

 

potem podnosisz autko i i w okolicy sprzegal masz mechanizm hydralliczny taki niewielski przy nim masz taki gumowa kapturek a podnim srubke odkrecasz , naciskasz na pedal sprzegla i dolewasz plyn....

Opublikowano
Ale jaki płyn? - hamulcowy?

 

Poziom się sprawdza płynu hamulcowego, który jest wspólny z płynem od sprzęgła?

 

Jak jest wspólny to po co dolewać.

 

bo jak bedziesz odpowietrzc to na[pewno troche tego wylejesz a uzupleniasz zwyklym dot 2 (chyab nie pamietam nazwy )

 

zbiorniczek jest wpolny wiec lepiej sprawdzic dobrze poziom :)

Opublikowano
raczej nie niski poziom płynu może powodować np złe wysprzęglanie (zapowietrzenie układu )

 

 

 

 

uklad jest bardzo prosty malo plyny /zapowietrzenie w hydlralice spowduje ze ten maly kolek :) nie bedzie sie wysowac i naciskac na lape od ukladu wysprzeglania - a co za tym idzie brak mozliwosci wysoprzeglania . Slizganie powoduje docisk, tarcza, kolo dwumasowe , najczesciej te dwie ostanie. Jest jeszce mozliwosc taka ze doscisk ktory posiada automatyczna rgulacjie do grubosci( zluzycia) tarczy ( na takich malych sprezynkach ) moze sie przyblowac i zostac w jednej pozycji , wtedy to spooduje luzy w doscisku i sclizganie .

 

Przerobilem temat z tym wszytkim wiec jak cos podma nr na pm chetnie odpowiem na pytanka.

 

PS

jak cos mam do sprzedania tarcze i doscisk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.