Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Awiec sizga mi sprzeglo im wiekszy bieg tym bardziej slizga >jak zwiekszam moment .Generalnie efekt wykoczenie sprzegla docisku itp.

 

Dzsiaj wyminlime caly koplet na nowy (sprzeglo docisk lozysko) niestestey bez efektu dalej slizga jak przed wymiana pozaty tarcza i docisk nie byla w jakism fatalnym stanie . Zastanawiam nie co moze byc przyczyna skoro sprzeglo mozna wykluczyc kolo dwumasowe tez nie jest przycznya chyba ... wkazdym razie nic sie nie tlucze stuka itp.

 

Zastanawia mnie czy nie jest to przyczyna rostarojnie sie komputera ktory podaje za wysoki moment .

 

Auto bylo chipowna w mastersie jakies 4 miesiace temu i bylo wszytko ok po zmianie .Wiec juz sam nie wiem jaka jest przyczyna .

 

Prosze o pomoc bo wzasadzie nikt nie wie jak dotad co jest grane .

Opublikowano
Sprzegło jest chyba napedzane hydrauliką, moze tam doszukuj sie problemow (wymiana plynu hamulcowego ??)

Xdrive

Koder

Opublikowano
Sprzegło jest chyba napedzane hydrauliką, moze tam doszukuj sie problemow (wymiana plynu hamulcowego ??)

 

przy wymianie wypadl mi ten tloczek hydralliczny i wylalo sie troche plynu co uzupelnilem a na koniec oczywiscie odpowietrzylem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej wykluczam „rozstrojenie” się komputera sterującego pracą silnika. Znając Masters’a nie dał Ci niewiadomo ile Nm z samego dołu co by skutecznie wykańczało sprzęgło.

 

Jak masz wykres to wrzuć, zobaczymy jak to wygląda.

 

Generalnie sprzęgło w E46 się często ślizga, między innymi i u mnie. Ja mam inne objawy jak ruszam dynamicznie to potrafi się ślizgnąć a na wyższych biegach trzyma pięknie.

 

Może sprzęgło to kolejny feler w E46 ja osobiście nie stawiam na samą tarczę/docisk (bo nawet i to wymieniłeś) tylko na sterowanie / hydraulikę, nie do końca wysprzęgla.

Opublikowano
Raczej wykluczam „rozstrojenie” się komputera sterującego pracą silnika. Znając Masters’a nie dał Ci niewiadomo ile Nm z samego dołu co by skutecznie wykańczało sprzęgło.

 

Jak masz wykres to wrzuć, zobaczymy jak to wygląda.

 

Generalnie sprzęgło w E46 się często ślizga, między innymi i u mnie. Ja mam inne objawy jak ruszam dynamicznie to potrafi się ślizgnąć a na wyższych biegach trzyma pięknie.

 

Może sprzęgło to kolejny feler w E46 ja osobiście nie stawiam na samą tarczę/docisk (bo nawet i to wymieniłeś) tylko na sterowanie / hydraulikę, nie do końca wysprzęgla.

 

wykresu niestety nie mam ale jak pisalem z 4 misiace jcechalem inie bylo zadnego posizgu moze czasme na 3 biegu ale bardzo zadko teraz sizga mi prakrtycznie na kazdym biegu jak mocno cisne .

 

 

Jesli chodzi o wysprzeglanie to nie zabardzo rozumiem o co chodzi jest to zwykly cycek hydralliczny ktory pcha lape ktora natomist naciska sprzeglo wiec tu nie ma co sie wzasadzie zepsuc wiec gdyby nie wysprzeglal to by byl problem z wsadzeniem biegu a ztym nie mam problemu ..

 

No chyba ze caly czas mi wysprzegla czyli ze przez to badzieeiw nie dokonca mi dociska docisk do do tarczy ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie o tej ostatniej sytuacji ja cały czas myślę. To są moje przypuszczenia bo już nie pierwszy raz słyszę o sprzęgle w E46. Może miałeś już to sprzęgło zużyte a wirus mógł pomóc w wysraniu się go.

 

Ja na razie się nie czepiam bo generalnie mi nie przeszkadza, powiem więcej czasem ruszę jak rakieta a czasem obroty rosną a ja się toczę :/ i dlatego podejrzewam, że to coś z wysprzęglaniem bo ta sytuacja nie występuję cały czas.

Opublikowano

no troche pomysalem i trche to dziwne bo gdyby mi zabardzo nciskal na sprzeglo czy by nie slizgalio na kazdym biegu bez wzgledu na moment obr. ?

 

wkazdym razie wsadze dwojke i wykrece wysprzeglik i zobacze czy dalej slizga , chyba ze ktos ma inny pomysl co sie moglo podziac.

Opublikowano
Moze ma kolega jakies ponad normalne opory toczenia, zapieczone zaciski z tylu albo cos podobnego co znaczaco zwieksza obciazenie sprzegla ? Moze tez np technika puszczania sprzęgla powoduje ze jest nadpalone ? Ja jednak stawialbym na chip

Xdrive

Koder

Opublikowano
Moze ma kolega jakies ponad normalne opory toczenia, zapieczone zaciski z tylu albo cos podobnego co znaczaco zwieksza obciazenie sprzegla ? Moze tez np technika puszczania sprzęgla powoduje ze jest nadpalone ? Ja jednak stawialbym na chip

 

to tez raczej wykluczam jak skrzynai byla wykrecona moglem swobodnie krecic walem tak wiec zostaja tylko diw mozliwosci wysprzeglanie lub chip

z drugiej strony jesli chodzi o chip dziwne jest to ze chodzil bez zazutow przez pare miesicy wiec co mogl sie komp przestawic .....

nie jestem zbyt zorjetowany w temacie ale jest to chyba zwykly sterownik

z pamiecia eprom wiec chyba sam z siebi sie nie moze przestaic , zmodyfikowac , no chyba ze jest uszkodzony i stracil czesc danych ale to chyba by wogole warjowal .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A gdzie jest wysprzęglik? Tu gdzieś przy pedale sprzęgłą?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=21_0094&hg=21&fg=10

 

O samoistnym przestawieniu się programu możesz zapomnieć, pisałem o tym wyżej. W programie jest checksum, który musi się zgadzać wystarczyłoby by tuner pomylił się o kropkę czy wartość i by silnik nie odpalił.

Opublikowano
A gdzie jest wysprzęglik? Tu gdzieś przy pedale sprzęgłą?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=21_0094&hg=21&fg=10

 

O samoistnym przestawieniu się programu możesz zapomnieć, pisałem o tym wyżej. W programie jest checksum, który musi się zgadzać wystarczyłoby by tuner pomylił się o kropkę czy wartość i by silnik nie odpalił.

 

No tak to jest ten silownik hydlraliczny nr18 przy komorze skrzyni lape ale nie wydaje mi sie aby on byl przyczyna slzgania musal by caly czas naciskac na ta lape ktora naciska na sprzeglo .

 

Z drogiej strony nie mam jak tego sprawdzic bo jak go odepne to nieodpale auta na biegu no chybaze jakos dda sie go odsunac ???

 

a tak z drogiej strony idac tym torem ten silownik naciska na ten pedal w skrzyni a pedal na takie lorzysko chyba nr 3 nie opcji zeby to zle zalorzyc lub zabardzo nacidlako na tarcze przynajmniej tak mi sie wydaje

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=21_0093&hg=21&fg=05

Opublikowano
odswieze troche temat bo mam kolejne pytanie czy w moim przypoadku nie jest przyczyna kolo dwumasowe ?
Opublikowano
Koło dwumasowe będziesz raczej czuł po wibracji pedału sprzegła- skrajnie gajgi biegówa nie ślizganiu sie
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

to juz nie mam pojecia co jest grane dochodze juz do absordow czy np jest mozliwe odwrotne zlorzenie tarczy lub czy nadplona powowierzchnia kola dwumasowego od strony tarczy nie powoduje poslizgu ... tak czy siak juz nie mam sily chyba pojade do aso czego chcialem uniknac . Ale z tego co widze jest to tak extyrymalny problem ze uzytkownicy tego forum jeszcze nie spotakli . Wkazdym razie jak rozwilam ten problem dam znac .

 

:mad2:

Opublikowano
Moją wypowiedza nie sugeruj sie jako pewnikiem. Po prostu ja tak miałem w Toledo TDI. Jak na wysokim biegu przy małęj prędkości- odpowiadającej max. Nm wciskałen do dechy to wrażenie było jakbym do kołyski wpadł. Telepało pedałem, lewar biegów też dostawał trzesionki, na budę też przenosiły sie wibracje.... ale o slizganiu nie było mowy!!! z tym ze w tych toledo może to inaczej jakoś działało??? Poza tym tam to koło dwumasowe i tzresienie to taki troszkę typowy defekt samochodu był...
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
No i znalazlem wrescie problem slizgania okazlo sie ze tarcza sprzegla nie przylega cala powiezchnia do tarczy ( prawdopodbie krzwe kolo ) teraz czeka mnie rozbiorka i ocena kola czy da sie z tym cos zrobic czy splokac sie na nowe ? wkazdym razie tyle dobrze ze wiem juz co . thx wysztkim za rady .
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

na zakonczenie taka jak obiecalem znalazlem rozwiazanie

ktore tak jak przewidzialem bylo uszkodzone kolo dwumasowe w bardzo dziwny sposob bowiem nie tluklo sie tak jak by wsazywalo na kolo dwumasowe . Wiec jak zacznie wam sie slizgac sprzeglo to moze sie okazac tak jak w moim przypadku uszkodzeniem kola a mechanik wymieni tak czy siak wam sprzeglo wiec lepiej przypilnowac i sprawdzic dobrze co jest czy sprzeglo czy kolo.

 

pozdrawiem

 

 

 

ps

mam do sprzedania koplet sprzegal i doscisk w satnie tarcza dobra docisk idelany .

Opublikowano
A nie mówiłem :!: :!: :!: :wink: właściwie to nie mówiłem :D bo koło dwumasowe to nie podejrzewałem ze sie moze slizgać tylko bez bicia
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Minęło pare tygodni...... i tez mi sie cos ślizga :D Też chipa mam :D

Tylko ze ni chu chu nie slizga sie na 1 i 2 biegu. na 3 też chyba nie! Czuje jak obrotomierz skacze na wysokie obroty, odgłos jakbym automatem jeździł :lol: ...... ale tylko na 4 i 5 biegu jak dusze od 2000 rpm. Jak wciskam pedał do podłogi tak przy 3000 rpm to jest spoko.

Czy miałeś jakies podobne objawy i dlaczego przy "mocnej" 1 i 2 nie ślizga mi sie :?: :?: :?:

A jjaki jest koszt dwumasy i sprzegłą- że duzy to wiem ale jak bardzo :?: :cry2: :wink:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Minęło pare tygodni...... i tez mi sie cos ślizga :D Też chipa mam :D

Tylko ze ni chu chu nie slizga sie na 1 i 2 biegu. na 3 też chyba nie! Czuje jak obrotomierz skacze na wysokie obroty, odgłos jakbym automatem jeździł :lol: ...... ale tylko na 4 i 5 biegu jak dusze od 2000 rpm. Jak wciskam pedał do podłogi tak przy 3000 rpm to jest spoko.

Czy miałeś jakies podobne objawy i dlaczego przy "mocnej" 1 i 2 nie ślizga mi sie :?: :?: :?:

A jjaki jest koszt dwumasy i sprzegłą- że duzy to wiem ale jak bardzo :?: :cry2: :wink:

 

Ile czasu od VIRa minelo do tych obiawow, ktore opisaliscie ?

Juz mam oszczedzac, czy jeszcze troche posmigam ? :D

Opublikowano

Przez 3 miechy zrobiłem 8 tkm. Wczesniej wszystko smigało na cacy. własnie sprawdzałem i sprzegło to nie jest koszt tragedai- koło dwumasowe juz tak :doh:

Sam przebieg tez juz mam duzy wiec moze to od nowosci byc sprzegiełko, chociaz nie wiadomo czy chip nie dobił mocniej. Wiele elementw mialem wymienianych (Helmut wymieniał) 2 lata temu - nabite daty produkcji. Co do sprzegła to nie wiem czy tam gdzieś jest ozaczenie. Gdybym wymieniał to dam wam znac jak to u mnie wygladało. jak mialem je np. od nowości to znaczy ze masz jeszcze duuuzo kilometrów do przejechania bezawaryjnie :wink:

Doczytałem, ze to moze byc problem płynu hamulcowego wiec sprawdzę, ale zastanawia mnie cały czas dlaczego na 4 i 5 to najmocniej czuc a na 1 i 2 choćbym sie posrał to sie nie ślizgnie!!!???

 

Specyficznego smrodu palonego sprzęgła tez nie ma- a wiem jak to śmierdzi

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Jestem swiezo po wymianie sprzegla na komplet Sachsa.

 

Zrobilem chip'a przy prziebiegu ok 140 000 km - wowczas sprzeglo uslizgiwalo sie dosc rzadko. Przejezdzilem ok. 10000 km z takim samym stylem jazdy - bylo juz coraz gorzej choc jeszcze nie tragicznie.

Umowilem sie na wymiane - po wyjeciu skrzyni okazalo sie, ze wszystko jest tak gorace, ze mechanik mial problem zeby to zdjac. Tam sie po prostu 'palilo'. Powiedziano mi, ze jeszcze troche a 'zajezdzilbym' kolo dwumasowe. Teraz, po ulozeniu sie sprzegla jest super. Nie ma czegos takiego jak jakikolwiek uslizg - ma trzymac i juz! Jak sie slizga to sie konczy i radze uwazac, bo w moim przypadku za sprzeglo w raz z wymiana zaplacilem 900 zl, pojezdzilbym troche dluzej i byloby..ojojojoj.... :)

Opublikowano
Minęło pare tygodni...... i tez mi sie cos ślizga :D Też chipa mam :D

Tylko ze ni chu chu nie slizga sie na 1 i 2 biegu. na 3 też chyba nie! Czuje jak obrotomierz skacze na wysokie obroty, odgłos jakbym automatem jeździł :lol: ...... ale tylko na 4 i 5 biegu jak dusze od 2000 rpm. Jak wciskam pedał do podłogi tak przy 3000 rpm to jest spoko.

Czy miałeś jakies podobne objawy i dlaczego przy "mocnej" 1 i 2 nie ślizga mi sie :?: :?: :?:

A jjaki jest koszt dwumasy i sprzegłą- że duzy to wiem ale jak bardzo :?: :cry2: :wink:

 

Ma dokladnie te same objawy, w dodatku najwiecej slizga sie na 4 przyspieszajac od np 60km/h. Tylko ze ja JESZCZE nie mam chip'a... :( zato mam juz komplet nowego sprzegla :mrgreen: tylko zamntowac

Xdrive

Koder

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.