Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z kilmą, który niedawno opisywałam. Ostatnio spotkałam się z opinia, że klima jest ok, tylko ja za dużo od niej wymagam, że po prostu w poprzednim aucie miałam lepszą :shock: Hmm.... w prawdzie pierwszy raz jestem w posiadaniu klimatronika dwustrefowego ale wydawało mi się, że choćby sama nazwa na coś wskazuje.

Tak więc pragnie zasięgnąć opinii posiadaczy takiego cuda

http://miffy.w.interia.pl/panel.jpg

na temat działania tejże klimy.

 

Jak działa wam różnica temperatur w strefach? Czy jeśli ustawicie po jednej stronie 16st a po drugiej 30 to różnica jest tak znaczna?

 

Jak ogólnie działa sterowanie temperaturą? Czy jeśli ustawicie 16 to jest rzeczywiście około 16 stopni a jak 22 to około 22? :)

Opublikowano

Cóż,ja myślę,że nie masz żadnego problemu z klimą.I nie ma co szukać dziury w całym.Jeżeli klima sie załącza i z z nawiewów płynie chłodne powietrze to znaczy ,że wszystko ok.Najlepiej to sprawdzić gdy nawiew powietrza jest ustawiony na środek,tj. drugi przycisk od góry po lewej stronie.Trzeba też pamiętać,że nie od razu w kabinie będzie temperatura jaką ustawimy.Na to potrzeba trochę czasu,trzeba trochę przejechać z załączoną klimą.No i oczywiście szyby zasunięte!

Zastanawia mnie ten test,który proponujesz?!Ustawianie tak skrajnych temperatur w poszczególnych strefach?Ale tak za bardzo nie widzę potrzeby takiego testu.Przecież nikt nigdy tak nie ustawia temperatury.

Warto zmienić filtr kabinowy,który ma wpływ na działanie nawiewów powietrza,a więc i na skuteczność klimy.Sam muszę to u siebie zrobić.

Pozdrawiam

Opublikowano
No właśnie, tyle że u mnie zawsze leci zimne, nieważne czy 32 ustawione czy 16, różnica jest minimalna. W poprzednim aucie tez miałam klimatronic, tylko 1strefowy i już na 1 stopniu było czuć różnicę... myślę, że jednak coś jest nie tak (filtr wymieniony). Diagnoza padła ostatnio na uszkodzony panel sterowania klimą.
Opublikowano
No właśnie, tyle że u mnie zawsze leci zimne, nieważne czy 32 ustawione czy 16, różnica jest minimalna. W poprzednim aucie tez miałam klimatronic, tylko 1strefowy i już na 1 stopniu było czuć różnicę... myślę, że jednak coś jest nie tak (filtr wymieniony). Diagnoza padła ostatnio na uszkodzony panel sterowania klimą.

No ale,czy tak sie dzieje,po jednej i po drugiej stronie?No i jeszcze jedna sprawa.Na panelu sterowania klimą,tuż pod wyświetlaczem,są czujniki temperatury wnętrza,po jednym dla każdej strefy.Może być tak,ze właśnie któryś czujnik jest uszkodzony.No ale ,to tylko gdybanie.

Poszukaj na forum,bo na pewno było już cos pisane o panelu sterowania klimy :wink:

Opublikowano
A jeszcze jedno.Nigdy w środku nie siedziałem z termometrem więc jaka dokładnie jest temp.nie wiem.W każdym razie zimą przyjemnie grzeje,a latem przyjemnie chłodzi.W poprzednim samochodzie miałem klimę ręczną i wydaje mi się,ze ona rzeczywiście dawała "mrożniejszy"nadmuch.Ale przecież taka rola klimatronika,żeby sie nie przeziębić tylko pomykać w przyjemnych warunkach :cool2:
Opublikowano
A jak masz ustawione pokretlo pod srodkowym nawiewem bo jak masz na niebieskim to nie bedzie takiej roznicy. Przestaw na czerwone i powinno byc czuc roznice u mnie moze z jednej leciec zimne a z drugiej gorace.
Opublikowano
A jak masz ustawione pokretlo pod srodkowym nawiewem bo jak masz na niebieskim to nie bedzie takiej roznicy. Przestaw na czerwone i powinno byc czuc roznice u mnie moze z jednej leciec zimne a z drugiej gorace.

zgadzam sie z kolego sprawdzalem u siebie na takiej samej klimie 2 strefowej jezel;i przestaisz pod glownym naiwiewem na cieple czuc ruznice jezeli na zimne praktycznie nie czuc zadnej ruznicy

sprawdz dziala :cool2:

Opublikowano

U mnie to jest tak, że rzeczywiście jak kręcę pokrętłem to jest cieplej-zimniej, na to reaguje ale nie reaguje na regulator temperatury.

 

A co kropki znaczą jak nie ciepłe zimne? :)

Opublikowano
Na niebieskiej jest tak zwane szybkie przewietrzanie wnetrza a temperature reguluje dopiero jak jest na czerwonej wcale nie znaczy to ze na czerwonej dmucha cieplym mozesz ustawic odpowiednia temperature w lato np. 19 stopni i taka bedziesz mial w samochodzie. Na niebieskim wszystkie srodkowe nawiewy wieja zimnym caly czas niezaleznie jaka temperature ustawimy.
Opublikowano

Czyli, jeśli dobrze rozumiem, to tylko na czerwonym będzie działać regulacja temperatury za pomocą przycisków na panelu?

 

Musze to jeszcze raz przetestować no i pozostaje jeszcze kwestia tej samej temperatury u pasażera, jakby nie było 2 stref...

  • 1 rok później...
Opublikowano
Odgrzeje schabowego :) OKazuje sie po tescie ze ten klimatronik to wcale nie jest dwutrefowy, przynjamniej nie w momencie gdy ustawie dla kierowcy 18 a dla pasazera 28 i mam wlaczona klime a na dworzu jest 28-30stopni. Wtedy pasazera powinno grzac a mnie chlodzic a jest tak ze leci takie same zimne powietrze z obydwoch stron.. Ktos wie dlaczego tego klimatronik jest niby dwustrefowy?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Sprawdze to. Ale co ma pokretlo na srodkowej konsoli z dwustrefowoscia to nie wiem, przeciez moge wlaczyc tylko nawiew na nogi i wtedy powinien byc inny dla kier i pasazera. Ciekawe jak z nawiewem na szybe :o

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Jak ustawisz na niebieskie to ze srodkowych nawiewow caly czas bedzie lecialo zimne ustaw na czerwone i bedzie tak jak ma byc. U mnie moge ustawic tak jak piszesz i u pasazera wieje cieplym a u mnie zimnym.
Opublikowano

Dzieki napewno jak wyjde z pracy tgo to sprawdze..

 

Jutro napisze jaki wynik

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Kolego!jeszcze raz!ustaw na czerwone kropki!tak właśnie działa dwustrefowa klima,dla siebie robisz 22 dla pasażera 30 i musi tak być.niebieskie jest ogólnie zimne,tak jak zwykły nawiew.
Klema
Opublikowano

No i prosze mieliscie racje... :clap: :clap:

 

Dzieki wielkie :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

Teraz juz moge jechac z kuzynem i siebie chlodzic a jego podgrzewac :diabel_smiech:

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.