Skocz do zawartości

Przesiadka z e34 na e39 czy warto?


Morriel

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie rozumiem że takie tamaty były i to wiele razy nie tylko w serii 5 należę do użytkowników którzy raczej oglądają niż dużo piszą. Mam od jakichś 3 miesięcy e34. TD 2.5 czarna perła wyposażenie podstawowe bardzo wdzięczne auto sporo zrobiłem w niej od zakupu prezentuje się bardzo ładnie. Z nowym lakierem na prawej stronie bo jakiś kretyn przerysował mi cały bok auto jest jednak z małym mankamentem siada pompa i może to człowieka porządnie dobić - kto ma ten problem w td/tds lub miał wie że to zmora i potrafi zniechęcić do marki diesli. Byście lepiej zrozumieli moją ewentualną decyzję dodam iż wcześniej jeżdziłem fordem escortem 1.8D bez turbiny wrak jakich mało combi. Dodam iż w moim zawodzie - branża finansowa, kontakt bezpośredni z klientem wizerunek czyli to czym podjeżdżam jest niejako ważny. Z tąd też tłumacząc sobie że z przykrej konieczności myślę nad zakupem e39?

 

Dlaczego? Według mnie bardzo ładne auto wygląda wdzięcznie - chodź nigdy nim nie jeździłem, a nikt ze znajomych nie ma myślałem nad jakimś wczesnym rocznikiem z początków produkcji 96-98. Za rozsądną cenę. W tym temacie proszę o waszą opinie o tych autach czy warto i dlaczego wyjeżdżam na mały urlopik do hiszpanii myślałem o wzięciu auta i być może już sie uda do tego czasu czymś nowym pojechać.

 

Powiedzcie mi koledzy na przykładzie tego auta które mam zamiar niedługo obejrzeć na co uważać czego szukac mimo iz czytalem jaki motor polecacie na wczesniejszych tematach zalezy mi na nowym podejsciu. Sprawdzajac te auto wykorzystam wasze rady i pomysle czy warto.

 

Na ten cel chcialbym zamknac sie w 20 tys. dlatego zaczynam ostroznie od tej oferty

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2926602

 

nie jest to daleko jako iz jestem z Gdyni

 

Dziekuje za pomoc ewentualne uwagi i za poswiecony czas. Z gory prosze darujcie sobie posty bylo wczesniej, czytaj uwazniej search i tym podobne bo jak mowilem juz to robilem od soboty rana hehe. A teraz mamy 4.20 wiec latwo domyslic sie ze sie napaliem i temat jest dla mnie istotny.

 

Dlaczego tym razem benzyna? Choelra wie mzoe dlatego ze sie nieco wkurzylem na diesle na gazie jeszcze nie jezdzilem. Moze dlatego ze benzyna lepiej pali lub to tylko mit? Nie wiem pozyjemy zobaczymy.

 

Solidaryzujac sie ze wszytskimi co kupili 2.5TD z jeb***** pompa prosze o pomoc w zakupie nowego auta.

 

PS: e34 pewnie zostanie z niemałym wydatkiem na nową pompę. I pojdzie albo dla mamy albo mojej kobietki jako prezent po zdanym prawku.

 

Troche sie rozpisałem. Wielkie dzięki za Wasz czas i nieocenioną wiedzę...

 

AHA! Jak e39 zniesie stanie pod chmurką a nie w garażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę

Otóż ja zastanawiam się na przesiadką z E-34 520I 24V na 528I E-39 i uważam że warto :twisted:

Powód to:

1. nowszy model

2. lepsze silnik( nowocześniejsze= niżej moment obrotowy dobre osiągi niższe spalanie od tych w modelu E-34 przykład: E-34 3.0 V8 przegra wyścig z E-39 528 bo: E-39 ma niżej moment obrotowy o prawie 1000RPM a mniejszy tylko o 10Nm)

3. Mniejsze spalanie

4. Lepsze wyposażenie i ładniesza kabina w środku

Z drugiej strony model E-39 jest bardziej zawansowany technicznie więc może stwarzać więcej problemów ( zwłaszcza aluminiwoe zawieszenie na naszych drogach ale to wina naszych dróg)

Ale podstawa to kupić zadbany egzemplarz.

Ja nastawisz się na bezynę weź 523i bo 520 nie warto wiem bo mam:)

Nie jest zawalidrogą ale te 55Nm czasem by się przydało:)

Jak dużo jezdzisz załóż gaz jak duzo na krótkich trasach odpuść sobie bo to ci szybko wykończy silnik a jak wogóle chcesz nim jeździć kilka lat to przemyśl tę sprawę bo wbrew pzoorom dobra instalka do R6 troche kosztuję a jej utrzymanie w odbrum stanie tez więc musiałbyś dużo jeździć żeby ci się zwróciła

A jak kupisz już z instalką za tą samą kasę co auto bez instalki to jest podejrzane bo nikt kupującemu prezentów za 4-5 tysięcy nie robi:)

Pozdrawiam

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do zdzira 850i: nie pisz ze 528i e39 skopie 530V8 e34...totalna bzdura!!...e39 jest sporo ciezsza a 530i V8 odchodzi 528i a nawet 328i e36.

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Freex sorki ale widziałeś może tabelę w dane??

Tam według testu(!!!!) 528 do 100 ma 7,7s a 530V8 w E-34 ma 8s do 100 V-max: 528 - 240 530 E-34 235a co do masy to e-39 waży 1440kg głownie dzięki aluminiowemu zawieseniu jakiego nie ma e-34 wiem bo jeżdzę e-34 nie wspokmne że 3,0 V8 więcej pali i ma 290Nm od 4500RPM

a 528 280Nm od 3500 czyli 1000RPM niżej czyli lepsza elastyczność

 

Aha e-34 w wersji V8 waży 1565kg więc o 125 więcej od e-39 i ma gorszą aerodynamikę

 

E-34 przegrywa bo ma cięższy V8 który zabija jego moc i kiepską elastyczność to starszy typ silników od 528 cos ala moje 520 ma wysoka moc ale wysoko moment a 528 ciągnie od niskisch obrotów co innego motory po 1996 roku takie jak np: 535 tam były elastyczne V8 ale to inna bajka więc zanim znowu napiszesz bajkę o cięższym e-39 i wolniejszym to poczytaj trochę

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdzira 850i: ja mam e34 530iT i mam aluminiowe wachacze. a nie napisalem ze 530i V8 jest bardziej elastyczne..ale ze przy wyscigu skopie 528i. gdy sie scigasz nie jest wazne czy max moment obr masz przy 3,5 czy przy 4,5k obr/min...i tak obroty nie spadaja ponizej 4,5...a gdy max moment obrotowy masz przy 3,5 to wyzej juz tylko spada..co odbija sie na mozliwosci przyspieszania danego auta. i tak 528 ma mniejszy moment, mniejsza moc a kopie 530i V8? co do masy danego auta brales pod uwage podstawowe wersje aut...uwierz mi ze 528 z takim samym wyposazniem jak 530i e34 wazy wiecej. przy danych fabrycznych e34 530 v8 ma lepsze osiagi jak 528i..a dane testowe roznia sie sporo...tu glownym czynnikiem jest kierowca prowadzacy dane auto.

 

pozdr.

 

ps...sorki...oddaje honor...wg danych producenta 528i tez ma o 0,2s krotszy czas do 100km/h...ale powyzej 100 naprawde 528 jedzie slabiej!!...sporo sie scigalem na 1/4 mili w Skarbimierzu...tzw puchar BMW organizowany przez Automobilklub Opolski i 528 oraz 328i mialy sporo gorsze czasy.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem ze 523 lub 528 koledzy polecaja. Czy w tych modelach silnik robiony jest na trwalszych a tym samym drozszych podzespolach - interesuja mnie elementy ktore trzeba wymieniac na przestrzeni paru lat podczas normalnej eksploatacji.

 

I czy do Polskiej kultury jazdy i naszych drog na ktorych strach nieraz jechac wiecej niz 100 nie wystarczy po prostu silnik 2.0 i tym samym 150km? Dotychczas mialem td 115 koni i rzadko sie zdarzylo zeby kos mnie wyprzedzil a silnika raczej nie katuje, no moze czasem.

 

Jezeli chodzi o sposob jazdy i eksploatacje jak na razie robie powiedzmy 2-3k km miesiecznie nie wiem czy to duzo czy malo i czy na taki okres warto gazowac auto skoro jak znam siebie pojedze nim pewnie z rok no moze 2 mowa o przyszlym e39

 

I jeszcze jedno jade na urlop do Holandii na tydzien. I tam chcialem sie rozejrzec za e39 czy mozna tam jeszcze dostac cos fajnego czy moze lepiej darowac sobie i szukac w rodzinnym kraju i czy jak sprowadze to oplaty zamkna sie w okolo 1500 + OC?

 

A jezeli juz w Holandii brac od zwyklego szaraka czy z komisow? Co bezpieczniej?

 

Serdeczne dzieki za pomoc!

 

PS: Mama prawko B czy moge wiesc np e39 na lawecie jadac e34 :wink: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedzialem ze chce sie zamknac w 15 tylko w 20 tys. A czy bedzie mnie stac na utrzymanie parcha jak to okreslasz to juz moj problem.

 

Po za tym zawsze moge sprzedac swoja e34 i bede mogl sie zamknac w 28 tysiacach.

 

Mimo wszystko dzieki za rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za tym zawsze moge sprzedac swoja e34 i bede mogl sie zamknac w 28 tysiacach.

I to jest zdecydowanie lepsze podejscie. Nawet za 20 tys. dostaniesz auto z poczatku produkcji najczesciej z wiekszym przebiegiem, w ktorym pomalu zacznie byc wszystko do wymiany. Nawet jezeli kupisz auto na zachodzie - to jak tylko poczuje nasze drogi to w ciagu najblizszych kilku tys. km bedziesz robil zawieszenie.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

morriel: czy 150km Ci wystarczy to zalezy tylko od ciebie...tylko bierz to pod uwage ze benzyniak inaczej oddaje moc niz diesel a to laczy sie z tym ze taka 2.0 150KM bedziesz musial caly czas krecic na wyzsze obroty. przy srednio dynamicznej jezdzie taka 2.0l spali wiecej jak 2.8l. jesli chodzi o mnie to ja polecam 528..wg mnie najbardziej odpowiedni silnik do 5er ktora nie bedzie wykorzystywana do bardzo szybkiej jazdy. jesli bedziesz chcial szalec to tylko V8 :)

 

pozdr

 

co do jakosci czesci...silnikowe i podwoziowe sa wg mnie takiej samej jakosci i w bardzo porownywalnych cenach..natomiast co do wnetrza to uwazam ze e32 i e34 sa najlepszymi jakosciowo bmw...bez porownania do e38, e39 i nowszych. zobacz na rozne modele 5 letnie bmw ze skora...zazwyczaj skora jest poprzecierana lub popekana...a w 20 letnich bardzo czesto wyglada jak nowa. w sumie co do budy tez uwazam ze e32/e34 sa najlepsze...akurat sprowadzilem sobie idealna bezwypadkowa 530 i mimo ze ma 15 lat nie ma na niej grama rdzy...a nie sadze aby e39 lub e38 byla w takim stanie po 15 latach...nawet jak by byla super zadbana...kraza glosy ze nowe bmw i mercedesy ludzie oddaja na gwaracje wlasnie w powodu pojawiajacej sie korozji. Ah ta globalizacja ;)

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,mieliście doradzić a kłócicie się o to co szybsze :D :D

Jak dla Mnie,jeżeli kolega nie szuka super szybkiej jazdy,a ma teraz 115Hp w TD(i mu wystarcza),to 2.0i wcale nie jest złym pomysłem bo jak będzie trzeba to będzie kręcił wysoko,a do normalnej jazdy 2.0 wystarczy tak samo jak TD.

No i dobre podejście,lepiej poszukaj zadbanego egzemplarza za większą kasę,bo jak piszesz że jeździsz po ludziach,to szkoda żeby samochód stał więcej w naprawie/wymianie zużytch częsci niż jeździł :D :D

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli interesuje Cię całkowity koszt sprowadzenia autka z zagranicy (pisałeś, że będziesz w holandii) to tutaj znajdziesz ciekawy kalkulator kosztów: http://www.v10.pl/prawo/Sprowadzanie,samochodu,z,Niemiec,-,procedura,200.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jezeli chodzi o sprowadzenie to wiecej zabawy niz tak naprawde myslalem. O naiwnosci! Jednak pojade zobacze.

 

Jako fan BMW zaledwie od paru miesięcy zapytam sie niesmialo: Jaka jest zasadnicza roznica w jezdzie piatka e39 miedzy benzyniakami a dieslem i czy tez benzyny maja z reguly lepsze wyposazenie?

 

Na czym polega fenomen wszystkich aut z allegro, anonsow i nie tylko ze 99/00 maja niecale 200k przebiegu i 96 200k przebiegu i 94r, 200k przebiegu :mrgreen: ? Czy moze teraz jezdzimy wiecej niz kiedys :dance: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polega fenomen wszystkich aut z allegro, anonsow i nie tylko ze 99/00 maja niecale 200k przebiegu i 96 200k przebiegu i 94r, 200k przebiegu :mrgreen: ? Czy moze teraz jezdzimy wiecej niz kiedys :dance: ?

Fenomen tych aut w wielu przypadkach polega na tym poszukaj posta napisanego przez Piotr_K

Tomek

Marzenia się spełniają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sadzicie o 525 td, mam na oku taka piekna od bardzo dobrego znajomego za niezla cene oraz kupca na moje jakby nie patrzec juz prawie pelnoletnie autko... Moze moca nie poraza ale to diesel (nigdy nie kupie benzyny), a ropa zawsze byla i chyba zawsze bedzie tansza od benzynki... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sadzicie o 525 td,

 

a ropa zawsze byla i chyba zawsze bedzie tansza od benzynki... ;)

Jezeli diesel to 530d. 525d nie jest oszczednym silnikiem i nie ma zbyt dobrych osiagow. Poza tym silniki okreslane sa, lekko mowiac jako kaprysne ;)

Tomek

Marzenia się spełniają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dziekuje czytalem juz tego posta, ale jakos nie ustosunkowalem go do swojego pytania treraz sie juz wiele wyjasnilo Czyli sprawa jest jasna kupujac e39 z 97 roku zakladajac ze bedzie to benzyna 523 lub 528 zadecyduje o tym jazda. I zakladajac ze na liczniku bedzie 200k. Trudno mi bedzie w to uwierzyc.

 

Zalozmy wiec ze bezpiecznie moze ona miec nawet docelowo te 400 tys. Zalozmy ze trafie na okazje ktora kupie za dosc niewielka cene.

Zalozmy ze znajac moje szczescie do ferelnych aut bedzie cos do remontu no wlasnie tylko co w w dieslu mogla by byc to pompa, moze wtryski ewentualnie jakies drobiazgi.

 

A w benzynce ------> remont silnika?

 

Czy moze inne cholernie ukryte koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim starym rumplem to będzie loteria co się wysra :twisted: .Co do przebiegu poniżej 200tyś.km to można dostać bez problemu,ale trzeba za taki egzemplarz odpowiednio dopłacić(oczywiście u wroga).Znając życie :lol: ,stwierdzisz,że w polsce jest taniej więc po co przepłacać.Więc kupisz kibla okazyjnie.Ciesząc się bardzo przez pierwszy miesiąc :twisted: Następnie po tym miesiącu będziesz wypisywał na forum POMOCY.Ale się powtarzam :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko pomiędzy 525d a 525td jest różnica jak pomiędzy krzesłem a krzesłem elektrycznym...

 

Dokladnie tak! :) A jesli chodzi o spalanie to srednio wychodzi kolo 7,3 - 7,7 l/100 km, czyli jak sie przesiade to mi w kieszeni zostanie bo moj pali ok 8 l/100 km przy normalnej jezdzie.

 

PS. Autko jezdzi glownie na tracie Antwerpia (Belgia) <---> Krakow (Polska :D, jakies 1200 km w jedna strone) i w ten sposob co poltora do dwoch miesiacy zmiana oleju i filtrow na nowe (wiem bo zawsze pomagam ------> pic browary po wymianie :lol:)

Edytowane przez malpa84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--powoli pany ,nie straszcie chłopaka, jezdziłem e39 z silnikiem 2,8 i to jest to [fakt że zrobiłem tylko 600 km] bo nie była moja[szwagra] jak to hula, pierwsze to trzeba jeżdzic non stop na asc bo kołami kręci , 192 kucyki --moja nastepna będzie właśnie taka, pali tyle co 2.0 to fakt, ja już jeżdziłem na sekwencji 14 LPG , ---mniejszej pojemności nie kupój, jeszcze w automacie-- :nienie: -----pzdr :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że Niemcy czasami też kręcą. I nie mówię tu o Turkach i Ruskich, którzy tam przejeli z 90% handlu "Gebrauchtwagen". Mam tam wujasa i gadał, że deklaruje się tam roczny przebieg dla ubezpieczalni. Oczywiści podaje się mało aby mało płacić. Po roku trzeba wezwać fachowca aby usunął zbędne kilometry ;)

Ja mam od 2 tygodni e39 523i touring od Niemca spod domu z przebiegiem 79900km, wygląda na oryginalny ze wzglęu na TUVy, książkę serwisową z BMW oraz list z BMW z odpowiedzią na jego zapytanie o auta używane. Czy przez 3 lata zrobił faktycznie 26tyś km? Może tak a może też odkręcił dla ubezpieczalni. Fakt, że na krętacza nie wyglądał.

Co do samego e39 to zawsze o nim marzyłem, chciałem włąśnie 528i ale trafiło się 523i i grzech było go nie brać skoro nie da się praktycznie nic wyjąć od Niemca w Niemczech, w normalnej kasie. Silnik naprawdę OK. Wracająć 160-200km/h spalanie wyszło 9,4L a pod domem (koło W-wy) średnia spadła do 9.1. Komfort jazdy jest lepszy niż w e34, super wyciszenie. Poprzednio miałem e36 2.0 96r i faktycznie mogę potwierdzić, że 2.0 jest zbyt słaby do e39. Najbardziej brakuje mu "dołu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie temat kręcenia licznika był wałkowany już setki razy.

 

przebieg można w przybliżeniu określić po stanie kierownicy, fotela kierowcy, tapicerki itd. w Polsce większość samochodów ma przebiegi w okolicach 200 tys. km, bo jest to bardziej "zjadliwe" dla potencjalnego nabywcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.