Skocz do zawartości

XENONY prosze o porade!


Rafcio 523i

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie na ile prawdopodobne jest to ze posiadacz"kombinowanych"lamp moze byc uznany za sprawce wypadku w momencie gdy drugi uczestnik wypadku stwierdzi ze spowodowal wypadek bo zostal oslepiony przez swiatla pierwszego?Piszac kombinowane chodzi mi o lampy nie zgodne z homologowanym orginalem.Tzn.szlifowane lub zmienione szkla itp wynalazki.We Francji jesli dopatrza sie ze kombinowal ktos w lampach to ubezpieczenie drugiego uczestnika wypadku ma cie w garsci a ty bankowo masz przechlapane.

Pozdrawiam faraon72

aujourd'hui, demain, toujours BMW

http://images29.fotosik.pl/57/241caa6004072ad7.jpg

Zobacz moja Bunie http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=223

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze w tym poscie zanim zaczniemy dyskutowac czy xenon jest ok czy be moze najpier wypadalo by rozruznic co w polsce oznacza pojecie xenon w lampie. bo ja np chwale HIDy a ktos jedzie po zapakowanych D2D w soczewke. a taka dyskusja mija sie z celem

 

 

1 montowanie w lampe soczewkowa palnika HID, ktory jest homologowany jako zamiennik konkretnego modelu żarówki np H1, H3 ........

 

- jedynie takie rozwiazanie jest rozwiazaniem "dobrym,bezpiecznym, ipt itd"

 

2 montowanie HID do lamp tradycyjnych, nie soczewkowych

 

- porazka to naprawde oslepia

 

 

3 w lampie soczewkowej niszczy sie mocowanie zarówki ady wpakowac tam palnik D2D, D2S itp.

 

- sam nie wiem jak to mozna robic i Ci ludzie chyba mie wiedza co to ogniskowa

 

 

4 w lampach z lustrem tradycyjnym zostaje wycieta czesc lustra i w to miejsce wmątowana przy pomocy spaxów soczewka np z bmw i wpakowany HID lub co gorsza D2D/ calkiem hard core/

 

- ci udzie pomimo braku wiedzy o ogniskowei to chyba nawet nie wiedza do czego słuzy "karbowanie" na szkle reflektora.

 

 

 

moze teraz uporządkujemy dyskusje kto o czym mowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też myślałem nad montażem xenon-ów, ale doszedłem do wniosku, że nie warto kupować wynalazków za 1000PLN skoro nie oświetlają jeszcze jak powinny, a kupować xenony za 4000PLN nie warto do starszego samochodu (w zależności od chęci :8) )

 

Kupiłem do swojej nowe lampy mijania i drogowe założyłem dobre żarówki +50% oczywiści niebieski odpadają +50% więcej światła są OK.

 

Widoczność teraz jest ok i jestem zadowolony z zakupu koszt ok 800PLN.

BMW wieczna miłość...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem zestaw Denso tzw HID z palnikami na cokół h1 do lamp InPro . dołożyłem do zestawu spryskiwacze pojechałem na stacje na profesjonalne ustawienie świateł . Diagnosta ustawił , poprosiłem aby światła swieciły minimalnie nizej niz normalnie . Wytłumaczyłem dla czego nizej diagnoście , ten zrobił jak chciałem bez zdziwienia . Światła swiecą bardzo dobrze , nigdy nikt mi nie mrugnął z naprzeciwka ze oślepiam . Dodam ze zatrzymano mnie kilka razy do kontroli i nigdy moje swiatła nie wzbudziły zainteresowania Smerfów . Dodam dla ciekawości ze BMW E34 oraz E32 posiadały w niektórych wersjach xenony fabryczne bez samopoziomowania .
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz przeszedlem przeglad i słowa facet nie wspomniał , mialem 2 kontrole drogowe i słowem nie wspomnieli. widząc BMW przynajmniej E39 z xenonami to nie to samo co widziec GOLFA 2 czy AUDI 80 z xenonami. Jezeli lampa swieci prawidłowo to nie widze tematu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na to?

http://www.bmw-ksenon.prv.pl/

 

dokonalem takiej przerobki 2 razy wkladajac oryginalne soczewki bixenonowe. przy zachowaniu odpowiedniej uwagi uzyskalem odpowiednia symetrie swiatel i idealne odciecie swiatlo/cien. na przegladzie nigdy nie bylo problemu.

diagnosta zapytal: "A co ty tu masz za zarowke?" -ja na to ze xenon.

sprawdzil przyrzadem ze swieci jak nalezy i bylo ok.

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

rjedruszek@poczta.fm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem ci DJYendruch,rewelacja,tylko w e-34 jest soczewka a ja w e-39 jej nie mam,i nie wiem jaki efekt uzyskam po wstawieniu xenonu do lampy, czy da sie ustawic wyraznie kont padania swiatła na jezdnie zeby przypadkiem swiatła nie biły na wysokosc 4 piętra.Wiem ze np. Renault w choćby Lagunie nie stosuje soczewki a Laguny xenki maja i to świeca efektownie i efektywnie wiem bo czasami latam taka renóweczką.
BMW e-39 523i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do E39 można kupić reflektory w wersji xenon, na Allegro jest dużo nowych i używanych. Dzięki temu ma się homologowane światła i nikt się nie może do nich przyczepić. Po co kombinować jak gotowe czeka na włożenie? A pewnie i stare (jak całe) dadzą się sprzedać.

 

Ja mam E34 i kombinuję jak założyć xenony, żeby było legalnie. Wygląda, że albo nowy zestaw Helli (majątek) albo używane od E32 - niestety nigdy nie widziałem żeby ktoś sprzedawał. Rzeźby w stylu przerabianie lampy nigdy bym nie zrobił - za śliska sprawa w razie jakiegoś wypadku.

Pozostają gotowe zestawy HID H1 i w tę stronę się skłaniam...

 

[Aktualizacja] Właśnie przejrzałem oferty Allegro i Ebay. Jak zwykle coś, co w USA kosztuje 100USD (czyli poniżej 300zł), w Europie 100Euro (czyli poniżej 400zł) już z przesyłką u nas musi kosztować od 450 w górę... Co za chytrzy popaprańcy na tym Allegro sprzedają.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otworz firme i sprowadzaj za 101 $, chetnie kupie od ciebie :-) czy uwazasz ze jak wsadzisz lampy z e32 bedzie bardziej legalnie? moze idac dalej twoim tokiem myslenia zalozenie lamp z kangoo tez bedzie tak samo legalne? a czym sie taka przerobka rozni od montazu palnikow? tak czy owak zmieniasz i jak sie ktos uprze to obojetne co masz moze ci zrobic dym przy wypadku. nie ma okreslenia mniej legalne i bardziej legalne :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady. Zamontowanie kompletu fabrycznych lamp xenon od E34 albo E32 (są identyczne, a podaż chyba większa, właśnie namierzyłem jedne na ebay) zaskutkuje homologowanym oświetleniem - takie przecież było montowane w tych autach fabrycznie i taki zestaw nadwozie E34 + oświetlenie xenon E34 (E32) miał homologację. Oczywiście + nivo + spryskiwacze.

Tu w razie wypadku nikt nie będzie się miał do czego przyczepić.

 

Przy okazji dyskusji na temat xenonów ktoś na jakimś forum cytował polskie prawo - niestety nie pamiętam jaki to był akt prawny - który stanowił, że jeżeli dokonujemy modernizacji (poprawy własności użytkowych) samochodu używając części homologowanej, to samochód jako całość dalej ma homologację. W myśl tego reflektor od Kangoo byłby OK o ile udałoby się go zamontować i poprawnie wyregulować.

Gdyby tak było w rzeczywistości, to byłoby normalnie, obawiam się jednak, że taki numer nie przejdzie.

 

Pseudo - homologacje zestawów do przeróbek to tak naprawdę homologacja samej przetwornicy - żarnik H1, H4 itp to radosna twórczość nie dopuszczona do stosowania na drogach publicznych, co niektórzy producenci, nawet azjatyccy, wprost zaznaczają w opisie produktu.

 

Na szczęście prawo jest prawem a rzeczywistość - rzeczywistością - rozsądne przeróbki są - jak wynika z tego wątku - tolerowane. I tego się trzymam :-)

 

A swoją drogą jak patrzę na Discovery jak Amerykanie robią hotrody i inne przeróbki aut to zazdroszczę im normalności. U nas taka twórczość nie mogłaby legalnie się rozwijać - każde takie auto trzeba by chyba osobno dopuszczać do ruchu - homologować!

 

A co do sprowadzania - gdybym chciał żyć z handlu, to bym to robił. Wybrałem jednak inne zajęcie. Ot po prostu zauważam, że nasi sprzedawcy są pazerniejsi od swoich kolegów z innych krajów...

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PiotrJakub - amerykanie w te programy wkładają tyle forsy że i prawdopodobne jest że na koniec załatwiają badanie techniczne a ten program co walą a następnie budują komuś dom to chciałbym żeby oni spróbowali zrobić w polsce to ich zapał by się skończył u urzędnika który by im nie dał zezwolenia na rozebranie płotu a co dopiero budynku

a co do Twoich zapatrywań na dowolne przerabianie auta to najprawdopodobniej życie samo je skoryguje jak dostaniesz oderwanym spojlerem z auta po tuningu

a przepisów to nie powinno być u nas łagodniejszych póki co niektórzy nie nauczą się kożystać np. ze świateł przeciwmgielnych (ale to szykownie wygląda w słoneczku mijania+przeciwmgielne i kierowca w okularach przeciwsłonecznych) czy kierunkowskazów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Małe OT do starocia:

 

Jeśli ktoś to jeszcze kiedyś będzie to czytał lub trafi tu z wyszukiwarki, to nie wiem skąd koledzy wzięli te rewelacje odnośnie oświetlenia ksenonowego i e34, zapewne z tajnych archiwów, mogliby się kiedyś podzielić źródłami. Jednak żeby nie wałkować w kółko tych samych wymyślonych informacji a piać od nowa, małe sprostowanie - w e34 NIGDY i w ŻADNEJ opcji NIE były fabrycznie montowane reflektory z ksenonami, niezależnie od nadwozia, rynku czy rocznika. W e34 były reflektory HELLA (z odbłyśnikami świateł mijania z tworzywa) oraz BOSCH (z takowymi metalowymi), były jeszcze też wersje bez soczewki w mijania (na pewno były na rynek USA, reszty nie sprawdzałem) oraz Yellow Hella. Wszystkie jednak były na zwykłe żarówki. Jeśli ktokolwiek twierdzi, że takie ksenony posiada "fabrycznie" w swojej e34, to albo ma modyfikację poprzedniego właściciela, albo wyjątkowy w skali światowej egzemplarz na zamówienie jakiegoś ekscentrycznego bogacza z lat 90tych. Tak samo według moich wiadomości Black Hella również NIE była częścią wyposażenia dodatkowego (były zwykłe i YH).

 

Reflektory ksenonowe natomiast były jako opcja w e32 - dostępny był zarówno zestaw BOSCH (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=63_0278&hg=63&fg=05) jak i HELLA (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=63_0281&hg=63&fg=05), zatem również nieprawdą jest powtarzana opinia, że ksenony w tym aucie robiła tylko HELLA. Zupełnie inną sprawą jest to, że konstrukcyjnie reflektory w e34 i e32 są takie same. Jednak homologacja istniała na zestaw BMW e32 + NIVO + spryskiwacze lamp + zestaw ksenonów. Tak to wyjeżdżało z fabryki, były to żarniki d2s, w jednej konstrukcji żarniki były wymienne, w drugiej jedynie w całości z wkładem (dostępne tylko w ASO, może ktoś ma sposób na ich wymianę jednak ja go nie znam). Takie zestawy obecnie są praktycznie nieosiągalne, raczej trzeba szukać po fanach (Alledrogo odpada, chyba że ktoś ma naprawdę dużo szczęścia).

 

A z ksenonami w e39 to raczej problemu żadnego nie ma. ;]

 

Pozdrawiam.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.