Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytanie brzmi czy można w standardowej kierownicy od e46 wymienić środek/plastik i wsadzić wersje z przyciskami sterowania radia i tempomatu? A może trzeba zmienić całą kierownicę? Czy z założeniem kierownicy z multifunkcjami nie ma problemu, czy trzeba ciągnąc instalacje z elektroniką np. do radia?
Opublikowano
Jak auto nie ma w opcji takiej kiery to znaczy ze w ogole nie jest przygotowane .Musisz zmienic okablowanie .Czasami jest to klopotliwe i moze nie dac rezultatu.
te gusta conducir? BMW
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hmm, pytałem o to samo elektronika w STANDO we Wrocławiu i mówil ze nie ma z tym problemu wystarczy dolozyc wiązke, kiera z multifunkcją i sprawa załatwiona koszt ok 300zł robocizny.

Podobna sprawa ma sie z MFA tu wystarczy kupic manetke z przełącznikiem i podpiac i powinno działac.

Podobno e46 jest tak przygotowana ze to czego nie miałes w serii jest niewidoczne, wystarczy tylko daną rzecz odpowiednio uruchomic... nie tak jak w mondeo mk3 które miałem poprzednio ze z serii nie mozna było dokonac zadnych przeróbek nie wymieniając całego sterowania..

 

P.S Moja wiedza na temat pochodzi od wyzej wspomnianego Pana z tego serwisu. Nie wykluczam ze ktos moze ma inne informacje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O ile zgodze się z opcją sterowania radia to tempomat to nie tylko wiązka i jak on to zrobi za 300 zł to jest McGaywer.
  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem nie ma problemu, ale pewnie zależy to od rocznika. W ETK jest zestaw - retrofit doposażenia kierownicy w przyciski. Zestaw do kierownicy trójramiennej jest chyba tańszy (65 71 0 021 159 - ok. 600zł).

 

Tu jest instrukcja montażu:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=4632

 

..i jeszcze dla osób znających jęz. hiszpański: :wink:

http://www.bmwfaq.com/f9/instrucciones-multifuncion-respaldo-213242/

 

Mam w planach uzupełnienie swojej kierownicy o ten zestaw - jak zamontuję to napiszę czy działa wszystko, czy tylko sterowanie radiem.

Edytowane przez Amigo

Pozdrawiam

Michał

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam, odświeżam nieco temat w celach informacyjnych.

 

Montaż zestawu, o którym pisałem to ok. 1-1,5h pracy (podłączenie kilku przewodów). Zestaw nie wymaga żadnych dodatkowych elementów - po instalacji działa sterowanie radiem i tempomat!

Pozdrawiam

Michał

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czyli wychodzi na to że wszystkie e46 wychodzą z tempomatami?

Na to wygląda, że cały mechanizm jest w aucie standardowo. Niestandardowe jest jedynie sterowanie (w zestawie poza nakładką z przyciskami jest dosłownie kilka małych kabelków...).

Pozdrawiam

Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, odświeżam nieco temat w celach informacyjnych.

 

Montaż zestawu, o którym pisałem to ok. 1-1,5h pracy (podłączenie kilku przewodów). Zestaw nie wymaga żadnych dodatkowych elementów - po instalacji działa sterowanie radiem i tempomat!

 

Hmm, na pewno? Przecież tempomat to moduł który leży pod pedałem gazu, w dodatku musi być "zespolony" z hamulcem bo inaczej jak byś naciskał hamulec auto dalej by "ciągło". Troche to tani "adam słodowy" jak na ilość elementów które musiał by zawierać. No ale czekam na efekty.

 

Pozdro.

Opublikowano

Kolego BAX widze ze straszny z Ciebie niedowiarek... pytałem o ten zestaw do multifuncji w ASO (mi podali cene 690zł) i on załatwia sprawę tempo i sterowania radiem... nic wiecej nie potrzeba montowac, reszta juz jest fabrycznie - przynajmniej w aucie po lifcie.. bo taką wersje pytałem.

pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
OKOK, nie nerwowo ;) Zapytam inaczej, miałeś pod pedałem gazu takie czarne pudełko czy to też było w cenie?
Opublikowano
OKOK, nie nerwowo ;) Zapytam inaczej, miałeś pod pedałem gazu takie czarne pudełko czy to też było w cenie?

Ja mam takie pudelko a nie mam tempomatu ... :(

Pozdrawiam

Krzysiek

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Panowie, nie wiem jak to wygląda w modelach przed liftem ale u mnie (330Cd 2003r.) zestaw naprawdę zawierał tylko nakładkę na kierownicę (mam trójramienną) oraz kilka kabelków ...nie było żadnych pudełek, linek itp.

 

Na moje oko to wszystko załatwia komputer. Co do hamulca; tempomat nie hamuje - co najwyżej przestaje "ciągnąć" w momencie naciśnięcia hamulca.. a sygnał może nawet brać ze świateł stopu :wink:

 

W ASO montowali to ok. godzinę (linki do instrukcji montażu podałem kilka postów wyżej...) - wszystko śmiga jak trzeba;

- Tempomat działa

- Sterowanie radiem działa

- Przyciski od telefonu nie działają bo nie mam telefonu...

 

Najwięcej zabawy jest z rozmontowaniem kierownicy (wyjęcie poduchy, rozmontowanie obudowy od dołu) i kawałka deski przy schowku na okulary.

 

Zestaw zakupiłem okazyjnie na e-bay'u.

Pozdrawiam

Michał

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Kolego pomylily sie tobie jezyki-poprawka HISZPANSKI a NIE wloski.
rzeczywiście :) chyba byłem zmęczony.

Pozdrawiam

Michał

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zainspirowany opisami postanowiłem sprawdzić czy faktycznie można wykonać to o czym mowa w tym wątku. W moim E46 z 2002 była zwykła kierownica więc kupiłem multi i bezproblemowo wymieniłem, następnie zgodnie z opisami retrofit z pdf'a rozgrzebałem auto i wg schematu wykonałem sobie zestaw kabelków (wykorzystałem kabelek z karty dźwiękowej). Wszystkie kostki i piny są bardzo dobrze oznaczone więc nie ma problemu z montażem! Po złożeniu okazało się, że wszystko działa tzn. tempomat bo nie mam seryjnego telefonu i radio mam nieoryginalne, polecam.
Opublikowano
A jaki koszt dołożenia multifunkcji był z monatarzem w ASO? Ciekawe czy w jedynce dałoby się to zrobić :) Pozdrawiam!

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

tak tempomat to ważna część wyposażenia,

na naszych autostradach po prostu bezcenna :)

za reszte zapłacisz MASTERCARD :)

dorzućmy firmę FORD :) i mamy ligę mistrzów :)

haha

Opublikowano

ja mam 99r i znalazlem na allegro takie cos tam pisze po 2000/06 moze 99r juz nie wchodzi w gre

 

http://moto.allegro.pl/item265954144_bmw_e46_wielofunkcja_multifunkcja_tempomat.html

 

 

i jeszcze przewody do kierownicy org podobno czy to zalatwia sprawe jak sie kupi juz kierownice

 

 

http://moto.allegro.pl/item265272994_bmw_e46_e39_x3_x5_kable_wielofunkcji_przewody_nowe.html

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Opublikowano

ten kabelek od multifunkcji wyglada faktycznie jak ten co się używa do CD w kompie - kabel Audio, zdecydowanie tańszy.

ciekawe czy wtyczki ma identyczne bo byłoby to zabawne :)

Opublikowano
Wymiana kierownicy to jedno, do multifunkcyjnej jest inny kabelek - właśnie taki, który jest w drugim linku chmurkagoscieradow. Ja go kupiłem w komplecie z kierownicą. Kabelek ten łączy się z gniazdkiem w kolumnie kierownicy, które widać po zdjęciu poduszki. Po zdjęciu dolnej osłony kolumny kierownicy pojawia się zielona kostka i po rozłączeniu jej widać, w które trzy miejsca wkładamy kabelki (pin 8, 9, 10) idące dalej do sterownika świateł - 2 kabelki i jeden do przodu auta. Wszystko zgodnie z opisem schematu retrofit - pdf i działa!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.