Skocz do zawartości

Rezonans na neutralnych obrotach


conrader

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

od niedawna jestem posiadaczem 320td e46 compact (2002). Autko na neutralnych obrotach (na luzie) wchodzi w dość nieprzyjemny rezonans/drgania. Wrażenie jest takie jakby chodziło głośniej niż powinno, jeżeli natomiast dodam odrobinkę gazu i podniose obroty nawet nieznacznie to rezonans ustaje i autko od razu ciszej chodzi. Czy ktoś zna może przyczynę tego problemu lub ewentualnie rozwiązanie?

 

Pozdrawiam,

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś zna może przyczynę tego problemu lub ewentualnie rozwiązanie?

 

Mozna ustawic obroty biegu jalowego o te 50rpm wiecej i powinno byc ok (byc moze masz za niskie). Zwroc uwage czy przy dojezdzaniu np do swiatel masz 900obr a momencie zatrzymania nieznacznie spada do 800-850. Jesli zaraz po wysprzegleniu spada za nisko to znaczy ze cos nie tak ;)

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
A co ze złączem elastycznym, bo ja mam właśnie troszkę za niskie obroty i te łącze coś chyba nieszczelne, bo czuć na postoju spaliny! Musiałbym o te 100 obrotow podniesc poziom zeby nie miec rezonansu!!!
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

od niedawna jestem posiadaczem 320td e46 compact (2002). Autko na neutralnych obrotach (na luzie) wchodzi w dość nieprzyjemny rezonans/drgania. Wrażenie jest takie jakby chodziło głośniej niż powinno, jeżeli natomiast dodam odrobinkę gazu i podniose obroty nawet nieznacznie to rezonans ustaje i autko od razu ciszej chodzi. Czy ktoś zna może przyczynę tego problemu lub ewentualnie rozwiązanie?

 

Pozdrawiam,

Konrad

 

 

Witam!

Niedzieje ci się to na obciążeniu tzn. kiedy masz załączoną klimę?

Pozdr.

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem u siebie, że na zimnym jest ok- wyższe obroty, natomiast te drgania (jak sie rozgrzeje trochę) to dolny akceptowalny poziom obrotów- tak juz na granicy nierównej pracy. Jesli skala obrotów na obrotomierzu od 500-1000 jest wiarygodna to mam obroty rzedu 750. Na zimnym ok 900 i jest OK.

Wydaje mi sie ze to to samo co ma conrader!

 

Znalazłem u siebie wydruk z przeglądu jak auto jeździło w Niemczech i tam zakres obrotów był podany od 740 do 940 jako norma a mój wtedy wykazywał 820- teraz na oko jest mniej stad te wibracje.Węże niby całe sa, ale sprawdze dzisiaj filterki o których pisał robertbmw z tym ze nie mam problemów z równomierną pracą! Czy ktoś wie jak podnieś troszkę obroty, ale bez duszenia na gaz :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie skończyłem czyścić filtry na elektrozaworach i przy okazji rzuciłem okiem na filtr. Ta biała "koszulka" była lekko szara- zdjąłem ją i wytrzepałem- coś tam sie pokurzyło ale niewiele. sam filtr całkiem całkiem- jak na oko oczywiście. Filtr mann wiec nie jest źle. Tak sie zastanawiam czy jest sposób na podkręcenie obrotów o te niecałe 100 rpm- byłbym wtedy content :-)
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten sam problem w e36 318tds. filtr nowy, wieszak tez, obroty wg laptopa ok 760, na zimnym jakies 900, dawka tez w normie.

wibracje miałem od początku kupna auta. w rezonans wpadała tapicerka i schowek - strasznie wkur....ące.

w 50% udało mi się to usunąć:

-środek do czyszczenia układu paliwowego

-STP do czyszczenia wtryskiwaczy

-ceramizer do silnika (dziwne ale troche pomógł)

-leje tylko v-power diesel

-zawsze staram się utrzymac co najmniej 1/3 zbiornika paliwa (lepsze ciśnienie)

-rozkręciłem deske i zabezpieczyłem wszystkie elementy silikonem w sprayu

i teraz jest o niebo lepiej.

najgorsze jest tylko to, że nie jestem w stanie stwierdzić co tak na prawde miało bezpośredni wpływ na usunięcie wibracji ale działa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hy widze ze wiekszosc osob ma ten sam problem!

 

Ja mam dokladnie identyczny problem co "conrader".

 

Conrader przy jakiej predkosci masz ten rezonans bo ja mam od 100 do 150 pozniej zostaje daleko za autem hehe.

P.S

W czasie jazdy wez glowe do przodu i powiedz mi czy u ciebie tez mocniej slychac niz na srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mamy diesle wiec problem jedynie podobny :D no chyba ze masz 318 td :)

A co do wtryskiwaczy to zalałem Valveline (50 zeta za 350ml) na pełny bak i całego wykulałem. Podobno STP to gorsza chemia a valvoline o klasę lepszy! Efekt co do obrotów żaden :D no ale może cos sie poprawiło czego akurat nie zauwazyłem :D

Edytowane przez Filon
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powoli zaczolem wszystko kontrolowac!

Dzisiaj dalem wal do sprawdzenia i powiedzieli ze jest minimalnie do wywazenia 20 g na koncu.

Po wstawieniu go okazalo sie ze przy tej predkosci jest glos 2x wiekszy i samochod caly sie trzesie. MASAKRA ! ! !

Wiec jak na dzien dzisiejszy 400 zl stracone i bez skutku lecz jeszcze gorzej.

Jutro nastepna akcja pojedziemy najprawdopodobniej na hamownie posluchac z mechanikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej podłącze sie do tematu.

u mnie na luzie obroty lekko falują a samuchód wpada w wyczuwalne wibracje(mocno telepie drązek zmiany biegów), jak dodam troche gazu wibracje ustaja, wciśnięcie sprzegła, również to niweluje.

dodam, ze pomimo tego samochód wkreca się na obroty bardzo dobrze i idzie jak pocisk, martwią mnie te wolne obroty. macie jakies pomysły??

 

a propos, gdzie sa te elektrozaworki, co niby mozna je przeczyścić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O elektrozaworach juz było duzo TUDM zrobił nawet foto instrukcje. U mnie obroty podniosły sie troszkę po wyczyszczeniu dolotu. Post z instrukcją foto tez zamieściłem. Przed czyszczeniem miałem obroty jałowe takie ze minimalny rezonans sie pojawiał na ciepłym (na zimnym ma obroty podniesione automatycznie), teraz uważam ze jest OK
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

od niedawna jestem posiadaczem 320td e46 compact (2002). Autko na neutralnych obrotach (na luzie) wchodzi w dość nieprzyjemny rezonans/drgania. Wrażenie jest takie jakby chodziło głośniej niż powinno, jeżeli natomiast dodam odrobinkę gazu i podniose obroty nawet nieznacznie to rezonans ustaje i autko od razu ciszej chodzi. Czy ktoś zna może przyczynę tego problemu lub ewentualnie rozwiązanie?

 

Pozdrawiam,

Konrad

 

Poduszka pod silnikiem - wymień od razu dwie.

U mnie drgało na luzie jak cholera. Wymieniłem poduszki i ok.

 

E46 330d

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.