Skocz do zawartości

523 ´98 Samoczynnie gasnie w czasie jazdy!!! ;(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie. Mam BMW 523 (tylko benzyna) ´98 rok. Problem w tym ze autko w czasie jazdy samoczynnie gasnie. Czasem mozna jechac spokojnie przez kilkadziesat minut, a czasem gasnie 15 razy w ciagu 10 min. Przed zagasnieciem zdarza sie ze autko kilka razy szarpnie (nie raguje wtedy na gaz). Obroty spadaja na zero, silnik przestaje poprostu pracowac, a kontrolki swieca w jak pozycji zaplonu. Po zgasnieciu autko ni chce zapalic. Czasem trzeba krecic kilka sekund, a czasem nie zapala przez 5 min ( silnik kreci ale zadnej reakcji). Po chwili silnik zapala bez najmniejszego problemu( od dotkniecia) i mozna znow przejechac kilka metrow albo kilkadziesiat km (kompletnie zadnej regoly). Po zgasnieciu i ponownym zapaleniu mozna zauwazyc spadek mocy (auto topornie przyspiesza). Nie ma regoly czy auto stoi kilka godzin czy kilka dni, objawy takie same. Znalazlem tu kilka informacji odnoscnie czujnika na wale (ale to duza akcja) wiec jesli ktos mialby jakies sugestie to z bylbym wdzieczny. Z gory dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam

Alex

Opublikowano

witam

 

ja mam co prawda e30 1.6 ale u mnie padał przepływomierz... auto jechalo a nagle tracilo moc, spadalo z obrotow az gaslo calkiem...

 

sprobuj popukac w przepływomierz i powiedz czy cos pomoze - u mnie pomagalo :)

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Opublikowano
Dzieki za odzew ;) Problem w tym ze auto nie traci mocy ale poprostu w czasie jazdy( obojetnie jakie obrotyi predkosc) gasnie. Odlaczylem calkiem przeplywomierz i objaw taki sam :(
Opublikowano
wydaje mi sie że to pompka paliwa albo jej przekaznik , jestaś z katowic to najlepiej zapytaj na warszawskiej za same oględziny nic nie wezną jedynie jak podepną pod komputer to z 20-30zł
Opublikowano
wydaje mi sie że to pompka paliwa albo jej przekaznik , jestaś z katowic to najlepiej zapytaj na warszawskiej za same oględziny nic nie wezną jedynie jak podepną pod komputer to z 20-30zł

Też bym stawiał na pompę (moje ostatnie doświadcznia :)), fitlr paliwa - mało prawdopodobne. W innej marce miałem problemy z immobilaizerem. Było podobnie tyle, że nie gasł w czasie jazdy, ale z odpaleniem było podobnie. Raz odpalił, raz kręciłem parę minut. Niby wszystko działało, ale ...... immob. blokował zapłon i pupa blada.

Dobierz się do pompy na zbiorniku i posłuchaj czy przy przekręceniu kluczyka słychać zasysanie. jak nie to sprawdź napięcie na przewodach czy się pojawia (przy włączeniu zapłonu). Odpowidedź z wnioskami sam pewnie uzyskasz. Możesz posłuchać przez korek wlewu paliwa czy tam buczy czy cisza (po włączeniu stacyjki oczywiście).

Pozdrawiam

Darek

Opublikowano

Witam.

Żaden ze mnie znawca, ale...ale wczoraj BARDZO podobny przypadek wydarzył się mojemu szefowi. Ma on e39 z '98. Objawy dokładnie takie same. Po diagnostyce okazało się, ze padł jakiś czujnik obrotów na wale-który ma bezpośredni związek z zapłonem. Może i Twemu autu to samo dolega... :roll:

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano
miałem ten sam problem w mojej 730D i 523i, jak autko odpaliło rano to było wszystko ok jednak jak trochę pojeździłem i silnik się rozgrzał nie chciały odpalać dopiero po jakimś czasie. Ta benzyna to nawet potrafiła mi zgasnąć podczas jazdy!

Przyczyna w obydwu przypadkach ta sama uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu(czy jakoś tak) po wymianie wszystko wróciło do normy.

Może u ciebie jest to samo

:?:

Opublikowano

Wiatm. Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Czyli jednak wiekszosc stawia na czujnik na wale. Czyli poprostu "pojde" w tym kierunku. Czy moze to miec jakikolwiek wplyw na spalanie? Nie jestem w 100 % pewien ale wydaje mi sie ze auto troche wiecej pali....

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam. Z tego co sie dowiadywalem wymiana takiego czujnika nie jest zbyt skomplikowana. Problem tylko w tym ze nikt nie wi ile tych czujnikow jest :( Podobno do 08.98 byl jeden a od 08.98 juz dwa. Tak czy inaczej bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos mogl powiedziec mi gdzie on sie dokladnie znajduje (moze foto).

P.s

Szukalem w necie i nic nie znalazlem.

Z gory dzieki

A.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos mogl powiedziec mi gdzie on sie dokladnie znajduje (moze foto).

Może to nie do końca dobry pomysł ale myślę, że warto spróbować. Zadzwoń do sklepu

Monika Pleban-Jaskłowska

ul. Narbutta 5a

02-564 Warszawa

tel. (022) 646-64-84

Panie, które tam pracują na pewno pomogą i co ważne znają się na BMW.

:cool2:

Opublikowano
Ja tez bym stawial na czujnik polozenie walu , nie jest on bardzo drogi i dosc latwy do wymiany , gdzie jest dokladnie ci nie powiem ,ale jest okragly czarny zazwyczaj i na jedna srube przykrecony do silnilki z boku. Na pewno nie jest to cewka , u ciebie kazda swieca ma swoja cewke wiec nawet jak jedna pada to silnik nie gasnie tylko chodzi na 5 cylindrow zamiast 6 . Sprawdzil bym tez czy przpustnica nie jest zasyfiona i sie nie przycina . ale zeby bez sensu nie szukac zaczal bym od podlaczenia pod komputer i odrazu bedziesz wiedzial co jest .
Opublikowano

witam

może w jakiś sposób pomoge.

Miałem identyczną sytuacje w E39 523i gasła bez powodu i po jakims czasie dopiero mogłem ją odpalić u mnie był to CZUJNIK POŁOZENIA WAŁKA ROZRZĄDU koszt nowego około 150zł

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.