Skocz do zawartości

523 ´98 Samoczynnie gasnie w czasie jazdy!!! ;(


711

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie. Mam BMW 523 (tylko benzyna) ´98 rok. Problem w tym ze autko w czasie jazdy samoczynnie gasnie. Czasem mozna jechac spokojnie przez kilkadziesat minut, a czasem gasnie 15 razy w ciagu 10 min. Przed zagasnieciem zdarza sie ze autko kilka razy szarpnie (nie raguje wtedy na gaz). Obroty spadaja na zero, silnik przestaje poprostu pracowac, a kontrolki swieca w jak pozycji zaplonu. Po zgasnieciu autko ni chce zapalic. Czasem trzeba krecic kilka sekund, a czasem nie zapala przez 5 min ( silnik kreci ale zadnej reakcji). Po chwili silnik zapala bez najmniejszego problemu( od dotkniecia) i mozna znow przejechac kilka metrow albo kilkadziesiat km (kompletnie zadnej regoly). Po zgasnieciu i ponownym zapaleniu mozna zauwazyc spadek mocy (auto topornie przyspiesza). Nie ma regoly czy auto stoi kilka godzin czy kilka dni, objawy takie same. Znalazlem tu kilka informacji odnoscnie czujnika na wale (ale to duza akcja) wiec jesli ktos mialby jakies sugestie to z bylbym wdzieczny. Z gory dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam

Alex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

ja mam co prawda e30 1.6 ale u mnie padał przepływomierz... auto jechalo a nagle tracilo moc, spadalo z obrotow az gaslo calkiem...

 

sprobuj popukac w przepływomierz i powiedz czy cos pomoze - u mnie pomagalo :)

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie że to pompka paliwa albo jej przekaznik , jestaś z katowic to najlepiej zapytaj na warszawskiej za same oględziny nic nie wezną jedynie jak podepną pod komputer to z 20-30zł

Też bym stawiał na pompę (moje ostatnie doświadcznia :)), fitlr paliwa - mało prawdopodobne. W innej marce miałem problemy z immobilaizerem. Było podobnie tyle, że nie gasł w czasie jazdy, ale z odpaleniem było podobnie. Raz odpalił, raz kręciłem parę minut. Niby wszystko działało, ale ...... immob. blokował zapłon i pupa blada.

Dobierz się do pompy na zbiorniku i posłuchaj czy przy przekręceniu kluczyka słychać zasysanie. jak nie to sprawdź napięcie na przewodach czy się pojawia (przy włączeniu zapłonu). Odpowidedź z wnioskami sam pewnie uzyskasz. Możesz posłuchać przez korek wlewu paliwa czy tam buczy czy cisza (po włączeniu stacyjki oczywiście).

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Żaden ze mnie znawca, ale...ale wczoraj BARDZO podobny przypadek wydarzył się mojemu szefowi. Ma on e39 z '98. Objawy dokładnie takie same. Po diagnostyce okazało się, ze padł jakiś czujnik obrotów na wale-który ma bezpośredni związek z zapłonem. Może i Twemu autu to samo dolega... :roll:

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem w mojej 730D i 523i, jak autko odpaliło rano to było wszystko ok jednak jak trochę pojeździłem i silnik się rozgrzał nie chciały odpalać dopiero po jakimś czasie. Ta benzyna to nawet potrafiła mi zgasnąć podczas jazdy!

Przyczyna w obydwu przypadkach ta sama uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu(czy jakoś tak) po wymianie wszystko wróciło do normy.

Może u ciebie jest to samo

:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatm. Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Czyli jednak wiekszosc stawia na czujnik na wale. Czyli poprostu "pojde" w tym kierunku. Czy moze to miec jakikolwiek wplyw na spalanie? Nie jestem w 100 % pewien ale wydaje mi sie ze auto troche wiecej pali....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Z tego co sie dowiadywalem wymiana takiego czujnika nie jest zbyt skomplikowana. Problem tylko w tym ze nikt nie wi ile tych czujnikow jest :( Podobno do 08.98 byl jeden a od 08.98 juz dwa. Tak czy inaczej bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos mogl powiedziec mi gdzie on sie dokladnie znajduje (moze foto).

P.s

Szukalem w necie i nic nie znalazlem.

Z gory dzieki

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos mogl powiedziec mi gdzie on sie dokladnie znajduje (moze foto).

Może to nie do końca dobry pomysł ale myślę, że warto spróbować. Zadzwoń do sklepu

Monika Pleban-Jaskłowska

ul. Narbutta 5a

02-564 Warszawa

tel. (022) 646-64-84

Panie, które tam pracują na pewno pomogą i co ważne znają się na BMW.

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez bym stawial na czujnik polozenie walu , nie jest on bardzo drogi i dosc latwy do wymiany , gdzie jest dokladnie ci nie powiem ,ale jest okragly czarny zazwyczaj i na jedna srube przykrecony do silnilki z boku. Na pewno nie jest to cewka , u ciebie kazda swieca ma swoja cewke wiec nawet jak jedna pada to silnik nie gasnie tylko chodzi na 5 cylindrow zamiast 6 . Sprawdzil bym tez czy przpustnica nie jest zasyfiona i sie nie przycina . ale zeby bez sensu nie szukac zaczal bym od podlaczenia pod komputer i odrazu bedziesz wiedzial co jest .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.