Skocz do zawartości

Ciekawy luz na kierownicy


prl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam dosyć ciekawy luz który pojawił się po zimie. Objawia się tym że trzymając kierownicę oburącz, można ją delikatnie podnieść do góry, czuć wyraźny skok (luz). Nie ma luzu przy poruszaniu na prawo-lewo, tylko DO GÓRY. Powiem tylko że nie mam opcji regulacji kierownicy.

 

Zastanawiam się gdzie szukać przyczyny. Sprawdziłem krzyżak poruszając nim ręką, nie wykazuje luzu, wydaje mi się że to bardziej gdzieś zaraz pod samą kierownicą. Jest tam jakaś tuleja wymienna czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolumna mocowana jest przy samym drążku na dwóch śrubach lub jednej długiej zależy jak poprzedni właściciel miał fantazje :D i jeszcze można sobie sprawdzi jak by nie pomogło jedną po prawej stronie w dolnej części konsoli środkowej lub po lewej pod wykładziną po demontażu osłon
Jestem samoukiem w dziedzinie samochodu, więc proszę o wyrozumiałość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam dodatkowe pytanie..... bo od niedawna także pojawiło mi się dziwne zachowanie elektryki świateł - szczególnie przy włączaniu świateł np. włączą mi się kierunkowskazy a światła nie działają, po chwili odpuści albo dalej głupieje przełączając się na pracę prawidłową i spowrotem na kierunkowskazy....

 

Czy te śruby dociskają kolumnę kierowniczą jednocześniej MASUJĄC ją? Elektryk powiedział że jemu to pachnie zanikiami masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o światła, poszukaj masy - pewnie ma za mały styk i wtedy robią się różne cuda :)

 

Ale jaja :) Nie dawało mi to spokoju (w sumie nie daje już od 2 miesięcy) i nie mogąc się doczekać grzebania wstałem o 5 rano i pojechałem do pracy (a dzień pracy zaczynam od 9:30......) no i sobie odkręciłem pokrywkę od kierownicy, luz nie występuje na 100% na śrubach bo to wogóle się nie porusza przy poruszaniu kierownicą.... luz jest wewnątrz tej rury w której jest kierownica zamontowana - to co tam jest? ŁOŻYSKO? to się wymienia? ;-)

A jaja to z tą masą! Włączyłem światła i akurat wtedy zblokowały się kierunkowskazy tak że chodziły 2 razy szybciej. No to ja podniosłem maskę, podniosłem klapę bagażnika i zaczynam kablami ruszać. Wykręcam je tam pod klapą z tyłu i nic, wykręcam pod kierownicą i nic, wykręcam pod maską kabel od kierunkowskazu i JEST! poruszenie spowodowało poprawną pracę :0) No i to zaczynam oględziny kabla i otoczenia, a tam pod kablem jak w morde jeża na karoserii (błotniku) jest MASA od całego ustrojstwa kierownkowskazowo-światełkowego :)

Dokręciłem kluczem 10 i problem jak ręką odjął :)

 

Tak więc na przyszłość dla innych - w okolicy obudowy filtra powietrza oraz reflektora przedniego znajduje się nakrętka przykręcona do błotnika która odpowiada za masowanie instalacji oświetleniowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.