Skocz do zawartości

ciepłe powietrze z nawiewu


Irkii

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że było to juz na forum kilkanaście razy, szukałem i nieznalazłem.

 

Jak ktoś ma linka z rowiazaniem to proszę o podpowiedź.

 

mam zrobiony miecz, wyczyszczone elektrozawory i cholera!! :duh: ciepłe powietrze z nawiewu na szybę i nogi. To że tylko z tych miejsc to normalne ponieważ tylko tamtedy leci ciepłe powietrze natomiast ze środkowych - na twarz moze lecieć i ciepłe i zimne - i tak tez jest u mnie jak włączę ciepłe to leci z tąd ciepłe jak zimne to zimne - czyli poprawnie. Ale dlaczego do cholery nie zmienia się powietrze w tych na nogi i szybe???

 

proszę o jakieś kskazówki, rady :modlitwa:

albo o link którego nieznalazłem

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam przypadek tylko u mnie dodatkowo leci gorące na tył > Również szukałem na ten temat ale nic o tym objawie nie znalazłem :duh: nie wiem za co się wziąść żeby to usunąć można dostać jakiegoś udaru od tego ukropu :mad2:
Będzie Miły Wydatek!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie odpiął Ci się czujnik temperatury.

 

czy chodzi Ci o czujnik który jest pod zdrżakiem z przodu czy ten przy panelu sterowania?

 

do Pawła:

panel raczej mam dobry ponieważ w środkowych nawiewach zmienia się temp. w zależności od tego czy ch nastawiam na ciepło czy na zimno. Nie działa w ten sposób góra i dół (nogi i szyba) :mad2: :modlitwa:

 

no nie wieże że nikt z formułowuiczów nie rozwiązał tego tematu??? :cry2:

Ludzie jestcoraz cieplej :? :D

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panel raczej mam dobry ponieważ w środkowych nawiewach zmienia się temp. w zależności od tego czy ch nastawiam na ciepło czy na zimno. Nie działa w ten sposób góra i dół (nogi i szyba) :mad2: :modlitwa:

 

no nie wieże że nikt z formułowuiczów nie rozwiązał tego tematu??? :cry2:

Ludzie jestcoraz cieplej :? :D

 

Według mnie taka usterka również może wskazywać na uszkodzenie panela - prąd nie jest podawany do wszystkich elektrozaworów, datego też jedne z nich chodza dobrze a inne wogole nie sa sterowane.

 

przydałoby się tez sprawdzić czujnik temperatury w panelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jak sie i zaczeło sypać visco to już ogrzewanie na full grzeje ze wszystkich kanałów.

Właśnie przed chwilą kupiłem trochę kabelików w elektroniku i zabieram się do roboty. Jeszcze raz sprawdzę te cholerne elektrozawory.

 

tylko pytanie jak ustawiacie guzik z auto na nawiew szyba twarz nogi to wieje wam również na tą szybę i na nogi zimnym - jeżeli na takie ustawiliście ??

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pytanie jak ustawiacie guzik z auto na nawiew szyba twarz nogi to wieje wam również na tą szybę i na nogi zimnym - jeżeli na takie ustawiliście ??

 

nie mozna ustawic jednoczesnie auto i szyba twarz nogi - albo sie wybiera auto albo szyba twarz nogi , albo same nogi, nie moga byc dwa guziki wcisniete jednocześnie - chyba ze ja o czyms nie wiem albo źle zrozumiałem pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i pomierzyłem

wychodzi na to, że sterowanie jest ok. tzn.

jak pokrentła przekrencam na zimno to napięcie roście do ok. 12 V - na wejściu do elektr. zaworów.

jak nastawiam na ciepło to spada do ok. 5V. - czyli odcina dopływ cieczy do nagrzewnicy i ją puszcza - dokładnie tak jak czytałem że ma być.

 

Próbowałem następnie zmieżyć prąd jaki przepływa przez nie w czasie pracy- bo jakiś musi no i lipa nie płynie żaden - więc wniosek prosty te cholerne zawory.

Tylko nie mam pojęcia czemu bo ok. miesiąca temu je rozbierałem i czyściłem, było ok.

 

jestem właśnie w przerwie rozbierania, jak się do nich dobiore to dokończe temat.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozawory zrobiłem ale okazuje się - czego wcześniej nie sprawdziłem że do wymiany jest także ten/ta silniczek/pompka - która ma bardzo ciekawy system działania - jest z wirnikiem połączona przez magnes, niestety u mnie chyba do tego silniczka dostała się ciecz i poszłoo.

chyba na razie nie będę jej montował spowrotem, zobaczymy jak będzie, no chyba, że znajdę na szrocie dobrą.

Jeszcze ciągle pod górkę :norty:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KONIEC

 

ROZWIĄZANIE WĄTKU

 

W pierwszym poście tematu postawiłem błędną tezę - że to nie jest wina elektrozaworów. Otóż, przy rozbieraniu w celu wyczyszczenia ich powierzchni roboczej musiałem niedokładniewłożyć druciki cewek w rowki między plastikami cop spowodowało szybkie ich przecięcie.

1. Obecnie całość zasylikonowałem - wcześniej na nowo lutując połączenia.

2. Włożyłem nowe uszczelki

3. Po złozeniu do kupy kilkakrotnie sprawdziłem pod prostownikiem czy ciągle działa :D

4. Włożyłem na miejsce do samochodu i po przekręceniu stacyjki jesz cze raz wszystko sprawdziłem - słychać takie zdecydowane udeżonka jak przechodzi się z temp. ciepłej na zimną , nawet przy wyłącznonym silniku.

5. działa (ale siadło mi w międzyczasie wisco :twisted2: )

 

Kilka zdań podsumowania:

 

Jeżeli macie problemy z ciepłym powietrzem no niestety należy skierować kroki w stronę el. zaworów. Najprościej sprawdzić czy działają tj poisałem to w pkt 4.

 

Co do miejsc dmuchania zimnego powietrza to jest tak:

Jak włączycie na ciepłe i autoto będzie sam "mieszał" wg. upodobań czujnika temp. wew. jak nastawicie na max ciepło to max, jak na średnio to zostaje wam jeszcze wybór czy na tważ ma dawać zimnym czy ciepłym (tym regulatorem obok środkowego nadmuchu).

Jeżeli przełączycie - na grzaniu na "szyba, twarz, nogi" będzie grzał z wszystkich kanałów.

Jeżeli natomiast zaproponujecie mu :D żeby podmuchał w was zimnym powietrzem - przy wciśniętym przycisku "szyba, twarz, nogi" to pozamyka kanały na szybę i nogi (dajcie mu na to trochę czasu) po czym poczujecie zimne powietrze na twarzy (albo dostaniecie gorączki z wściekłości że tak nie jest :twisted2: :twisted2: )

 

Z tego co mi się wydaje najbardziej popisowym ustawieniem w tym autku jest auto i włączona klima wtedy powinno być w samochodzie te np. 20 stopni, jednak o puki co czekam na osuszacz i nie mogę tego sprawdzić empirycznie :(

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz przeczytalem Twoj post i chce dodac, ze mialem identyko problem w swojej E32-oczywiscie elektrozawor padl.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam najczęściej to przyczyna elektozaworka w środku ten grzybek który ma zamykać dopływ wody do nagrzewnicy czasami mimo że działa to jeszcze jest kwestia żę uszczelka gumowa w środku jest już podżarta przez płyn chłodzący u mnie tak było potraktowałem ją silkonem wodoodpornym i narazie jest spokój .pozdrawiam hasan68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Sprawdź czy nie odpiął Ci się czujnik temperatury.

 

czy chodzi Ci o czujnik który jest pod zdrżakiem z przodu czy ten przy panelu sterowania?

Chodzi o czujnik w kabinie :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam taki sam problem w swoim BMW. Śledziłem temat od początku i dzisiaj rozebrałem elektrozawory (były strasznie zasyfione) wyczyściłem je i dalej jest tak samo, no może troszeczke lepiej ale nie działa to jak powinno. Mam do was pytanie "Czy można gdzieś dostac komplet uszczelek do tych zaworów?" były one troche zniszczone i myśle ze to dlatego dalej tak sie dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w OBI w dziale z hydrauliką sanitarną, pasują te od baterii :D .

 

Ja właśnie takie założyłem, uszczelniłem delikatnie! siliconem i gra.

 

Zobacz dokładnie czy przy rozbieraniu i składaniu nie pourywałeś (tj ja :oops: ) drucików cewek bo to może być teraz problemem.

 

Gumowe uszczelki zastąpilem jakimiś do kranu i działa ale później delikatnie wszystko poskładałem, jeszcze raz przelutowałem te połączenia cewek z kostką - to zatopione w gumie, a ha i jeszcze jedno jak będziesz dobierał się do tej gumy to uważaj na takie niebieskie kondensatory równolegle połączone z kazdą z cewek !!!.

Dokładnie sprawdź połaczenia, złóż i prawdź np. na prostowniku czy działają, jak nie to zrób to jeszcze raz ale tym razem dokładniej :twisted2: i delikatniej :twisted: :twisted2: .

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez niestety pourywałem te druciki, ale wszystko na nowo polutowałem i sprawdzałem kilka razy czy działa no i wszystko gra. A i u mnie nie było tych kondensatorów. :? mysle że teraz powymieniam te uszczelki i wszystko bedzi dobrze jada zaraz do sklepu i poszukam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez niestety pourywałem te druciki, ale wszystko na nowo polutowałem i sprawdzałem kilka razy czy działa no i wszystko gra. A i u mnie nie było tych kondensatorów. :? myślę że teraz powymieniam te uszczelki i wszystko bedzi dobrze jada zaraz do sklepu i poszukam :D

na pewno są tylko głęboko zatopione w gumie. Musisz dokładnie wszystko odkryć i przylutować je równolegle do każdej z cewek. Pełnią one funkcję pewnego rodzaju stabilizatora napięcia.

Jak już jesteś przy zaworach to mógłbyś zobaczyc czy działa ci ta dodatkowa pompka przy zaworach? bo mi chyba siadła

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.