Skocz do zawartości

chłodnica klimy - wymiana (czy drogo?)


Deacon

Rekomendowane odpowiedzi

witam

jako, ze nie moge zalozyc tematu w dziale Mechanika, Elektryka, Eksploatacja & Części bo wyskakuje mi komunikat "Przepraszamy, ale tylko administratorzy mogą pisać tematy na tym forum" zakladam tutaj :)

 

ok. 3 tygodnie temu nabijalem klime, bo jak kupilem samochod to byla pusta. okazalo sie, ze mam juz nowa instalacje na gaz r134 co wywolalo zdziwienie u "klimatycznych" panow, bo niby powinienem miec stara.

panowie po nabiciu stwierdzili, ze nie podoba im sie chlodnica klimy i zebym pouzytkowal ja ze 2 tygodnie i przyjechal na kontrol.

dzisiaj bylem na kontroli, panowie zbadali instalacje pod swiatlem UV i jakims czyjnikiem dzwiekowym po czym stwierdzili, ze chlodnica klimy to szrot i trzeba ja wymienic. spytali bawet "yyyy to dziala jeszcze ta klima??", no dziala powiedzialem, bo mrozi fajnie :) jednak dowiedzalem sie ze przestanie dzialac jak zejdzie ponizej jakiegos tam cisnienia. cholera wie - nie znam sie :P w kazdym badz razie koles zaproponowam mi takie ceny:

nowa chlodnica Behr - 534zl, wymiana 200zl, nabija mi ja za polowe ceny czyli 100zl.

po czym stwierdzil, ze ceny moze mi zagwarantowac nie dluzej niz 2 tyg. bo potem nie wie w jakiej cenie bedzie chlodnica (to co ceny sie bujaja??). i dodal, zebym nie czekal z tym co czerwca/lipca bo wtedy bedzie buum na naprawy/przeglady/itp i trzeba bedzie czekac nawet 2 tyg zeby sie umowic.

moje pyatnei - czy ta cena jest dobra za chlodnice i wymiane??

na allegro znalazlem:

http://moto.allegro.pl/item189037078_chlodnica_klimatyzacji_bmw_5_e34_7_e32_nowa.html sprzedajacy mi odpisal ze pasuje do TDS'a

http://moto.allegro.pl/item192273604_nowa_chlodnica_klimatyzacji_bmw_5_e34_2_5tds.html

 

co radzicie??

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem wiecej szczescia. Wujek pracuje w serwisie klimy. Zrobili mi wszystko z nabiciem za 70zł.

Za chlodnice dalem 420zł z allegro nową kupilem, jest super.

Nie kupuj uzywanych bo to mija sie z celem.

A klime masz na r134a bo ktos ja delikatnie przerobil. 1992 nie znali jeszcze r 134a.

 

Gostek chce za duzo od Ciebie. Wymiana to nie problem. Nie trzeba sciagac zderzaka, wystarczy wyjac chlodnice, odlaczyc przeowdy, spuscic plyn z chlodnicy, to wszystko, odkrecic VISCO i juz masz dostep.

Będziesz Miał Wydatki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.ja kupiłem nową chłodnicę helli w Inter CARSIE za 300 zł tylko przy maksymalnych zniżkach, normalna cena 550 zł .więc trzeba poszukać gościa co ma tam upusty i nie ma problemu a hella to nie podruba jakaś u mnie już rok chodzi bez problemu .pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, spytam w tym intercarsie.

moglby ktos napisac jak dokldnie samemu wymienic ta chlodnice?? moze dam rade. potem tylko bym zaplacil za nabicie to by wyszlo taniej. chociaz z drugiej strony to samemu jak zaloze to moze byc nie szczelna albo cos.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu sie lepiej nie baw, bo jak złożysz do kupy bedziesz co chwila sprawdzal czy dziala klima, przytykal rece do kratki, narazal sie na niebezpieczenstwo wypadku przez odwracanie uwagi od drogi. W dodatku nie zaśniesz spokojnie z mysla: " Czy napewno zalozylem ten przwód, a moze nie a moze cos puszcze" i tak bedziesz zyl jak na szpilkach.

Jesli tego nie robiles zaplac te 200zł za przelozenie a bedziesz mial spokojną glowę, tylko popros o gwarancje na naprawe!!!

Będziesz Miał Wydatki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie chłodnicy klimy.

 

Nowa chłodnica była kupiona na Allegro za 420zł, więc taka cena jest OK.

 

Chłodnica z pierwszego linka (ogólnie do E34) nie będzie pasować do TDS'a, chłodnica do TDS'a jest niższa, bo pod nią jest intercooler. Musi być specjalnie do TDS'a

 

Za wymianę z napełnieniem zapłaciłem 280zł (Warszawa). Do E34 wchodzi dużo czynnika (1,5kg), więc napełnienie zawsze jest trochę droższe niż "zwykłych aut" (0,7-0,9kg).

 

Wymianę znacznie łatwiej zrobić zdejmując zderzak - patrzyłem jak robią to fachowcy: odkręcasz 4 śruby i zdejmujesz zderzak, potem wypinasz górne zaczepy chłodnicy cieczy i lekko ją odchylasz, tam zdaje się jest jakoś przykręcona ta chłodnica klimy, odkręcasz rurki od chłodnicy klimy i ją wyjmujesz z wiatrakiem. Wiatrak przekładasz na nową i wkładasz z powrotem. Zakładasz i przykręcasz zderzak.

Bez demontażu chłodnicy, spuszczania wody, odkręcania wisko...

 

Cała robota zajęła może pół godziny. Sprawdzenie szczelności, próżnia i napełnienie drugie pół. Teraz wymianę bym to zrobił sam.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Deacon

 

Widze ze jestes z Sosnowca :) Ja tydzien temu wymieniałem chłodnice w serwisie zajmujacym sie tylko klimatyzacjami, zapłaciłem 100zł :) Serwis jest w Będzinie na ul. Namiarkowej, tel (32) 7617029 wiec mozesz sobie przedzwonic i sie umówic na wymiane. Poza tym polecam ten serwis, niedrogi a pracują tam naprawde fachowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh. bylem w innym servisie klimy (na hubala-dobrzanskiego - milan99 powinien wiedziec gdzie to) no i tam maja taniej. chlodnica 470zl, wymiana 100zl, nabicie 170zl. szukam dalej :)

 

milan99 - ile placiles za sama chlodnice i ile za nabicie??

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Chdnica byla kupiona w intercarsie Hella albo Behr (nie pamietam juz) 360zł (ale to mi kupował znajomy z warsztatu samochodowego wiec ze zniżkami ta cena jest)

- nabicie klimy 200zł (gazem R12 bo mam instalacje na ten stary gaz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu sie lepiej nie baw, bo jak złożysz do kupy bedziesz co chwila sprawdzal czy dziala klima, przytykal rece do kratki, narazal sie na niebezpieczenstwo wypadku przez odwracanie uwagi od drogi. W dodatku nie zaśniesz spokojnie z mysla: " Czy napewno zalozylem ten przwód, a moze nie a moze cos puszcze" i tak bedziesz zyl jak na szpilkach.

Jesli tego nie robiles zaplac te 200zł za przelozenie a bedziesz mial spokojną glowę, tylko popros o gwarancje na naprawe!!!

 

 

Kolego nie gniewaj się ale z takim podejściem nie zmienisz sam koła, bo będziesz myślał czy aby napewno dobrze dokręciłeś koło, czy nie odpadnie i czy potem dam rade je odkręcić. Ja z wielkimi obawami ale wymieniłem w swoim BMW silnik, a to troche gorsze niż chłodnica. A 200 zł to dla jednego wypad do baru, a dla drugiego tydzień życia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pozwolcie że podpne sie pod temat z podobnymi pytaniami. Otóż w moim e34 2.0 24v vanos z 93 roku jest dziurawa chlodnica klimy. Koleś w serwisie zauważył też że wiatrak na klimie obraca się bardzo ciężko. On twierdzi że da się go zregenerować i mówi że trzeba tylko kupic chlodnice i nabic gaz.

 

Troche mam mieszane uczucia. Obawiam sie ze po wymianie chlodnicy koles mi powie: oj kompresor tez jest do bani a wiatraka nie dalo sie zrobic. Nie mam zamiaru pchac 1000zl w klime dlatego też pytam.

 

Czy mozna waszym zdaniem zregenerowac ten wentylator?

Czy mozna w jakis sposob sprawdzic stan kompresora?

 

Pozdro!

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolcie że podpne sie pod temat z podobnymi pytaniami. Otóż w moim e34 2.0 24v vanos z 93 roku jest dziurawa chlodnica klimy. Koleś w serwisie zauważył też że wiatrak na klimie obraca się bardzo ciężko. On twierdzi że da się go zregenerować i mówi że trzeba tylko kupic chlodnice i nabic gaz.

 

Troche mam mieszane uczucia. Obawiam sie ze po wymianie chlodnicy koles mi powie: oj kompresor tez jest do bani a wiatraka nie dalo sie zrobic. Nie mam zamiaru pchac 1000zl w klime dlatego też pytam.

 

Czy mozna waszym zdaniem zregenerowac ten wentylator?

Czy mozna w jakis sposob sprawdzic stan kompresora?

 

Pozdro!

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator zregenerujesz sobie sam.

 

Trzeba zdjąć śmigło i ramkę z tworzywa, pozostawiając sam silnik. Rozwiercić (rozpiłować) kilka zagnieceń, które trzymają wieko silnika z wirnikiem. Wyjąć je (wyjdzie razem z wirnikiem i komutatorem).

 

Na 90% okaże się, że odkleił się jeden z magnesów przyklejonych od wewnątrz do obudowy. Trzeba magnes (lub jego kawałki) wyjąć, odtłuścić i przykleić na miejsce.

 

Potem złożyć obudowę - też skleić.

 

Ja tak zregenerowałem mój wiatrak, zadziałał...

 

Co do kompresora, to dopóki nie napełnisz układu czynnikiem to się nie dowiesz, czy działa. Niektórzy mostkują czujnik ciśnienia albo podłączają kompresor na krótko do +12V, żeby zobaczyć czy się kręci, czy nie jest zakleszczony, czy działa sprzęgło, ale gwarancji że będzie poprawnie działał i będzie szczelny nie masz i tak.

 

Kupiłem 2 auta z niedziałającą klimą i zawsze przyczyną były nieszczelności. W pierwszym wymieniłem przewód, w drugim skraplacz. Kompresory żyły.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.