Skocz do zawartości

some_one

Zarejestrowani
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    530dA e39
  • Lokalizacja
    opole

Osiągnięcia some_one

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Moim zdaniem nie trzeba doginać, styki mocno napierają na siebie, problemem było delikatne zwęglenie albo korozja ale zobaczymy.
  2. Nie strasz :D Jak na razie wszystko jest OK. Wszystkie styki przetarłem delikatnie paskami papieru ściernego, wodnego, nie pamiętam jaki, bardzo drobny, i po kropelce wd40. Jakie masz komunikaty?
  3. Hmm, sprawdzę. Dalsze sugestie mile widziane. Aha, tempomat też wtedy nie działa, też jest w jakiś sposób powiązany. Lucass_81 jestem Twoim dłużnikiem, winna kostka stacyjki. Bardzo solidna konstrukcja, da się zregenerować w kilka minut.
  4. Auto to 530D e39 z 99r sedan z ASB. Kiedy naciskam klakson albo otwieram podsufitkę i odsuwam lustro (to samo po stronie pasażera) zamiast włączyć się oświetlenie słyszę jak pstryka elektromagnes od drążka zmiany biegów, czyli blokada drążka odpuszcza i mogę zmieniać położenia. Dodatkowo gaśnie Radio, licznik a światła STOP świecą samoistnie (nie zawsze). Klakson wtedy nie działa, kontrolka poduszki powietrznej lekko się żarzy (nierównomiernie mruga 1/3 jasności) przez cały czas, nie świeci. Czasem po kilku otwarciach zamknięciach podsufitki wraca wszystko do normy, kontrolka poduszki zaświeci normalnie i po chwili gaśnie, potem już wszystko działa, klakson, oświetlenie luster podsufitki, radio. Coś nie styka pytanie gdzie szukać? LCM i moduł komfortu wykluczone, dalej nie mam pomysłu. Dzięki za sugestie.
  5. To było do mnie? Moje pytanie gdzie dalej szukać. Gdzie są moduły centralnego, alarmu, szyb, luster. Podstawowe rzeczy jak lampki i czujki drzwi są wyeliminowane. Wymienione bezpieczniki nie są powiązane z radiem.
  6. Miałem kiedyś olej w wyrównawczym, winna była uszczelka pod chłodniczką oleju. Między podstawą filtra oleju a blokiem. Lubi puszczać przy wymianie filtra oleju albo po prostu miałem pecha. Może wyciek działa też w drugą stronę czyli woda w silnik? Zależy między jakimi kanalikami jest ta nieszczelność?
  7. Panowie, potrzebne sugestie, coś kradnie prąd. Trochę czasu mi zajęło odszukanie właściwych bezpieczników ale teraz mam. Nr. 29, 48, 53 bez nich akumulator trzyma, z nimi po 1-2 dniach nie odpali. Są to centralne zamki, szyby, lustra i alarm. Dzisiaj powypinałem wszystkie drzwi łącznie z bagażnikiem i klapką paliwa a bezpieczniki włożyłem na miejsce poza 48 od alarmu, przetestuję kilka dni ale coś podejrzewam, że winny będzie raczej jakiś moduł tylko który i gdzie on jest? Sterowanie zamkiem albo alarm? Poradźcie co wypiąć w następnej kolejności jeśli to nie pomoże.
  8. ok, odezwę się ale to może potrwać, auto na zimę idzie w odstawkę, nie przepale już w tym roku 2 zbiorników :lol:
  9. W silniku tylko sporadycznie błąd Glow plug relay (chyba tak się to nazywa) wymienię go niebawem. Samochód odpala bez problemu tylko gdy jest ciepły i zgaszę to po 20 min. potrzebuje 2-3 obroty rozrusznika więcej niż na zimno. Poza tym kiedy w baku poziom spadnie do ok. 12l potrafi zgasnąć w trakcie jazdy. To akurat nie problem bo przeważnie zbiornik jest pełny. Aha, lubi trochę zadymić przy ostrzejszym dodaniu gazu lub kick down ale tylko za pierwszym razem, potem w trasie to mija. Czy to może być wina wtrysku? Tankuję zawsze na Orlenie.
  10. Dzięki! Zapytam dla pewności gdyby przyszło mi do głowy samemu wymieniać, pierwszy cylinder to ten od strony chłodnicy? Przy takim marginesie specyfiki typu STP mogą coś zmienić czy darować sobie? Pozostałe pytania o pompy nadal mnie nurtują.
  11. pozwólcie, że się tu podepnę. Chodzi o diagnozę które wtryski wymienić. Silnik starszy 184 konie oczywiście 530d Silnik trochę nierówno pracuje w zakresie wolnych do 1500 obrotów, powyżej jest ok czyli nie odczuwalne. Tak jakby czasem jeden cylinder odpadał. Teraz prośba o pomoc w diagnozie który lub które to wtryski. Największe różnice w obr/min występują na cylindrze 3 i 6 jednak patrząc na wskazania wtrysków największe korekcje ma wtrysk 1 i 3 Kolejne odłanczanie wtrysków jakoś nie dało miarodajnego wyniku, może po tych screenach ktoś coś wydedukuje? maciekE60 oświeć mnie ten STP to jakiś uszlachetniacz co może pomóc? Pochwal się wynikami. Przy okazji dwa pytania o pompy ale to dotyczy chyba tylko e39? - progową: raz doczytałem, że powinno być 3,8 - 4 bar w innym miejscu, że odcina dopiero kiedy spadnie poniżej 2 bary, ja mam na samym zapłonie 3,54 bar, po zapaleniu na wolnych 3,7 bar przy 2000 obrotów 3,6 bar a przy 3200 obrotów 3,4 bar. Co o tym myślicie? Za głośna nie jest ale spokojnie ją słyszę po włączeniu zapłonu. -pompa w zbiorniku paliwa, może ktoś wie czy ona tylko wyrównuje poziomy między komorami czy też daje jakieś wstępne ciśnienie? U mnie napewno coś z nią nie tak, lewa komora pusta a prawa 14,5L. Przy 10L w zbiorniku juz nie odpala, słychać wtedy jak pompka popiskuje. Jeśli ta pompka tylko wyrównuje poziomy to na razie odpuścił bym sobie do lata. Pozdrawiam http://img593.imageshack.us/img593/5110/obrotynacylinderwolneob.th.jpg obroty na poszczególny cylinder - wolne obroty http://img818.imageshack.us/img818/3541/obrotynacylinder1000obr.th.jpg obroty na poszczególny cylinder - 1000 obr http://img231.imageshack.us/img231/2156/obrotynacylinder1500obr.th.jpg obroty na poszczególny cylinder - 1500 obr http://img809.imageshack.us/img809/3795/obrotynacylinder2000obr.th.jpg obroty na poszczególny cylinder - 2000 obr http://img845.imageshack.us/img845/8332/wtryskiwolneobrotyzimny.th.jpg wtryski wolne obroty zimny http://img828.imageshack.us/img828/5664/wtryskiwolneobrotyciepy.th.jpg wtryski wolne obroty ciepły http://img442.imageshack.us/img442/2646/wtryski1000obr.th.jpg wtryski 1000 obr http://img832.imageshack.us/img832/20/wtryski1500obr.th.jpg wtryski 1500 obr http://img257.imageshack.us/img257/2539/wtryski2000obr.th.jpg wtryski 2000 obr
  12. some_one

    Test środkowego MID-a?

    jeśli się nie mylę to w inpie jest taka opcja.
  13. some_one

    wentylator klimy

    może warto spróbować... o ile masz piec webasto. viewtopic.php?f=72&t=157760
  14. some_one

    Nagrzany jeż

    Dla potomnych, powodem wszystkiego okazało się uszkodzenie sterownika webasto, w inpie komunikat o zwarciu na K bus. Po odłączeniu wtyczki webasto ponownie mam łączność ze wszystkimi modułami, klima działa, kierunki mrugają przy włączaniu alarmu. Dzięki za porady.
  15. some_one

    Nagrzany jeż

    moment moment, GM to moduł komfortu a LCM? Nie było mowy o żadnym LCM albo ja źle rozumię.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.