Skocz do zawartości

EGR w TDS


Pawel_M

Rekomendowane odpowiedzi

Co się stanie jak wywale EGR w 525 TDS ?? czy po zaślepieniu rurki która idzie od kolektora wydechowego do rury kolektora ssącego komputer nie wykryje jakiś błędów ?? większe zużycie paliwa ?? wzrost lub spadek mocy ?? Wogóle czy ktoś to robił ??

90r E30 316 i coupe sprzedany

92r E36 318 is coupe sprzedany

91r E32 750 IL sprzedany

88r E32 735 IL sprzedany

92r E32 735 IL sprzedany

93r E34 530 V8 sprzedany

92r E34 525 tds sprzedany

90r E34 535 i obecnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wywalaj EGR'a :!: Może wyskoczyć Ci wywalić błąd lambdy a tak naprawde wbrew obiegowej powszechnej opinii o tuningu za darmo kompletnie nic Ci to nie da a wręcz odwrotnie czasami może zaszkodzić silnikowi.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wywalaj EGR'a :!: Może wyskoczyć Ci wywalić błąd lambdy a tak naprawde wbrew obiegowej powszechnej opinii o tuningu za darmo kompletnie nic Ci to nie da a wręcz odwrotnie czasami może zaszkodzić silnikowi.

 

Witam kolego w TDS-ie lambda :duh: ,wywalaj autko dostanie lepszego kopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wywalaj EGR'a :!: Może wyskoczyć Ci wywalić błąd lambdy a tak naprawde wbrew obiegowej powszechnej opinii o tuningu za darmo kompletnie nic Ci to nie da a wręcz odwrotnie czasami może zaszkodzić silnikowi.

 

Witam kolego w TDS-ie lambda :duh: ,wywalaj autko dostanie lepszego kopa.

 

Wiesz to z własnego doświadczenia ?? jakie różnice zauważyłeś ?? pali więcej, mniej czy bez zmian ?? nie kopci po wywaleniu egr ?? różnica w parametrach silnika jest zauważalna ?? a może nie ma sensu tego wywalać ?? Pytam ogólnie jak to jest z tym EGR bo nr w renault po wywaleniu egr głupieje komputer ( egr jest połączony z kompem ) auto zaczyna kopcić i traci sporo na mocy, fakt że w TDS jest sterowanie podciśnieniowe. U siebie chciałem wogóle wywalić tą rurke z kolankiem i założyć inną o tej samej średnicy i tym samym zagięciu ale nie będzie zwężki przez ten zawór który idzie w środku, myśląc logicznie powinno być lepiej bo silnik dostaje powietrze a nie spaliny.

90r E30 316 i coupe sprzedany

92r E36 318 is coupe sprzedany

91r E32 750 IL sprzedany

88r E32 735 IL sprzedany

92r E32 735 IL sprzedany

93r E34 530 V8 sprzedany

92r E34 525 tds sprzedany

90r E34 535 i obecnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, faktem niedoczytałem,że chodzi o tds'a więc brak lambdy nam troszczeczke upraszcza sprawe.

Każda operacja ma swoje dobre i złe strony, czasami tych złych jest troche więcej niż dobrych, więc po co na siłe coś "ulepszac".

Zaślepienie egr'a:

 

1. Nie zwiększy mocy czy dynamiki Twojego auta. Jeśli z zaślepionym EGR odczuwasz przyrost mocy, to najpewniej jest on uszkodzony.

2. Zmniejszy kulturę silnika - odczuwalne np tłukąc się w korkach. W mniejszym stopniu jadąc z średnimi obciążeniami na trasie

3. Nie wpłynie istotnie na funkcjonowanie Twojej turbiny - jeżeli w tym aucie jest turbina na bypasie więc tam się na ma za bardzo co blokować/zapiekać

4. W teorii, może podnieść temperaturę denka tłoka - spaliny zmniejszają stężenie tlenu i tym samym (o ile mi

wiadomo) zmniejszają temperaturę w trakcie spalania. Przy stabilnym, umiarkowanym obciążeniem (np na trasie) EGR dokłada sporo spalin więc myślę, że troszkę EGT zmniejsza

5. Zmniejszy tempo zachodzenia "glutem" kolektora dolotowego. Moim zdaniem jednak, trzeba się starać żeby zrobić w nim "zwężkę" która ograniczyła by moc - na dobrym paliwie i sprawnym motorze żadne ekscesy nie powinny się tam dziać.

 

Reasumując. Moim skromnym zdaniem, nie ma powodu aby zatykać sprawny EGR w sprawnym motorze.

 

DLA TYCH KTÓRZY NIE DO KOŃCA ROZUMIEJĄ DZIAŁANIE EGR'a (k631) napisze wyraźnie:

EGR jest precyzyjnie regulowany. Na podstawie pozycji pedału gazu i prędkości obrotowej silnika ECU wyznacza dawkę. Z dawki wyznacza wymagana ilość powietrza. Potem patrzy na sygnał z lmm - jeśli silnik łapie więcej powietrza niż to wynika z dawki, to na podstawie różnicy wyznacza stopień otwarcia EGRu. Przy pełnym obciążeniu EGR jest z zasady zamknięty. Więc, jak widać, sprawny EGR nie może spowodować zadymienia lub też zmniejszyć mocy silnika. Nawiasem mówiąc, przepływka pojawiła się w klekocie między innymi dlatego, że EURO II wymusiło stosowanie EGRów. Gdyby nie EGR dawkę można by regulować z ciśnienia doładowania.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz zatykaj, nie chcesz to nie, ja zatkałem i żadnych kożysci ani negatywów z tego nie miałem, różnicy w spalaniu ani w mocy nie odczułem, Ale zauważyłem jedną rzecz, może to zbieg okoloiczności bo w przewodzie paliwowym czasami pojawia mi się pęcheżyk powietrza, podczas odpalania zimnego silnika przez chwilke silnik ma nierowne obroty, nie dzieje sie to za każdym razem i nie wiem czy przyczyną jest zaślepiony EGR. Spróbuję odetkać i zobacze co się bedzie działo. Może zanim zaślepisz to sprawdz rurke EGR czy nie ma w niej dużego nagaru, u mnie był tylko nalot sadzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zawór EGR to nic innego jak dopalanie spalin ,wystarczy od strony spalin podłozyć blaszke zamiast podkładi reszta zostaje tak samo żeby oszukac kompa i autko napewno dostaje lepszego ducha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zawór EGR to nic innego jak dopalanie spalin ,wystarczy od strony spalin podłozyć blaszke zamiast podkładi reszta zostaje tak samo żeby oszukac kompa i autko napewno dostaje lepszego ducha.

z jakiej racji dostaje lepszego ducha ??

Egr jest otwierany i spaliny dostają się do silnika po cut-offie po wyznaczonej i wydawkowanej porcji paliwowo-powietrznej kiedy tlen nie jest już potrzebny.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno poruszałam akurat ten problem.Z dzisiejszej dyskusji ewidentnie wynika,że nie wszyscy uważnie sledzą tematy.Ale to pewnie dlatego,że dopóki nie dotyczą danej osoby to tak sie dzieje.A mianowicie;kupiłam BMW 2.5 TDS w Niemczech.W grudniu minęło 2 lata.Niedawno dowiedziałam się o ninejszym klubie.Auto od samego początku było mułowate i paliło 12L na100km.Przeczytałam chyba wszystko co było możliwe do przeczytania tu na forum.No i znalazłam przyczynę tego niedomagania.Okazało się,że ktoś chciał przechytrzyć niemieckiego inżyniera i "zastosował"ową blaszkę w moim aucie.Oczywiście ją wyrzuciłam i samochód "ożył"od razu.Przepraszam,że się tak rozpisałam ale jeśli dobrze rozumiem to (żeby nie było niedomówień)to chodzi(w moim mniemaniu)o ten przewód stalowy od kolektora wydechowego do PRZEPŁYWOMIERZA a od niego chyba idzie wężyk gumowy do zaworka EGR a od niego dopiero wiodą dalej przewody elektryczne.Przepraszam,jeśli żle rozumuję. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno poruszałam akurat ten problem.Z dzisiejszej dyskusji ewidentnie wynika,że nie wszyscy uważnie sledzą tematy.Ale to pewnie dlatego,że dopóki nie dotyczą danej osoby to tak sie dzieje.A mianowicie;kupiłam BMW 2.5 TDS w Niemczech.W grudniu minęło 2 lata.Niedawno dowiedziałam się o ninejszym klubie.Auto od samego początku było mułowate i paliło 12L na100km.Przeczytałam chyba wszystko co było możliwe do przeczytania tu na forum.No i znalazłam przyczynę tego niedomagania.Okazało się,że ktoś chciał przechytrzyć niemieckiego inżyniera i "zastosował"ową blaszkę w moim aucie.Oczywiście ją wyrzuciłam i samochód "ożył"od razu.Przepraszam,że się tak rozpisałam ale jeśli dobrze rozumiem to (żeby nie było niedomówień)to chodzi(w moim mniemaniu)o ten przewód stalowy od kolektora wydechowego do PRZEPŁYWOMIERZA a od niego chyba idzie wężyk gumowy do zaworka EGR a od niego dopiero wiodą dalej przewody elektryczne.Przepraszam,jeśli żle rozumuję. :wink:

 

Witam to nie to ten przewód, on idzie od kolektora wydechowego do zaworu EGR jednym słowem EGR tlumi spalinami silnik

Poz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem jak to jest z tym zaworem EGR bo i tak musiałem wymienić tą rurkę z kolankiem przy kolektorze ssącym, w związku z tym że zdania są podzielone co do wywalenia lub pozostawienia zaworu EGR temat odpuściłem i założyłem drugą rurkę posostawiając zawór na swoim miejscu

90r E30 316 i coupe sprzedany

92r E36 318 is coupe sprzedany

91r E32 750 IL sprzedany

88r E32 735 IL sprzedany

92r E32 735 IL sprzedany

93r E34 530 V8 sprzedany

92r E34 525 tds sprzedany

90r E34 535 i obecnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednym słowem EGR tlumi spalinami silnik

Poz.

 

Ty to jesteś odporny na wiedze. Napisze Ci łopatologicznie o co chodzi ,użyj troche głowy i nie mieszaj ludziom.

Jadąc np. z dana prędkością przy obrotach powiedzmy 2000obr/min do silnika zasysana jest okreslona ilośc powietrza, mierzona zazwyczaj przez przepływomierz. Min na tej podstawie wyznaczana jest dawka paliwa (rzecz jasna dużo mniejsza aniżeli ilośc dopływającego tlenu) potrzebna do spalenia tlenu i KONIEC. Następnie komputer otwiera zawór egr jeżeli "wejdzie" do objetosci cylindra jeszcze jakas ilośc gazu i dodaje spaliny,które i tak są spalane w końcowej fazie. Gdzie ty tu widzisz dławienie.....

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ten zawór można próbować zaślepiać tylko w jednym przypadku- kiedy przestanie działać jak należy i cały czas wali spaliny do mieszanki a komuś szkoda kasy na wymiane. W innych przypadkach myśle że powinien spełniać swoją role
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro stalowy przewód z kolektora wylotowego prowadzi do zaworu EGR,to gdzie jest przepływomierz? :jawdrop:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mały Baron.Pewnie niejeden z"tego"skorzysta.A dlaczego?Bo jak miałam problemy z silnikiem,to dzwoniłam do mechanika,który mi składał silnik.Fakt,że na telefon ale mówił coś o przepływomierzu.Na codzień różne diesle składa(może drogo ale solidnie)i mówił,że na pamięć mi nie powie w którym miejscu jest przepływomierz,ale powiedział że trzeba go sprawdzić.I najlepiej przyjechać do niego to on wszystko znajdzie,bo na pamięć to ciężko. :?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
A ja prowadziłem kiedyś w miarę dokładne badania wpływu EGR na minimalne zużycie paliwa - wyszło mi że zaślepienie wpływa korzystnie na zużycie. Zaznaczam jednak że dotyczyło to minimalnego, możliwego do osiągnięcia zużycia paliwa w warunkach niskich prędkości obrotowych i przy średniej około 60 km/h (1,4 TDI - 2,77 l/100 km). Stoję jednak na stanowisku że sprawnego EGR nie warto zaślepiać - wpływa korzystnie na zmniejszenie twardości pracy i obniżenie temperatury spalania. Jeśli nie domyka to warto go wymontować i wyczyścić - np wymoczyć w benzynie ekstrakcyjnej, wymyć ultradźwiękami, itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaslepienie egr'u nic nie daje. najlepiej go po prostu wyczyscic i dalej jezdzic. mialem zasyfiony egr olejem czyli tak jakby byl zaslepiony. wyczyscilem go i nie odczuwam zadnej roznicy. egr sluzy jedynie celom ekologicznym, nie dostaniecie kopa jak go zaslepicie.
Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.