Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
obroty do 3tyś?jak ciągle na takich niskich to silniczek też się męczy!obroty powinny oscylować czasami w granicach max momentu!A co do ścigania to kolega widzę że trochę się myli...nie każdy kupuje 2.0 do ścigania!jazda większą beti jest bardziej komfortowa, na trasie szybciej jedzie spalając mniej wachy, i co najważniejsze każdy manewr omijania,wyprzedzania(najniebezpieczniejszy z manewrów)można wykonać szybciej, bezpieczniej nie katując przy tym silnika!!!!

 

Na granicach max momentu???Sorry, ale teraz nie dziwię się dlaczego niektórzy boją się kupować BMW jak tak silniki są katowane :mad2: Jak masz max obroty do 6 tysięcy (zważając że niebezpieczne obroty są od 5 tysięcy do 6 tysięcy) to obroty do 3 - 4 tysięcy są raczej najzdrowsze.Poza tym silnik 1.8 osiąga maksymalny moment obrotowy przy 3900 obrotach na minutę...Spalanie na prędkościach wyższych jest mniejsze w 2l,to prawda...ale cykl mieszany i tak wychodzi na niekorzyść 2l...Co do katowania to jest właśnie jazda na maksymalnych obrotach...

Freude am fahren...
Opublikowano
Powiem tak bmw 316 i 318 "nie jezdzi" ale w tzw skali bmw. Z golfami vectrami i innymi escordami do pojemnosci 1800 nie powinno byc problemow wiec ogolnie dynamika spokojnie wystarcza do normalnego poruszania sie.
potwierdzam co kolega pisze tez mam 318 i z wyprzedaniem zwyklych aut nie ma problemu ale takze mam wrazenie ze 1.8 nie jezdzi a ma 113km dobrze chociaz ze malo pali bo mysle ze w cyklu mieszanym9 litrow z malym haczykiem to nie jest duzo a przyznam ze wolno nie jezdze. Moje zdanie jest takie , nie ma co zwracac uwagi tylko na to ze auto jest zadbane, moc tez sie liczy (nie dla wszystkich) ja kupilem auto tylko dlatego ze bylo od kobiety, zadbane , serwisowane. i coz z tego jak po miesiącu juz zalowalem. teraz kupie co najmniej Is-a :D

 

Ja nie kupowałem samochodu do ścigania i nigdy tak nie było :naughty: Wiem,że BMW to głównie silnik,ale po mieście nie da się pościgać (jeżdżę głownie po mieście).Dla mnie 1.8 l do obrotów 4 tysięcy na minutę jeździ tak jak inne Vectry i Golfy, ale powyżej zaczyna się już coś innego.Ja wykorzystuję tylko obroty do 3000 bo nie chcę palić gum ani szpanować.Dla szpanowania oczywiście kupiłbym silnik 1.8 is lub o wiele większy...

Ja rowniez nie kupilem samochodu do szpanowania czy scigania sie , ale przyznasz ze sama nazwa BMW budzi respekt i podziw :norty: sam fakt ze mam wieksze sadko koni pod maską wywoluje usmiech na mojej twarzy, nawet kosztem tej roznicy w spalaniu. moze doradzanie mocniejszej buni nie jest zyt ekonomiczne ,ale czy nasze dobre samopoczucie z posadania takowej nie jest najwazniejsze??? :cool2: Pozdrawiam
Opublikowano
Masz dar do przekonywania stary :cool2: BMW to nie samochód dla patrzących na cenę paliwa :lol: Darku, powinieneś zostać psychologiem :cool2: Jak będziesz w Radomiu to masz u mnie browara :dance:
Freude am fahren...
Opublikowano

 

Na granicach max momentu???Sorry, ale teraz nie dziwię się dlaczego niektórzy boją się kupować BMW jak tak silniki są katowane :mad2: Jak masz max obroty do 6 tysięcy (zważając że niebezpieczne obroty są od 5 tysięcy do 6 tysięcy) to obroty do 3 - 4 tysięcy są raczej najzdrowsze.Poza tym silnik 1.8 osiąga maksymalny moment obrotowy przy 3900 obrotach na minutę...Spalanie na prędkościach wyższych jest mniejsze w 2l,to prawda...ale cykl mieszany i tak wychodzi na niekorzyść 2l...Co do katowania to jest właśnie jazda na maksymalnych obrotach...

 

sorki moje przejęzyczenie chodziło mi o max momenta nie max obroty!!Kolega ma racje!!

Opublikowano
wogole trzeba to rozróznic bo wyzej tez kolega miesza ze raz niezdrowo na max momencie a raz o max obrotach!!w okolicach max momentu jezdzic to wcale nie zarzyna silnika ale w okolicach max obrotów to tak!!!!!!!dlatego uwazam ze jak jezdzi sie ciagle przy 2tys obrotow(czyli daleko od momentu max nie obrotów max)to silnik sie meczy!!!!
Opublikowano
wogole trzeba to rozróznic bo wyzej tez kolega miesza ze raz niezdrowo na max momencie a raz o max obrotach!!w okolicach max momentu jezdzic to wcale nie zarzyna silnika ale w okolicach max obrotów to tak!!!!!!!dlatego uwazam ze jak jezdzi sie ciagle przy 2tys obrotow(czyli daleko od momentu max nie obrotów max)to silnik sie meczy!!!!

 

No to się rozumiemy :cool2: Teraz masz rację,2 tysiące obrotów na minutę to zabójstwo dla silnika...Bo to wbrew pozorom to nie jest oszczędna jazda...Pozdrawiam :dance:

Freude am fahren...
Opublikowano
Masz racje ze ma ponad 100 koni ale zato waga przegracza grubo ponad 1300 kg!! Wiec tak naprawde to 100 koni przy takie masie nie robi rewelacji z tego motoru. Polecam 6 cylindrówki bo tak jak koledzy wczesniej pisali nie pali ona wiele wiecej od 1.6 czy 1.8 no i dzwiek - bezcenne:) Daj znac jak juz cos kupisz. POZDRAWIAM
Opublikowano
Masz racje ze ma ponad 100 koni ale zato waga przegracza grubo ponad 1300 kg!! Wiec tak naprawde to 100 koni przy takie masie nie robi rewelacji z tego motoru. Polecam 6 cylindrówki bo tak jak koledzy wczesniej pisali nie pali ona wiele wiecej od 1.6 czy 1.8 no i dzwiek - bezcenne:) Daj znac jak juz cos kupisz. POZDRAWIAM
Opublikowano
Polecam 6 cylindrówki bo tak jak koledzy wczesniej pisali nie pali ona wiele wiecej od 1.6 czy 1.8 no i dzwiek - bezcenne:)

 

Chłopaki,przestańcie już pisać takie rzeczy,proszę :modlitwa: 2 litry więcej to niewiele więcej?Wiem,że 6 cylindrów to inna bajka,ale spalanie większe o 2litry jest faktem

Freude am fahren...
Opublikowano
Witam. Jestem tu nowy i dopiero noszę się z zamiarem kupna BMW...

Ma to być E36 coupe 1.6 albo 1.8

szukam takiego od około 2 miesięcy.. siedząc przed kompem około 2 godzin dziennie, przeglądam oferty na polskich i zagranicznych stronach..

no i znalazłem coś co mi się wydaję, że jest ciekawe i w dość rozsądnej cenie. Chcę jakoś teraz jechać i go oglądnąć, przejechać się...

Na co mam zwrócić szczególną uwagę??

 

http://moto.allegro.pl/item189576706_perfekcja_z_niemiec_e36_coupe_m_pakiet_igla.html

 

Panowie nie róbcie OT bo to nie pomoże autorowi wątku

http://img258.imageshack.us/img258/7452/bmw9aq.jpg
Opublikowano
Ktoś mądry wczesniej napisal ze jesli chcemy sie sugerowac spalaniem danego motoru to najlepiej przeczytac dane z instrukcji. I w instrukcji roznica po miedzy silnikiem 1.8 a 2.0 to dokladnie 1,1 l a nie tak jak kolega napisal 2 litry. Dodam tylko ze jesli ktos lubi szybciej pojezdzic to jestem prawie pewien ze samochod z mniejszym silnikiem spali tyle samo lub nawet wiecej niz silnik o wieszej mocy. Kilka razy juz spotkalem sie z opiniami znajomych ktorzy mowili ze jak sie depnie silinkowi 1.6 to potrafi nawet pod 13-14 litrow podejsc. Wiec tez mi sie nie chce wierzyc ze 1.6 to skarbonka. Poprostu trzeba sie zastanowic nad tym jak ten samochod bedzie eksploatowany i w jakich warunkach (miasto, trasa) i wtedy wybrac odpowiedni.
Opublikowano
Ktoś mądry wczesniej napisal ze jesli chcemy sie sugerowac spalaniem danego motoru to najlepiej przeczytac dane z instrukcji. I w instrukcji roznica po miedzy silnikiem 1.8 a 2.0 to dokladnie 1,1 l a nie tak jak kolega napisal 2 litry. Dodam tylko ze jesli ktos lubi szybciej pojezdzic to jestem prawie pewien ze samochod z mniejszym silnikiem spali tyle samo lub nawet wiecej niz silnik o wieszej mocy. Kilka razy juz spotkalem sie z opiniami znajomych ktorzy mowili ze jak sie depnie silinkowi 1.6 to potrafi nawet pod 13-14 litrow podejsc. Wiec tez mi sie nie chce wierzyc ze 1.6 to skarbonka. Poprostu trzeba sie zastanowic nad tym jak ten samochod bedzie eksploatowany i w jakich warunkach (miasto, trasa) i wtedy wybrac odpowiedni.

 

Podałem spalanie pomiędzy 2 l a 1.8 l patrząc na cykl miejski bo jest najbardziej paliwożerny żeby pokazać jakie mogą być różnice...ale wiadomo,że mogą być różnice...Zgadzam się też z tym że mniejszy silnik może spalić więcej niż większy...Dużo zależy od współczynnika mocy samochodu do jego masy...Ale koniec już spalania bo w ogóle nie pomagamy koledze...Moja rada jest taka-zdjęcia niewiele pokazują,bo możesz na nich nie zobaczyć tego co najważniejsze-czyli strony mechanicznej i elektrycznej samochodu...

Freude am fahren...
Opublikowano

Panowie, nadmiar wyboru jeszcze nikomu nie zaszkodzil. Moim zdaniem to dobrze ze silnik 1.6 wystepowal w ofercie.

Jak sam szukalem auta to bylem zdziwiony ze 316ka lepiej przyspiesza niz sie spodziewalem... Do normalnej jazdy spokojnie wystarczy, jakby nie bylo zawsze to bedzie fajne BMW Coupe. Tylko przy zakupie trzeba sobie jasno powiedziec - to auto ma byc do normalnego uzytkowania a nie fisiowania - zeby po 2 miesiacach nie byc rozczarowanym.

 

Druga rzecz - moim zdaniem lepsze jest 316 w stanie idelnym niz 320 i wzwyz w stanie agonalnym...

 

Trzecia rzecz - spalanie. Szkoda generalnie o tym gadac bo powiedziane bylo juz chyba wszystko, ale jednak dorzuce swoje trzy grosze.

Wiekszosc ludzi podaje ze 316 spali niewiele mniej niz 318, itd...

Tyle ze wiekszosc wymaga od 316ki zeby turlały sie jak modele mocniejsze... a potem wychodza wyniki po 13 litrow na setke.

 

Jesli nie wymaga sie cudow od 316ki i zaakceptuje sie 12,7s do setki to mysle ze moze to byc fajne, stylowe auto. Tym bardziej z Mpakietem.

:cool2:

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano
a ja przychylam sie do wypowiedzi kolegi o nicku benetton! A do autora ---to najpierw powinien się zastanowic ile chce w auto lać i jak szybko chce jezdzic!(nie mowie tu o fisiowaniu)tak czy inaczej 2.0=wieksze OC.... a przedewszystkim po zdecydowaniu sie na odpowiedni model naprawde dlugo szukac i dokladnie...bo nie sztuka kupic Beti cytuje"w agonalnym stanie".Niewazne czy 316,318,czy 320 ale dokladnie trzeba ją sprawdzic bo nie wiadomo kto i jak ją predzej uzytkowal!! A jak juz kupisz to cudo napewno bedziesz zadowolony z tej marki...naprawde wspaniale samochody!!
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Najważniejszy jest ogólny stan auta :idea: Co do pojemności i spalania :?: Co innego jest ideą coupe :mrgreen:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.