Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czytam i czytam i nie mogę się doczytać.....pompa, świece, zielona lampka - POmocy!!! Chodzi mi o "ranne" odpalenie samochodu, mianowicie - czytałem, że problem może leżeć w świecach żarowych - wymienione na nowe, ale czy w BMW 525 TD z 95 r. też znajduje się zielona lampka?? (gotowości rozruchu ) bo u mnie nic takiego się nie świeci. Rano czekam aż zgaśnie kontrolka świec i przekręcam kluczyk iiiiiiii :modlitwa: musze kręcić 5-6 razy - łapie i przestaje, aż w końcu załapie. W dzień najmniejszych problemów - bez gazu na dotyk. Co jest???Byłem u jakiegos speca niby od BMW to chciał mi wymieniać rozrząd, ustawić kąt wtrysku i coś tam jeszcze. A jeśli lampka ma się świecić to co zrobić - jakiś bezpiecznik? Prosiłbym o pomoc szanownych "forumowiczów" w zdiagnozowaniu problemu.

Dzięki

Opublikowano
nie ma lampki jest tylko kontrolka świec jak zgaśnie to dobrze jest poczekać z 3-5sekund i dopiero palić (swiece grzeją jeszcze z minuta po zgaszeniu kontrolki) alo w Twoim wypadku to raczej problem z cofającym sie paliwem lub padającą pompką w baku
Opublikowano
właśnie, ale koleś od rozrzadu podobno ją sprawdzał i podaje...A po odczekaniu to z gazem palić czy bez????
Opublikowano
Deptanie pedału gazu zupełnie nic Tobie nie da. Sterowane jest elektronicznie. Jeżeli świece żarowe są nowe, w zbiorniku masz ponad 20 litrów paliwa i pompka w zbiorniku też OK sprawdź jeszcze rano przed odpaleniem jedną rzecz. Zobacz czy w wężyku paliwa między pompą wtryskową , a filtrem paliwa nie ma powietrza. Miałem podobne ekscesy. Jeśli będzie powietrze w tym wężyku najprawdopodobniej jest nieszczelność w układzie paliwowym. Zacznij powoli od zbiornika. Powietrze zawsze pojawi się na wysokości filtra paliwa, ponieważ jest on w najwyższym punkcie. W moim przypadku uszkodzony był oring na wałku przednim pompy wtryskowej i pęknięcie wężyka na łączu pod serwem. Pęknięcie dopiero znaleźliśmy po podłączeniu sprężarki.
Opublikowano
ok, zrobie jak mówicie, ale zapomiałem dodać, i tak mi się wydaje, że jakbym rano "nie dodawał gazu tak pulsacyjnie "to chybaby nie zaskoczyła. Bo jeszcze np. taka rzecz, że jak w dzień postoi z 5 godz. to również nie ma problemu, świece się podgrzeją i cyk. Rano to czasami jak odpali to na asfalcie pojawia się czarne kółko za wydechem - jakby ktoś sadzami sypnął (czasami). Ale tak czy inaczej posłucham Waszych rad tylko muszę poczekać do jutra rano.....
Opublikowano
dzwoniłem do BMW - za podłączenie do kompa chcą 287 zł. Ale coś czuję że ten ich komp nic nie pokaże......
Opublikowano
Deptanie pedału gazu zupełnie nic Tobie nie da. Sterowane jest elektronicznie. Jeżeli świece żarowe są nowe, w zbiorniku masz ponad 20 litrów paliwa i pompka w zbiorniku też OK sprawdź jeszcze rano przed odpaleniem jedną rzecz. Zobacz czy w wężyku paliwa między pompą wtryskową , a filtrem paliwa nie ma powietrza. Miałem podobne ekscesy. Jeśli będzie powietrze w tym wężyku najprawdopodobniej jest nieszczelność w układzie paliwowym. Zacznij powoli od zbiornika. Powietrze zawsze pojawi się na wysokości filtra paliwa, ponieważ jest on w najwyższym punkcie. W moim przypadku uszkodzony był oring na wałku przednim pompy wtryskowej i pęknięcie wężyka na łączu pod serwem. Pęknięcie dopiero znaleźliśmy po podłączeniu sprężarki.

 

Mam właśnie taki objaw, zastanawiam się czy można wynienić ten wężyk pomiedzy filtrem a pompą wtryskową samemu czy spowoduje to jakieś komplikacje?

Opublikowano
z tego co pamiętam oryginalnie jest przewód czarny z dwoma końcówkami zawulkanizowanymi na stałe jak macie inny to faktycznie może z czasem przepuszczać powietrze bo nawet w tych oryginalnych też się tak zdarzało
Opublikowano

Dajan ma rację przewód jest z plastikowym kolankiem i w serwisie kosztuje coś około 100zł.

Do Jawor. Nie obstawiaj tylko jednego wężyka. Można go samemu wymienić ale najpierw upewnij się czy to akurat on. U mnie nie chciał odpalać na zimno jak i po dłuższym postoju na ciepło. Największy problem był gdy samochód stał pod górkę. Gasiłem go na 2 minuty i przy odpalaniu już musiałem kręcić z 7 razy. Jak już wcześniej wspomniałem łapał lewe powietrze. Paliwo wracało do zbiornika, a powietrze szło do góry w okolice filtra paliwa. Też może być faktycznie jak wspomniał rafald sam filtr paliwa. Spróbuj go wymienić i dobrze dokręcić.

Reasumując moim skromnym zdaniem "rafald" ma problem z lewym powietrzem. Dla informacji oring do wałka przedniego 170zł, a już chcieli mi pompę wtryskową wymieniać. :mad2:

A zapomniałem dodać, że pompa w zbiorniku może chodzić ale też może mieć jakieś nieszczelności.

Opublikowano

Napiszę Wam jeszcze coś.

Powiedziałem o tym przypadku jednemu mechaniorowi i on powiedział, że "jak zimny nie pali to już jest źle i najprawdopodobniej czeka mnie remont silnika bo to może być wina kompresji". Co o tym sądzicie????

P.s. przed chwilą poszedłem ją odpalić - wcześniej o 7.00 rano, i teraz to nawet nie zdążyłem dobrze przekręcić i już chodzi....

Opublikowano

powiedz swojemu mechanikowi że jest matoł - problem z kompresją ujawnia się zawsze na ciepłym silniku.

 

a kompresję się mierzy manometrem wówczas się decyduje o remoncie silnika lub co dalej z tym robić

 

przychylam się do postów moich przedmówców do sprawdzenia układu paliwowego

 

można również posłużyć się tu manometrem i zmierzyć tzw. ciśnienie tłoczenia -wówczas można idealnie określić czy są nieszczelności w układzie paliwowym czy pompa ma już słaby wydatek

 

:8)

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
tacy sa wlasnie mechanicy. zero pojecia , nie potrafja zdjagnozowac co jest przyczyna , kazdy gada co innego ,jeden ze pompa drugi ze silnik do remontu 3 ze rozrząd trzeba ustawiac itd. nie wiem czy oni robia to specjalnie zeby przygotowac klienta na wieksze koszty a potem wyleliminowac przyczyne (bo zauzmy jest to jakis pierdul) i wziąsc za to polowe co np za remont pomy i powiedziec ze i tak sie panu udalo bo nie trzeba bylo wymienic wszystkich elemetów tylko jaąs tam rzecz . zlodzieje nie cierpie takich wiesniaków co skonczyli zawodówke nauczyli sie na praktykach wymienic klocki i oleje a potem biora sie za mechanike robiac ze swojego garazu warsztat samochodowy
Opublikowano

Dzięki chłopaki, teraz musze tylko jakoś mu powiedzieć że jest "matołem".Musze tylko znaleźć jakiegoś, który zająłby się układem paliwowym.Może macie jakiegoś w Wawie???

Z tą kompresją to też mi wyglądało podejrzanie, chociaż się mało znam ale koleś mówi że silnik do remontu, drugi rozrząd, trzeci kąt wtrysku........(ma niby 200 tys przejechane - we Włoszech - a jeśli miałaby i 400 to też kapitalny remont???!!! - Barany jak Boga kocham)a ona po dopaleniu chodzi dużo lepiej niż szwajcarski zegarek!!!!!.........tylko że po odpaleniu, - ciężkim rano niestety.Ale wielkie dzięki, tylko teraz dajcie mi fachmana w Wawie.[/img]

Opublikowano
dzwoniłem do BMW - za podłączenie do kompa chcą 287 zł. Ale coś czuję że ten ich komp nic nie pokaże......
Nieźle... ja mogę Cię podłączyć po tester za 6 dych.
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Opublikowano

Przychylam się do zdania kolegów, którzy wskazują na cofające się do zbiornika paliwo. Pomaga na to zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym.

 

Jeżeli nie chcesz sam kombinować, to podjedź tu:

 

DIESEL NAPRAWY

Pompy wtryskowe-silniki

SŁAWOMIR POLAK

Mory ul. Poznańska 36

tel. 721-15-52

kom. 0-602-690-035

 

To jest wylotowa z Warszawy na Poznań.

 

Znalazłem w polecanych warsztatach, skorzystałem, byłem zadowolony. Nie ma kafelków i kawy nie podają, ale właściciel sprawia wrażenie kumatego i ma dobry komputer diagnostyczny.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

wyjaśniło sie coś..???

i podepnę się pod temat....

 

u mnie jest tak samo - tzn: trzeba długo kręcić żeby zimna odpaliła, i już, juz prawie odpala a potem znowu jakby przygasa....

 

czy możliwe, że świece mimo że działają grzeją słabo lub krótko??

Edytowane przez mtworus

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Opublikowano

Panowie panowie.... proponuje nie sugerowac sie diodką swiec tylko poczekac na PYKNIĘCIE przekaznika = swiece przestana pobierac prad. Ten moment jest latwo zaobserwowac. Wlaczcie sobie lampke w srodku wlaczcie zaplon grzanie swiec jak lampka w samochodzie MIGNIE tzn ze swieczki przestaly pobierac prad.

Podobny knif jest np. w Fordach 1.8, 1.6 D.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Panowie panowie.... proponuje nie sugerowac sie diodką swiec tylko poczekac na PYKNIĘCIE przekaznika = swiece przestana pobierac prad. Ten moment jest latwo zaobserwowac. Wlaczcie sobie lampke w srodku wlaczcie zaplon grzanie swiec jak lampka w samochodzie MIGNIE tzn ze swieczki przestaly pobierac prad.

Podobny knif jest np. w Fordach 1.8, 1.6 D.

 

biernus z całym szacunkiem, ale u mnie nie ma pyknięcia nasłuchiwałem i nie ma nic (gasiłem dmuchawę aby usłyszeć i nic) w fordzie 1.8D też nie słyszałem takiego czegoś

 

a mój odpala zawsze za 2 razem (filtra paliwa nie wymieniałem - wiec na razie nie ma sie co dziwić i świece żarowe sprawdziłem tylko opór)

 

tzn. kręcę do 2 sek. nie załapuje to wracam i już bez grzania kręcę drugie 2 i łapie - próbowałem kręcić 5-6 sek i załapuje bez problemu ale na mrozach nie mam serca tak go ciągnąć ;) myślę ze wymienię świeczki oraz filtr i będzie super

 

a ha

ciekawostka :idea: (jak dla mnie)auto mi kopciło mocno jak ciekła mi pompa - zrobiłem uszczelnienia i przestał kopcić - dlaczego jak ciekła to kopcił?

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Panowie panowie.... proponuje nie sugerowac sie diodką swiec tylko poczekac na PYKNIĘCIE przekaznika = swiece przestana pobierac prad. Ten moment jest latwo zaobserwowac. Wlaczcie sobie lampke w srodku wlaczcie zaplon grzanie swiec jak lampka w samochodzie MIGNIE tzn ze swieczki przestaly pobierac prad.

Podobny knif jest np. w Fordach 1.8, 1.6 D.

 

biernus z całym szacunkiem, ale u mnie nie ma pyknięcia nasłuchiwałem i nie ma nic (gasiłem dmuchawę aby usłyszeć i nic) w fordzie 1.8D też nie słyszałem takiego czegoś

 

a mój odpala zawsze za 2 razem (filtra paliwa nie wymieniałem - wiec na razie nie ma sie co dziwić i świece żarowe sprawdziłem tylko opór)

 

tzn. kręcę do 2 sek. nie załapuje to wracam i już bez grzania kręcę drugie 2 i łapie - próbowałem kręcić 5-6 sek i załapuje bez problemu ale na mrozach nie mam serca tak go ciągnąć ;) myślę ze wymienię świeczki oraz filtr i będzie super

 

a ha

ciekawostka :idea: (jak dla mnie)auto mi kopciło mocno jak ciekła mi pompa - zrobiłem uszczelnienia i przestał kopcić - dlaczego jak ciekła to kopcił?

 

Skidziu to, ze nie slyszales przekaznika znaczy ze masz slaby sluch. Ja slysze to w kazdym dieslu. Jest to ciche gluche pykniecie... wlasnie wiekszosc ludzi tego nie slyszy.

Ostatnio pokazalem to znajomemu w volvo ;D A kontrolka gasnie mu po 2 sekundach.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Miałem dzisiaj podobny problem.Z tym,że moja bunia zapaliła od razu (było -18).Ale po ok 30 sekundach zgasła.Kolejny rozruch był nieco dłuższy za 2 razem i po ok 3 minutach znowu zgasła.Pózniej zapaliła i już było ok.

Jak zapalałem to miałem takie wrażenie jakby się zapowietrzyła ale skoro zapaliła od razu to sam nie wiem,a pózniej dopiero zgasła.

Opublikowano
przy takim mrozie może w filtrze parafina narobiła bigosu....czasem dobrze dolać jakiegoś uszlachetniacza lubv nafty na takie mroziska...........

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Opublikowano
Panowie do wczoraj mialem ten sam problem. Pierwsze odpalenie rano tragedia, pozniej juz wszystko ok. Od czterech dni z dnia na dzien zaczela palic coraz gorzej, na poczatku odpalala jakby na 4 gary i zalapywala na 6 dopiero po ok 4 sek ale przed wczoraj lapala juz tylko na jeden gar, takze myslalem ze juz nie zapali.Po ok 3 minutach w koncu odpalila, pojechalem na Statoila,dolalem jej do paliwa uszlachetniacza i w trase do domu ok 300km.Dzis rano poszedlem sprawdzic jak odpali i problem zniknal.Po zgasnieciu kontrolki od swiec zaplon i od razu zapala na 6 garow (rowniutko).Dodam ze gdy wyjalem korek wlewu paliwa od srodka caly byl w parafinie. Wiec moze i u was problem tkwi w paliwie

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
wyjaśniło sie coś..???

 

świece /NGK/ sprawdzałem /wykręciłem i każdą do aku na krótko i żarzą/

ciepły silnik pali ok (poprzedni właściciel założył moduł do TDSa z allegro)

paliwo Ulitimate z BP

aku nowy

zaworek zwrotny przed pompą

i dalej zimny nie pali

 

niestety.uszlachetniacz nie pomógł...to nie kwestia paliwa...

 

jak wstawiłem wóz go garażu (+ temp) to pali bvez probvlemu...nawet nie czekam az kontrolka zgaśnie

 

dziś sprawdziłem jeszcze raz świece.grzeją wszystkie ....

może to jakiś czujnik temp albo wtryskiwacz rozruchowy.macie jakieś pomysły/dane jak to sprawdzić???

BMW - Będziesz miał wydatek...niestety prawda

TDS - Trudno Dojść Sedna... oj bardzo

myślisz że BMW to dobre auto - przesiądź sie na Toyotę...zobaczysz jak się myliłeś

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.