Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj depnąłem gazu na gorącym silniku i... rozpędził się do ok 3tys.obrotów i zgasł!!! teraz w ogóle nie chce zapalić!!! Wymieniłem kopułkę (styk węglowy był...to znaczy już go nie było) razem z palcem rozdzielacza i nic dalej iskry brak... sprawdziłem cewkę- (uzwojenie wtórne=6,3kohma a powinno być 8,25 Uzwojenie pierwotne=1,4ohma a powinno być 0,82) tylko nie wiem czy daje jakieś napięcie bo nie wiem jak to sprawdzić

Sprawdziłem przewody i też mają drobne różnice oporności więc przynajmniej iskra powinna być... A może to impulsometr w rozdzielaczu tego też nie wiem jak sprawdzić

Może ma ktoś pomysł co to może być???

 

Nie chce nic wymieniać bo może się okazać że to nie to i tylko kasę i nerwy stracę :(

 

Weekend się zaczął a moja becia stoi taka biedna :cry:

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano
ja jestem już bezradny... tyle że do fachowca nie oddaje bo mam złe wspomnienia (tydzień jeździłem i znów to samo, a warsztat był duży i znany...silikonem można zrobić wszystko) i wolę sam wszystko zrobić i mieć pewność że wszystko jest "igiełka"

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano
weź miernik zmierz opór cewki impulsatora w aparacie.Potem podłącz bazpośrednio świecę do przewodu który idzie z cewki na kopułkę,włącz zapłon i kawałkiem przewodu podawaj masę na zacisk sygnałowy cewki powinna pojawiać się (słaba)iskra na świecy.
Opublikowano
moze zrob tak. jajpierw sprawdz czy rozrzad jest caly a potem sprobuj zalozyc jeszcze jedna mase na silnik bo to tez moze byc powodem
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ZYCIE.
Opublikowano

ale jak tą żarówkę dokładnie podłączyć??

Wydaje mi się że nawet jeśli cewka jest zła to mimo wszystko powinna być iskra tylko bardzo słabiutka a może się mylę... chyba że cewka jest zwalona po maksie ale mierzyłem ją i nie było tragedii...

sam już nie wiem... jutro wstanę i pewnie od razu zacznę coś kombinować bo tak nie może być by autko stało!!! bo kto mnie w poniedziałek zabierze do pracy, a po pracy na kolejną, dającą dużo frajdy przejażdżkę!!!

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Opublikowano

Witam

Cewka jest taka ze nawet jak bedzie miec dobra rezystancje w uzwojeniu pierwotnym i wtornym to i tak moze byc walnieta a to dla tego ze izolacja cewki zostala przebita przez luk elektryczny wiec na pomiary przymknij oko nawet jak minimalnie sa rozbierznosci w rezystancji. Srawdz czujnik wału on bedzie na dole obok kola pasowego, jesli sie okaze ze jest dobry podlacz cewke tylko do jednej dobrej swiecy jednym przewodem WN po to by zobaczyc czy jest iskra ale rob to ostroznie zeby cie nie porazilo i uwazaj zeby luk elektryczny nie uderzyl w przewody zasilajace cewki bo inaczej spali sie sterownik ( komputer ), potem odsuwaj powoli swiece od masy silnika do odleglosci max 1cm i jesli bedzie iskra o dlugosci 1cm to wymien swiece bo moze byc ktoras walnieta jesli dalej nic to zmien przewody WN bo tez moze byc izolacja przebita, wszystko rob ostroznie bo z cewki indukuje sie ponad 30 tys Voltów. Na rece zaluz sobie gumowe rekawiczki i owin w suche syntetyczne szmaty ( dla bezpieczenstwa )

Opublikowano
również mógł polecieć przekaznik sterujący zapłonem

 

obawiam się,że nic takiego tu nie ma.

Może jestem jedyny który tego nie wie ale o którym modelu silnika mówimy bo już sam nie wiem. :?:

Opublikowano
Jak nie ma iskry, to zanim rozpoczniesz przegrebywanie całego silnika sprawdź stacyjkę. Uszkodzeniu ulega tam jeden ze styków. Po przekręceniu kluczyków zaplają się lampki kontrolne i można pokręcić rozrusznikiem, ale nie ma zapłonu, a w związku z tym iskry. Wystarczy zmostkować odpowiednie przewody idące do stacyjki ze sobą i jak silnik odpali to masz rozwiązanie problemu. I dodam, że jestem pewnien, że to stacyjka - dość często się to zdarza !
Opublikowano
Najprostrzy sposób sprawdzenia sterownika i stacyjki zeby bylo 100% bezpieczenstwa to zrob prosty układ: podłącz do żaróweczki 12V max 5W dwa przewody i te dwa kabelki podlacz do gniazda cewki, oczywiscie rozlacz cewke i zamiast tej cewki podlacz tą zaroweczke, krec rozrosznikiem i jesli zarowka miga cyklicznie wiele razy na sekunde to oznacza ze czujnik hala jest OK stacyjka rowniez jest OK i na bank poszla jedna ze swiec lub przewody WN i nic innego niemoglo pasc nie ma cudow.
Opublikowano

Całą niedzielę spędziłem przy samochodzie, sprawdziłem wszystko tak jak pisaliście i muszę przyznać że wielu rzeczy się dzięki Wam dowiedziałem!!! Ale byłem dziś u elektryka z cewką i okazało się że to ona wszystkiemu winna!!!!! podawała iskrę ale była ona tak słaba że nie było szans by silniczek nawet stęknął! a prócz tego wszystkiego odpiął się kabel łączący chyba jakiś sterownik z rozdzielaczem (jak wjechałem na kanał to wisiał sobie spokojnie przy skrzyni biegów :duh:

Teraz mam nowiutką cewkę i silniczek chodzi miodzio!!! Nawet przestał przerywać (od czasu do czasu ale było a teraz nie ma :D

 

WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC!!! DZIĘKI WAM ZNÓW MOJA MASZYNA ŻYJE!!! I RAZEM SIĘ Z TEGO CIESZYMY!!!

http://tnij.org/gsvg

włosy na głowie potargał wiatr :whistle:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83461

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.