Skocz do zawartości

[E46] Centralny Zamek Fabryczny i problem


mlody_act

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witajcie Panowie,

ja mam podobny problem, ale nie jest on związany z temperaturą

po prostu najzwyczajniej w świecie nie działa zamykanie z kluczyka, jak również przekręcając kluczyk w drzwiach (jak próbuję zamknąć to wszystkie drzwi się zamykają i za chwilę otwierają) śmieszna sprawa, bo jak przyciskam zamykanie wewnątrz/otwieranie (przycisk przy awaryjnych) to centralny wszystko zamyka/otwiera nawet bagażnik.

Pytanie do Was czy może to też być problem tych przekaźników?

 

Byłem dzisiaj u mechanika, który elektroniką się zajmuje.. Powiedział mi, że to wina modułu komfortu i ze trzeba wymienić na nowy :mad2:

Dlatego zerknąłem na forum... z tematem się zapoznałem i jestem gotowy zakupić przekaźniki, pytanie tylko czy to one są problemem.

 

Pozdrawiam

avesss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy moduł komfortu w ASO 1200 zł + programowanie 250 zł = ok 1500zł. Nowe przekaźniki SIEMENSA + przesyłka + przelutowanie = do 100 zł.

Warto zaryzykować.

 

Alternatywa: używany moduł komfortu. Trudno jednak dobrać właściwy model, trzeba by i tak przeprogramować a używany może być w gorszym stanie niż nasz.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, mam podobny problem co koledzy wyżej z tym że u mnie temperatura nie odgrywa roli. centralny zawiódł mnie ponad miesiąc temu, pojechałem do mechanika na komputer usunął błędy i zaprogramował key na nowo, działało to aż do dziś,gdy zamknąłem samochód a gdy wróciłem nie mogłem go otworzyć jedynie bagażnik działa z kluczyka a drzwi kierowcy tylko manual reszta zamknięta :cry2: czy to problem z przekaźnikami czy może coś jeszcze?? :mad2: doradźcie coś z góry dziękuję i pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze że sam programowałem kluczyk na nową kilka razy ale bez skutecznie, gdy naciskam kluczyk otwórz/zamknij słychać reakcję chyba przekaźnika gdyż jest to takie pykanie które dochodzi właśnie z miejsca przekaźników. zapala się również i gaśnie światło wewnętrzne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś rano załapał bez problemu i kilka razy go zamykałem i otwierałem i za każdym razem z pilota, ale co będzie jutro? w czym tkwi problem czy w tych przekaźnikach?? w tygodniu,muszę sie do nich dostać żeby spisać numery i kupić nowe... napiszcie coś jeśli wiecie w czym tkwi problem.... :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie

 

Zamówiłem przekaźniki, mam nadzieje że w nadchodzącym tygodniu powinny się pojawić, będę próbował naprawić brak zamykania/otwierania z pilota kluczyka, tak jak pisałem wcześniej samochód mogę otworzyć tylko kluczykiem fizycznie (pilot jest martwy), zamykam go przyciskiem przy światłach awaryjnych... nie wiem czy przekaźniki pomogą ale tak jak doradziliście spróbuje, koszt jest mały...

Jak wspominałem wcześniej byłem już u mechanika/elektronika, powiedział by kupić moduł komfortu, bo to w nim leży problem...

zanim to zrobię chciałbym spróbować tańszego rozwiązania...

 

a teraz pytanie... czy ktoś z Was, bądź Waszych znajomych podjąłby się wyjęcia modułu, wylutowania starych i wlutowania nowych przekaźników? Oczywiście za godne pieniądze + dobrą flaszkę, mieszkam w Poznaniu, może znacie kogoś w okolicy? ja sam raczej sobie nie poradzę, więc proszę pomóżcie... jakby co zapraszam na pw.

 

 

Pozdrawiam

agvesss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

PANOWIE JAKBY KTOŚ POTRZEBOWAŁ PRZEKAŻNIKI DO MODUŁU KOMFORTU O KTÓRYM MOWA POWYŻEJ TO POSIADAM KILKANAŚCIE TAKOWYCH NIE SĄ TO ORYGINAŁY,ALE WYMIENIŁEM U SIEBIE NA TAKI I PO PROBLEMIE CENTRALNY DZIAŁA CENA PRZEKAŻNIKA 7 PLN EWENTUALNIE MOGĘ SIĘ PODJĄĆ WYMIANY

TEL 507 049 229

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info ADAM, znalazłem człowieka w Poznaniu, który mi wylutował stare przekaźniki i wlutował nowe, niestety nic się nie zmieniło, cały czas zamek z pilota nie działa, samochodu nie mogę również zamknąć kluczykiem fizycznie, czyli jak przekręcam go w drzwiach to zamyka i od razu otwiera... sposób w jaki zamykam aktualnie auto to wchodząc przez tylne drzwi przyciskam zamykanie od wewnątrz przy awaryjnych...

 

teraz mam trzy możliwości:

- załatwić sprawę w ASO całkowity koszt, pewnie jakieś 2000zł (chyba 1300zł nowy moduł+300 programowanie+300 wjazd na kopmuter)

- wymienić moduł na używany (ale trzeba pewnie będzie go zaprogramować w ASO) 200zł używka + 300zł programowanie

- rozbebeszyć beeme i zainstalować zwykłego centralniaka (sumienie mi na to nie pozwala) nawet nie wiem jeszcze jaki koszt, pewnie parę stówek

 

myślę bardzo intensywnie nad opcją nr 2, może znalazłbym kogoś kto sprzedaje używane moduły do e46 touring i spróbował na miejscu dopasować... może akurat byłby taki z identycznym wyposażeniem. Jak znacie kogoś z modułami w okolicach Poznania, lub Olsztyna to bym był wdzięczny za info...

 

Jak macie jakieś inne pomysły... to śmiało! póki co nic nie robię, mam chwilowo dość rozbierania schowka i wyjmowania modułu

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLEGO NAPISZ JAKIE MIAŁEŚ OBJAWY PSUCIA SIĘ MODUŁU BO PODCZAS WLUTOWYWANIA ZDARZA SIĘ ODERWANIE ŚCIEŻKI NIEDOGRZANIE LUTU ITP. A JAK Z ZAMYKANIEM PRZYCISKIEM NA KONSOLI.CZY ŚWIATŁO W ŚRODKU REAGUJE NA PRZYCIŚNIĘCIA PILOTA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie reaguje na pilota, tak jakby pilot był martwy... myślałem na początku że się rozładował... próbowałem go zakodować ponownie, niestety nic... pojechałem do elektronika samochodowego, postawił furę na komputer i wyszło że moduł walnięty i trzeba wymienić... od tamtej pory chcąc zrobić to jak najniższym kosztem, zakupiłem przekaźniki simensa i znalazłem człowieka w Poznaniu, który całkiem porządnie wylutował stare i wlutował nowe przekaźniki... próbował również zakodować kluczyk... niestety dalej nic po akcji wymiany przekaźników w aucie się nie zmieniło czyli raczej nie zerwał żadnej ścieżki... pilot dalej martwy a kluczykiem nie mogę zamknąć... tylko przycisk na konsoli obok awaryjnego działa...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK MYŚLAŁEM TO BYŁY Z DEMONTAŻU PODOBNO MODUŁY NIEUŻYWANE ALE JA PYTAM DLACZEGO NIEUŻYWANE BO TO NIECHODLIWY TOWAR CZY RACZEJ NIE PRZESZŁY TESTU NA LINII PRODUKCYJNEJ JEŚLI CHCESZ TO ZADZWOŃ MÓJ NR 507 049 229 COŚ PORADZIMY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,miałem także problem z tym modułem komfortu z centralnym. Wcześniej elektronik mi przelutował przekaźniki które zakupiłem wcześniej z podanego sklepu w Łodzi.niestety elektronik spieprzył sprawę;/ i dalej niedziałało jak powinno :duh: I tu dalej pomógł mi kolega ADAMZ7777 :D zabrał moduł i oddał naprawiony :!: polecam tego Pana gdyż zna się na rzeczy. A odradzam nie sprawdzonych fachowców gdyż kasa może iść w błoto :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie w E46 2000r problem wygląda tak:

z pilota, z kluczyka i przycisku na konsoli zamyka drzwi,

problemem jest otwarcie: z kluczyka mogę otworzyć czasami tylko drzwi kierowcy (czasami odryglowuje wszystkie), z pilota albo się uda albo nie. Naciskając przycisk na konsoli słychać działanie przekaźników przy zamykaniu (słychać też działanie zamka w drzwiach) i otwieraniu (nie słychać zamka w drzwiach).

Zdarza się że nie mogę od wewnątrz otworzyć drzwi klamką, działa tylko od strony kierowcy.

 

Zamierzam wymienić te przekaźniki ale nie jestem pewien czy to załatwi sprawę c.zamka w 100%.

Ktoś miał podobne objawy i mógłby coś doradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mój problem jest troszeczkę inny.I nie wiem czy to te przekaźniki.(i tak je zamówiłem)

Objawy mojej czarnej księżniczki:

-losowo działa zamykanie i otwieranie z pilota (raz działa idealnie nawet z daleka ,czasem stoję przed autem 1 minute i [BAD])

-wszystkie szyby elektryczne działają prawidłowo (mam 4)

-zamykanie i otwieranie przyciskiem konsoli działa za każdym razem

-gdy zamknę auto z pilota i otwieram je kluczem to otwierają się tylko drzwi kierowcy jak je uchylę wyje alarm

Dorabiałem nawet kluczyk (nie w aso) i działa, ale jeszcze gorzej.Gościu co dorabiał zgłupiał bo mój stary działał idealnie, a ten dorabiany co któryś raz.

Piloty sprawdzaliśmy i oba nadają (pomiar u auto elektryka)

Pytanie czy wystarczy wymienić przekaźniki 1 i 2 jak w FAQ autorstwa piotres'a czy trzeba 4.

ASO wali w druta.... na diagnozę za 400zł zapraszają od mechaników nic nie wyciągniesz, próbowałem podpytać zagaić nic.Sa nastawienie na dojenie kasy!!!

Dzięki serdeczne za ewentualną pomoc.

Pozdrawiam Michał

 

Witam.Moje objawy to powodował --- kluczyk.Po prostu kluczyk.Drugi co dorabiałem tańszym kosztem to i gościu , używke wcisnął z zurzytym akumulatorkiem.Wymieniony na nowy i smiga.A mój pierwszy klucz miał micro-styki urwane i dlatego jak w niego pukałem to zaskakiwał.Dobra rada sprawdzić kluczyk.pzdr

Edytowane przez sixtense
Bezpieczeństwo Moc Wygoda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu przelutowałem te przekaźniki. Kupiłam je od kolegi ADAMZ7777 (wielkie dzięki). Wczoraj i dziś cały dzień samochód stał na słońcu i wszystko działa.

Z wyjęciem modułu większego problemu nie ma, przyświecisz latarką i wiesz gdzie są zatrzaski od koszyka. Do wylutowania polecam odsysacz elektryczny; nagrzewasz nóżkę przekaźnika aż zobaczysz że cyna się topi i strzał - łatwo i bez stresu. Cała operacja to ok 2 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

miałem podobny problem, autko po dłuższym postoju na słońcu nie otwierało się z zamykaniem nie było problemów, postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce, dodam że z lutowaniem radze sobie nie najgorzej. Kupiłem przekaźniki i do pracy, wydawało mi się że wszystko prze-lutowałem jak trzeba ale drzwi kierowcy nie działały. Następnego dnia rano nie mogłem odpalić samochodu (rozładowany akumulator) po naładowaniu aku centralny zamek w ogóle nie reagował z pilota ani kluczyka, szyba pasażera nie działała. Całkowicie załamany skontaktowałem się z kolegą ADAMZ7777 który przybył z pomocą, naprawił moduł komfortu (usunął zwarcie które zrobiłem i wymienił przekaźniki) ale centralny ani szyba dalej nic :cry2: kolega ADAMZ7777 błyskawicznie zdiagnozował spalony podnośnik szyby i popalone siłowniki centralnego. Morał z tego taki jak się nie jest pewnym swoich umiejętności to lepiej zwrócić się do fachowca bo koszty mogą znacznie wzrosnąć :mad2: POLECAM WSZYSTKIM KOLEGĘ ADAMZ7777 NAPRAWDĘ WIE O CO CHODZI :modlitwa: POZDRAWIAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązałem swój problem z centralnym zamkiem.Otóż otwierały się tylko dzwi od strony kierowcy,wcześniej w czasie upałów lub zimna dopiero za 10-15 razem.Postanowiłem wymontować moduł i spróbować dostać sie do słynnych przekażników.Rozciołem delikatnie góre obudowy i przeczyściłem styki papierem wodnym (P600),po czym spryskałem je płynem do lepszego przewodzenia (stosowany w elektronice do czyszczenia).Przekażniki zaizolowałem i wszystko hula jak ta lala.1h roboty.POZDRO.
BMW do końca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystałem z rady kolegi i rozwiązałem swój problem z centralnym zamkiem.Otóż otwierały się tylko dzwi od strony kierowcy,wcześniej w czasie upałów lub zimna dopiero za 10-15 razem.Postanowiłem wymontować moduł i spróbować dostać sie do słynnych przekażników.Rozciołem delikatnie góre obudowy i przeczyściłem styki papierem wodnym (P600),po czym spryskałem je płynem do lepszego przewodzenia (stosowany w elektronice do czyszczenia).Przekażniki zaizolowałem i wszystko hula jak ta lala.1h roboty.POZDRO.
BMW do końca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem tu nowy, zaledwie kilka dni i już dzięki Wam a szczególnie zawdzięczam to ADAMOWIZ7777 który to przysłał mi 2 przekaźniki. Wymieniłem je i problem z otwieraniem auta znikł. Kłopoty z zamkiem pojawiały się w moim aucie podczas mrozów no i oczywiście w upalne dni, tylko bagażnik się otwierał. Wymontowanie tego to czas ok 30min. dla laika takiego jak ja ktory nigdy nic takiego nie robił to myślę że jest to przyzwoity czas. Elektronika szukałem 1 godzinę, lepiej trafić chyba nie mogłem bo po godzinie odebrałem moduł już z nowymi przekaźnikami. Ten też fachowiec uświadomił mi że to właśnie styki się grzeją w tych przekaźnikach i prawdopodobnie problem ma też sie pojawić z szybami i też trzeba będzie wymienić kolejne 2 przekaźniki.

Czyli reasumując wymiana tych przekaźników to złoty środek na problem z nieotwieaniem się auta.

POZDRAWIAM WSZYSTKICH WŁAŚCICIELI NALEPSZYCH AUT NA ŚWIECIE KTÓRYMI SĄ BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.