Skocz do zawartości

Co oznacza w automacie M?


wit007

Rekomendowane odpowiedzi

@norbitor

 

tak dla cisłoci - aby "móc" ręcznie zmieniać biegi tzn "wajchlować" między 3 , 2 i 1 to nie trzeba włšczać "M" - działa to również w ustawieniu S i E . Nie daje ci to do mylenia ?

 

M włączasz w trudnych warunkach atmosferycznych/jezdnych tj śnieg , błoto , jazda pod stromą góre , ciagnięcie przyczepy itd i nie ma to absolutnie nic wspólnego z możliwością manualnej zmiany biegów !

Edytowane przez Mehow
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@norbitor

 

tak dla �cisło�ci - aby "móc" ręcznie zmieniać biegi tzn "wajchlować" między 3 , 2 i 1 to nie trzeba włšczać "M" - działa to również w ustawieniu S i E . Nie daje ci to do my�lenia ?

 

Owszem daje mi to do myslenia ,i bez ustawienia programu "M" ,skrzynia w polozeniu np.3 biegu bedzie sama redukowac na 2 i 1 w przypadku jesli program "E"lub"S" bedzie wlaczony. A podczas programu "M" to ja decyduje o redukcji na nizszy,dokladnie tak samo jak w skrzyni manualnej.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@norbitor

 

tak dla �cisło�ci - aby "móc" ręcznie zmieniać biegi tzn "wajchlować" między 3 , 2 i 1 to nie trzeba włšczać "M" - działa to również w ustawieniu S i E . Nie daje ci to do my�lenia ?

 

Owszem daje mi to do myslenia ,i bez ustawienia programu "M" ,skrzynia w polozeniu np.3 biegu bedzie sama redukowac na 2 i 1 w przypadku jesli program "E"lub"S" bedzie wlaczony. A podczas programu "M" to ja decyduje o redukcji na nizszy,dokladnie tak samo jak w skrzyni manualnej.

 

tak , ale to jest po to aby aucie w tych trudnych warunkach "nie pozwolić" za szybko na zmianę biegu . A nie po to abyś sobie urządzał sportowo/manualna jazde . Widzisz różnice ?

Edytowane przez Mehow
marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Stosonay w trudnych warunkach do jazdy na jednym , wybranym biegu. "

 

przekonaleś mnie - od dzis bede przejezdzał przez wszystkie pozycje w skrzyni od gory do dolu w ciagu 0,1 sekundy tak jak to robisz - rewelacyjna teoria - a wykonanie praktyczne na 5 + :wink:

 

dzieki za wymiane zdan - teraz czytajacy beda mogli wybrac i zadecydowac (takze po obejrzeniu filmu ) kto ma racje

 

I znowu masz swoja teorie :D Wlasnie ze caly myk polega na tym aby przy ruszaniu przejscie z "N" na"1" zrobic mozliwie szybko!!! Pomylilo sie Tobie z przejsciem "D" na "R" ktore wykonuje sie z pewnym opoznieniem, w celu wyrownania cisnien w ukladzie.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Stosonay w trudnych warunkach do jazdy na jednym , wybranym biegu. "

 

przekonaleś mnie - od dzis bede przejezdzał przez wszystkie pozycje w skrzyni od gory do dolu w ciagu 0,1 sekundy tak jak to robisz - rewelacyjna teoria - a wykonanie praktyczne na 5 + :wink:

 

dzieki za wymiane zdan - teraz czytajacy beda mogli wybrac i zadecydowac (takze po obejrzeniu filmu ) kto ma racje

 

I znowu masz swoja teorie :D Wlasnie ze caly myk polega na tym aby przy ruszaniu przejscie z "N" na"1" zrobic mozliwie szybko!!! Pomylilo sie Tobie z przejsciem "D" na "R" ktore wykonuje sie z pewnym opoznieniem, w celu wyrownania cisnien w ukladzie.

 

a w jakimz to celu trzeba przejsc szybko - moze na tych koszach cisnienie nie musi sie wyrownywac - moze one sa jakiem magiczne ...

 

 

Mehow - wlasnie chodzi o to ze kolega nie widzi roznicy - tylko uwaza ze to jest wlasnie po to zeby on wladal ta skrzynia - co wogole nie jest zadaniem ani trybu M ani nie bylo pomyslane przy konstruowaniu tej skrzyni ...

Edytowane przez xsilver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@norbitor

 

tak dla �cisło�ci - aby "móc" ręcznie zmieniać biegi tzn "wajchlować" między 3 , 2 i 1 to nie trzeba włšczać "M" - działa to również w ustawieniu S i E . Nie daje ci to do my�lenia ?

 

Owszem daje mi to do myslenia ,i bez ustawienia programu "M" ,skrzynia w polozeniu np.3 biegu bedzie sama redukowac na 2 i 1 w przypadku jesli program "E"lub"S" bedzie wlaczony. A podczas programu "M" to ja decyduje o redukcji na nizszy,dokladnie tak samo jak w skrzyni manualnej.

 

tak , ale to jest po to aby aucie w tych trudnych warunkach "nie pozwolić" za szybko na zmianę biegu . A nie po to abyś sobie urządzał sportowo/manualna jazde . Widzisz różnice ?

 

A na jakiej podstawie tak sadzisz ze nie mozna tego robic? Czyzby znowu jakas instrukcja? :)

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xsilver napisał:

-dzieki za wymiane zdan - teraz czytajacy beda mogli wybrac i zadecydowac (takze po obejrzeniu filmu ) kto ma racje-

 

 

Ja tego nie robie pod publike ,tak jak ty, i nikogo nie zmuszam ani nie przekonuje do takiego stylu jazdy.Demonstruje tylko ze tak tez mozna i ze w moim przypadku nie ma to negatywnego wplywu na skrzynie biegow. A o "racje" to chyba ty sie ubiegasz!

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Norbitor ma rację. Można zmieniać sobie biegi w trybie M.

 

Dyskusja na ten temat już była. Elektronika skrzyni nie pozwoli

zrobić jej kuku.

 

Ja jadąc sobie 160 km/h w trybie M mogę wrzucić 1 bieg.

I co się dzieje?

 

Nic elektronika czeka, aż auto zwolni do około 80km/h i dopierow wrzuci

jedynkę... tak to działa.

 

Co do zmieniania biegów w skrzyni automatycznej to

każde włączenie trybu S (jadąc szybciej) powoduje zazwyczaj

redukcję o jeden bieg w dół (upsss... skrzynia się zepsuje?)

Następnie wciśnięcie kick-downa kolejna redukcja o jeden

bieg (upsss... skrzynia napewno się rozleci).

 

Następnie odpuszczamy kick-downa i wskakuje bieg

wyrzej, wyłączamy tryb S i kolejny bieg w górę...

Skrzynia ma się skończyć?

 

Napewno jest to większe praca dla skrzyni.

Zamiast 350 tyś km wytrzyma 320 tyś km.

 

Tak samo jazda manualem na autostradzie na ostatnim biegu

mniej zużywa skrzynię biegów niż jazda w mieście.

 

To co mamy nie zmieniać biegów w manualu w mieście by nie zużywać skrzyni... ???

 

Skrzynie są do tego przystosowane.

 

ps. a porównywanie tego do jazdy na N nie ma sensu

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skad wiesz jaki to ma wpływ na skrzynie - jestes w srodku niedzy koszami i wiesz ze elementy zuzywaja sie tak samo jak podczas normalnej jazdy

 

Nie nie jestem w srodku :mad2: :D A le znam budowe skrzyni i zasade jej dzialania.Jak bylem w twoim wieku to tez bylem nastawiony do automatu tak jak ty (czyt.Z pewną dozą niesmiałości), ale pierwsza rozbiorka tego wynalazku i jego udana naprawa rozwiala moje obawy i od tego czasu wiem na co stac taką skrzynke :) Z doswiadzczenia wiem ze automat rozwalaja tylko zaniedbania servisowe,"rozgazowanie" silnika i wbicie"D",wyjazd z zaspy za pomoca szybkich zmian "R" na"D",oraz styl jazdy twojego Taty,czyli z gorki na"N" :)

 

Ps. szkoda tej twojej skrzynki :( no i tego ze musiales zmienic na manuala, Ja bym zainwestowal w czesci i naprawil ASB.Czesci do starszych automatow sa dosc tanie,wiec jesli masz pojecie o ASB to moglbys sam sobie ja zrobic.

 

 

Ps.Marekp750- :D nareszcie gosc z automatem :clap:

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam i się zastanawiam co się dzieje z moim automatem 4HP22 :doh: Problem z przełanczeniem na 3,2,1 mam z głowy bo linka mi się urwała i po zlutowaniu moge wbić tylko 3-jeczke, ale z tego co się doczytałem w postach to ta skrzynia powinna mieć cztery biegi a umnie pojawił się piąty :worried: co to może być ? proces przekwitania czy co :jawdrop:
Będzie Miły Wydatek!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien linke ,wyreguluj,albo w ostatecznosci doprowadz jej dlugosc do oryginalu. A ta "piatka" to Lock-up,czyli blokowanie sprzegla hydrokinetycznego i dalsza jego praca bez poslizgu.Odczucie takie jakby wbijala sie "piatka" :)

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien linke ,wyreguluj,albo w ostatecznosci doprowadz jej dlugosc do oryginalu. A ta "piatka" to Lock-up,czyli blokowanie sprzegla hydrokinetycznego i dalsza jego praca bez poslizgu.Odczucie takie jakby wbijala sie "piatka" :)
Ale najdziwniejsze w tym wszystkim jest to że niby ten piąty bieg zaczął mi się włanczać tydzień temu a Bunie mam od października :?: przy okazji pięć razy wywalałem skrzynie z kanału w przeciągu 1,5 miesiąca :mad2: , jak wbijały się cztery biegi to przy 3000 obrotów pomykałem 120km/h , a teraz przy tej niby piątce przy 3000obrotów mam na liczniku ok 128km/h :norty:
Będzie Miły Wydatek!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie skrzynka doszla do siebie po tym jak ja rzucales po kanale :D No to teraz tylko mozesz sie cieszyc ze wrocilo do normy :) Przy spokojnym przyspieszaniu w trybie "D+E" lock-up powinien zadzialac (na 4 biegu) przy predkosci okolo 100-120 km/h. I doprowadz ta linke do porzadku!! bo moze byc problem :!:

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą linke idzie dostać w postaci samego druta :?: czy jest w sprzedarzy tylko jako komplet z pancerzem :?: i ile to kosztuje :duh:

 

Hmm...Na pewno jest w komplecie.A koszt to niestety nie wiem. Poszukaj ,moze na allegro cos znajdziesz :)

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie sklada ze sam rozbieram 2 skrzynie typu 5hp18 w domu ( wiec wiem jak super wytrzymale sa te skrzynie ) - ale koszty naprawy byly na tyle wysokie ze naprawa byla nieoplacalna - a za wszystkie czesci do przerobki na manulala zaplacilem nieduzo - wiec mam teraz spokoj

 

a czy czesci sa tanie- tanie sa tarczki i lozyska - a komplet uszczelek to np 450zł , pompa oleju 1300zł ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie sklada ze sam rozbieram 2 skrzynie typu 5hp18 w domu ( wiec wiem jak super wytrzymale sa te skrzynie ) - ale koszty naprawy byly na tyle wysokie ze naprawa byla nieoplacalna - a za wszystkie czesci do przerobki na manulala zaplacilem nieduzo - wiec mam teraz spokoj

 

a czy czesci sa tanie- tanie sa tarczki i lozyska - a komplet uszczelek to np 450zł , pompa oleju 1300zł ...

 

No juz raz byl temat o tym jak to naprawiales swoja skrzynie :D Mydliles oczy forumowiczom ze prace w toku,a na koniec stwierdziles ze koszty naprawy za duze :D Mysle ze masz racje cyt.---"tak sie sklada ze sam rozbieram 2 skrzynie"--- wypowiadajac to zdanie!!! Gorzej z poskladaniem do kupy co? :D

 

I daj juz spokój z tymi Twoimi wywodami wzietymi z instrukcji obslugi!!! Jak kiedys sam napisales "nie mam dostepu do dokumentacji bo jestem w pracy" :D Czyli brak ksiazek to brak wiedzy!! byle co przeczytasz i niejednokrotnie wprowadzasz ludzi w blad :mad2:

Poza tym nie ma zamiaru dyskutowac z czlowiekiem ktory wysmiewa sie z innych i na dodatek probojac nad nimi gorowac!!! Np. z posiadaczy seri 8 - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=10778&postdays=0&postorder=asc&start=30

 

Wszedzie tylko posilkujesz sie nastepujacym stwierdzeniem "moj kolega" ma to,ma tamto ,powiedzial to :mad2:

Juz pare osob z forum, powiedzialo Tobie ze zawsze musisz miec racje.Mnie twoje "ksiazkowe porady" nie przekonuja! Mysle ze powinienes napisac swoj wlasny poradnik "Naprawiam BMW z Xsilver-em" albo cos podobnego,mialbys wtedy wszystko w kupie i nie musialbys "kopac" po instrukcjach,zeby komus cos doradzic!!! :D

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol:

 

obydwie skrzynie zlozylem - jedna poszla na czesci - druga zlozylem i poskladalem tarczki z dwoch skrzyna te mniej zuzyte i skrzynia jezdzila - potem poszla do naprawy ( koszt w warsztacie w rzeszowie wyniosl 4,5 tys zl- dlatego zmienilem na manuala )

 

widze ze jestes strasznie madry i nie potrafisz sie przyznac do bledu - odpowiadasz tylko na te pytania na ktore znasz odpowiedz -np dalej nie napisales czemu przejscie miedzy D a blokowanymi biegami robisz w tempie blyskawicy - jakas twoja nowa teoria ?

 

podalem Ci cytat z instrukcji a Ty piszesz jakies brednie ze nie jest napisane ze tego nie mozna robic - bo instrukcja jest dla ludzi rozumiejacych pismo - po co pisac " tryb M nie sluzy do automatyczne otwierania tylnej klapy ... tryb M nie sluzy do zdalnego otwierania szyber dachu ..." - wystarczy ze pisze do czego sluzy ....

 

tworz dalej swoje jakze madre i skomplikowane teorie - bo przeciez tylko Ty rozebrales skrzynie i poskladales

 

ps - piekny dresik masz na filmiku - to wszystko tłumaczy ...

 

nie mam ochoty sie z Toba bawic - bo Twoja wiedza wyprzedza Cie na kilometr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.