Skocz do zawartości

[e39]Rura zamiast katalizatora !!!


allexOL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów serdecznie, mam takie pytanko i prośbę.

Rozleciał mi się katalizator, tzn pojawiło się chrobotanie i przyznam szczerze że doprowadzało mnie to do nerwicy, więc pojechałem do gościa zajmującego się wydechami, stwierdził że katalizator i podał klika rozwiązań:

1) zamówienie uniwersalengo - koszt ok 1000 PLN,

2) wstawienie zamiast katalizatora rury - koszt ok 150 PLN

3) wstawienie oryginału w serwisie - ale tu o koszt nawet nie pytałem, bo się domyślam. :(

 

co o tym sądzicie, pomóżcie proszę, może macie jakieś inne rozwiązanie, z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, a czy nie spowoduje to jakiś komplikacji w przyszłości? tzn czy np nie będzie problemów z komputerem, lub od braku katalizatora padnie mi coś innego? Prawda, że niebardzo wiem jak komputer miał by poznać brak katalizatora, ale może? :) Zastanawiam się nad tym rozwiązaniem bo też słyszałem o wzroście mocy, a to miłe :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki układ:

http://bmwfans.info/original/E39/Lim/523i-M52/ECE/L/M/1997/01/mg-18/ill-18_0240/ tylko za katalizatorem nie ma już żadnej sondy.

W katalizatorze nie mogłem wydłubać resztek ponieważ latał cały wkład ceramiczny, tak jakby oderwał się od obudowy, nie był pokruszony tylko latał w całości. Tak się zastanawiam cały czas i myślę że chyba najlepszym rozwiązaniem będzie znalezienie używanego kata do mojego auta. Orientujecie się jakie to mogą być koszty i na co zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozleciał się wkład ceramiczny bo włechałeś do głębokiej kałuży albo zimą po śniegu . próbowałem wiercić i wkręcać blachowkręty ale wkład jest tak miękki (jak pumeks) że nic to nie dało to go zdemontowałem i kawałek rurki i młotek i go pomału rozkruszyłem i wysypywałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu masz katalizator w kolektorach, czy dalej, z tego co pamiętam są 4 sondy 2 przed i 2 za katami, więc jak wywalisz katy będzie problem, na pewno wyskoczy CHECK ENGINE.

 

W Twoim aucie tak chyba jest ze dwie sa przed a dwie sa za, natomiast w e39 sa tylko przed, takze nie ma porblemu.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemu to moze i nie ma a rury to mozna sobie wstawiac w silnikach starszej konstrukcji albo oplach tutaj skutki moga BYC odwrotne do zamiarow i checi. Katalizator do czegos jest, i sluzy, nie jest tam przypadkowo wstawiony i nie sluzy tylko jako "oczyszczacz" spalin. Spaliny wydostaja sie z jakimś podcisnieniem a jak wywalisz katalizator to zmienisie to i silnik może pracowac nierówno głośno i wcale sie moc nie zwięszky bedzie tylko glosniej buczał, wiem ze rozwiązaniem jest tłumik przelotowy ale co i jak dokladnie to nie wiem , ja bym rury do E-39 nie wspawywał sorki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.