Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem e39 530d w automacie, wymieniam wszystkie oleje w silniku i filtry, samochod jest z 2003 roku i ma przebieg 188000 km. co jeszcze mam wymienic i czy wymienic olej i filtr w skrzyni biegow? na co mam zwrocic uwage. z gory dziekuje za rady

 

Kamil

Opublikowano
Kupiłem e39 530d w automacie, wymieniam wszystkie oleje w silniku i filtry, samochod jest z 2003 roku i ma przebieg 188000 km. co jeszcze mam wymienic i czy wymienic olej i filtr w skrzyni biegow? na co mam zwrocic uwage. z gory dziekuje za rady

 

Kamil

 

kupiłeś w Germani czy u Nas, pochwal się stanem autka i ceną :cool2:

Opublikowano

kupiłem w Poznaniu, ale autko sprowadzono z Austrii, stan w srodku super, M pakiet, pełny wypas, wlacznie z webastem, szyberdach, bezowa skorka, sportowe fotele. z zewnatrz troszke zaniedbana, zderzaki troszke uszkodzone to juz maluje i zniedbany lakier, dalem 47000 zl

 

czyli sie nie wymienia??????????????????

Opublikowano

A wracając do tematu oleju w skrzyni to:

Napewno wymieniać i to koniecznie.

Ja kupiłem e34 tds w automacie.

Skrzynia niby chodziła nieźle, ale czasem zachowywała sie jakby samam nie wiedziała na jakim biegu ma jechać. Biegi zmieniała w sumie nie najgorzej ale oczuwalnie.

Wymieniłem olej i nie wierzyłem że to może mieć tak wielkie skutki.

Skrzynia zachowuje sie jakby dopiero co wyszła z fabryki, zmienia biegi idealnie delikatnie i wtedy kiedy trzeba. Tak więc nie żałować kasy na olej, ale broń boże nalać jakieś gówno. Co nalewać- poszukaj na forum- jest tego troche.

A Ty masz jeszcze dosyć świeże auto, ale przy tym przebiegu myśle że wypadało by sie tym zająć. Jak gadałem kiedyś z gościem od automatów, usłyszałem że chcąc naprawde dbać o skrzynie to można wymieniać olej co 2-3 wymiane oleju silnikowego.

Opublikowano

Podobno olej w skrzyni jest 'lifetime'. Pozostaje tylko pytanie, czyj 'lifetime'? Auta? Skrzyni? :)

 

Ostatnio chyba BMW coś przebąkiwało, że 'lifetime' to 100 tys. mil (160 tys km), a w serwisach rekomendują wymieniać co 60 tys. mil (100 tys. km), ale to w Stanach. Nie wiem jakie stanowisko BMW ma w tej sprawie w Europie.

 

Z drugiej strony jeśli olej w tym aucie nie był wymieniany od nowości, to może strach ruszać teraz.

Opublikowano

Ja uważam że jak kogoś stać na BMW to musi być też stać go na olej. W większości samochodów producent pisze że albo sie nie wymienia albo jest jakiś longlive, ale trzeba pamiętać o tym, że mało który z nas ma jeszcze gwarancje na autko, a skrzynia do najtańszych części nie należy.

A wymiana oleju pójdzie jej napewno tylko na zdrowie

Opublikowano
stasiek2000 ja równiez własnie sprowadziłem autko z brifem z austrii. Nie miałes kłopotów z rejestracją(czy była to taka ksiązeczka?) pierwszy raz będe rejestrował auto z austrii i chciał bym sie zorientowac czy nie ma problemu
Opublikowano

Dodam tu swój skromny post w tym temacie (jestem mądrzejszy o wizytę u fachowca od BMW) :P

Rzeczywiście BMW pisze iż olej w skrzyni jest dożywotnio, lecz producent skrzyń które je mu dostarcza zaleca wymianę co 50000 km (ZF lub GM).

I teraz dylemat.... wierzyć BMW czy producentowi skrzyń :doh:

Ja uwierzyłem producentowi.

Do mojej skrzyni w 7-mce wchodzi 5l (automat z steptroniciem). Olej kosztuje coś 65 za litr.

Automat wyraźnie odżył:)

Pozdrawiam.

Tylko dla serii 7 www.7er.pl!!!
Opublikowano

Mój majster od skrzyni zaleca wymiany co 30tyś. Olej, jaki należy wlewać do skrzyni, którą mam (GM) kosztuje niecałe 20PLN/litr (Texaco 7045E). Nawet jak mam wlać 6 litrów, to nie wychodzą kosmiczne pieniądze.

pzdr

MK

Opublikowano
Gdyby co mam olej Esso ATF LT 71141,czyli to samo co oryginał.30 litr i moge sprzedać 10 litrów.Oczywiscie co do wymiany to wymieniać i to koniecznie.I oczywiscie oryginalny filtr i uszczelka.Rozmaiwałem z mechanikiem niemieckim i w instrukcji piszą że się nie wymienia,to dlaczego jest tylko opiłków na magnesach,skąd to ścieranie i dlaczego olej po 150tys km jest czarny,a oryginał jest jaśniutki,prawie biały z lekkim czerwono-pomarańczowym zabarwieniem.Chodzi tu tylko o to,aby zajeździć skrzynie i wymienić.A cena oleju (70-120 zł litr) jest dlatego taka zaporowa,żeby nie decydować się na wymianę i także zajeździć skrzynię.Poza tym warto sobie zdać sprawę z tego że każda firma nadrabia straty po tzw naprawach gwarancyjnych i ten olej i wiele innych produktów jest właśnie taką "zapchaj dziurą" (oczywiscie w budżecie).Koszt tego oleju u mnie to 30zł litr,a sprowadzany jest oryginalnie z Francji,z czego wszyscy wiemy że producent jest niemiecki.BMW kupuje ten produkt i nakleja poprostu swoją naklejkę.Tylko w jednym serwisowym rogramie doszukałem się szczegółów na temat olejów i płynów stosowanych oryginalnie w BMW i powienniście wiedzieć,że to jest niesamowita biznesowa polityka i tajemnica firmy,co kto i za ile produkuje dla BMW.Przykładm jest komplet skór na auto,którego wartoś oceniona przez prducenta jest na ok 400 euro,a w BMW - szkoda pisać.Jesli chodzi o ten olej to temat dla znawców przerobiony,więc powtarzając wymieniaj i się nie zastanawiaj.Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.