Skocz do zawartości

Pytanie natury technicznej lekkiego kalibru.... Reflektor


Krzysiek32

Rekomendowane odpowiedzi

Na dzień dobry dobrywieczór..... Witam wszystkich

 

Zakładam nowy temat gdyż nie znalazłem odpowiedzi lub wskazuwek odnośnie mojego pytania...A zaznaczam że spędziłem na szukaniu dobre trzy piwa.... :)

 

W związku z pewnym zdarzeniem z którym teraz musze łazić po sądach mój samochód doznał pewnego uszczerbku. A mianowicie po przejechaniu kilkunastu metrów po poboczu (a wszyscy chyba wiemy jak pokonuje sie obniżonym BMW takie przeszkody) stwierdziłem dopiero wieczorem że opuścił mi się jeden reflektor w związku z tym moje pytanie. Nie rozkręceałem go jeszcze a chciałem się dowiedziec czy warto je rozkręcać czy sam cos wskóram. Czy to może jakaś pierdółka coś się zsuneło, zeskoczyło pod wpływem wstrząsów albo co gorsza pękło... po tym zdarzeniu lewe światło świeci mniej więcej na 1,5 do 2 metrów przed samochód.... czy jest możliwość żebym sam to zrobił? chodzi mi o skomplikowanie tego elementu... mysle że troche pojecia mam ale gorzej z czasem...

 

Pozdrawiam

 

PS. chodzi oczywiście o E-39

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

1. Może silniczek do regulacji zjechał na sam dół :) trzebaby sprawdzić np. połączenie kostki regulatora wysokości swiateł.

2. Może pękło wewnętrzne mocowanie reflektora. To akurat można łatwo sprawdzić. Otwórz maskę, złap ręką za kostkę żarówki (żarówki są przymocowane do wewnetrznego mechanizmu) i spróbuj LEKKO poruszać góra-dół i lewo-prawo. Porównaj z drugim sprawnym reflektorem. Jeśli mocowania są całe to nie da się mechanizmu poruszyć.

 

Teoria

Wewnetrzny mechanizm reflektora zamocowany jest w trzech punktach:

- na dole pośrodku - tam jest silniczek do regulacji

- na górze posrodku - tam gdzie śruba do regulacji

- w górnym zewnętrznym rogu - tam gdzie śruba do regulacji

 

Praktyka

Mocowania wewnętrzne reflektora (tam gdzie są śruby regulacyjne) są z bardzo kruchego białego lub różowego plastiku, kosztują niestety kilkadziesiąt zł i bardzo łatwo je połamać. Nie da się wyjąć tego mocowania z mechanizmu wewnetrznego bez połamania/zniszczenia mocowania. Przy nieumiejętnym wkładaniu też można je połamać.

 

Jak wymienić te plastikowe gó.na

1. wyjąć listwę spod reflektora, odłączyć kable, odkręcić 4 śruby i wyjąć reflektor

2. poluzować zatrzaski dokoła reflektora i otworzyć reflektor - będzie widać czy jest połamane i co. Po otwarciu zalecam szczególną ostrożność żeby nie połamać tych bardzo kruchych mocowań.

3. zdjąć osłony gumowe, ew. wyjąć żarówki, ew. odkręcić przetwornicę (przy xenonach)

4. wykręcić do oporu śruby regulacyjne, aż spadną ze śrub te mocowania

5. przekręcić np. kombinerkami o 90 stopni widoczny mechanizm elektryczniej regulacji wysokosci

6. wyjąć wewnętrzną część reflektora.

:)

7. oczyścić z resztek połamanych mocowań

8. Wcisnąć nowe mocowanie/a w wewnętrzną część reflektora. Nie zalecam robić tego ręką bo się połamią. Ja wciskałem to za pomocą imadła lub ścisku stolarskiego - po prostu potrzebna jest duża siła ale o małym skoku

9. złożyć w odwrotnej kolejności

 

Pozdrawiam

typer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jutro się temu przyjrzę dokładniej i wybadam sprawe...

 

a jesli zeskoczyło tylko z regulacji to może być taki objaw tego ze podczas regulacji swiateł to uszkodzne skacze tak jakby chciało zaskoczyć a nie mogło? czy raczej nie powinno się wogóle ruszać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękło tylko jeszcze nie wiem które, cała wewnętrzna cześć lata w każdą stronę i są widoczne połamane białe części mocowania... Dzięki za dokładną instrukcję postaram się niebawem coś z tym zrobić może uda mi się samemu... raczej napewno z tak dokładną instrukcją :D

 

Dzięki serdeczne i pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

dzwoniłem do ASO i 57zł. kosztuje uchwyt,ale tylko 1 jest wymienny,gostek mówi że jak sie połamało cos jeszcze to cały klosz trzeba wymieniać :mad2:

 

aha ,Typer napisal żeby wyjąć listwe spod reflektora ,ale jak ?

jakies zaczepy śruby ...w którą strone żeby czegos nie połamać?

odczepiłem tą spinkę zaraz obok nerki,ale nie wychodzi.... :shock:

pozdro

Ja chcieć,prosić o wiedzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm,ja myslalem że są jakieś mocowania lampy pod tą wlasnie listwą.....

 

pozatym kleje dwuskładnikowe swietnie sie do tego nadają,trzeba tylko odpowiednio przygotowac powierzchnie,,,

 

czekam na dobra pogodę i oblukam.....

ktos jeszcze sie z tym męczył????????

Ja chcieć,prosić o wiedzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, mam wlasnie problem z lampa prawa otoz okazalo sie ze peklo biale mocowanie - uchwyt regulujacy reflektor noi teraz lampa lata mi na lewo i prawo . Moje pytanie czy mozna jakos wymienic ten polamany uchwyt ?? Mam lampy po lifcie i nie ma mozliwosci jego rozpolowienia jak to ma miejsce przed liftem. Na allegro koszt takiej uslugi to 150 zł. A w zasadzie majac w miare dobre dojscie i dobry klej mozna by to mocowanie jakos dokleic. w chwili obecnej sa 2 czesci tego uchwytu wiec o tyle dobrze ze pekl na polowie a nie na koncu mocowania. Latajacy klosz zablokowalem opaska z zabkami blokujacymi . Prosze o jakies sugestie. pzdr

 

PS: tak wyglada to mocowanie http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=59662&d=1129871995

 

na tej stronce http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=63_0644&hg=63&fg=05 jest cos takiego jak REPAIR KIT numer 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja u siebie tez wymienialem te uchwyty wewnetrzne i powiem ze chyba nie warto probowac ich sklejac, bo jakosc tego plastiku jest slaba. Taka ze przy mocniejszym scisnieciu on peka, wiec jak juz gdzies pekl to pewnie jest dalej w srodku polamany.

Koszt w ASO nie jest chyba az taki zaporowy a zazwyczaj maja je dostepne od reki ( przynjamniej w Katowicach tak mieli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zaczepy, uchwyty to bolączka wszystkich E-39 juz któryś z rzędu przypadek o ktorym słysze, a zaczepy nie sa tanie :duh: Tzn 60-80zł w Łodzi, niby nie duzo, ale jak za taką pierdółkę to sporo i kleic nie warto bo nie wytrzyma dlugo, miałem tak u siebie z prawym reflektorem :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec znalazlem taki tutorial http://www.odometergears.com/subpages/E39_Headlight_FAQ.pdf i tutaj wszystko jest dobrze opisane, jedynie problem taki aby no wlasnie uporac sie z piekarnikiem, by pozniej po sciagnieciu przedniej szybki nigdzie nie parowaly lub jakis brud niedostawal sie z zewnatrz. Co do klejenia to mam bardzo silny klej od plastiku cos na bazie szpachlu, laczy w 5 minut na AMEN, no ale problem jest taki ze ciezkie jest dojscie do tego regulatora, u mnie jest on na 2 czesci polamany i sie jeszcze nie rozsypal tak by nic nie mozna bylo z nim zrobic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jakosc tego plastiku jest slaba...

 

Jakość tego plastiku jest OK tyle, że traci swoje własności pod wpływem narażenia długotrwale na temperaturę... Ja u siebie wymieniałem i w czasie wydłubywania pozostaości plastik kruszył się przy byle dotknięciu śrubokrętem... W nowych był OK... Pewno nie na długo :twisted2:

 

A w międzyczasie zagadnienie wymiany plastików od regulacji został perfekcyjnie opracowany w dziale "Zrób to sam":

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=72107

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie ale problem dotyczy lamp po liftingu gdzie regulatory sa dostepne w ASO oczywiscie pod innym numerem niz te z lamp przed liftem ale aby je wymienic w nowych lampach trzeba rozklejac opalarka albo piekarnikiem przednia szybke. W starych lampach e39 jak i e36 cala lampe mozna bezproblemowo rozkrecic na czynniki pierwsze jedynie szkielka sa na silikonie a tu niestety pech, podobnie jak dostepnosc szybki w lampach z ringami, tego elementu po prostu nie ma i jestesmy zmuszeni do kupna calej nawej lampy. Po prostu masówka firmy HELLA gdzie wszystkie jej elementy sa ze slabego plastiku. Moge przytoczyc tu rowniez problem zarowki H10W ktora jest w malym elemncie wtopiona-oswietla ona swiatlowody ringow. Zarowka spalila mi sie ale ze nie mozna jej wymienic jako osobnej czesci tylko caly element do ringow przecielem ja piłka i skleilem. Po prostu jeden wielki badziewny PLASTIK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.