Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

Kupilem niedawno e32 okazyjnie i podejzewałem ze cośmoe bys nie tak no i zaczełem sprawdzać.Okazało sie ze ukryta wadą jest niskie cisnienie na 6 cylindrze manometr pokazuje 0,4 a na innych fajnie 0,9 - 1.

 

Zawory klekoczą jak w dieslu jutro jade na regulacje.MIejmy nadzieje ze to zaworki a nie całe popychacze bo to juz gorzej co nie ?

 

Powracając do tego ostaniteog cylindra to po regulacji cisnienie powinno sie nieco porawić co nie ale jak juz wypalone gniazo zaworu to lipa, nowa głowica czy regeneracja tej ? mehcanik przy regulacji zaworów powienien coś tam zauwazyć czy to tylko zawory tak hałasują czy popychacze tez wyjechane.Mechanik dobry jest bo czytałem ze do papudraków nie ma co jechać.Wiec gdy okaze sie ze gniazdo wypalone bo przez złe być moze wczesniejsze ustawienie luzu zaworowego to sie stało to warto wymieniac głowice ? sama głowica be wałka tip nie powinna duzo wyniesc co nie ? czy tą zregenerować ?

 

czekam na odp koledzy

 

dzieki z góry za pomoc

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Opublikowano

0,9 hmm nie jestem pewien ale czy to aby jeszcze nie za niskie :worried:

Pewnie kupiłeś samochód okazyjne, takie rzeczy niestety sie zdarzają jak sie kupuje auto tanio :cry:

 

Ps.

 

A jaki to silnik z tego co wywnioskowałem to M30, ja na twoim miejscu kupiłbym inny silnik bo nie wiadomo co jeszcze sie może posypać, oczywiście nie taki za 500zł na allegro, myślę ze ok. 1500-2000 powinieneś kupić bardzo dobry silnik bez osprzętu :cool2:

Opublikowano
hmm na innnych mam blisko 1 cisnienie.Chodzi jak burza tylko pewnie słabszy jest niz normalny.Pojae jeszcze do mechanika zeby te zawory wyregulował i pomysle.Napiszcie coś jeszcze co by tu zrobić.
.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Opublikowano
0,4 to kaplica - lepiej zeby to byly zawory - ale obawiam sie ze to moze byc typowe zuzycie silnika - silniki 6 sa dosc dlugie i czesto zewnetrzne cilindy sa slabiej dogrzewane i szybciej sie zuzywaja ( sam wymontowywalem takie silniki - caly silnik w dobrym stanie a zewnetrzne gladzie cilindrow zyzyte - szczegolnie cylindra przedniego )
Opublikowano
przedniego hmm u mni ejest ten z tyłu cienki czyli ten od kabiny pierwszy.Hmm no trudno raczej nie opłacalna naprawa chyba ze silnik nowy ale to znów 2000 to chyba lepiej poszukać czegoś nowego a tego opchnąć.Takie 735 bym chciał hehe zobacze co mechanior powie po regulacji.Jak by coś komuś przysżło na mysl to piszcie !
.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Opublikowano
witam

 

Kupilem niedawno e32 okazyjnie i podejzewałem ze cośmoe bys nie tak no i zaczełem sprawdzać.Okazało sie ze ukryta wadą jest niskie cisnienie na 6 cylindrze manometr pokazuje 0,4 a na innych fajnie 0,9 - 1.

 

Zawory klekoczą jak w dieslu jutro jade na regulacje.MIejmy nadzieje ze to zaworki a nie całe popychacze bo to juz gorzej co nie ?

 

Powracając do tego ostaniteog cylindra to po regulacji cisnienie powinno sie nieco porawić co nie ale jak juz wypalone gniazo zaworu to lipa, nowa głowica czy regeneracja tej ? mehcanik przy regulacji zaworów powienien coś tam zauwazyć czy to tylko zawory tak hałasują czy popychacze tez wyjechane.Mechanik dobry jest bo czytałem ze do papudraków nie ma co jechać.Wiec gdy okaze sie ze gniazdo wypalone bo przez złe być moze wczesniejsze ustawienie luzu zaworowego to sie stało to warto wymieniac głowice ? sama głowica be wałka tip nie powinna duzo wyniesc co nie ? czy tą zregenerować ?

 

czekam na odp koledzy

 

dzieki z góry za pomoc

 

Tak z ciekawości masz duży komputer pokładowy?

 

Ciekaw jestem w jakim stanie jest mój silnik... na biegu jałowym pracuje mi równo przez chwilkę, potem jakby małe wybicie z rytmu i tak w kółko... zawory regulowane 2-3kkm temu. Ale ja założyłem że silnik chyba jest w nie złym stanie skoro spalanie na biegu jałowym wg kompa mam dobre.

Dlatego tak to sobie wymyśliłem bo na biegu jałowym kompresja ważna. Nie bijcie jeśli coś pokręciłem :(

 

Napisz mi czy masz dużego kompa. Jeśli tak to napisze Ci dokładnie jak ja to mierzyłem. Jestem ciekaw wyników.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
witam

 

Kupilem niedawno e32 okazyjnie i podejzewałem ze cośmoe bys nie tak no i zaczełem sprawdzać.Okazało sie ze ukryta wadą jest niskie cisnienie na 6 cylindrze manometr pokazuje 0,4 a na innych fajnie 0,9 - 1.

 

Zawory klekoczą jak w dieslu jutro jade na regulacje.MIejmy nadzieje ze to zaworki a nie całe popychacze bo to juz gorzej co nie ?

 

Powracając do tego ostaniteog cylindra to po regulacji cisnienie powinno sie nieco porawić co nie ale jak juz wypalone gniazo zaworu to lipa, nowa głowica czy regeneracja tej ? mehcanik przy regulacji zaworów powienien coś tam zauwazyć czy to tylko zawory tak hałasują czy popychacze tez wyjechane.Mechanik dobry jest bo czytałem ze do papudraków nie ma co jechać.Wiec gdy okaze sie ze gniazdo wypalone bo przez złe być moze wczesniejsze ustawienie luzu zaworowego to sie stało to warto wymieniac głowice ? sama głowica be wałka tip nie powinna duzo wyniesc co nie ? czy tą zregenerować ?

 

czekam na odp koledzy

 

dzieki z góry za pomoc

 

Tak z ciekawości masz duży komputer pokładowy?

 

Ciekaw jestem w jakim stanie jest mój silnik... na biegu jałowym pracuje mi równo przez chwilkę, potem jakby małe wybicie z rytmu i tak w kółko... zawory regulowane 2-3kkm temu. Ale ja założyłem że silnik chyba jest w nie złym stanie skoro spalanie na biegu jałowym wg kompa mam dobre.

Dlatego tak to sobie wymyśliłem bo na biegu jałowym kompresja ważna. Nie bijcie jeśli coś pokręciłem :(

 

Napisz mi czy masz dużego kompa. Jeśli tak to napisze Ci dokładnie jak ja to mierzyłem. Jestem ciekaw wyników.

 

 

Pozdrawiam

 

Wydaje mi sie ze u Ciebie sam silnik jest w porządku, tylko masz co nie tak z jego osprzętem

Opublikowano

komuter jest ale czy duzy ni ewiem jak to ocenic mam ten drugi jakby gdzie zegarek jest normalnie z przyciskami do predkosci limitu ite bajery temperatura to chyba ta wieksza wersja.Pisz pisz moze sie okazać ze nie tak zle.Ale zaworki wyreguluje tez.

 

Pozdrawiam

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Opublikowano

Najpierw trochę teorii (jaką wymyśliłem):

 

W silnikach M30 z przepustnicą EML, M60 i M70 obroty biegu jałowego są regulowane przez komputer i są nie zmienne. Żeby je zmienić trzeba przeprogramować DME. Dla M30 wynoszą one 800 rpm.

 

To prawda że silnik dobiera dawkę paliwa do dawki powietrza, czyli dane z przepływomierza itp... ale zaś przepustnicę musi uchylić tyle żeby silnik kręcił się z prędkością 800 rpm i ani trochę mniej czy więcej.

 

Można powiedzieć że X paliwa na godzinę jest potrzebne by pokonać opory silnika... a one zależą od jego stanu (w tym stopnia sprężania).

 

Ja sprawdzałem spalanie na biegu jałowym tak:

 

1. Najpierw jazda (trzeba zrobić minimum z 10 km porządnie nagrzać silnik, tak by wskazówka była w pionie przez dłuższy czas).

 

2. Wyłączamy wszystkie odbiorniki prądu, stawiamy auto na N lub P lub na luzie w manualu

 

3. Włączamy test 09 w OBC (czyli trzymamy 1000 i 10 potem wpisujemy 09 i naciskamy R/S)

 

4. Obserwujemy spalanie w litrach na godzinę.

 

Gdy kupiłem auto silnik chodził niezwykle kwadratowo, spaliny śmierdziały, poprzedni właściciel nie pamiętał kiedy regulowano zawory...

 

Spalanie na biegu jałowym miałem rzędu 2,2 - 2,5 litra / h. Obecnie mam 1,9 - 2,1 (skacze między tymi wartościami). Wiem od kilku użytkowników z tego forum że ta wartość jest ok.

 

Ale ciśnienie trzeba "wyrównać"...

 

Może masz np zatarte dźwigienki zaworowe?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
idac tym tokiem rozumowania - im mniejszy opor silnika ( mniejsza kompresja ) tym mniej energi ( palaiwa ) potrzeba zeby go pokonac

 

Tak by było gdyby jeden silnik (na którym mierzymy spalanie) napędzał drugi wyłączony :) Ale zakładając że do wszystkich garów idzie paliwo i powietrze w odpowiedniej proporcji to im większa kompresja tym lżej się kręci silnik. Bo im większa kompresja tym większa sprawność. Większ kop z każdego suwu pracy...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

moze to dzwigienki hmm nie wiem pokombinuje z tym spalaniem na jałowym ciekawe co pokaze :)

 

napisze rezultaty a mechanik w kulki leci bo nie ma czasu naraze :/

 

a co do tego sprezania to racja im wieksze tym lepiej :)

 

pozrawiam

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Opublikowano
Glowice tego silnika przewiduja wymiane samego gniazda zaworowego!!! To jesli ogolnie glowica jest OK to po co ja cala wymieniac!?

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sprytny mechanik będzie wstanie zdiagnozować co motorowi dolega. Jesli myślisz o wymianie motoru, to mimo wszystko remont jest bardziej opłacalny. Kupisz motor za 2k do tego przekładka i wyjdzie Cię tyle co remont, po którym będziesz wiedział co masz :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.