Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

1. Też kiedyś "ufałem" tym lemforderom, oczywiscie do czasu

 

Przecież Lemforder to części na pierwszy montaż, tylko że w ASO dostajesz je w pudełku z logo BMW z ceną x2.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Najlepiej na wszystko :mrgreen:

 

Stan, rdzę, ilość szpachli i wypadkowość. Oryginalność przebiegu, stan skrzyni i silnika. Luzy w zawieszeniu, sprawność edc jeśli ma.

 

Sam szukałem 728 polifta, kilka obejrzałem. Dużo tego na rynku nie ma, a jak coś wygląda na godne uwagi bardzo szybko znika z ogłoszeń. Moje doświadczenia to albo buda dobra a silnik i skrzynia tragedia, albo na odwrót, silnik skrzynia spoko, a fura cała malowana i syf w środku.

 

Colasice (chyba taki nick) mówił niedawno, że ma na sprzedaż idealnego przedlifta w którego wpakował kilkadziesiąt tysięcy. Odezwij się może jeszcze aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

728 polift. 22k Bi xenon duza navi, słoneczka 19'' Fotele łamane, podgrzewane Zero rdzy. Po świętach wracam do Polski i będę wystawiał. Cena adekwatna do stanu. Wiadomo że nie jest cała w oryginalnym lakierze.... Ale to ze względu że przy tym robię i u mnie wszystkie auta lakierniczo wyglądają bardzo ładnie. Zimą nie jedździła wgl dlatego też zimówek nie posiadam. Chromy oklejone folią niestety folia zaczyna się marszczyć i oddaje na ponowne okrejenie. tyle z poprawek przy aucie.

Bym zapomniał. W marcu 2016 założona sekwencyjna instalacja gazowa STAG za prawie 4k.

 

http://s1.tufotki.pl/2017/04/15/qqB7Y-efDmit.jpg?v=2

E38 728i 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim, od bardzo dawna chce zrealizowac swoje marzenie i kupic e38, mysle nad 2.8 ze wzgledu na to, ze wiecej bede krecil sie po miescie i szkoda mi v8, kumpel wyslal mi cennik czesci i teoretycznie nie wypada to, najgorzej np. Amortyzator przod 520 zl, cewka zap. 150 zl, klocki ok 200 zl. Boje sie jednak, ze auto zje mnie finansowo, jest sie czego bac? Posiadacie jakies dzienniki kosztow?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak jak wczesniej ktos o auto dbal to jest ono praktycznie bezawaryjne.

Przed zakupem odrazu na stacje diagnostyczna trzeba jechac i sprawdzic wszystko,pod kompa sie podpiac.

Jezeli pod maska beda slady druciarstwa niewarto tego kupowac.

Co bym zapytal przy zakupie sprzedajacego:

-czy wymienial sondy lambda i na jakie i kiedy

-czy wymienial czujniki walka i walu

-czy chlodnica byla zmieniona

-czy wisko bylo zmieniane

-czy paski i rolki byly wymieniane

-sprawdzilbym czy dziala wentylator klimy-po przycisnieciu sniezki ma sie zalanczac odrazu(przedlift)-to jest wazne bo jezeli nie dziala to wlasciciel przegrzewal to auto w czasie upalow na bank

-czy dziala klima(bajki o nienabitej klimie dyskwalifikuja to auto)

-czy pompa wody byla wymieniona

-czy odma byla wymieniana

-sprawdzilbym czy elektryka dziala wszystko po kolei

Po odpaleniu silnika pod maska ma byc tylko slychac silnik,a nie jakies dziwne odglosy z rolek,napinaczy,pompy wodnej lub alternatora.

Silnik ma chodzic jak rasowa rzedowka czyli rowno bez zadnego zarzucania itd (jak bedzie go zarzucalo komp prawde powie :) )

Jezeli ktos o auto dbal nie ma mowy o zadnych wyciekach itd oczywiscie :)

Przy jezdzie probnej rozpedzam auto do 50km/h i hamulec jezeli sa drgania kierownicy to juz mamy wydatek

Jezeli automat ciagnie juz jest wydatek.

Kiera w lewo i w prawo na max na postoju jezeli cos wyje to juz wydatek

Jazda probna dystans minimum 20 km niech sie motor zagrzeje i obserwuj wskazuwke temperatury-ma stac w prosto caly czas

Generalnie lepiej kupic od pasjonata i zaplacic troche wiecej bo mozna sie wpakowac tak ze e38 bedzie wiecej stalo niz jezdzilo.

Edytowane przez brownie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy stacja diagnostyczna,ale pod kompa musisz sie podpiac koniecznie.

Na stacji sprawdza amortyzatory,zawieszenie,hamulce,zwroc uwage tez na opony w jakim sa stanie czy nie sa sciete od srodka.

Na tlumniki czy nie ma druciarstwa.

Przewody hamulcowe gumowe na wszystkich 4 kolach czy nie sa spekane(jesli sa spekane to ktos jest kamikadze)-koszt orginalnych okolo 500zl i jeszcze niewiadomo co wyjdzie podczas wymiany :) bo sie moze cos urwac jak to zawsze bywa :) -nie wymienisz sam takich przewodow nawet nie probuj-po wymianie uklad trzeba odpowietrzyc specjalna pompa

Zbiornik paliwa ma byc suchy -to zmora e38 gnijace zbiorniki-wycieka paliwo i jest smrod benzyny -drogi interes zbiornik :)

Zawieszenie tyl najlepiej recznie uginac blotnik tyl ,jesli cos skrzypi to wahacze do wymiany

Jak bedzie e38 utrzymana to sie wlasciciel z checia zgodzi na taki przeglad :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-sprawdzilbym czy dziala wentylator klimy-po przycisnieciu sniezki ma sie zalanczac odrazu(przedlift)-to jest wazne bo jezeli nie dziala to wlasciciel przegrzewal to auto w czasie upalow na bank.

 

 

Bzdury. Jeśli nie działa to wisko musi sobie poradzić w upały z chłodzeniem silnika. Jak jest problem z nie do końca otwierającym się termostatem lub jest zabita chłodnica od środka lub syfem od zewnątrz to tak samo. Ten wentylator wtedy ma wspomagać i nawet przy niesprawności nie przegrzewal go "na bank" o ile układ jest sprawny. Jeśli wentylator musi wspomagać układ chłodzenia trzeba szukać właśnie wtedy przyczyny bo nie jest to normalne zjawisko.

 

Reszta jest ok, ale niech autor wie że jak, chce mieć auto zrobione i w takim stanie jak opisujesz to musi sporo powyżej 20tys mieć na sam zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wentylator klimy to jest bardzo wazny

wiem co pisze,visco nie poradzi sobie w korku

w upalach powyzej 30 stopni przy wlaczonej klimie.W ukladzie wytwarza sie wtedy

ogromne cisnienie.

W e38 przed lift powinien sie odrazu zalanczac pierwszy bieg

po nacisnieciu sniezki.Sam tak raz za gotowalem plyn przez

ten niesprawny wentylator....

Zreszta znow mi padl nastepny i czekam na oporniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w V12 ale każda r6 i v8 nie ma problemu z upalami w korkach pod warunkiem że jest sprawny układ. Czyste chłodnice, klimy i płynu sprawne wisko i pompa oraz termostat i można by było jeździć nawet bez elektrycznego wiatraka i pisanie że napewno auto było przegrzewane jeśli on nie działał nie jest prawdą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie tak tu masz racje niemusialo byc

przegrzane. Z moich obserwacji te wentylatory lub opornice padaja

po sezonie zimowym.Przed liftem odrazu powinien sie wlaczyc pierwszy

bieg po nacisnieciu sniezki,a po lifcie jest juz sterownik i niesprawnosc

takiego wentylatora tylko wyjdzie po podpieciu kompa.

Ja mam caly uklad nowy wiec przez przypadek doszedlem ze przegrzalem

raz auto w korku przez ten wlasnie wentylator klimy i od tamtej pory

sprawdzam czy dziala co jakis czas :)

Edytowane przez brownie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało kto też by sprawdzał czy wentylator działa Pr, y przegrzaniu. Bo w temp wysokich klima tak czy inaczej działa i wentylator chodzi (u mnie cyklicznie co kilka sek)

Bo wentylator może być sprawny, a nie sprawny będzie czujnik w chłodnicy cieczy który daje info do sterownika wentylatora klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie sa teraz ceny bo mnie dawno tu nie bylo.Ale nadal jezdze 7demka bo zal sprzedac :) i sam wszystko przy niej robie,jak by mi ktos obcy jakis pseudomechanik

lape wsadzil pod maske to bym uciol :)

Ta lista to sie za bardzo nie przejmuj :) bo moglbym ja podwoic :)

Przegladajac ogloszenia to ta jest godna uwagi:

 

http://allegro.pl/uszanowane-bmw-e38-728i-bogato-wyposazone-1996-i6791686510.html#thumb/6

 

Nie to zebym reklamowal bo nie mam woogule w tym interesu.Ale gosc pisze z sensem i nie nawija o starych dziadkach, kosciolach itd

Ten przebieg jest realny i na ten motor to jest nic no chyba ze chcesz wiezyc w cuda ze e38 ma najechane 150000 to twoja sprawa.

Jedziesz z facetem na stacje sprawdzasz wedlug tych puntktow co Ci podalem jak 80% bedzie ok to nie ma sie co zastanawiac :)

Auto widze ze w orginale oprocz lamp tyl ale to normalka.

 

Ps.tej to bym za darmo niechcial :)

 

http://allegro.pl/siedem-wzorowy-stan-malo-uzywany-pewny-samochod-i6778395218.html#thumb/8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razir bardzo dziekuje, te akurat odpuszcze bo wolalbym cos ciemnego i najlepiej z zainatalowanym LPG, w razie gdybym gdzies mial jechac na pewno sie tu odezwe, milego wieczorku

 

 

Edit. https://www.olx.pl/i2/oferta/bmw-e38-98r-2-8-b-g-pelna-historia-polecam-zadbane-CID5-IDlGJLU.html

 

 

Cos takiego np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

With, interesuje mnie w przyszłości 750i/iL z M73 na pokładzie.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M73

Czy ten silnik jest polecany, czy może wadliwy?

Typowe wady? Warto rozważać...?

Nie interesuje mine spalanie. Chcę toto mieś jako fajnego klasyka z V12, generalnie da się to auto ogarnąć i utrzymać na podobnym pułapie cenowym jak np Audi A8 D2 4,2 (które już mam ponad 10 lat i nie narzekam)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszałem i czytam to silnik jest nie do zajechania, no chyba że będzie jakiś druciarz i niedbaluch to wszystko idzie zajechać.

Co będzie zobaczymy ale uczciwie to będę Ci mógł powiedzieć pewnie za kilka lat :)

W myśl zasady, jak ze wszystkim: jak dbasz tak masz.

Z wad? chyba to że masz do utrzymania jakby dwa silniki a nie jeden :)

Mam coś takiego dopiero od zeszłego roku, powiem tylko tyle że to jest "prawdziwe" jak mawia mój kolega: auto z duszą.

Jak doprowadzisz go do porządku to i z tym spalaniem nie jest tak jak piszą.

Ważne żeby nie wpakować się na minę bo trzeba będzie wtedy bardzo dużo środków zainwestować żeby doprowadzić go do ładu.

Wjedź na jakiś serwis albo chociaż warsztat który zajmuję się tylko naprawą BMW, dokładnie obejrzą, podłaczą pod kompa i będziesz wiedział mniej więcej ile trzeba będzie do niego włożyć.

Z blach, obejrzyj ranty drzwi, tylna klapa, tutaj najczęściej pokazuje się "ruda"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w E39 tylkną klapę całą robiłem i znam temat.

Spalanie mnie w ogóle nie interesuje - mam A8 od dawna, pali ile wleję i jest git.

Mechanika znajomego mam i mi obejrzy co trzeba.

Jak można zapytać - ile dałeś za 750iL i jak utrzymanie tego wychodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanika znajomego mam i mi obejrzy co trzeba.

Jak można zapytać - ile dałeś za 750iL i jak utrzymanie tego wychodzi?

Nie mam nic do twojego znajomego mechanika ale dobrze by było żeby miał pojęcie o BMW bo auta niby takie jak i inne ale jeśli nie dopatrzy kilku rzeczy niby błahych w innych autach to w e38 może Ci się z tych pozornych błahostek zrobić niezły wydatek.

Żadna tajemnica co do zakupu, 23 tysie tyle że znajomy przywiózł mi to prawie po kosztach, obecnie trzeba by doliczyć już chyba 8 do 9 tysi żeby doprowadzić go do stanu w jakim jest, pozostało jeszcze "pomazanie" spodu, jest ok ale chyba w dwóch miejscach na łączeniu blach widać pęknięcia fabrycznego zabezpieczenia, trzeba to wyczyścić i czymś zababrać :)

Środki już kupione ( Valvoline ) czekam na cieplejsze dni.

Co do kosztów utrzymania mam nadzieję że teraz to już będą tylko standardowe wymiany filtrów i oleju :) czas pokaże.

Aha, z robocizny poszły środki chyba tylko na ustawienie zbieżności ( bodajże 120pln ) reszta praktycznie we własnym zakresie także tutaj licznik mocno się zatrzymał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to właściwie kosztów nie ma.

No mój mechanik się zna, generalnie mówi, że dużo jednak droższe w utrzymaniu od starego A8...

Chociaż A8 (kod silnika ABZ muzeum) też ma swoje humowy - jak np[. nietywowe cewki.... w M73 znowu podobno nikt nie tyka ostatnich dwóch świec bo nie idzie się tam dostać i też rzadko który porzodnie pracuje.

W A8 to mi po prostu do porządnego uszczelnienia wybebeszył motor i szluz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece jak i cała resztę tego co trzeba było wymienić, wymienił mi syn, nie mechanik :)

Łatwo nie było i trochę czasu mu to zajęło ( z tymi świecami ) ale wymienił i silnik chodzi jak zegarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.