Skocz do zawartości

A co to jest TUNING?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

najpierw jak sie ma nascie lat to by sie obkleilo samochod czym tylko sie da, gigantyczne spojlery, siatexy, neony itd ..

 

pozniej wystarcza dobre felgi i duza gleba ...

 

a nastepnie czlowiek sie zastanawia - i po co mu te felgi i ten niski zawias ?? skoro na o cal mniejszych i wyzszym zawiasie by sie o tyle lepiej jezdzilo ??

 

adi : a co do ciebie, to byc moze kiedys zrozumiesz na czym powinien faktcyznie polega dobry tuning, i co to jest kwestia dobrego smaku .. chociaz biorac pod uwage cala twoja galerie na fotosiku - czy gdzies tam, gdzie masz wklejone fotki miedzy innymi twojego auta, zastanawiam sie czy napewno to nastapi ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi nie powiem ci co to jest dosłownie tuning, ale masz odemnie takie wskazówki co jest co w TUNINGU

 

German Style jest to jeden z najprostszych styli tuningowych. Jego charakterystycznymi cechami są:

- tzw. clean look (usunięcie wszystkich emblematów, listw, bocznych kierunkowskazów, wygładzenie zderzaków itp.)

- felgi Deep Dish (z szerokim rantem) oraz opony "naciągnięte" na felgę

- wypolerowane wszystkie części silnika oraz detale

- przemyślane modyfikacje

- bardzo niskie zawieszenia

- kolory raczej stonowane, lecz niekoniecznie

 

Cult Style jest to styl tuningowy, który oddaje hołd klasykom motoryzacji, w wyglądzie aut z tego stylu są odniesienia do lat '60 i '70, często Culty (jak nazywane są auta z tego stylu) są stuningowane akcesoriami z epoki.

Charakterystycznymi cechami Cult Style'u są:

- nawiązania do starych samochodów (felgi od Garbusa, migacze w stylu Golfa I) bądź tuningu lat '70 i '80 (klasyczne felgi BBS, długa "brew" nad światłami)

- stylowe akcesoria (bagażnik z walizkami w kratę, naklejki "76" itp.)

- obowiązkowe obniżenie nadwozia

 

Rost czyli jednym słowem kontrolowana dewastacja auta. Prze wielu jak narazie nie zrozumiany styl w tuningu.

Charakteryzuje się:

- duża ilością dodatków z epoki

- licznymi (umyślnymi) uszkodzeniami, zadrapaniami

- nieodłączna jest rdza

 

Rat

- malowane podkładem, czarny lub szary mat.

- gleba,

- szerokie fele i lacie,

- ciekawe dodatki, jak np snopek siana na Caddy'lacku z Hiszpanii (opisany kiedyś w Maxi Tuningu)

- wyszukane i mało spotkane obręcze

 

Retro, polega na założeniu do samochodu dodatków chromowanych, najlepiej pochodzących z jak najstarszej wersji auta, każdy wypaśny dodatek mile widziany, najlepiej jak najrzadziej spotykany,

 

Resto – skrót od „restoration”, odrestaurowanie. Jest to odnawianie starych samochodów na takie prosto z fabryki. Zalicza się tu właśnie styl Musle.

 

California, pastelowe barwy, ciemne, często stalowe felgi, możliwe w niektórych autach

 

Styl "cichociemny" czyli taki w którym zmiany mają być delikatne i jednie podkreślać subtelni linię auta. Nie ma mowy o spoilerach i wielkich chromowanych felgach, zmiany są na ogół wyważone i przemyślane, liczą sie nowatorskie pomysły. Felgi oczywiście mają racje bytu lecz nie mogą być zbyt krzykliwe i za duże. kolory raczej stonowane, ciemne nie rzucające się w oczy. Auta cichociemne szokują często bardzo rozbudowana instalacją audi-multimedialna, która też nie jest zbytnio eksponowana. Czeto moc znacznie wykracza poza normę.

 

Japan Style (Jap-Style) to jeden z najbardziej widowiskowych stylów. Niegdyś kojarzył się z rice'em, dziś jest on używany w większości maszyn dla drifterów.

Charakterystyka Jap-Style'u:

- potężne zderzaki z dużymi wlotami (z przodu zawsze widać IC)

- maska najczęściej z włókna szklanego (carbon)

- duża ilość naklejek z logami firm, których podzespoły wykorzystano w aucie

- najczęściej montowany jest NOS oraz Lambo Doors (drzwi można uchylić na kilka centymetrów na stronę, później 55 stopni w górę) oraz

- ekstremalne modyfikacje nadwozia (transplantacja świateł, obniżanie dachu, otwieranie maski i klapy bagażnika siłownikami - liftami)

 

JDM – Japan Domestic Market. Delikatny tuning, najczęściej z jednolitym lakierem i chromowanymi felgami w umiarkowanych rozmiarach. Kluczem do stylu są smakowite dodatki kultowych japońskich producentów akcesoriów tuningowych. Siedzenia Bride, body kity Blitz, opony Falken, pasy bezpieczeństwa Takata i osprzęt HKS. W stylu tym nie ważne są osiągi a LOGO.

 

Drift Machine (D1) – auta z japońskich torów z dużą ilością naklejek oraz felgi lakierowane są na inne kolory na osi przedniej i tylniej. Przydatny jest także konkretny body kit by auto się wyróżniało na torze. Drift-maszyny mają dużą moc, napęd na tylne koła i „wybebeszone” wnętrze. Napisy na naklejkach często umieszczone są w lustrzanym odbiciu. Bazy: Nissan 200SX, Nissan Skyline, Toyota Corolla AE86.

 

Vintage Tuning (Yankee) jest to najbardziej kuriozalny styl tuningowy. W tym stylu jest możliwe wszystko. Nie ma żadnych charakterystycznych cech. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia, umiejętności i ... dobry smak.

 

VIP albo Bippu - styl tuningowy, którego bazą są najczęściej najbardziej luksusowe auta różnych marek.

Charakterystyczne elementy VIP-Style'u:

- ciemne kolory

- wnętrze obite skórą

- mocniejszy silnik

- duże koła (Dub, czyli 20" bądź większe) z małoprofilowymi oponami

- sprzęt audiowizualny oraz

- montowane zawieszenie air-ride

 

DRAGSTER

Wygląda jak normalny samochód, w rzeczywistości jest potworem zdolnym przejedżac 1/4 mili w niecałe osiem sekund. Od normalnego auta odróżnia go przede wszystkim karoseria z laminatu i ogromne tylne koła o szerokości 400 mm lub jeszcze szersze. Karoseria może wyglądac jak cokolwiek, bo ma marginalne znaczenie dla ośmiocylindrowej fabryki mocy pod maską. Samochody tego typu nie nadają się do jazdy ulicznej. Podzczas zawodów często wyposaża się je w spaadochron do hamowania i wózek z małymi kólkami z tyłu, zapobiegający podrywaniu przodu podczas jstartu (wheelie-bar). Co trzeba wiedziec: ta najbardziej "lajtowa" kategoria amerykańskich dragsterów wykręca regularne "siódemki" ...

 

IMPORT TUNER

Zaczęło się od amerykańskich licealistów, tuningujących swoje Hondy Civic, aby przypominały auta z japońskich wyścigów D1. Ktoś zwietrzył interes i temat się rozwinął, a punktem kulminacyjnym były filmy F&F i 2F2F. Auta stylu "import" po pierwszwe muszą pochodzic z Japonii, po drugie bardzo pożądane są radykalne bodykity i spojlery w formie aluminiowego "ostrza". Jaskrawy lakier i kalkomanie to również musowe wyposażenie. Do importowej mody należą felgi z polerowanym rantem i czarnym środkiem. Pogardliwym określeniem dla "import tuners" jest "rice", czyli styl ryżowy, oznaczający przesadne wizualnie przeróbki jakiegoś normalnego auta (najczęściej Hondy) bez żadnych zmian w silniku. Co trzeba wiedziec: obie części "Szybkich i wściekłych", a także strona www.importtuner.com dostarczą nieskończenie wiele informacji o tym efektownym stylu.

 

HOT ROD

Klasyka klasyki tuningu, czyli zabytkowe auta amerykańskie z lat 1920-1950 przerobione w charakterystyczny sposób. Ogromny silnik V8 powinien byc odsłonięty, tylne koła znacznie większe od przednich, a dach maksymalnie obniżony lub ucięty (top-chop). Nieodłączną cechą hot roda jest silnik zbyt mocny do oldschoolowego zawieszenia. Płomienie na masce to gadżet pochodzący właśnie z hot rodów. Hot rod musi byc prosty i piękny. Niestety, do dziś nie zachowało się wiele oryginalnych kilkudziesięcioletnich aut i dziś w USA łatwiej raczej o replikę jakiegoś Forda V8 z 1932 r. stworzoną w jednej z licznych firm budujących hot rody na zamówienie. Co trzeba wiedziec: strona www.rodandcustommagazine.com idealnie wprowadzi w świat hot-rodów.

 

KUSTOM & LEADSLED

Od tego zaczął się tak naprawde styling: kustomy i leadsley to stare, amerykańskie bryki, najlepiej z lat 50., przerobione w taki sposób, by były bardziej efektowne i aerodynamiczne: chrom, obniżone dachy, tlne koła przykryte blachą. Ogromne rozmiary powodują, że modyfikacje karoseryjne wywierają jeszcze większe wrażenie. Silnik nie jest tu naważniejszy, choc wskazane byłoby V8. Szał na kustomy i leadsledy trwał w latach 50. i 60., teraz na fali nostalgi wraca w wielkim stylu z nowymi pomysłami, jak np. zestawy audio lub zabudowy multimedialne. Kustomy cechuje niezwykła elegancja i waważenie proporcji... Co trzeba wiedziec: podobnie jak w przypadku hot rodów, sporo ciekawostek znajdziemy na www.rodandcustommagazine.com.

 

LOWRIDER

Styl prosto z Meksyku. Kiedyś termin ten oznaczał każdą brykę niższą od oryginału. Dziś słowo nabrało nowego znaczenia i przez lowradiera rozumiemy wielkie, amerykańskie auto wyposażone w zawieszenie hydrauliczne, dzięki któremu gablota może podskakiwac i tańczyc. Wśród lowriderów wyróżnia się różne style: bombs, oldschool, newschool... do low-lowów stosuje się szprychowane felgi w niewielkich rozmiarach (13- lub 14-calowe) i opony z białym paskiem. Lowridery możemy podziwiac na wielu amerykańskich teledyskach, jest to bowiem drug (oprócz dub i bling-bling) ulubiony styl raperów. W Polsce tż już mamy dwa lub trzy lowridery. Co trzeba wiedziec: www.lowrider.pl i www.layitlow.com - i wszystko jasne!

 

DUB

Na bogato: DUB to samochody dla ludzi zarabiających stukrotnośc przeciętnego wynagrodzenia. Taki też styl prezentują ich samochody: wielkie, chromowane felgi, wnętrza w jasnej skórze, kierownice ze srebrnych łańcuchów i wszelkie elementy potwierdzające, że właściciel jest bardzo, ale to bardzo bogaty. Mogą to na przykład byc elementy ze złota lub drogich kamieni wmontowane w felgi czy złote ilustracje w desce rozdzielczej. CO trzeba wiedziec: jeśli nie jesteśmy czarni, nie ma co naśladowac tego stylu. Styl popularny wśród raperów w rodzaju 50Centa, Snop Dogga

 

BLING BLING

Raperzy przesiadli się na SUVy i też nie zadowolili się seryjnym wypasem. Pojawiły się chromowane felgi w rozmiarze ponad 20 cali (do 28 cali) z obowiązkowym sponnerem, ekstremalne obniżenia dzięki pneumatycznemu zawieszeniu i stosy multimediów we wnętrzu. Jednynym czynnikiem decydującym o udanym projekcie jest cena. Świętości nie istnieją: lambo-drzwi w Ferrari, spinner-felgi w Rollsie, 28-calowe koła i osiemnaście ekranów w Hummerze to całkiem lajtowe projekty, gdy popatrzy się co potrafią wyczarowac chłopaki z West Coast Customs. Co trzeba wiedziec: potrzebny jest nieskończenie gruby portfel

 

Styl Sródziemnomorski charakteryzuje się przerostem formy, jak cos jest robione to już z pełnym rozmachem i wyobraźnią.

- duże, wręcz przesadzone spoilery

- ogromne koła (możliwie największe)

- duża ilość dodatków niekoniecznie ze sobą współgrajcych

- wielokolorowe malowanie karoserii czesto z motywami naniesionymi aerografem

- często spotykane sa zawieszenia typu air-ride

 

Styl Angielski – wykorzystywane są małe samochodziki miejskie (Citroen Saxo, Peugeot 106, Renault 5 itp.), ogromne zderzaki i progi, poszerzenia, 20 calowe koła, obok przede wszystkim skąpo odziana dziewczyna.

Pomocne strony: www.maxpower.co.uk

 

Styl Francuski – Ogromne bodykity, zderzaki z gigantycznymi wlotami i radykalne poszerzenia błotników , okulary na reflektorach, siatka we wlotach, jaskrawe kolory, rzadkie są modyfikacje silnika i innych podzespołów. Styl ten króluje na GTI Tuning International. Ulubiona baza Peugeot 206.

 

Styl Hiszpański – Niezwykłe kolory nadwozia, liczne aerografy i kalkomanie. Nie montuje się fabrycznych body kitów, Hiszpanie robią wszystko od podstaw samemu, liczy się dla nich pierwsze wrażenie, więc auto musi czymś przykuwać uwagę co powoduje, że rzadko można trafić na jednolitą, konsekwentną przeróbkę, a częściej na różne dziwaczne koncepcje. Dominuje teraz chrom i beżowa skóra w środku. Bazami są auta kompaktowe (Seat Leon i Ibiza).

 

Wieś-style przyczepienie mnóstwa plastiku, siatki (najlepiej ogrodowej) lampek choinkowych, malowanie wałkiem białą olejną, własnoręcznie robione zderzaki ze sklejki, rury PCV na wydechu, przyciemnienie szyb folią, tak aby było widać bąbelki powietrza, nakleić paski a'la Viper i obowiązkowo nakleić nad rurą PCV naklejkę REMUS!! we wnętrzu mnóstwo stylowych dodatków!! jakieś pokrowce z napisami Recaro, malowanie dechy pędzlem i wszędzie kable, bo po co chować...

 

Rice (ang. ryż) to styl kojarzący się jedynie z brakiem smaku u ludzi, którzy zajmują się przeróbką swego auta, nie mając o tym pojęcia - takie osoby nazywa się riceboyami. Ofiarami tego stylu są małe, japońskie auta, a zwłaszcza Honda CRX.

Najczęstsze krzywdy wyrządzane przez riceboy'ów:

- zderzaki nie są lakierowane bądź są montowane za pomocą różnych metod (gwoździe, smoła, tynk itp.)

- własnoręczne prace przy lakierze bez odpowiednich przygotowań - odtłuszczania powierzchni, usunięcia poprzedniego lakieru, podkładu itp.

- najczęściej zamiast felg są używane kołpaki bądź nie ma ich, odsłaniając rdzę na obręczy

- podczas przyciemniania szyb pod folię wpuszczane są pęcherzyki powietrza oraz

- przesadzenie z ilością tuningu, przez co pojazd wygląda bardzo komicznie

 

 

 

 

Ww style podane są mniej wiecej w takiej hierarchi jaką ja uznaje

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tunning to drogie hobby, nie da się zrobic ładnego auta po kosztach.

Temat chromu- chrom jest fajny , ale jak jest to chrom a nie tandetne, plastikowe nakładki w kolorze chromu!! To naprawde robi zajefajną różnice.

Każdy kto chce się pochwalic swoim autem na forum, musi być przygotowany na krytykę i zachwyty. Widać nasz kolega miał wysokie mniemanie o swojej BMce, a po ukazaniu jej na forum boleśnie upadł...ale taka jest cena INDYWIDUALIZMU!!

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Przeczytałem Wasze wszystkie posty i prosiłbym o przeczytanie też mojego.

Z tego wszystkiego wywnioskowałem co to jest tuning w wydaniu Forum BMW. Jeżeli nie masz seryjnego auta lub ST (Seryjnego Tuningu) czyli taki forumowy standard: Felga, Gleba, Wydech i ewentualnie inne Lampy, szyby zaciemnione, to lepiej nie pokazywać swoich zdjęć na tym forum, bo jakie są konsekwencje – od razu widać. Założę się, że mały procent zarejestrowanych tutaj forumowiczów ma na swoich autach zamontowane jakieś spojlery, blendy albo naklejki ale z wiadomych przyczyn się nie ujawniają. Pewnie zarejestrowali się tylko po to, żeby zadawać pytania o mechanice. To Forum przyjęło jakiś dziwny standard tuningu a cała reszta to WT (Wiejski Tuning). Kujon napisał o jakiś kryteriach tuningu ale wy ich i tak nie tolerujecie, najlepszy tego przykład to auto AlexMastah. W aucie ma wszystko OK., jest wyjątkowe i nietuzinkowe ale oczywiście odbiegło standardu seryjnego tuningu (ST) z tego forum poprzez dwa kolory na karoserii i dlatego w ankiecie o tym aucie większość zaznaczyła, że „wstydziła by się tym autem jeździć” http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=38404&highlight=

 

Wyobraźcie sobie sytuację (to tylko symulacja- niektóre postaci są fikcyjne):

Zlot ST (Seryjnego Tuningu) członków tego forum w jednym z mniejszych miejscowości. Z daleka widać jak jadą auta jedno po drugim. Dwóch obserwujących te auta próbuje zgadywać czyje jedzie pierwsze auto:

- to auto Jarka

- nie to auto Darka

- nie Darek ma niższe, to chyba Marek

- Marek ma głośniejszy tłumik

Dopiero jak auta są bliżej widać kierowcę i tablicę rejestracyjną: okazało się, że to był Arek.

Z tyłu daleko za nimi jechało złoto-czarne auto i wszyscy, którzy już dojechali i odwrócili głowy powiedzieli na głos to AlexMastah!

Właśnie o to chodzi! A Wasze kryteria tuningu wyróżniają auta między sobą tylko poprzez wysokość „gleby” i zróżnicowanie felg oraz kilka innych mniej widocznych detali.

Opowiem wam jeszcze jedną sytuację ale autentyczną.

Tej zimy byłem za granicą a auto zostawiłem na parkingu strzeżonym. Bałem się, że po kilku miesiącach postoju auta będę miał problem z odpaleniem więc zostawiłem kluczyki i dokumenty zaufanemu koledze, który od czasu do czasu przychodził do auta odpalić go i przejechać się autem. Jakie było moje zdziwienie gdy dostałem smsy od znajomych o mniej więcej takiej treści: Adi widziałem Twoje auto ale ktoś inny kierował sprzedałeś je czy ukradli Ci? A kolega, który kierował moim autem mówił, że kilka razy z daleka parę aut mrugnęło mu długimi a podczas mijania kierowcom tamtych aut rysował się na twarzy tzw. „Karp”, że to nie ja siedzę za kierownicą.

Moje auto jest rozpoznawane w moim mieście ze względu na nieseryjny wygląd, dodam, że jeździ u mnie w mieście też kilka beemek z tzw. ST (Seryjnym Tuningiem) i nic do mnie nie mają i ja do nich też. Szanuję ich za to, że są właścicielami BMW (ogólnie szanuję wszystkich i jestem do każdego pokojowo nastawiony).

Moi znajomi (mam ich wielu) pytają się a masz w aucie „to” a „to” ? Czyli ludzie zwykli są większością w ocenie tuningu, bo oni nie rejestrują się na forum BMW i nie przeglądają jakie tu są kryteria. Zauważcie, ile gadżetów tuningowych jest w sklepach, na giełdach, na Allegro i jakie ogromnie jest zainteresowanie tymi gadżetami. Tylko to forum krytykuje takie rzeczy negatywnie a dookoła spotykam się z inną oceną. Bez obrazy ale nasuwa mi się porównanie tego forum do społeczności uwielbiającej ojca Rydzyka, gdzie telewizja TVN jest tępiona jak tzw. WT na tym forum. Nie jesteście obiektywni w ocenie. Jak dostajecie prezenty które wam się nie podobają też robicie oburzenie i mówicie na głos, że wam nie pasują? Czasem dobrze jest zrobić dobrą minę do głupiej gry.

Zmieszaliście mnie z błotem z powodu takiego, że zapytałem o pakiet MotorSport. Nagle wszyscy powiesili psy na moim aucie, ale zauważcie, że nie prosiłem o krytykę mojego auta tylko o odpowiedź w temacie "Czy istnieje pakiet MotorSport?", w galerii podałem adres e-mail żeby przysyłac komentarze na temat mojego auta i nikt tego nie zrobił - dopiero po nagłośnieniu jedna osoba to zrobiła. Jest to moje pierwsze auto i zrobiłem z nim co chiałem tak żeby mi się podobało. Jestem typem człowieka, który nie lubi mieć rzeczy takich samych jak inni. Jak miałem kiedyś Nokię 3310 to zmieniłem w niej klawiaturę, obudowę i diody, bo źle się czułem jak widziałem że inni mają taką samą. Podobnie rzecz wygląda z ubraniami, gdy kupuję bluzę staram się robić to w innym mieście żeby nie spotkać kogoś w swoim mieście w takiej samej. Jeśli już się zdarzy taka sama to moja wędruje do szafy. Jestem już takim typem i tego nie zmienicie. Moje następne auto to będzie niebawem E46 i też będzie się wyróżniać ale nieznacznie.

Wpiszcie w wyszukiwarce Google „Co to jest tuning?” i większość linków odpowiada na tą definicję inaczej niż to forum a więc tamta większość się myli? Macie swoje wyrobione zdanie na ten temat a ja mam inne i dlatego stwierdziłem, że tutaj nie pasuję. Usunąłem swoje fotki z tego forum i żałuję, że udzielałem się jak ktoś prosił o radę. Najprościej mogłem pisać „użyj wyszukiwarki” żeby powiększać swoją liczbę postów jak niektórzy.

Nie pozostaje mi nic innego jak podelektowanie się droższym tuningiem ze strony: http://www.tuningfever.fr/index.php?cat=665&page=home&nav=1 (nie polecam Wam tej strony bo to przecież WT i odbiega od Waszego ST) a moi znajomi twierdzą, że to są wzory do naśladowania. Może kiedyś przy większym nakładzie pieniędzy...

Pozdrawiam

Bi Em DabylJu :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten kraj jeszcze nie dorósł do tolerancji...

 

Napisałeś długi post w swojej obronie. Masz do tego prawo.

Opisałeś swój pogląd na świat. Masz do tego prawo.

Ale sposób w jaki to zdobiłeś, budzi moje wątpliwości. Dlaczego??

Dlatego, że nasz pogląd nie pokrywa się z Twoim poglądem i to budzi kontrowersje.

Twierdzisz, że ten kraj jeszcze nie dorósł do tolerancji. Może na początek popatrz na siebie. Ktoś nie podziela Twojej opinii i już uważasz go za nie tolerancyjnego. :duh:

Zastanów się nad tym.

http://img155.imageshack.us/img155/5220/bkptouring350x100avatarzt8.gif

_________________

http://images.spritmonitor.de/239085_5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"CO TO JEST TUNING ?" hmm każda przeróbka fabrycznego samochodu to jest tuning, czy zmienisz wentylek, żarówke na inną czy wsadzisz turbine to wszystko będzie tuning, tylko że ten TUNING ma różne style m.in takie które ja wcześniej napisałem , problem w tym że jadnemu podaba sie taki styl a drugiemu siaki, jeden lubi wysokie blondynki, a drugi garbate brunetki, ile ludzi na świecie tyle gustów...

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja się wypowiem, po pierwsze troche za ostro jedziecie z kolegą adi'm. Rozumiem Twoja zajawkę na tuning, to jest jak najbardziej ok, choc twoje auto nie podoba mi sie... nie obraź się ale troche choinka. Moja rada: sprobuj poszukać sobie informacja na temat german style, a na pewno tobie i twojej beci na dobre wyjdzie. polecam Ci strone

www.bmw-syndikat.de.

 

tu masz kilka ciekawych opcji, ale wiadomo że wszystko jest kwestią gustu...

 

http://www.bmw-syndikat.de/cgi-bin/bmwuploaded/BuMeR323/2_G.jpg

http://img174.imageshack.us/img174/8929/bmw328civroqp9.jpg

http://www.bmw-syndikat.de/cgi-bin/bmwuploaded/BMWbyFATIH/305264_400.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoi znajomi mają calkowita racje, powinienes tez isc za wzorami z tej strony.

http://www.tuningfever.fr/index.php?page=pic&pid=260372&cat=665

Tutaj mamy przyklad bardzo gustownego tuningowego zderzaczka, niewiem tylko jaki to jest styl tuningu? Cichociemy, cult czy german? :D Jakos niepasuje mi to zadnej z tych kategorii.. :duh:

 

Nastepne dzielo sztuki tuningowej to:

http://www.tuningfever.fr/index.php?page=pic&pid=243122&cat=665

W takim samochodzie od razu by poznali ze jedzie Arek :8) , tylko czy Arek by sie nie wstydzil tym jezdzic?

 

Inne samochody z tej stronki sa delikatnie i gustownie zrobione ale to tylko nieliczne przypadki zrobione ze smakiem.. Bo poprawic BMW aby calosc wygladala dobrze to jest trudne zadanie. Reszta samochodow z tej strony to seryjne BMW lub roznych tunerow BMW.

Bayerische Motoren Werke

Moja 328i :) i na 328i.org

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wyobraźcie sobie sytuację (to tylko symulacja- niektóre postaci są fikcyjne):

Zlot ST (Seryjnego Tuningu) członków tego forum w jednym z mniejszych miejscowości. Z daleka widać jak jadą auta jedno po drugim. Dwóch obserwujących te auta próbuje zgadywać czyje jedzie pierwsze auto:

- to auto Jarka

- nie to auto Darka

- nie Darek ma niższe, to chyba Marek

- Marek ma głośniejszy tłumik

Dopiero jak auta są bliżej widać kierowcę i tablicę rejestracyjną: okazało się, że to był Arek.

Pozdrawiam

 

Tyle, że to nikogo nie obchodzi! Zrozum to, to nie jest forum pozerskie gdzie znakiem rozpoznawczym ludzi ma być inny kolor chorągiewki w d...e! Są inne kryteria 'lepszosci' auta niż laminatowy spojler i lampy z lexusa albo pierdzący wydech. Połowa aut 'tuningowanych' w/g Twojego stylu nie ma progów założonych albo dokładki zderzaka ale ma za to wiejskie zespolone plastikowe lampy gdzie komplet kosztuje tyle co jedna oryginalna. Dlaczego? Bo oryginał kosztuje 10x tyle co wiejski wyrób garażowy. I nie chodzi o to że jest tani, on jest po prostu tandetny. :duh: Kumasz róznice? Chyba nie. Nerki od żyda kosztują 50zł, oryginał jeden kosztuje ponad 100zł. PRAWIE takie same ale właśnie prawie. Bo podróby po roku wyrzucisz do kosza, oryginał nie. Itd, itp.

Prawie każdy na tym forum napisze ci że lepszy używany oryginał niż 'lepiej wyglądający' tańszy zamiennik. I tym się też mniej więcej różni TUNING od tuningu. Jak coś robisz to rób dobrze, jak cie nie stać nie rób nic. Takich majstrów co ulepszają fabryke robiąc z BMW pośmiewisko widze dziennie kilku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.

Jako, że od dłuższego czasu nikt już nie pisze na temat tuningu, więc ja pozwoliłem sobie coś napisać (nie tylko dlatego żeby powiększyć ilość postów). Po przemyśleniu kilku spraw, poszedłem po rozum do głowy i doszedłem do wniosku, że przesadziłem ze swoim autem i zdejmę kilka dodatków. Postaram się być taki jak Wy.

Na początek chciałbym podać kilka przykładów. Przeglądałem galerie wyrywkowo i oto wybrane przeze mnie pozycje (w kolejności od góry galerii do dołu):

:

- marcin325tds – niezła naklejka na bokach (German Style jak pisałeś w poście?), ale jednak nie jest tak duża żeby inni forumowicze ją zauważyli: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=46856

 

- BMW fan – białe zegary i nakładki na pedały to pewnie oryginał? http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44509

 

- Pablo_80 – niebieskie ringi Made In Taiwan – super! a ta antenka z tyłu to AC Schnitzer? http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43285

 

- HajTower – a słyszałem że blenda na tylniej szybie to tandeta, no ale te kierunki clear muszą być jakieś firmowe http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=42813

 

- Prozny – udzielałeś się na temat tuningu czyli „twoja świnka” ma fabrycznie doklejone odblaski na tylnim zderzaku? Przemilczę. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=42481

 

- pbkp – super spryskiwacze chromowe – w jakim kolorze świecą? Wloty na masce? Ale nakładki na pedały i dywaniki aluminium to na pewno nie WT i bodziotg77 tego nie lubi. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=40754

 

- Alex_Dark – fajna rozpórka chromowa tylko czy zda spełni swoja rolę w BMW 318i Touring? Tłumik Scorpion i białe ramki zegarów. Mam nadzieję, że nie mieszkasz w tym mieście w UK, gdzie ja się wybieram. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=39427

 

- margan1983 – mam nadzieję, że te Twoje lampy przednie nie są to cyt. „wiejskie zespolone plastikowe lampy gdzie komplet kosztuje tyle co jedna oryginalna”, bo BaX takich nie lubi na tym forum, zamień je szybko na oryginały. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=38696

 

- krzywy191 – rozpórka w BMW 316 ? Ktoś wspominał, że lampy w stylu Lexus to wiocha? http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=37423

 

Na niektórych zdjęciach widziałem wewnątrz aut chromowe dodatki typu: ramka mieszka, gałka biegów, aluramki zegarów ale sami wiecie... Myślę, że dalej nie ma sensu szukać w galerii, bo na pewno znajdzie się jeszcze mnóstwo przykładów WT.

Wnioskuję, że na tym forum są też ludzie upiększający swoje pojazdy nie tylko w stylu German, ale wolą być w ukryciu.

Pewnie teraz pojedziecie ze mną jak z małym Kaziem, więc czekam na Waszą krytykę (łaknę tego) wyżyjcie się na mnie i mojej „chromowej beci” – będzie to inspiracja do napisania kolejnego postu o ile moderator mnie nie zbanuje (wydaje mi się, że nic złego nie zrobiłem). Tymczasem idę odklejać chromowe dodatki z auta...

Pozdrawiam

Bi Em DabylJu :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...o ile moderator mnie nie zbanuje (wydaje mi się, że nic złego nie zrobiłem).

 

Jakbym miał Ciebie zbanować zrobiłbym to w Twoim poprzednim topicu (zamknąłem go z powodu wypowiedzi innych kolegów).

 

Podoba mi się Twoja postawa i koleżeński sposób prowadzenia dyskusji, czego nie widać z drugiej strony.

Jeżeli posypią się ponownie aroganckie i złośliwe treści - polecą ostrzeżenia.

Może warto doradzić, pomóc, ukierunkować kolegę (skoro tego oczekuje) albo poprostu odpowiadać na pytania i służyć doświadczeniem.

Moderator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niezły post, naprawde! :cool2:

 

- margan1983 – mam nadzieję, że te Twoje lampy przednie nie są to cyt. „wiejskie zespolone plastikowe lampy gdzie komplet kosztuje tyle co jedna oryginalna”, bo BaX takich nie lubi na tym forum, zamień je szybko na oryginały. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=38696

 

:nienie: Nie lubie ciepłej wódki, a te lampy po prostu nie pasują do BMW, tak jak 'lexusy' W dodatku nie świecą lepiej i są beznadziejnie wykonane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się koledze (w niektórych przypadkach) udało :clap:

Ale co do rozpórek w silnikach o niskich pojemnościach to się będę kłucił, bo że silnik ma poj. 1.6 to nie znaczy że nie można (czytaj nie da to żadnego efektu) usztywnić nadwozia!!

Jak dla mnie WT ogranicza się do tych elemntów które tylko wyglądaja (i to kiepawo), natomiata jeżeli jakaś modyfikacja jest zrobiona po coś i osoba która to robiła wie po co to jest git.

 

Ja jestem praktykiem, dla mnie wszystko co praktyczne jest fajne.

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja naklejka to reklama a nie german, czy ja gdzies napiasłem ze moje auto jest po tuningu?? typowy german style :D czy widzisz tam jakis choc jeden element tuningu?? choc dla ciebie pewnie naklejka to tuning, a to przepraszam :mrgreen:

 

 

p.s. w moim poprzednim poście chciałem Ci pokazać żebyś przeszedł ze stylu agro na german , ale widze ze nie zrozumiałeś :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi cos tam napisal:

- Prozny – udzielałeś się na temat tuningu czyli „twoja świnka” ma fabrycznie doklejone odblaski na tylnim zderzaku? Przemilczę. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=42481

Chcialem byc w zgodzie z przepisami bo te ciemne lampy nie maja odblaskow.Potrwalo to dwa dni.I znikly.PS.Chromy sa fabryczne bo to chromeline :norty: :norty: nie z Tesco.Obejrzyj program OPT na TVN Turbo.Tam gosc pokazuje czego nie wolno robic z samochodami w sensie tuningu.Moze wyciagniesz jakies wnioski.Zreszta po co pisze głowa muru nie przebije :mad2: .Pzdr.

oo= [] []= oo BokiemMuszeWchodzic

http://img514.imageshack.us/img514/9429/pic03097wo4.jpg

Diesel Driver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem byc w zgodzie z przepisami bo te ciemne lampy nie maja odblaskow.Potrwalo to dwa dni.I znikly.PS.Chromy sa fabryczne bo to chromeline :norty: :norty: nie z Tesco.Obejrzyj program OPT na TVN Turbo.Tam gosc pokazuje czego nie wolno robic z samochodami w sensie tuningu.Moze wyciagniesz jakies wnioski.Zreszta po co pisze głowa muru nie przebije :mad2: .Pzdr.

 

Spodziewałem się, że niektórzy z wymienionych przeze mnie osób będą się tłumaczyć (ja też się tłumaczyłem i broniłem - bronię do teraz). Oglądałem program o którym wspomniałeś i wypowiedziałem się na ten temat: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=45742&postdays=0&postorder=asc&highlight=tede+e30&start=30 poza tym dałem do zrozumienia, że już wiem co to jest WT i postanowiłem pościągać obciachowe elementy chromowe ale Ty jako jedyny chyba nie przeczytałeś co wcześniej pisałem i dalej poruszasz tą sprawę próbując mnie ośmieszać.

Wyrozumiałości człowieku - o tak wiele proszę? Każdy uczy się na błędach.

Inni to przyjęli do wiadomości a Ty nadal mnie szykanujesz.

Pozdrawiam

Bi Em DabylJu :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi musisz sie bardziej postarać bo z tych przykłądów co pokazałeś to narazie żaden nie przebił twojego FRISTAJLA :wink:

 

Jeszcze tak w odpowiedzi dla Kujona: Mój był wyjątkową zbieraniną tego wszystkiego co każdy miał po trochu :lol: . Myślałem, że jak ktoś ma jeden dodatek, to tak jakby doprawił piź...e uszy więc dodałem tego mnóstwo żeby było jakoś zgrane ale jakie było... wiemy :mad2:

Bi Em DabylJu :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.