Skocz do zawartości

szarpanie


johnny

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ciekawy i bardzo denerwujacy wrecz stresujacy podczas jazdy problem:

podczas jazdy niezaleznie od wlaczonego biegu , predkosci pojazdu i predkosci obrotowej silnika zdarzaja sie szarpniecia tak jakby silnik nagle przerywal prace ale jest to jedno szarpniecie i auto jedzie dalej kilkanascie lub kilkadziesiat kilometrow i znow sie pojawia jedno lub rzadziej dwa szarpniecia i znow jest oki.

Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ma normalna temperature.

Wydaje mi sie ze czesciej sie to objawia przy zdjeciu nogi z gazu i pozniej jego dodaniu ale nie w samym momencie wcisniecia pedalu.

Moze macie Panowie jakies sugestie i rady co to moze byc?!?!?

E36 1600 M40 przebieg 111kkm.

Aha zapomnialem dodac ze zauwazylem takie zachowanie tylko przy temperaturze powietrza ponizej -10 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ciekawy i bardzo denerwujacy wrecz stresujacy podczas jazdy problem:

podczas jazdy niezaleznie od wlaczonego biegu , predkosci pojazdu i predkosci obrotowej silnika zdarzaja sie szarpniecia tak jakby silnik nagle przerywal prace ale jest to jedno szarpniecie i auto jedzie dalej kilkanascie lub kilkadziesiat kilometrow i znow sie pojawia jedno lub rzadziej dwa szarpniecia i znow jest oki.

Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ma normalna temperature.

Wydaje mi sie ze czesciej sie to objawia przy zdjeciu nogi z gazu i pozniej jego dodaniu ale nie w samym momencie wcisniecia pedalu.

Moze macie Panowie jakies sugestie i rady co to moze byc?!?!?

E36 1600 M40 przebieg 111kkm.

Aha zapomnialem dodac ze zauwazylem takie zachowanie tylko przy temperaturze powietrza ponizej -10 stopni.

To może być potencjometr przepustnicy (TPS), ale może coś w obwodzie pompy paliwa (znaczy elektrycznym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za podpowiedzi.

Jutro bede sie tym bawil a zaczynam od wymiany filtra paliwa bo nie mam pojecia ile na nim bylo zrobione km!

Najgorsze jest to ze ta sytuacja powtarza sie w tak dziwnych momentach i do tego rzadko ze trudno zaobserwowac jakas prawidlowosc (oprocz bardzo niskiej temperatury powietrza , a i to nie zawsze).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem w e30 m20, z tą różnicą że na mrozie jest OK.

Wymieniłem świece, przewody wn, kopułkę, cewkę, czujnik obrotów i nic się nie zmieniło. Wazną informacją może być to że podczas szarpnięcia zdycha obrotomierz. Autko jest zagazowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzieki za sugestie.

Narazie wymienilem filtr paliwa (rok produkcji 1991 :lol: przejechane na nim 111000km) wczesniejszy wlasciciel nigdy go chyba nie wymienial , sprawdzilem jeszcze kable WN , kopulke i palec ale kabelki opornosc wg. ksiazki czyli ok. 6kohm , brak widocznych pekniec , kopulka i palec tez oki wg. mechanika (zaufanego).

Narazie silnik zrobil sie jakis taki lekki , autko delikatnie lepiej przyspiesza , i szybciej zapala na zimnym silniku (ale moze to tylko zludzenie bo temperatura powietrza ostatnio wzrosla).

Zobaczymy co dalej jak przyjda mrozy ok. -15`C.

Jak usterka nie ustapi to zostaje mi tylko jak powiedzial "gregm" pompa paliwa i instalacja z elektryczna z nia zwiazana .

Pozdrowienia dla Tuchowa (gregm) o ile dobrze pamietam :P

Pozdrawiam Robert.

Aha do tomekp: ja mam niestety wersje z czasomierzem a nie obrotomierzem wiec nie mam pojecia czy efekt jest taki sam , pozatym moje malenstwo nigdy nie bylo zagazowane :)

 

PS. Moze ktos ma do sprzedania zegary do E36 316 z predkosciomerzem do 220 kmh i obrotomierzem ????????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozna wiedziec ile zaplaciles za filtr paliwa?

 

Co do szarpania to tez mi sie tak nieraz dzialo (raz na tydzien) przez ok 3 miesiace, ale jakos tak samo przeszlo. Ten sam silnik M40 1.6.

To moze byc pompaq paliwa. Czesto jezdzisz na rezerwie, "do ostatniej kropelki"? Jezeli tak, to sprobuj zatankowac autko co najmniej do polowy i pojedzij dluzej z duza iloscia paliwa w baku. Moze przejdzie.

 

Pozdrawiam.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa kosztowal mnie 70 PLN.

A co do rezerwy to raczej bardzo rzadko zdarza mi sie jezdzic na rezerwie , staram sie miec miedzy 1/4 a 1/2 paliwa w zbiorniku .

Za to chyba jeden :lol: raz w ciagu 2 lat mialem pelny zbiornik 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.