Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem z temperatura silnika. Auto kupilem niedawno i nie mialem z nim problemow, przeszlo pelny serwis lacznie z wymiana termostatu. Wszystko bylo OK do czasu zabawy na parkingu. Po kilku minutach driftu chlodnica sie zagotowala (zaczal wywalac plyn przez korek).

Generalnie podczas normalnej jazdy trzyma temperature na polowie skali wskaznika, dopiero jak dam po garach to temperatura leci do gory. Nie wiem od czego zaczac diagnostyke, bo mechanicy chca mi wymienic pol samochodu, a ja juz i tak masakrycznie duzo kasy wlozylem w to auto.

Co byscie w pierwszej kolejnosci radzili?

Sprawdzic droznosc chlodnicy, pompe, wirniki, a moze termostat jest walniety? Wentylatory sa na pewno sprawne, chlodnica szczelna.

Dzieki, Pozdro

 

Ps. Gdyby kiedykolwiek zdarzylo mi sie to ponownie - czy radzicie od razu wylaczyc silnik, czy wychlodzic go powolna jazda 80km/h? Slyszalem ze M52 moze sie uszkodzic jesli wylaczy sie go rozgrzanego.

Opublikowano
jak piec za mocno ci zagrzeje, to włącz ogrzewanie na maxa i wychłodzic spokojną jazdą w okolicach 60-80
Opublikowano
jak piec za mocno ci zagrzeje, to włącz ogrzewanie na maxa i wychłodzic spokojną jazdą w okolicach 60-80

 

Dzieki za patent - pewnie sie przyda :)

Ale to chyba niezbyt normalne, by silnik gotowal sie po 5 minutach zabawy co? A lato dopiero nadchodzi...

Opublikowano
hmmm jezeli pamitam to sprzeglo lepkosciowe dziala wedlug temperatury czyli jezeli samochod jest nie nagrzany to0 wentylator sie kreci spokojne a jak temperatura dojdzie do 90stopni jezeli dobrze pamietam to wentylator zaczyna krecic sie mocniej wiec jezeli by to bylo sprzeglo to by sie grzal caly czas chyba???
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano

Witam.Miałem to samo ,a mam 323i.Głupoty ci powiedzieli ze silnik M52 mozesz uszkodzic mam taki sam,bo blok jest aluminiowy a uszczelka tez aluminiowa.Ale nie przeginaj.Normalnie gaś i niech wystygnie ,nigdzie nie jeżdzij.W tych autach jest wada że pompa wodna pada tzn. łopatki plastykowe obrabiają sie lub pękają ze starosci na metalowej iglicy.Zacznij od pompy ,pół godziny roboty ,pompa 80zł.Nie jest tak żle.Póżniej za rok drugi raz mi się gotowała ale w lecie w korkach to wisko padło, wymieniłem i oki.aLE JAK W ZIMIE SIE GOTUJE TO NA 200% pompa wodna.Zdejmij osłone z góry i zdejmij wiatrak pare śrubek i pompe wyciągasz z bloku.Sprawdz ją.

Jak dojdziesz daj znać.

Opublikowano

Witam.Miałem to samo ,a mam 323i.Głupoty ci powiedzieli ze silnik M52 mozesz uszkodzic mam taki sam,bo blok jest aluminiowy a uszczelka tez aluminiowa.Ale nie przeginaj.Normalnie gaś i niech wystygnie ,nigdzie nie jeżdzij.W tych autach jest wada że pompa wodna pada tzn. łopatki plastykowe obrabiają sie lub pękają ze starosci na metalowej iglicy.Zacznij od pompy ,pół godziny roboty ,pompa 80zł.Nie jest tak żle.Póżniej za rok drugi raz mi się gotowała ale w lecie w korkach to wisko padło, wymieniłem i oki.aLE JAK W ZIMIE SIE GOTUJE TO NA 200% pompa wodna.Zdejmij osłone z góry i zdejmij wiatrak pare śrubek i pompe wyciągasz z bloku.Sprawdz ją.

Jak dojdziesz daj znać.

Opublikowano

Tak jak inni piszą, pompa wody m50/52 pada standardowo. Przy wymianie zwróćcie uwagę żeby nowa pompa miała metalowe wirniki, inaczej niedługo będziecie wymieniać ponownie.

 

pzd.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzieki wszystkim za rady. Faktycznie uszkodzona byla pompa wody (polamane plastikowe lopatki).

Visco mialem wczesniej sprawne, ale jak odebralem auto z serwisu to wentylator od visoc chodzil o juz jak smiglo w samolocie :mrgreen:

Mam nadzieje ze ukrecilem tej nowej pompy bo mialem akurat trase 1000km...

Tak wiec jest teraz i nowa pompa i visco i paski...

Temperatura jest oczywiscie perfecto nawet przy dlugotrwalym obciazeniu silnika,

Pozdro!

Opublikowano
Witam,

mam problem z temperatura silnika. Auto kupilem niedawno i nie mialem z nim problemow, przeszlo pelny serwis lacznie z wymiana termostatu. Wszystko bylo OK do czasu zabawy na parkingu. Po kilku minutach driftu chlodnica sie zagotowala (zaczal wywalac plyn przez korek).

Generalnie podczas normalnej jazdy trzyma temperature na polowie skali wskaznika, dopiero jak dam po garach to temperatura leci do gory. Nie wiem od czego zaczac diagnostyke, bo mechanicy chca mi wymienic pol samochodu, a ja juz i tak masakrycznie duzo kasy wlozylem w to auto.

Co byscie w pierwszej kolejnosci radzili?

Sprawdzic droznosc chlodnicy, pompe, wirniki, a moze termostat jest walniety? Wentylatory sa na pewno sprawne, chlodnica szczelna.

Dzieki, Pozdro

 

Ps. Gdyby kiedykolwiek zdarzylo mi sie to ponownie - czy radzicie od razu wylaczyc silnik, czy wychlodzic go powolna jazda 80km/h? Slyszalem ze M52 moze sie uszkodzic jesli wylaczy sie go rozgrzanego.

a ,pewnie nie robiłeś tego w serwisie bmw?,na 100% nie,a 6 garówkę tylko serwis odpowietrzy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.