Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. Mam taki problem. Otoz moje auto jezdzi z wlanym olejem mineralnym 15W40. Mam 318is 1992. Auto ma niby 166 tys przebiegu (siedzenia nie sa zuzyte, pedaly tyz, ogolnie technicznie niezle chodz widac ze kiedys byl rozkrecany blok silnika i chyba ktos dlubal przy lancuchu bo widac ze tam jest jakis smar wszczelniajacy). Do auta musze dolewać oleju kolo 1 l na 1500 km :/ silnik sie poci ale nie cieknie kroplami, mechens mi powiedzial ze chyba ten olej on lyka a nie mu wycieka. Teraz mam taki problem chce wymienic olej i mysle o polsyntetyku 10w40 . Wiadzilem w niezlej cenie taki olej do Forda lub marki Opel, co o tym byscie mysleli? Edytowane przez bodziotx
Opublikowano
Strasznie duzo luka Ci oleju... moja iska luka 1.5 litra ale na 12 000 km... wsumie to nie wiem czy to jest normalne litr na 1500 km...
Opublikowano

Witam

Wydaje mi sie ze raczej napewno za duzo tego oleju ci bierzeja mam silnik 2.0 24V i od wymiany do wymiany(10 000tys kilometrow)nie dolewm nawet pol litry chociarz jezdze na gazie,wlewam prawie pod max oleju i po 10tys kilometrow widac ze ubylo troche ale nie tyle zebym musial miedzy wymianom dolewac wiec musisz miec cos nie tak z silnikiem(pierscienie a moze tylko uszczelniacze na popychaczach ale napewno jest cos nie tak)

A co do wymiany oleju z 15W na 10W to moim zdanie zle bys zrobil bo z mineralnych nie przechodzi sie juz na sentetyki ani na pol sentetyki,radzilbym zalac taki jak masz albo inny olej ale o takich samych parametrach

BMW 320 E36
Opublikowano
Podpisuje sie pod tym co pisal poprzednik. Nie wlewaj pólsyntetyka poniewaz jest to olej zadszy i istnieje niebezpieczenstwo wiekszego rozszczelnienia sie silnika a co za tym idzie wycieków.
Opublikowano

komu do glowy przyszlo wlewac do isa minerala???? ja jezdze na 5w40 zalewam co 12000km 4.5l, 0.5 zostawiam na ewentualna dolewke i jakos jest. nie znam sie na przebiegu, na liczniku lekko ponad 200000, ale mysle ze jest wiekszy bo kubelki juz byly łatane zanim kupilem.....

cos masz chyba nie tak

:|

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Dobrz prawią koledzy. U mnie tez coś ok 1L wezmie na 10tys. I to raczej jest norma. U ciebie wyjdzie tych itrów kilka ale jesli jezdzis na minerale to lepiej dolewaj i daj sobie spokuj z tym. Dolejesz ze 4L miedzy wymianami a minerał jest tani. Chyba, ze to tylko uszczelniacze np.(sprawdz kompresje) to mozna sprobowac to naprawic ;)
Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
Dobrz prawią koledzy. U mnie tez coś ok 1L wezmie na 10tys. I to raczej jest norma. U ciebie wyjdzie tych itrów kilka ale jesli jezdzis na minerale to lepiej dolewaj i daj sobie spokuj z tym. Dolejesz ze 4L miedzy wymianami a minerał jest tani. Chyba, ze to tylko uszczelniacze np.(sprawdz kompresje) to mozna sprobowac to naprawic ;)

 

a na jakim jezdzisz???

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Motul 10w40. Przebieg 220tys. Jakies poł litra musze dolac na 12-13 tys. A wlewam prawie 5 na wymianie. Czyli wyliczylem ze jakiś litr ubedzie na te kilkanascie tysiecy. Nie wiem tylko ile jest miedzy max a min namiarce ;)
Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

To juz zakrecony jestem. Szukalem na forum i ludzie pisali ze z minerala na polsyntetyk mozna przejsc, anprawde duze wycieki to sie zddazaja na przejsciu z minerala na pelen syntetyk z tego co pisali. Chyba przy okzaji zmiany oleju sprawdze cisnienie w garach.

 

A jesli chodzi o wymiane usczelniaczy to jaki moze byc tego koszt?

Opublikowano
Jakby mi tyle lykal oleju co Tobie to juz bym mial ogloszenie w gazecie ze sprzedaza auta :D Ja nie dolewam wcale a mam 195 tys. kilometrow i nie mam ksiazki serwisowej, wiec sam nie wiem czy te 195 jest prawdziwe. Musze sie przyznac, ze kupujac auto myslalem, ze bede musial dolewac olej co chwile a tu taka niespodzianka :D Bede szczery i napisze Ci, ze chyba Twoj silnik nie jest w dobrej kondycji. Chyba, ze te silniki tak maja :D
Opublikowano
0.5l na 1500 to nie tragedia. Zmiana oleju mineralnego na półsyntetyk nie powinno zaszkodzić. Zaleta olejów z dodatkami syntetycznymi jest zasadniczo taka, że utrzymują one gęstość i lepkość na zbliżonym poziomie niezależnie od temperatury. Co za tym idzie silnik ma lepsze smarowanie już od momentu uruchomienia, bo olej łatwiej może dotrzeć do poszczególnych jego elementów, również pompa oleju jest mniej obciążona, bo lżej jej tłoczyć taki olej. Olej w czasie pracy silnika (tak jak każda ciecz pod ciśnieniem) wybiera łatwiejszą drogę, czasem w przypadku, gdy silnik jest już trochę zużyty idzie np. prowadnicami zaworowymi( które już nie są tak szczelne jak były) do komory spalania gdzie ulega przepaleniu. Tak, więc jeśli olej w twoim silniku jest raczej przepalany to wymiana na półsyntetyk(nawet syntetyk) 10W40 powinna pomóc nie zaszkodzić. Postąpiłem kiedyś podobnie w motocyklu i spalanie oleju spadło prawie o połowę.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No i wymienilem mineralke na polsyntetyk 10w40. Zrobilem juz od tego momentu 800km (630 trasa reszta miacho) i bardzo fajnie na bagnecie nawet 1 mm nie wzielo oleju pokazuje. Wtedy to mi wzial lacznie jak dokladnie popatrzylem na stan licnzika jak wymienialem 2 l na 10000km a teraz poki co po 800 raczej nic nie wzial i czuje ze auto lepiej na zimnym pracuje. Balem sie ze bedzie mi wyciekal i plamy zostawial na parkingu ale tego odpukac tez nie ma :)
Opublikowano

napisz co sie bedzie dzialo po 5000-10000km

pozdrawiam

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
No to pisze po 8 tys km. Przez pierwsze 3 tysiaki bylo ok. Potem po 5 tys musilem dolac kolo 1 litra. Potem byl wypad w gory troche wiekszych predkosci i znow przez 1800 km wzial 750 ml oleju :/
Opublikowano
no to troche duzo jak na moje standardy.... ale mysle zebys nic z tym nie robil bo zbytnio sie nie oplaca. i tak zmienisz fume pewnie za jakis czas?
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
no to troche duzo jak na moje standardy.... ale mysle zebys nic z tym nie robil bo zbytnio sie nie oplaca. i tak zmienisz fume pewnie za jakis czas?

 

Własnie mnie to drzaźni bo niedawno wlozylem do niego sekwencje tak wiec jednoznacznie sie zwiazalem z autkiem na jakies 2 lata na 100% zeby sie instalacja zwrocila i zeby pojezdzic oszczedniej. No chyba ze w totka wygram to wtedy moze go zmienie :]

Opublikowano
Jednak cos mi sie zjebalo w aucie :// po przejechaniu 360 km od dolewki dzis znow sprawdzilem poziom i cholera znow zezarlo kolo 200-300 ml . Przedtem tego nei bylo. Pod autem niby jest sucho. W poniedzialek jade na sprawdzenie cisnienia w garach. Czy mozecie mi jakos doradzic jak to jeszcze sprawdzic?
Opublikowano

BodzioTX bez wulgaryzmów proszę

 

Co do problemów z olejem. Nie zostaje ci nic innego jak remont silnika labo wymiana. Miałem podobnie jak ty ale w 2,5 litrowy silniku. Lałem rożne oleje i uszlachetniacze. Od pełnego syntetyku po mineralny aby sprawdzić czy coś pomoże. Ostatecznie zmieniłem silnik.

 

To na pewno nie są uszczelniacze. Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim uszczelniacze są nad dnem głowicy w górze i nie ma takiej możliwości żeby auto piło tyle oleju, a piło mi na początku 0,5 litra oleju na 1000km a pod koniec na trasie liczącej 1200km wypiło mi 2,5 litra.

 

Myślałem ze to uszczelniacze kupiłem w serwisie komplet uszczelek pod pokrywę i uszczelniacze ale po zdjeciu pokrywy zaworów okazało sie ze nie ma sensu już nic robić tyle było nagaru pod nią osadzonego. jeżeli u ciebie prowadnice zaworowe z uszczelniaczami są niżej niż dno głowicy to jest możliwe ze będzie tobie brało tyle oleju ale jeżeli nie to masz przegrzany na pierścieniach i zapomnij ze bez remontu przejdzie.

 

W peugeocie miałem uszczelniacze zanurzone w oleju a ze były twarde i popękane to palił mi 1 litr na 500 km po wymianie wcale. Musisz coś z tym zrobić im dłużej tym gorzej będzie nawet przez takie spalanie oleju będą sie robiły nagary. I na boga nie lej już mineralna chyba ze silnik wyrzucisz potem tak jak ja

Opublikowano

Właśnie remont silnika wisi nademną jak kosa. Szczególnie że moja zarobki są bardzo marne. Ale też dziwne, że to się objawiło nagle tzn zaczął tak mocno łykać jakieś 1000 km temu.Jechalem 500 km trase w gory tam sprawdzilem poziom i byl taki jak na poczatku. Dopiero jak wrocilem 600 km na chate sprawdzilem olej i okazalo sie ze 0,75 l poszlo. Potem druga trasa 350 km i znow zlecialo. Jutro jade do mechanika sie umowic na sprawdzenie cisnienia w garkach. Czy po cisnieniu dowiem sie co jest nie tak?? Jeszcze tez poszukam od spodu auta moze to tylko wyciek (biorac pod uwage koszty to juz bym wolal chyba to).

 

Jeszcze pytanie ile taki remont moze kosztowac?

Opublikowano

wiec tak ciśnienie w garach nie wielkie może tobie powiedzieć gdyż jak pije tyle oleju będzie sie nim uszczelniał i może pokazywać wysokie ciśnienie.

 

Cena zależy do tego jakie części będą kupione i czy ma to być porządny remont czy taki tylko polepszający

 

robota głowicy porządna około 1500 zł + remont około 1500 zł + części

 

części nawet do 2000 jeżeli oryginalne podróbki za 1000 zł

 

Nie wiem czy nie lepiej kupić tobie silnik używany

Opublikowano
wiec tak ciśnienie w garach nie wielkie może tobie powiedzieć gdyż jak pije tyle oleju będzie sie nim uszczelniał i może pokazywać wysokie ciśnienie.

 

Cena zależy do tego jakie części będą kupione i czy ma to być porządny remont czy taki tylko polepszający

 

robota głowicy porządna około 1500 zł + remont około 1500 zł + części

 

części nawet do 2000 jeżeli oryginalne podróbki za 1000 zł

 

Nie wiem czy nie lepiej kupić tobie silnik używany

 

No to ladnie 5000 tys za remont u mnie nie wchodzi w gre. Jak auto kupilem 2 lata temu za 11 tys. Pojade sprawdzic zobace co powie mechanior co sie tylko bmkami zajmuje.

Opublikowano

Kiedy wymieniales olej?

niekiedy to zalezy tez od marki oleju,z tym ze ja jezdze na polsyntetyku Mobil1, mam juz przejechane 196000km, a na 12000km moze 0,5-1l doleje ( z tym ze silnik M40 - na pasku)

jak jezdzilem na Shell'owskim to wiecej mi bral.

 

Kiedy jezdzilem busem, na mineralnym (Sprinter silnik na lancuszku) przed wynmiana oleju tez potrafil duzo wypalic oleju szczegolnie pod obciazeniem i przy niskim stanie oleju w silniku. Silniki z lancuszkiem maja to do siebie ze olej musi smarowac lancuch. A po duzym przebiegu olej jest juz mocno zuzyty.

 

Jezeli auto fabrycznie ma wymiane co 12500km powiecmy to ma mineralnym nie powiniennes tak duzo kilometrow robic do wymiany.

 

Poszukaj dobrze na forum o olejach, moze to cos Tobie pomoze

 

Nie koniecznie musi to byc remont silnika

 

I jeszcze jedno czy dymi z rury wydechowej??

Opublikowano
Kiedy wymieniales olej?

niekiedy to zalezy tez od marki oleju,z tym ze ja jezdze na polsyntetyku Mobil1, mam juz przejechane 196000km, a na 12000km moze 0,5-1l doleje ( z tym ze silnik M40 - na pasku)

jak jezdzilem na Shell'owskim to wiecej mi bral.

 

Kiedy jezdzilem busem, na mineralnym (Sprinter silnik na lancuszku) przed wynmiana oleju tez potrafil duzo wypalic oleju szczegolnie pod obciazeniem i przy niskim stanie oleju w silniku. Silniki z lancuszkiem maja to do siebie ze olej musi smarowac lancuch. A po duzym przebiegu olej jest juz mocno zuzyty.

 

Jezeli auto fabrycznie ma wymiane co 12500km powiecmy to ma mineralnym nie powiniennes tak duzo kilometrow robic do wymiany.

 

Poszukaj dobrze na forum o olejach, moze to cos Tobie pomoze

 

Nie koniecznie musi to byc remont silnika

 

I jeszcze jedno czy dymi z rury wydechowej??

 

Właśnie wrociłem od mechanika speca od BMW, naprawde dużo w nich siedzi i tylko w tej marce. I powiedział że wg niego nie jest to żadna nieszczelność ani uszczelniacze bo nie puszca dymka, chodzi równo. Gada że to prawdopodonie olej juz jest do bani (prawda że miałem jakiś polsyntetyk General Motors) i ze go bierze bo trza wymienic olej i ma pomoc. Wiec wymienie u niego. Poleca mi Motul, mówi że najlepsze do bmek. Jutro pojade na wymiane i przy okazji sprawdzi mi cisnienie w cylindrach ale mowi ze na 100% bede mial dobre.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.