Skocz do zawartości

POWAŻNY PROBLEM Z 530D


sanit-plast

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH!

POSIADAM BMW 530D E39 COMBI TIPTRONIC 2003 ROK, PRZEBIEG 115000KM (100% PEWNY) SAMOCHODEM JEŻDŹĘ OD 4 MIESIĘCY I MAM Z NIM POWAZNY PROBLEM OD SAMEGO POCZĄTKU.

MIANOWICIE SAMOCHÓD PRZYSPIESZA BARDZO WOLNO DO 120KM/H A POWYŻEJ TEJ PREDKOŚCI JEST TRAGEDIA. "PRZYSPIESZANIE" KOŃCZY SIE NA 180KM/H I DALEJ NIE IDZIE WCALE - GAZ DO PODŁOGI EKONOMIZER POKAZUJE 12LITRÓW A BMW STOI NA 180KM/H. DODATKOWO PRZY KAŻDYM WCIŚNIĘCIU POJAWIA SIĘ CHMURA DYMU CZARNEGO Z TYŁU, A DODATKOWO ZAUWAŻYŁEM, ŻE PRZYSPIESZAJĄC NA AUTOMACIE GDY MAM GAZ DO DECHY ZMIANA BIEGU NASTEPUJE PRZY 4200 OBR/MIN ZAWSZE- POMIMO WCIŚNIĘCIA GAZU DO DECHY. NA TIPRONICU KRĘCI DO CZERWONEGO POLA.

SAMOCHÓD NIE WCIĄGA WCALE OLEJU I NIE MA ŻADNYCH WYCIEKÓW

AHA ZANIM BĘDZIECIE MÓWIC CO ZROBIĆ NADMIENIĘ ŻE:

-SPRAWDZIŁEM FILTERKI NA ELEKTROZAWORACH,

-WYMIENIŁEM PRZEPŁYWKE NA ORYGINALNĄ

-SPRAWDZIŁEM ZAWÓR I PRZECZYŚCIŁEM EGR

-SPRWDZIŁEM DAWKĘ PALIWA NA LISTWIE I WSZYSTKIE WTRYSKI

-TURBINA DAJE CIŚNIENIE 1400BARÓW WIEC JEST OK

-INTERCOOLER ORAZ WYDECHY I KATY SĄ CZYSTE

-WSZYSTKO JEST SZCZELNE,

-BYŁEM W 3 SERWISACH BMW , BOSCH SERWIS, DIESEL SERWIS, MCARS I INNI I KAŻDY ROZKŁADA RĘCĘ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. JEST TO EWENEMENT JAKICH MAŁO NA NASZYCH DROGACH!!!

ŻADEN KOMPUTER NIE WYCHWYCIŁ ŻADNEGO BŁEDU - WSZYSTKO JEST JAK NAJLEPSZYM PORZĄDKU BRAK JAKICHKOLWIEK BŁEDÓW!!!

NO I CO NA TO POWIECIE?????????

A NAJGORSZE JEST TO ŻE JADE SOBIE 180KM/H I MUSZE ZJEŹDŻAC NA PRAWY PAS BO JAKAŚ LAGUNA CDI MNIE WYPRZEDZA , POTEM JESZCZE MNIE DOBIJA ASTRA TDI KTÓRA LECI SOBIE 190KM/H I TYLKO WIDZĘ JAK SIE ODDALA - CZY TO JEST SPRAWIEDLIWE????

POMÓŻCIE BO JESZCZE TROCHĘ I ZACZNĘ WYC DO KSIĘŻYCA ( NIE WIECIE NAWET JAK TO BOLI I KUJE W SERCU JAK CIĘ TAKIE POPIERDUŁKI WYPRZEDZAJĄ!!!!!!!!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1sze wyłącz CAPS LOCKA jak piszesz bo możesz dostać WARNA od moderatora

 

a swoja droga

 

sprawdziłes kompresje??

 

wtryski masz dobre ?? nie leją albo nie są przytkane ??

 

może paliwo do d.... ??

 

może zresetować kompa - może jakies mapy sie przestawiły :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze byles w MCARSie (mniemam ze w Krakowie bo innych nie znam). Jesli masz po drodze to zajrzyj do EDISu w Krakowie:

ul. Kotlarska 34 (kolo nowego mostu tzw żółwika)

tel 012 422 76 23

email: biuro@edis.pl

 

Serwisowalem u nich moje E36 i obecne E39 i nie mam zastrzezen. NP jako jedyni w Krakowie potrafili naprawic turbo w E34 525tds mojego kumpla (serwisy autoryzowane mascily za kazdym razem sprawe :mad2: )

nie twierdze ze maja rozwiazanie na wszystko ale wiele problemow na pozor beznadziejnych potrafili rozwiazac definitywnie. Nigdy nie mialem zastrzezen co do ich umiejetnosci. :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pompa wtryskowa byla przestawiona.Auto 190km/h i koniec.Zaraz jak ja kupilem jechala 220km/h i jeszcze chciala jechac.A pozniej mechanik uszczelnial pompe i zle ustawil.Czy jak odpalasz auto rano trzesie nim????U mnie tak bylo.Inny mechanik zaraz zauwazyl,ze cos jest nie tak.Teraz po ustawieniu pompy i po dolozeniu nowych wezykow wtryskiwaczy az strach sie bac.Auto smiga pieknie.

oo= [] []= oo BokiemMuszeWchodzic

http://img514.imageshack.us/img514/9429/pic03097wo4.jpg

Diesel Driver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

530d to nie tds :) tam nie ma pompy wtryskowej, dawka paliwa steruje komp. Mam taki pomysł zebyc sie udał do jakiegos tunera, zeby sprawdzili ci soft w sterowniku, albo serwis bmw bo trzeba miec modica jak dobrze sie orientuje.

 

Jak jest z parametrami rezczywistymi silnika podczas jazdy??? Podłaczałes kompa w czasie jazdy???

 

Jesli nie to na hamowni tez to możesz zrobic u jakiegos tunnera.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie!

dzieki za wasze wszystkie rady,ale tak

1. u tunera byłem i nawet go chipowałem - niby miał troche lepsze przespieszenie ale dym z tyłu to był taki jakbym jeździł mercedesem beczką ale taką rozklekotaną!!!!!

2. program komputera sprawdzałem dwa razy czy jest seryjny i czy jest wszsytko z nim w porządku i wszystko jest jak najbardziej ok!!!!!!!!!!

3. na hamownię to chyba cięzko bo to automat i nikt się nie chce podjąć tego!!!!!!

4. co się tyczy wtryskow to tez były sprawdzane, samochód pali bardzo dobrze zarówno na zimno jak i na ciepło - przy zapalaniu nawet najmniejszego dymka nie puści, chodzi równo i w miare cicho!!!!!!

5. kompresji nie sprawdzałem ale niewiem co to może dać, aha paliwo tankuję tylko vervę lub ultimate

6.w mcarsie byłem ale w wawie, i Marcin powiedział że tzreba zacząc od początku szukać wszystkiego po kolei. według niego to musi byc jakaś pierdoła ale ile problemów przez nią!!!!!!!

więc dalej czekam na Wasze sugestie!!!!!!!!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi bialy2005 - w każdym dizlu jest pompa wtryskowa. Powiem więcej u Ciebie jak i u mnie są trzy pompki paliwa:

1. w zbiorniku

2. pod siedzeniem - mała pomka odpowiadająca za wstępne ciśnienie wtrysku

3. pompa wtryskowa przy motorze - daje ciśnienie (częściowe) paliwa

 

w temacie:

Być może to jest właśnie ta pompka pod siedzeniem. U mnie było tak że wszystko niby było ok a w końcu auto nie odpaliło. Przy diagnozie, co prawda tylko carsoftem, z zapiętym lapem też było dobrze, a pompka była zła (koszt zamiennika 500PLN).

Po drugie - filtr paliwa czysty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jeżeli auto dymi i niema mocy to jest to coś z mieszanką paliwową ,jeśli sprawdzałeś na kar sofcie i wszystko jest ok. to ja sugeruje dolot powietrza filtr napewno masz czysty :wink: sprawdz same rury bo nieraz zdażyło się że mechanik zostawił jakąś szmate iprzez przypadek wpadła do środka, jeśli to okaże się ok to sprawdz jeszcze raz sterowanie turbo i przepływke. Poz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolegi "Shorty" ja sie nie myle bo w silnikach z CR nie ma pompy wtryskowej !!!! To jest pompa wysokiego cisnienia, ona tylko wytwarza cisnienie, a dawka paliwa steruje komp za pomoca cewek na wtryskiwaczach. To ze sa 3 pompy paliwa to ja doskonale wiem, bo nawet wymieniałem jedna ta wspomagajaca obok webasta ona daje do 4 barów a w zbiorniku do 1 bara. Pompa wspomagajaca uzywka do 200zł.

 

Czy pompa wspomagajaca jest oki to łatwo sprawdzic, wystarczy w parametrach rzeczywistych luknac w carsofcie wartosc powinna byc zblizona do 4 barów. u mnie padł ten czujnik i musiałem to zasymulowac 4 bary bo wchodził mi w tryb awaryjny 110 i koniec. A czujnika nie moge nigdzie dokupic jedynie cału korpus filtra( bo w nim jest czujnik) a to 700zł w serwisie.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM WSZYSTKICH!

POSIADAM BMW 530D E39 COMBI TIPTRONIC 2003 ROK, PRZEBIEG 115000KM (100% PEWNY) SAMOCHODEM JEŻDŹĘ OD 4 MIESIĘCY I MAM Z NIM POWAZNY PROBLEM OD SAMEGO POCZĄTKU.

MIANOWICIE SAMOCHÓD PRZYSPIESZA BARDZO WOLNO DO 120KM/H A POWYŻEJ TEJ PREDKOŚCI JEST TRAGEDIA. "PRZYSPIESZANIE" KOŃCZY SIE NA 180KM/H I DALEJ NIE IDZIE WCALE - GAZ DO PODŁOGI EKONOMIZER POKAZUJE 12LITRÓW A BMW STOI NA 180KM/H. DODATKOWO PRZY KAŻDYM WCIŚNIĘCIU POJAWIA SIĘ CHMURA DYMU CZARNEGO Z TYŁU, A DODATKOWO ZAUWAŻYŁEM, ŻE PRZYSPIESZAJĄC NA AUTOMACIE GDY MAM GAZ DO DECHY ZMIANA BIEGU NASTEPUJE PRZY 4200 OBR/MIN ZAWSZE- POMIMO WCIŚNIĘCIA GAZU DO DECHY. NA TIPRONICU KRĘCI DO CZERWONEGO POLA.

SAMOCHÓD NIE WCIĄGA WCALE OLEJU I NIE MA ŻADNYCH WYCIEKÓW

AHA ZANIM BĘDZIECIE MÓWIC CO ZROBIĆ NADMIENIĘ ŻE:

-SPRAWDZIŁEM FILTERKI NA ELEKTROZAWORACH,

-WYMIENIŁEM PRZEPŁYWKE NA ORYGINALNĄ

-SPRAWDZIŁEM ZAWÓR I PRZECZYŚCIŁEM EGR

-SPRWDZIŁEM DAWKĘ PALIWA NA LISTWIE I WSZYSTKIE WTRYSKI

-TURBINA DAJE CIŚNIENIE 1400BARÓW WIEC JEST OK

-INTERCOOLER ORAZ WYDECHY I KATY SĄ CZYSTE

-WSZYSTKO JEST SZCZELNE,

-BYŁEM W 3 SERWISACH BMW , BOSCH SERWIS, DIESEL SERWIS, MCARS I INNI I KAŻDY ROZKŁADA RĘCĘ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. JEST TO EWENEMENT JAKICH MAŁO NA NASZYCH DROGACH!!!

ŻADEN KOMPUTER NIE WYCHWYCIŁ ŻADNEGO BŁEDU - WSZYSTKO JEST JAK NAJLEPSZYM PORZĄDKU BRAK JAKICHKOLWIEK BŁEDÓW!!!

NO I CO NA TO POWIECIE?????????

A NAJGORSZE JEST TO ŻE JADE SOBIE 180KM/H I MUSZE ZJEŹDŻAC NA PRAWY PAS BO JAKAŚ LAGUNA CDI MNIE WYPRZEDZA , POTEM JESZCZE MNIE DOBIJA ASTRA TDI KTÓRA LECI SOBIE 190KM/H I TYLKO WIDZĘ JAK SIE ODDALA - CZY TO JEST SPRAWIEDLIWE????

POMÓŻCIE BO JESZCZE TROCHĘ I ZACZNĘ WYC DO KSIĘŻYCA ( NIE WIECIE NAWET JAK TO BOLI I KUJE W SERCU JAK CIĘ TAKIE POPIERDUŁKI WYPRZEDZAJĄ!!!!!!!!!)

 

 

A potencjometr pedału gazu sprawdzałeś, może ta waszechwiedząca elektronika tego nie wykryła. Miałem podobna sytacje w swoim aucie ale nie BMW był padniety potencjometr pedału gazu testniy nie wykazały że był uszkodzony, po jego wymianie wszystko było ok. Turbo, wtryski były sprawdzone i tez wykazywało że są sprawne a auto nie jecjchało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolegi bialy 2005 i shorty mam problem z pompa paliwa ta wlasnie pod siedzeniem na kompie wykazalo ze polowe prawidlowego cisnienia na wolnych obrotach jak i na wysokich czy wlasnie za to odpowiedzialna jest ta pompa jesli tak to moze mozecie polecic jakis zamienik z gory dziaki i pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolegi bialy 2005 i shorty mam problem z pompa paliwa ta wlasnie pod siedzeniem na kompie wykazalo ze polowe prawidlowego cisnienia na wolnych obrotach jak i na wysokich czy wlasnie za to odpowiedzialna jest ta pompa jesli tak to moze mozecie polecic jakis zamienik z gory dziaki i pzdr

 

 

Nr.7.28217.51.0 Pierburga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze narazie sprawdz to inaczej nie kupuj pompy. Ja tez sprzerdałem swoja bo okazało sie ze byłą oki za 150zł. Pojedz do mechanika zeby sprawdził ci to cisnienie manometrem podłaczajac sie w przedy paliwowe. ja tak zrobiłem we łasnym zakresie i jak sie okazało ze pompa jest oki to wiadomo czujnik swirował :) A czujnik ominełem opornikiem nie pamietam jakiej wartosci.

 

Ja użyłem manometru od opryskiwacza rolniczego i dorobiłem tylko do niego odpowiedni trójnik który sie wpina w przewód paliwa mieczy filtrem a pompa lub przed filtrem, albo zaraz za sma pompa wspomagajaca , choc wygodniej jest zrobic to pod maska a nie gdzies pod samochodem :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ten czujnik to nie jest na listwie wtryskowej tylko to jest czujnik cisnienia paliwa w układzie wstepnym i u mnie w 99r jest on w korpusie do którego przykreca sie filtr paliwa. Nie wiem jak jest i w którym miejscu w slnikach po lifcie bo tam jest inny filtr paliwa. Ten czujnik na listwie wtryskowej jest od cisnienia wtrysku i pompy wysokiego cisnienia.

 

Jezeli okaże sie ze masz padniety czujnik to mośzesz kupic go w serwisie ale tak jak pisałem 700zł przynajmniej przed liftem, albo wstawic opornik na kablu idacym od czujnika do sterownika który zasymuluje około 4 bary nie pamietam jaka wstawiłem wartosc bo podłaczyłem carsofta i póbowałem az uzyskałem około 4 barów :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie,

panowie proszę abyście swoje problemy załatwiali na gg a nie na tym temacie, chciałbym żebyście mnie pomogli z bmw

a teraz do rzeczy potencjometr gazu równiez wymieniłem na nowy i dalej jest to samo.

powiedzcie mi jeszcze czy może ktoś zna jakiegos dobrego magika w województwie warmińsko - mazurskim ????

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nie wiem czy pomogę, ale identyczny problem miałem kiedyś w Hondzie Accord 2.0 TDi. Pojawił on mi się po wyjęciu wtrysków w trakcie zmiany uszczelki pod głowicą. Ale sprawa wyglądała dokładnie tak: Pewnego dnia zobaczyłem jakieś wycieki oleju spod uszczelki - sprawa intrygująca więc biorę się do wymiany. Wszystko idzie pięknie i sprawnie, wyciągam wtryski z głowicy odkładam je na poziomo na 1 dzień (bo robiłem płaszczyznę). Następnego dnia wszystko składam do kupy, przy okazji wymieniam oczywiście wszystkie filtry, płyny, oleje itp. Wsiadam do auta , przekręcam kluczyk - pali, dodaje gazu - wkręca się na obroty normalnie wszystko pracuje taka jak przed robotą. Oki to teraz się przejadę i ...........to było moje wielkie zdziwienie - 1 pedał podłoga i muł, 2 pedał podłoga - muł, 3 - pedał podłoga - muł itd. trochę więcej mocy łapał jak odpalała się turbina. Jazda była taka dokładnie jak piszesz o wyprzedzaniu można było zapomnieć totalny brak mocy. Wracam do garażu myślę sobie chyba zapłon przestawiłem na pompie, patrze na znaki - idealne. Potem to już była zabawa przez tydzień czasu gdzie slinki był 2 krotnie rozbierany i składany i diagnozowany komputerowo. Komputer pokazywał wszystko oki. Ale przypadkowo jeden z tzw. "mądrych mechaników" zapytał się czy wyjmowałem wtryski i leżały one w pozycji poziomej. Jak mu powiedziałem że tak to gościu normalnie przyniósł mi nowy komplet powiedział że ode mnie weźmie tylko 1500 zł (cena w ASO 6000 zł)i życzy mi szerokiej drogi. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.