Skocz do zawartości

tuleje gum-met przod


5juter

Rekomendowane odpowiedzi

Ja osobicie załozyłem nowe tuleje PowerFlex tylko ze całe po ukończeniu pracy okazało sie ze mi lewe koło spiepszyło do tyłu ocierajac przy skrecie nadkole e46 318i 1999 co zrobiłem zle ze tak oto wyszła moja ciezka praca da sie to ustawic przyokazji kierownica uciekła na prawo i sa luzy i odczuwane przy jezdzie i an postoku co mam zrobic bo nei mam pojecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ja osobicie załozyłem nowe tuleje PowerFlex tylko ze całe po ukończeniu pracy okazało sie ze mi lewe koło spiepszyło do tyłu ocierajac przy skrecie nadkole e46 318i 1999 co zrobiłem zle ze tak oto wyszła moja ciezka praca da sie to ustawic przyokazji kierownica uciekła na prawo i sa luzy i odczuwane przy jezdzie i an postoku co mam zrobic bo nei mam pojecia

 

Nie miałem jeszcze do czynienia z E46, prawdopodobnie jak do E30 i E36 są dwa rodzaje tulej centryczne i zwykłe (centryczne są zalecane do M3 wg katalogu), i faktycznie zmieniają kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (koło idzie do tyłu). Co do kierownicy - po wymianie tych elementów wymagana jest kontrola / regulacja geometrii zawieszenia (części te i sposób ich montażu może znacząco wpłynąć nz zbierzność osi przedniej).

 

...jest też możliwość niepoprawnego montażu części mocowanej na nadwoziu...

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreście doszły zamówione poliuretany do mojej 325

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img61.imageshack.us/img61/4564/dsc00224hk7.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img515.imageshack.us/img515/3932/dsc00225xs1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img510.imageshack.us/img510/3895/dsc00226bq7.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img510.imageshack.us/img510/7140/dsc00227il9.jpg

jutro pewnie je będe montował, zrobię kilka fotek podczas montażu...

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie utwardza przednie zawieszenie tj założenie mocniejszych tulei zapobiega zmianę kąta wyprzedzenia sworznia wachacza podczas skręcania, hamowania, itd.

Ja po założeniu poliuretanowych tulei zauważyłem bardziej agresywną reakcję pojazdu na ruch kierownicy, brak zmiany toru jazdy (konieczności jego korekty) podczas hamowania, pokonywania nierówności, bardziej neutralne zachowanie pojazdu podczas jazdy w koleinach. Zawieszenie stało się sztywniejsze :cool2:

 

Można śmiało polecić wzmocnione tuleje ze względu na ich przedlużoną żywotność - polecam PowerFlex do nabycia w JC Auto :cool2:

 

Tak czytam i identycznie tak każdy reaguje po zmianie tulei na nowe ;-)

Niekoniecznie PU są takie dużo lepsze od zwykłych.

Ja wczoraj kupiłem BOGE (opakowanie SWAG, na tulejach napis BOGE i nr BMW) po 40 pln. Też myślę że będę miał identyczne odczucia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest taka że moje są niezniszczalne, a seryjne...

Co do odczuć, hm.... jeździłeś kiedyś z takimi tulejami ?

 

...poza wspomnianymi już właściwościami PF, jest jeszcze kilka innych plusów np. zmniejszenie zużycia bierznika opon, oraz brak "nurkowania" przedniego zawieszenia podczas hamowania (twardy jak stół), niestety moje zawieszenie (Weitec / Bilstein) tak właśnie się zachowywało. W porównaniu do seryjnych jedynym minusem jest niższy komfort pracy zawieszenia.

 

Oto moje PF po montażu:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img523.imageshack.us/img523/9066/dsc00230sj9.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img384.imageshack.us/img384/7415/dsc00229dq1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img523.imageshack.us/img523/8719/dsc00228mh6.jpg

...wrażenia z jazdy - bezcenne :cool2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Ale do wymiany tych tulej nie trzeba demontować wachacza, ja nawet kół nie ściągałem, trzeba jedynie unieść przód pojazdu - koła nie mogą dotykać podłoża.

 

Założenie jest takie że po każdej naprawie zawieszenia powinno się przynajmniej sprawdzić geometrie przedniej osi / pojazdu, aczkolwiek po wymianie tych konkretnych części może ona ulec zmianie

 

Odbój w tulei ma być do środka pojazdu, w poziomie z wachaczem

http://img48.imageshack.us/img48/9350/0014al038ma1.jpg

 

Siema

A wie ktoś może w którą stronę powinny być skierowane strzałki na tulejach Febi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mowa o tulejach powiedzcie mi czy ich zuzycie moze powodowac stuki i gluche 'uderzenia', granie plastikow podczas jazdy po latach na drodze. Najbardziej puka i wali na poprecznych nierownosciach, plyty betonowe, krzywa kostka brukowa. Czy przyczyna tego moze byc zuzyta owa tuleja? Nadmienie ze podczac jazdy w deszczu, po mokrym autko duzo lepiej sie zachowuje, nie slychac tak 'tego czegos' z przodu i plastiki w srodku duzo rzadziej sie odzywaja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.