Skocz do zawartości

TDS czasami nie przyspiesza tak jak powinien.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam dziwny problem. Czasami przy przyspieszaniu wskazówka od ekonomizera staje jak wryta i auto prawie nie przyspiesza np. na 4 to okolo 14l, na 5 10l. Co ciekawe jesli lekko wcisnę sprzęgło auto zaczyna przyspieszać normalnie. Dzieje sie tak tylko jak wcisnę sprzęgło, nie muszę zwiększać obrotów przy wciśniętym sprzęgle. Jak odpuszczę gaz i wcisnę znowu to dochodzi do tego magicznego miejsca i stoi. Dzieje się to sporadycznie ale jest bardzo denerwujące.

Jeśli ktoś miał coś takiego to dajcie znać.

Opublikowano
Z tego co widzę to nikt się z takim przypadkiem chyba nie spotkał bo nie ma odzewu.
Opublikowano
Z tego co widzę to nikt się z takim przypadkiem chyba nie spotkał bo nie ma odzewu.

 

powiem ci że pierwszy raz się z czymś takim spotkałem :roll:

ale sprawdzałeś filtr paliwa, turbo,wtryski.papę wtryskową???

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano
Pewnie pojadę ale myślałem, że może ktoś miał taki przypadek i coś pomoże. Filtry mam wymienione wszystkie byłem na kompie jakieś 9 miesięcy temu i było ok, ustawiali mi wtedy pompę wtryskową i o ile pamiętam to zaczeło się od tamtego momentu.
Opublikowano

Ciekawi mnie wpływ sprzęgła na to przyspieszanie, bo to jest tylko lekkie wciśnięcie i wszystko wraca do normy.

Naprawdę nikt nie wie co się dzieje.

Opublikowano
ciężki temat ci powiem :jawdrop: jedz do ludzi którzy znają sie na bm'kach, to bedzie najlepsze rozwiązanie :wink:
jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Odpowiadam dzisiaj być może doszedłeś Kolego już do przyczyny usterki. U mnie występował ten sam problem.Był spowodowany błędem odczytu czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym.Ponieważ silnik mojego BMW 325tds ma przebieg ok.300tys.km ma już przedmuchy i w układzie dolotowym zbiera sie nadmiar oleju.Olej ten dostaje się do gumowego przewodu wychodzącego z kolektora ssącego(od dolu kolektora) łączącego kolektor z czujnikiem ciśnienia znajdującego się na obudowie filtra paliwa.Czujnik nie czyta prawidłowo ciśnienia i daje błędne informacje do komputera który przechodzi w tryb pracy awaryjny.Efekt brak przyspieszenia.Należy odłączyć tę gumową rurkę od kolektora i czujnika ciśnienia, przedmuchać ją aby usunąć zalegający olej.Także czujnik przemyć jakimś rozpuszczalnikiem( np. benzyną ekstrakcyjną) i przedmuchać.Po tym zabiegu powinno pomóc.Ja przemyłem też przepływomierz.Usterka zniknęła.Muszę jednak dodać że jest to zabieg tymczasowy bo gdy znowu zbierze się nadmiar oleju w/w rurce objawy powrócą.Należy powtórzyć zabieg.To tyle zyczę powodzenia. MAT.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Odkopuje temat, ponieważ zauważyłem u siebie te same objawy. Czasem silnik przestaje przyspieszać a wskazówka ekonomizera staje jak wryta (10-12l). Po odpuszczeniu gazu i np. zmianie biegu auto normalnie przyspiesza (tak jakby trzeba było czekać aż turbina zaczeła ładować). Czy może ktoś rozwiązał ten problem?

e46 318d M47N
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

mam tak samo jak bartek też mi sie zatrzymuje wskazówka i nie chce jechać szybciej, ale jak popuszcze gaz i wcisnę znowu to jedzie. co to jest

Proszę o jakieś rady :modlitwa:

Opublikowano

Ja wywaliłem katalizator i jest trochę lepiej ale to nie rozwiązało problemu.

Mam też coś takiego, że jak mi skaczą obroty tak na 1000 i się trzymają podczas jazdy to auto idzie jak przecinak przyspieszenie wciska w fotel czyli tak jak powinno być. Więc chyba może to być coś z dawką paliwa, może komp daje za małą.

Opublikowano

U mnie też występuje ten problem-rozkręcam auto do 140km/h (bądz na niskich biegach but do 4,4tys.obr/min) i nagle ściana brak reakcji na pedał gazu :mad2:

Byłem wczoraj na kompie i mechanior powiedział-pokazał że występuje "błąd stały w pompie wtryskowej" - nawet niemożliwe było wykasowanie tego błedu - może ktoś wie jak a raczej jak drogo rozwiązuje sie ten problem :duh:

Opublikowano
u mnie sprawa sie rozwiazała. Pojechałem na ustawienie pompy i okazało się ze kąt wtrysku po wymianie rozrządu był przestawiony trzykrotnie (był za wczesny) i najprawdopodobniej poprostu komp sie gubił, alnbo kończyła mu się mapa wtrysku jak był zbyt mocno wciśnięty pedał gazu. Problemu ze stającym jak wrytym ekonomizerem nie było gdy silnik pracował na wysokich obrotach. Dawka była wporządku (3mg). Po całej tej operacji silnik zaczął bardziej miekko pracować (nawet sporo), no ale coś chyba zaczą nieco wiecej palić (jeszcze dokładnie nie wiem bo jest w fazie testów :lol: )
e46 318d M47N

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.