Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW M3 GTR

Szczerze mówiąc to nie wiem o co Ci chodzi z GTR DTM. GTR jest na bazie E46. GT na bazie E36. Z tego co wiem było tylko zwykłe GTR (tor wyscigowy) i GTR Street Version (dopuszczone do ruchu auto 2 osobowe o tych samych paarametrach o wyposażeniu typu klima to raczej zapomnij). O ile pamietam było produkowane od 2001 roku. Był to jeden z najszybszych aut w tej klasie. Wiele razy wygrywał wyścig "American Le Mans Series" (mam nadzieje że poprawnie to napisałem :wink: jak nie to wybaczcie).

 

BMW M3 GT

Jeśli w tym linku coś bedzie niezrozumiałe z angielszczyzny to piszcie - bez problemu przetłumaczę.

http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano

Znalazłem taką listę czasów 0-140 dla około 1000 samochodów.

Wymieniono tam 7 rodzajów M3:

 

18) BMW M3 343 HP................................................9.44

20) BMW M3 CSL SmgII 360 HP...............................9.60

24) BMW M3 286 HP. (93)........................................9.78

27) BMW M3 smgII 343 HP.......................................9.81

28) BMW M3 321 HP................................................9.9 3

40) BMW M3 SMG I 321 HP......................................10.62

93) BMW M3 Sport Evo 2 238HP (91)........................12.48

 

Pierwsza cyfra to numer w rankingu. Potem znaczki, HP to konie mechaniczne, Cyfry w nawiasach to podejrzewam że rok produkcji.

Cyfry po kropkach to czas 0-140kmh. Źródło danych - nieznane.

Opublikowano

Różnice w mechanice ? Wyczytałem, że bodajże GT miało o 9 KM wiecej i 3 NM, oraz było lżejsze o 180 KG - aluminiowe drzwi, maska i chyba dach ? Proszę o weryfikacje i uzupełnienie...

 

Czy tylko występowały w brytyjskiej zieleni ?

Opublikowano
Znalazłem taką listę czasów 0-140 dla około 1000 samochodów.

Wymieniono tam 7 rodzajów M3:

 

18) BMW M3 343 HP................................................9.44

20) BMW M3 CSL SmgII 360 HP...............................9.60

24) BMW M3 286 HP. (93)........................................9.78

27) BMW M3 smgII 343 HP.......................................9.81

28) BMW M3 321 HP................................................9.9 3

40) BMW M3 SMG I 321 HP......................................10.62

93) BMW M3 Sport Evo 2 238HP (91)........................12.48

 

W czym problem?

Te pozycje powyżej to M3 z trzech generacji.

Ostatnie jest e30 M3 sportevo z silnikiem 238 KM.

A reszta to eMki z róznymi silnikami i skrzyniami.

Opublikowano
Czy tylko występowały w brytyjskiej zieleni ?

jako elementy dodatkowe miały delkatnie rozniacy sie zderzak przedni , rozporke na kielichy , tapicerke tylko w jedenej tonacji , kilka znaczków " limited edition" , spoiler na tylnej klapie wiecej sobiue nie przypominam

Różnice w mechanice ? Wyczytałem, że bodajże GT miało o 9 KM wiecej i 3 NM, oraz było lżejsze o 180 KG - aluminiowe drzwi, maska i chyba dach ? Proszę o weryfikacje i uzupełnienie...

aluminiowe drzwi , maska napewno czy dach ? tego nie wiem , ale było mocniejsze o taka wartosc jak podałes - ma tez inna elektronike niz zwykłe m3 s50b30.

ogulnie czołgowe barwy ( jak dla mnie ) , zamało roznic jak na wersje limitowana.

jak ja kocham m-powery !!
Opublikowano

"M3 evo" odnośnie e36 jest potocznym określeniem wersji 3.2 stosowanym tylko w UK.

 

wg niekórych zródeł nie tylko.

535d M-pakiet, M5 E39
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Chciałbym poruszyć temat BMW E36 w wersji M3.

Odgrzebałem starego maila, jeszcze z listy dyskusyjnej - przed tym forum :wink:

 

From: BMW Classic
Sent: Thursday, March 28, 2002 5:38 PM
Subject: [BMW Klub] E36 M3 - elaborat


Uszanowanko
Zgodnie z obietnica male co nieco dla Damiana i Wszystkich zainteresowanych
na temat E36 M3

E36 M3 3-LITRE
pojemnosc: 2990cc
moc: 286bhp/7000rpm
produkowany: pazdziernik 1992 - lipiec 1995
wyprodukowano: 29.033 sztuk
notka: produkowany jako Coupe, Limuzyna i Kabriolet. W zwiazku z przepisami
dotyczacymi emisji spalin wersja na USA wyposazona byla w silnik 240bhp ale
w zwiazku z krotszymi przelozeniami skrzyni biegow byla rownie dynamiczna
co modele europejskie.

E36 M3 GT 3-LITRE
pojemnosc: 2990cc
moc: 295bhp/7000rpm
produkowany: styczen - maj 1995
wyprodukowano: 396 sztuk
notka: nadwozie Coupe. Wypuszczony na rynek aby zakwalifikowac modele
wyscigowe do serii Le Mans 1995. Wszystkie malowane na ciemno zielony
kolor. Obnizone i twardzsze zawieszenie, skora w standardzie, niektore
elementy wystroju deski zrobione z Kevlaru. Nie byl to model typu
lightweight wiec pomimo niewiele wiekszej mocy byl osiagami zblizony do
"normalnej" M3 Coupe.

E36 M3 GT-R
pojemnosc: 2990cc
moc: 326bhp/7000rpm
produkowany: styczen - maj 1995
wyprodukowano: 15 sztuk (11 w wersji drogowej, 4 w wersji wyscigowej)
notka: Przygotowany specjalnie na rynek australijski, aby walczyc z Porsche
i Mazda w lokalnych legalnych wyscigach drogowych. Najbardziej ekskluzywny
M3 z punktu widzenia ilosci wyprodukowanych sztuk, odchudzony o kolo
zapasowe, system naglosnienia, tylne siedzenie i pare drobnych rzeczy,
stracil w stosunku do oryginalu 200kg na wadze. Moc z jednego litra
pojemnosci 109bhp. Zawieszenie samochodow grupy N. Wzmocnione hamulce.

E36 M3 LIGHTWEIGHT
pojemnosc: 2990cc
moc: 240bhp/7000rpm
produkowany: styczen - maj 1995
wyprodukowano: 116 sztuk
notka: delikatnie odszykowany na rynek USA model dla kierowcow amatorow,
scigajacych sie na tzw "track days". Pomimo standardowego na USA silnika
240bhp model byl odchudzony o szyberdach, system naglosnienia,
klimatyzacje, a drzwi zostaly zrobione z aluminium. Stracil okolo 100kg.
Wlasnie z tego powodu byl szybszy od wersji "standardowej".

E36 M3 EVO
pojemnosc: 3201cc
moc: 321bhp/7400rpm
produkowany: pazdziernik 1995 - kwiecien 1999
wyprodukowano: 41.850 sztuk
notka: najwyzsze "wcielenie" E36 M3. Po raz pierwszy zastosowano skrzynie
6-cio biegowa. Przyspieszenie 5.3 sekundy do 100km/h. Zewnetrznie od
poprzedniej wersji odroznial sie przede wszystkim innymi felgami i bialymi
kloszami kierunkowskazow. Po raz pierwszy zastosowano rowniez
"eksperymentalnie" skrzynie sekwencyjna SMG. Prasa fachowa jednak podaje ze
nie byl to najlepszy wybor i reczna skrzynia spisywala sie lepiej i
bardziej pasowala do charakteru auta. Dopiero dopracowana skrzynia SMG II
zaczela dostawac wysokie noty ale to jest skrzynia montowana w M3 E46 wiec
to juz zupelnie inna historia.

To by bylo na tyle jesli chodzi o elaborat na temat M3 E36.

Pozdrowko
Igor

źródło: archiwalny numer BMW Car

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

"M3 evo" odnośnie e36 jest potocznym określeniem wersji 3.2 stosowanym tylko w UK.

 

wg niekórych zródeł nie tylko.

 

Potocznym określeniem potocznie stosowanym tylko...

 

Mówienie o żródłach terminu potocznego jest bez sensu. W UK tak się przyjęło i tam tak gadają, pewnie czasem tak mówią i w Australii i może jescze gdzieś tam gdzie pada cień Jej Królewskiej Mości..., założe się że teraz ktoś jak będzie chciał błysnąć nowym określeniem na m3 3.2 to też powie że to evo :lol:

 

Nie zmienia to faktu, że żadnego evo m3 e36 nie było, a jak sobie ludzie nazywają kolejne ewolucje modeli to ich sprawa.

E30 m3 evo było jedno /sport evo 2,5L/, ale według niektórych "źródeł" trzy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.