Skocz do zawartości

518i- SWAP silnika


Młody

Rekomendowane odpowiedzi

Mi np. nie pasuje , ze pytasz o swap :). 518i to model na wyginieciu.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOKŁADNIE ! Prawdziwy cukierczek :) A tak ogólnie to chyba kupa by była z tym roboty i koszt chyba tez nie mały.. Wszytsko do wymiany elektryka, chłodzenie, wiązka, cały osprzęt silnika, komp no i niewiem jak tam skrzynia dyfer i wał... Zabawy na tygodnie !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 w e28 nie mialo kompa ... Chociaz moze ... Ale chyba nie to m10 stare wiec nie sadze zeby to mialo komputer ... Wtrysk mechaniczny ... Ale moge sie mylic ... Poza tym m10 to super motor zrob remont a nie zmieniaj motoru ... Na przejscie na 6 cylindrow czeka Cie calkiem sporo zmian ... Łapy pod silnik, inny zawias, sprzeglo, przydalyby sie inne hamulce i masa innych dupereli ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc!

E-28 518i miało wtrysk mechaniczny k-jetronic ale też l-jetronic więc do działania tego drugiego sterownik był konieczny.

Co do Twoich zamiarów to kolego nikt Ci nie zabrania zmiany silnika bo to Twoja sprawa co zrobisz ze swoją własnością ale wszyscy starają się dać Ci do zrozumienia że posiadasz auto już dosyć rzadko spotykane,w dodatku z kultową już jednostką napędową m-10.Tak jak koledzy piszą do wymiany :

silnik,skrzynia,część wiązki elektrycznej mocowanie silnika,dyfer,przekładnia kierownicza,wydech,zegary,sterownik,chłodnica co do przednich amortyzatorów i sprężyn nie mam pewności,pompa paliwa i hamulce mogą pozostać.Więc jeżeli masz karoserię w dobrym stanie to zadbaj o ten motor bo jest duzo oszczędniejszy od m-20 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w praktyce wychodzi że wiekszość cześci tych co Wy wymieniacie pasuje. Kupiłem e28 w idealnym stanie z uszkodzonym m10b18 na wtrysku ze sterownikiem. Nie chce remontowac starego silnika bo mam m20b20 a dla mnie BMW musi mieć R6, zostawiam stare m10 więc powrót do orginalności nie będzie trudny bo wszystko praktycznie zostaje.
-----BMW E28 520i-----
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmienia postać rzeczy o tym wcześniej nie pisałeś,masz dawcę będzie dużo taniej . Bardzo proszę napisz które z części wymienionych przeze mnie mogą pozostać bo lubię wiedzieć.Miałem 518i i 520i teraz mam 535i więc taka wiedza może się przydać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz zakończe przekładke to napisze. Nie robił bym SWAPA jak bym ingerował jakos bardzo w ta nowa e28, powrót do orginalności bedzie prosty. W m10 na wtrysku przejście w m20 nie jest problemem. Zobaczymy co wyniknie bo 2 silniki są już wyjęte i wizualnie nie widać problemów.

PS: Akurat z doświadczenia widze ze swapy w e28 pod warunkiem że ten silnik był dostępny w e28 są proste bo ten model bmw nawet w wersji 518i był robiony na wyrost.

-----BMW E28 520i-----
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdziłem że będzie to wielki problem,rzecz w tym że to co na pierwszy rzut oka jest identyczne w praktyce ma zupełnie inne parametry.Mnie np.bardzo zdziwiło to że przekładnia kierownicza jest inna . Rzeczywiście większość elementów pasuje nic w tym dziwnego bo to przecież ta sama karoseria,hamulce te same w 518i i 520i w mocniejszych silnikach już były inne chociaż w mojej 520i z przodu miałem tarcze wentylowane a w innych widywałem zwykłe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej wiedzy wynika, że przekładnie były 2: od 518 do 528i (choć zdarza się,że 528 miała ta bardziej bezpośrednią) oraz 535. Różnica jest znaczna, osobiście zmieniłem tą z 525e na 535 i poza tym, że jest bardziej bezpośrednia, trzeba być bardziej uważnym przy kręceniu kierownicą, zwłaszczaw zakrętach.

Osobiście doradzam zmianę hamulców, będziesz spokojniejszy mając lepsze opóźnienie, tym bardziej, że koszty nie są wysokie. Mam jeden swap za sobą, drugi lada chwila a prawie pewne, że ostatecznie będzie ich trzy, czyli cos tam wiem i pomogę

Pozdrawiam


GregM

E28 528 iA '84

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregm ja właśnie porównywałem tą z 518 i 520 bo chciałem przełożyć z tej pierwszej do drugiej i właśnie była różnica w przełożeniu więc sobie darowałem.Jeżeli masz rację a zakładam że tak to moje 520 to był niezły melanż ,tarcze wentylowane, przekładnia z 535 muszę się przyjrzeć się temu co z auta zostało może znajdę jeszcze coś co mnie zaskoczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o hamulce to w mojej 528i na przodzie mam wentylowane, i mam ABS (83 rok)

Mam też przednie zawieszenie od 528i z 84 roku bez ABS-u i też ma wentylowane tarcze.

Z tego co wiem to wszystkie źródła podają że od 520i w górę z przodu były tarcze wentylowane.

Jak jest w 518i niestety nie wiem

OO==ll==OO


www.bmwauto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.