Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bede montowal wtrysk lpg w e39 528iA Touring.

Mam z tylu NIVO.

Butla ma byc w miejsca zapasu, ALE wlasnie tam jest umieszczona pompa od NIVO.

Czy ktos juz przerabial ten temat?

Przenosil pompe nivo w inne miejsce?

Myslalem zeby ja upchnac obok wzmacniacza w leweym nadkolu, ale widze ze przewodu sa krotkie.

Czy mozna je przedluzyc?

Jak duzy zbiornik wchodzi w miejsce zapasu do e39? Mysle o 70 litrowym.

Przy okazji moze ktos poleci w 3miescie gazownikow ktorzy robili juz wtrysk w bmw i maja doswiadczenie no i sa godni polecenia

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
Sorry ze tak z innej beczki, ale przeciez w tej chwili montowanie gazu to nie ma zadnego sensu , jazda wychodzi drozej niz na benzynie
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
EE dodał gazu i się udusił :mrgreen:

 

P.s Dawno cię nie było poruczniku :norty:

 

heheh dawno cie tutaj nie bylo also :mrgreen:

 

gaz jest nieoplacalny , wystarczy popatrzec na ceny gazu + to ze samochod spali wiecej gazu niz benzyny + ewentualne naprawy swiece/pompa itd. lepiej jezdzicie na benzynie

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
EE dodał gazu i się udusił :mrgreen:

 

P.s Dawno cię nie było poruczniku :norty:

 

heheh dawno cie tutaj nie bylo also :mrgreen:

 

gaz jest nieoplacalny , wystarczy popatrzec na ceny gazu + to ze samochod spali wiecej gazu niz benzyny + ewentualne naprawy swiece/pompa itd. lepiej jezdzicie na benzynie

 

Yyyy, to mi chyba kalkulator szwankuje bo coś duża różnica wychodzi na korzyść gazu przy cenie LPG 1,85 w zimie :duh:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
czy mam rozumiec ze zaden z posiadaczy benzynowych e39 touring nie montowal lpg z butla w miejsce zapasu?

Butla 48 l. Mechanizm od nivo przychodzi na butle i wszystko sie miesci.

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam, masz może fotki jak wygląda to Nivo na butli ??? A jak wsadzimy większą butlę, to gdzie umieścić Nivo, może są jakieś sprawdzone miejsca ???
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, masz może fotki jak wygląda to Nivo na butli ??? A jak wsadzimy większą butlę, to gdzie umieścić Nivo, może są jakieś sprawdzone miejsca ???

 

Ja przygotowujac sie do instalcji LPG w E38 530i Touring przejrzalem to co ludzie juz porbowali i zauwazylem nastepujace mozliwosci przemieszczenia pompy od nivo:

 

1) Najbardziej popularne jest przeniesienie pomppki wraz obudowa akustyczna nad akumulator :

 

[http://img827.imageshack.us/img827/9187/nivonadakumulatorem.jpg

 

to rozwiazanie jest IMO najlepsze gdyz mozna wstawic max pojemna butle, ulokowanie pompy jest latwe a pompa jest w originalnej obudowie co - mimo ,ze juz tak cicho nie bedzie jak bylo- skutecznie tlumi odglosy jej pracy.

 

2) Przeniesienie pompy wraz z obudowa nad zbiornik LPG

 

http://img195.imageshack.us/img195/4567/nivonabutli.jpg

 

Mocno to wplywa na pojemosc mozliwej do zamontowania butli, gdyz chyba max 48 l brutto mozna zamontowac w tej sytuacji. Lecz czasami taka lokalizacja jest alternatywa gdy miejsce nad akumulatorem juz jest zajete przed fabryczny subwoofer. Caly czas tez zaleta jest umiejscowienie pompy nivo w oryginaly obudowie akustycznej

 

3) Jesli miejsce nad akumulatorem jest juz zajete a zalezy nam jednak na max pojemnej butli, mozna przeniesc pompe nivo - niestety juz bez oryginalnej obudowy akustycznej- na strone lewa tuz za zbiorniekiem LPG

 

http://img146.imageshack.us/img146/3963/nivopolewejstronie.jpg

 

Pompka sie ladnie nam miesci miedzy podloga bagaznika a blachami. Niestety praca pompy bedzie juz dosc wyraznie slyszalna mimo, ze owiniemy jak jakimis materialami dzwiekochlonnymi.

 

4) Czasami nie mozna umiejscowic pompy nivo jak w pkt 3 gdyz tam juz jest zamontowany modul fabryczej nawigacji ( lub tuner radiowy)

Wowczas mozna przeniesc pompe tak gdzie normalnie jest umiejscowiony lewarek z kluczem do kol ( coz, musza one sobie znalesc nowe miejsce)

 

http://img810.imageshack.us/img810/8333/nivowmiejscepopodnosnik.jpg

 

5) Ostatnim alternatywnym miejscem gdzie mozna przeniesc pompe nivo jest pod podloge, za zbiornikeim LPG ( na osi tylnej).

 

http://img593.imageshack.us/img593/3992/nivozazbiornikiem.jpg

 

Jesli mamy modul TV to po lewej stronie miejsce juz jest zajete , ale jak pokazuje zdjecie , jest jeszcze miejsce po stronie prawej.

I wlasnie tam ja prznieoslem pompe od nivo w swojej 530i Touring.

Butle mam o pojemnosci 70 l brutto ( wymiary 650 x 182 x 270 mm) co sie przeklada na ok 60 l netto. Mozna by wstawic jeszcze nieco wieksza butle ale akurat nie mieli szybko dostepnej i tez cena bylba nieco wyzsza. 60 l netto mnie satysfakcjonuje.

Wada tej lokalizacji jestto ze pompa jest wyraznie slyszalna i niestety nie mozna jest za bardzo oblozyc izolacja akustyczna gdyz podloga nie bedzie plaska :D ( miejsca dla pompy jest na styk).

Na szczescie czestotliwosc pracy pompy jest bardzo mala tak wiec nie przeszkadza to ze rano przez 15 sekund slysze pompe. W ciagu dnia bywa ze w ogole juz sie nie zalacza jesli nie ma zmiany obciazenia bagaznika lub pasazerowie sie nie dosiadaja.

Opublikowano

Witaj Rolbas, bardzo mi pomogłeś. Właśnie u mnie jest subwofer po prawej stronie, ale może dam radę po lewej nad zmieniarką. Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Myślę, że innym też się przyda.

 

pozdrawiam

zbijar

  • 2 lata później...
Opublikowano

Wiem, wiem stary temat - dla mnie jednak jak najbardziej aktualny.

 

Posiadam e39 530i z Nivo i jade ja gazowac w sobote. Chcialbym przeniesc pompe nivo w miejsce jak na foto 5 ze wzgledu na to ze nie chce miec niekompletnej tapicerki bagaznika. Mam suba wiec przeniesienie nad ako odpada.

 

Mysle wiec o przeniesieniu niva do komory, gdzie czasami znajduje sie TV. Czy moze mi ktos powiedziec z czym wiaze sie takie przenoszenie pompy (dla mnie nivo to totalna nowosc)?

1. Czy trzeba zaopatrzyc sie w jakies wezyki lub kable do przedluzenia czegos?

2. Czy konieczne jest rozlaczanie ukladu nivo i jesli tak to czy robi sie jakies odpowietrzanie ukladu?

3. Na co zwrocic uwage?

 

Z góry dziękuje za odpowiedz.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czesc

Dokladnie o tym samym mysle, zeby przelozyc pompe gdzie tv unit jest.

Wie ktos czy trzeba cos sztukowac? Przewody itp?

Dzieki

 

Kamil

Opublikowano

Ja u siebie jestem juz po operacji o której planach pisałem.

Cala przekladka to prosta sprawa a do przedłużenia jest 7 przewodów, dwa grubsze i 5 cienszych. Podobno można to przełożyć bez przedłużania przewodów ale kosztem rozpinania wiązki co mi osobiście nie odpowiadało.

Pompa pracuje w nowym miejscu znacznie głośniej ale na szczęści słychać ja tylko krótko po odpaleniu auta.

 

Postaram się wrzucić jakieś fotki.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Opublikowano
Możesz coś dokładniej opisać? Co robiles, co przerabialeś i takie tam. ;) Sam mam ochotę coś takiego zrobić dlatego mnie to interesuje.
Opublikowano

Calosc zabiegu bardzo prosta a zaopatrzyc się trzeba w:

- 2 przewody, linka fi 1,5 - 2,5 (roznych kolorow) - dl ok 50 - 75 cm

- 5 przewodów, linka fi 0,75 - 1,5 (różnych kolorów) - dl ok 50 - 75 cm

- koszulki termokurczliwe cienkie do pokrycia polutowaniych miejsc

- koszulki zwykle lub ermokurczliwe grubsze do umieszczenia wszystkich przewodów w jednej izolacji (chodzi o estetyke)

- Opaski samozaciskowe

- warto zaopatrzyc sie w kilka nakretek plasitkowych czesto spotykanych w roznych miejscach w BMW:

(12 na http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DS51&mospid=47560&btnr=51_2410&hg=51&fg=65). W mijescu gdzie montuje sie nivo jest kilka bolcow (widoczne an jednym ze zdjec) na ktore mozna nakrecic te nakretki co troche ulatwi sprawe

- Lutownica i cyna (lub inny ale dobry system polaczeniowy typu zaciski)

- tasma izolacyjna

- mata wygluszajaca

 

Zamiast ciecia wiazki planowalem zrobic sobie przedluzacz, ale mialem problem ze zdobyciem kostki, ktora moglaby sie do tego nadac (14 na sysunku: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DS51&mospid=47560&btnr=33_0530&hg=33&fg=50).

 

1. Zaczac nalezy od odkrecenie pompy i wyjecia jej z obudowy.

2. Pompe nalezy takze odkrecic od stelarza - musimy miec osobno pompe i kostki/zaworki.

3. Obok akumlatora znajduje sie kostka laczaca przewody. Da sie ja dosc latwo odczepic podwazajac zatrzaski.

Rozpinamy kostke: 14 - http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DS51&mospid=47560&btnr=33_0530&hg=33&fg=50

4. Przecinamy w rozsadnym miejscu wiazke i usuwamy izolacje

5. Lutujemy kazdy z przewodow upewniajac sie ze kolory będą własciwie polaczone. Polecam pociac wczesniej koszulki termokurczliwe na odcinki ok 4 -5 cm i nasunac je na przewody przed lutowaniem, po dwie na kazdy przewod. Dzieki temu unikniemy sytuacji gdy zlutujemy przewod a zapomnielismy zalozyc koszulke - wowczas pozostaje tasma izolacyjna.

6. Po polaczeniu wszysktihc przewodow jeszcze raz sie upewniamy ze wszystko jest prawidlowo polaczone i jesli kto chce to moze posluzyc sie miernikiem.

7. Przewodow od powietrza nie tykalem.

8. W miejscu gdzie ma traifc pompa wykladamy warstwe maty wygluszajacej, po czym mocujemy pompe do podlogi. Ja osobiscie zamiast przykrecac pompe na fest zdecydowalem sie przykrecic do podlogi opaski samozaciskowe i opaskami zamocowac pompe. Obawialem sie ze mocna przykreceni pompy przyczyni sie do jeszcze wiekszego poziomu halasu. Miejsca jest tak malo ze pompa i tak niema szan sie nigdzie ruszyc.

9. Po montazu pompy ukladamy jakos sensownie wezyki (zachowac odpowiedni promien, nnie zginac) i przewody.

10. Calosc dokladnie opatulamy mata wygluszajaca i zaczynamy skladac wyszstko do kupy.

 

 

Odkryta podloga, widzac miejsce docelowe:

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00002_zps35406be6.jpg

 

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00003_zpsd4ae0a3d.jpg

 

Otwarta pucha z nivo:

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00005_zpsded188f4.jpg

 

Kabli nie wiele:

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00006_zpsae86b5cf.jpg

 

ale ktos musial polutowac i izolowac...

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00007_zpsa3ad2d47.jpg

 

Gotowa, przedluzona juz wiazka:

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00009_zps9dde39d5.jpg

 

No to przenosimy:

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00010_zps1e015a56.jpg

 

Tak wyglada pompka w miescu gdzie miala trafic z wyciszeniem, wiem wiem, a gdzie fota pompki z platanina wezy i kabli...zapomnialem strzelic:)

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00011_zps577da107.jpg

 

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00012_zpsbb6f14cc.jpg

 

I po zlozeniu ale jeszcze przed sprzątaniem:

http://i912.photobucket.com/albums/ac327/rstsec/Image00013_zps56dfa0fb.jpg

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja mam to zrobione tak że nivo bez obudowy jest z prawej strony butli i jeszcze jest luz, choc juz nie jest tak cicho jak było. Butle mam 68 litrów. http://i.imgur.com/12XrwPZ.jpg?1
Opublikowano
A co z przekaznikami ktore tam byly i ewentualna naprawa pompy? Da sie ja wyjac bez demontażu butli z gazem?

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam kolegów,

Wiem, że wątek stary, ale może ktoś jeszcze pamięta - od kliku dni jestem posiadaczem 530i i też wadzi mi nivo w zapasie. Słyszałem od swojego gazownika, że kiedyś takie robił i po zmianie pozycjji pompka szybko padła. Pytanie, czy to zbieg okoliczności, czy też może się zacierać przy zmianie położenia (z poziomu do pionu) - bo chyba tak wchodzi nad akumulator. Będę wdzięczny za sugestie, czy ta pompka może pracować w różnych pozycjach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.