Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam E39 523iA r. p. 1996 i mam problem z vanosem przydzwania ale bardzo nieregularnie. Czasem słychac go na zimnym silniku czesem na ciepłym a czasem wogóle jest to taki metaliczny stukot. Na forum jest duzo informacji na temat vanosa ale do E34 i E36. Sa nawet podane nr czesci i rysunki z ETK aby zmodyfikowac vanosa na nowszego który sie nie tłucze. Czy ktos z szanownych uzytowników obeznanych w temacie moze podac jakie czesci trzeba wymienic w moim vanosie i np rysunki z ETK lub TIS.

Napewno przyda sie taka informacja wielu osobom.

BMW E39 523iA LPG
Opublikowano
Ale na 100% to Vanos ? Czy podczas jazdy też to słychać ,a jeżeli tak to w jakim zakresie ? U mnie też brzęczało najpierw podczas jazdy w zakresie 3000-4000 obr ,a później już na postoju raz brzęczało ,a raz nie . W ASO w Warszawie rozebrali mi pół samochodu ,żeby znaleźć przyczynę . Nie znaleźli ,a ja frajer zapłaciłem . W końcu sam poszukałem ,nasłuchiwałem i doszedłem do metalowych blaszek przy kolektorze . Wyrobiły się uszczelki . Wymienił mi to zwykły mechanik w zwykłym warsztacie i do tej pory nie ma brzęczenia ,ani na postoju ,ani podczas jazdy .
Opublikowano
podczas jazdy nie słychac a na postoju z otwarta machą dzwiek dochodzi z przodu silnika tak jakby z góry rozrzadu i nie jest to strasznie głosne ale słychac.
BMW E39 523iA LPG
Opublikowano
Miałem to samo w e36, wymieniłem Vanos na nowy i... to samo. Ja u siebie podejrzewałem tylko jedną ostatnią rzecz której nie wymieniłem, ślizg napinacza łańcucha rozrządu, napinacze były wymienione.
http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Opublikowano
yy yyy y ... Jaki Vanos ? wogle o czym wy mówicie ludzie , ktoś wam bajke puścił że VANOS się wam tłucze :roll: weźcie sobie nasłuchajnie dokładnie miejsce od góry , od dołu i później się upewniajcie . Jak wam Vanos się może tłuc .. bozi widzisz i nie grzmisz :P

M y F a v o r i t e ? O n l y B l a c k ...



B l a c k - M i g h t y - W o n d e r f u l

Opublikowano
dodam że miejsca które lubią się tak tłuc to może być kolektor wydechowy , uszczelka przy skrzyni poluzowana osłona łapy od silnika i inne duperele ... :lol:

M y F a v o r i t e ? O n l y B l a c k ...



B l a c k - M i g h t y - W o n d e r f u l

Opublikowano
Mi tłukło ewidentnie w środku silnika, jak przyłożyłem rękę do pokrywy głowicy to czułem, jakby coś stukało, więc nie żaden kolektor, widziałeś moje auto, że tak mówisz na odległość.
http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Opublikowano
Nie mam już tego auta, i nie były do żadne zawory, jeśli nie widzieliście auta, to co możecie mówić, tłukło w z przodu silnika, pod pokrywą zaworów.
http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Opublikowano
Sprawdź czy jak lekko dodasz gazu to też słychać tak do 1000 obr. bo problem może leżeć w napinaczu ew zbyt niskim ciśnieniem oleju na wolnych obrotach i łańcuszek klekocze o obudowę
Opublikowano
Mnie też mechanicy straszyli remontem silnika. Vano, klawiatura, głowica mało powietrza w kołach ( :wink: ) itp. A okazało się co rolki i napinacze na pasku od alternatora i klimy tak się tłukły. (w e39). Po wymianie cisza jak makiem zasiał. Nie jest to tania przyjemnośc części około 500 zeta ale opłaciło się.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może ci zawory kolego klepią poprostu :lol:

 

Jednak muszę Cię Armani z deczka ochłodzić... Może zacznę od: Widzisz i nie grzmisz!!! Klepiące zawory w M50/52!!! A co tam ma klepać? Ma jechać na regulację? Znaczy mechanik ma ponaciągać sprężyny w hydroregulatorach? Jak one klepią, to jest zupełnie inny dźwięk. Czemu tak skrytykowałeś pomysł z Vanosem? Nie wiesz, czemu grzechocze? Może poczytaj forum, to się dowiesz, które części są za to odpowiedzialne, które się wyrabiają i mają luz. Robiłem - wiem.

 

Poza tym warto najpierw sprawdzić oba łańcuchy i ich napinacze. W M52 Vanos nie jest już taki "wrażliwy" jak w M50 (E34/E36), aczkolwiek, w tym przypadku kto wie...

Kai
Opublikowano
byłem na konsultacji u innego mechanika po osłuchaniu stwierdził ze to raczej pompa wspomagania. W tgodniu sciagnie pasek i sprawdzi dokładnie. I tak miałem wtmieniac płyn w układzie wspomagania bo pompa troche wyła to moze uda sie ze usune za jednym zamachem dwie usterki.
BMW E39 523iA LPG
Opublikowano
usterki usuniete, po rozebraniu okazało sie ze jest wyrobiony troche owal w pąpie miał jakies takie wcięcia dlatego łopatki które sie po nim kręcą tyrkotały i wymiana płynu też pomogła. Nie tyrkocze i nie wyje.
BMW E39 523iA LPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.