Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam silnik m50b25 i dzis wymienialem olej filtry itp. Ostatnio wymienialem 9tys km temu. Juz wtedy sie zdziwilem gdy wlalem 8 litrow oleju a na bagnecie minimum. Tlumaczylem sobie to tym ze olej byl z beczki lany wiec moglo byc zle dolane. Dzis kupilem dwie banki 4litrowe oleju Valvoline Max Life 10W/40 no i robie wymiane. Wlalem ok 6,5 litra zeby sprawdzic na bagnecie czy cos sie pojawilo bo jak wiadomo jeszcze filtr zaciagnie ok 0,75lita. Na bagnecie ponizej minimum. Wiec dolalem tak ze by wyszlo ok 7,5litra. Zapalilem silnik i co?? I ponizej minimum. Dolalem do konca te 8 litrow i stan oleju na bagnecie jest rowny minimum. Co jest kurde grane?? Jest mozliwe ze mam inny bagnet i zle mi pokazuje?? Normalnie nie umie tego pojac.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
Rurka w której jest bagnet jest osadzona w misce na oringu a w połowie wysokości ma uchwyt z owalnym otworem na którym jest regulacja. Odkręć tą śrubkę i wepchnij rurkę do oporu tak zeby oparła się poprzez oring w podtoczeniu miski i takie ustawienie jest prawidłowe. Może się też zdarzyć że uchwyt rurki został podgięty do góry i dlatego miarka się podniosła a wtedy wystarczy odkręcic śrubkę i nagiąć go lekko w dół.
Opublikowano
Zacznij od tego bo jak kupiłem silnik M50B25 to właśnie obudowa bagnetu była za płytko wsunięta bo fachowcy miskę wymieniali i źle ustawili i w efekcie z silnika spuściłem ponad 9 litrów oleju a na miarce nie było jeszcze maksimum. Jeśli nie będzie to to mozna szukac dalej ale za dużo możliwości to już nie ma. Jedna z nich to miska od innego silnika (mało prawdopodobne) a druga to miarka nie od tego silnika albo plastik na miarce się przesunął.
Opublikowano

skoro wchodzi 7,25 to po niezbednych obliczeniach wychodzi, ze masz 750 ml oleju za duzo. A nadmiar oleju w silniku jak wszyscy wiemy jest szkodliwy.

 

Z calego serca polecam Ci spuscic te 7 i 0,5 setki.

 

Pozdrawiam

Breast. Mouth. Waist.
Opublikowano
Z moich informacji wynika że powinieneś wlać (razem z filtrem) 6,5 litra. 7.5 wchodzi do V8-emki. 8 litrów to dużo za dużo

 

Tak jak napisal Kempesso: 6,5 litra łącznie z filtrem ! Risto jak Ci tam weszlo 8 litrow :?: :shock:

Opublikowano

Tak jak koledzy piszą masz coś schrzanione. Normalnie wlewa się 6,5L i to razem z filtrem. 8L to jakaś chora ilość, i o ile nie masz coś mocno dłubane - jakaś inna miska olejowa czy cuś, to taki nadmiar niszczy Ci silnik. Może być jak piszą inni że bagnet/jego prowadzenie jest przestawione. W e36 jest chyba check kontrol który pokazuje za niski poziom oleju, czy się mylę? - jeśli jest, nim się sugeruj. Do czasu znalezienia przyczyny ja nie wlewałbym więcej jak 6,5L, a raczej nawet bym nie jeżdził. Może ktoś Ci zamontował jakąś mega chłodnicę oleju?? Masz co sprawdzać...

 

pzd.

Opublikowano
Tylko ze poltora litra oleju jak bym przelal to na bagnecie mysle powinno byc o wiele wiecej pokazane anizeli teraz pokazuje. Po splynieciu oleju teraz widac stan prawie w polowie. Szczerze mowiac jak kupilem auto z niemiec sprowadzone to wlasnie bagnet pokazywal identyczny stan jak ja mam teraz. Czyli bylo wlane tyle samo oleju ile mam teraz. Czyzby poprzedni wlasciciel tez wlewal 8 litorw?? Jedynie zostaje mi podjechac gdzies do dobrego warsztatu i sprawdzic co jest grane. Ale najpierw sprawdze to osadzenie rurki tak jak mi Kowal napisal. Zrobilbym to teraz ale niestety nie mam nasadki(10). Poczekam do wieczora i wtedy to sprawdze.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
To jest 10 minut roboty: wkładasz rekę obok rurki bagnetu od strony serwa i mniej więcej w połowie jest ta śrubka, popuszczasz ją jedną ręką a drugą dopychasz bagnet do oporu w dół niedopuszczając zeby wyszedł jeszcze bardziej do góry bo może ci oring wyjśc z podtoczenia w misce i potem moze być trudno włożyć. Po dociśnięciu rurki śrubkę dokręcasz i sprawa załatwiona. Nie wiem po co czekasz z tym aż tyle czasu i toczy się ta dyskusja i te domysły. Oleju jest za dużo i musisz to sprawdzić a to jest najprostszy sposób i najbardziej prawdopodobna przyczyna.
Opublikowano
To jest 10 minut roboty: wkładasz rekę obok rurki bagnetu od strony serwa i mniej więcej w połowie jest ta śrubka, popuszczasz ją jedną ręką a drugą dopychasz bagnet do oporu w dół niedopuszczając zeby wyszedł jeszcze bardziej do góry bo może ci oring wyjśc z podtoczenia w misce i potem moze być trudno włożyć. Po dociśnięciu rurki śrubkę dokręcasz i sprawa załatwiona. Nie wiem po co czekasz z tym aż tyle czasu i toczy się ta dyskusja i te domysły. Oleju jest za dużo i musisz to sprawdzić a to jest najprostszy sposób i najbardziej prawdopodobna przyczyna.

 

sprawdzilem to o czym pisales. Rurka jest osadzona tak ze dalej juz jej sie nie da wepchac do srodka niestety. Wiec nie wiem jaka moze byc tego przyczyna :cry2:

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
Lepiej ustal szybko przyczynę, bo w najlepszym przypadku bedziesz uszczelniał na nowo cały silnik. Olej bedzie wypychało wszędzie, gdzie tylko to jest mozliwe. Najlepiej zlej ten olej i nalej tyle ile ma byc. Wątpię, zeby koncern BMW wypuścił jeden inny egzemplarz. :shock:

BMW IS THE BEST! FUCK THE REST!

NO RISK, NO FUN :)

Opublikowano
tyle ze ja tak przejezdzilem caly poprzedni olej a silnik suchutki. Teraz mam na minimum a przedtam dolalem ze jezdzilem na pol stanu. Wiec bylo grubo ponad 8 litorow. Jesli bagnet jest dobrze ulozony to wiec poziom oleju musi byc dobry. Moze mam cos z miska olejowa. Nie bede ulewal bo wtedy na bagnecie wcale nie bede mogl skontrolowac stanu oleju. :cry:

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
u mnie pewien "mechanik" rowniez podczas wymiany oleju wlal mi 7,5 litra .. bo dopiero wtedy mial na maximum (i o dziwo bylo caly czas na maximum a nie wyzej - jedynie kontrolki do wymiany oleju zaczeli mi bardzo szybko gasnac) .. jednakze zorientowalem sie dosc szybko ze sie delikatnie mowiac pomylil .. i kazalem sobie wymienic ponownie wlewajac tym razem dokladnie tyle ile ma byc - czyli 6,5 .. i rowniez (po odpaleniu silnika i chwili pochodzenia) bylo na maximum ..
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

"(i o dziwo bylo caly czas na maximum a nie wyzej - jedynie kontrolki do wymiany oleju zaczeli mi bardzo szybko gasnac) "

 

A co to ma wspólnego? Pierwsze słyszę :D

BMW IS THE BEST! FUCK THE REST!

NO RISK, NO FUN :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.