Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Kup jakiś dobry niemiecki płyn hamulcowy np castrol lub jakiś podobny.

Musi być to płyn Dot4.

Płyn wymieniamy następująco (tak u siebie robiłem):

- ściągasz strzykawką stary płyn ze zbiornicza

- zalewasz go nowym płynem

- następnie wsadzasz jedną osobę do samochodu i zaczynasz odpowietrzanie

- zaczynasz od najdalej połozenego koła od pompy tzn prawy tył, następnie w kolejności lewy tył, prawy przód i lewy przód

- odpowietrzasz metodą pompuj trzymaj.

- osoba siedząa w aucie pompuje ci jak powiesz trzymaj to wtedy odkręcasz odpowietrznik płyn stary wylatuje i jak już wpadnie pedał hamulca to zakręcasz odpowietrznik i osoba nadal ci pompuje.

- jedno koło odpowietrzasz do momentu aż nie zacznie lecieć czysty płyn odpowietrznikiem przy odpowietrzaniu.

- tak więc do odpowietrzania używasz jeszcze butelki i jakiegoś przeźroczystego wężyka a byś widzial jaki płyn leci.

- i tak wszystkie koła po kolei.

Pamiętaj o kontrolowaniu poziomu płynu w zbiorniczku.

Myśle że nie jest to takie trudne zadanie.

 

Pozdrawiam!!!

Opublikowano
Jak juz kolega podjął trud opisania wymiany płynu w hamulcach, chociaż jest to jedna z kilku metod, to dodam jeszcze do jego wypowiedzi że warto też wymienic przy okazji płyn w układzie sprzęgła.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może dopiszesz kolego KOWAL jak to dokładnie zrobić :) Będzie wszystko w jednym miejscu :)
Opublikowano
Mogę dopisac chociaz pewnie wszyscy to wiedzą, bo robi się to analogicznie jak z hamulcami a odpowietrznik jest w siłowniku sprzęgła z lewej strony skrzyni a zbiornik płynu jak wiadomo wspólny z układem hamulcowym.
Opublikowano
Witam!!!

Kup jakiś dobry niemiecki płyn hamulcowy np castrol lub jakiś podobny.

Musi być to płyn Dot4.

Płyn wymieniamy następująco (tak u siebie robiłem):

- ściągasz strzykawką stary płyn ze zbiornicza

- zalewasz go nowym płynem

- następnie wsadzasz jedną osobę do samochodu i zaczynasz odpowietrzanie

- zaczynasz od najdalej połozenego koła od pompy tzn prawy tył, następnie w kolejności lewy tył, prawy przód i lewy przód

- odpowietrzasz metodą pompuj trzymaj.

- osoba siedząa w aucie pompuje ci jak powiesz trzymaj to wtedy odkręcasz odpowietrznik płyn stary wylatuje i jak już wpadnie pedał hamulca to zakręcasz odpowietrznik i osoba nadal ci pompuje.

- jedno koło odpowietrzasz do momentu aż nie zacznie lecieć czysty płyn odpowietrznikiem przy odpowietrzaniu.

- tak więc do odpowietrzania używasz jeszcze butelki i jakiegoś przeźroczystego wężyka a byś widzial jaki płyn leci.

- i tak wszystkie koła po kolei.

Pamiętaj o kontrolowaniu poziomu płynu w zbiorniczku.

Myśle że nie jest to takie trudne zadanie.

 

Pozdrawiam!!!

 

A dlaczego musi być to tylko płyn DOT4 :?:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
A dlaczego musi być to tylko płyn DOT4

 

SN3 - to nie jest marka płynu tylko tak producent oznacza klasę płynu hamulcowego / kiedyś był oznaczany symbolem " R " np. R-3 - teraz oznaczenie jest DOT a symbol za tym oznacza przedział temperatury wrzenia , dla BMW jest zalecana jest właśnie klasa - DOT 4 .

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
A dlaczego musi być to tylko płyn DOT4

 

SN3 - to nie jest marka płynu tylko tak producent oznacza klasę płynu hamulcowego / kiedyś był oznaczany symbolem " R " np. R-3 - teraz oznaczenie jest DOT a symbol za tym oznacza przedział temperatury wrzenia , dla BMW jest zalecana jest właśnie klasa - DOT 4 .

 

:duh: Na codzień jestem mechanikiem w ASO (już od 11 lat u największego dealera) i wydaje mi się że wiem co oznacza DOT4 :norty:

 

Takie sprostowanie:

...do mojego autka jest oczywiście zalecany płyn DOT4, lecz tylko z tego powodu iż w tamtych czasach o tych parametrach był maksymalnym wypasem ciężko dostępnym w naszym kraju :mrgreen:

 

...teraz mamy 2007 rok, nie mamy co prawda latających spodków, ale takie produkty jak np.: płyn hamulcowy jest dostępny w pełnym asortymencie

DOT4 zalecany oczywiście do wszystkich rozwiązań

DOT5 również można stosować bez ograniczeń, jednak zalecany jest do pojazdów wyposażonych w ABS

DOT5 ESP Zalecany do pojazdów wyposażonych w ESP

Oraz produkty specjalne stosowane do sportów motoryzacyjnych (niektóre z nich nie nadają się do użytku cywilnego)

 

:mad2: :worried: :twisted2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano (edytowane)
A dlaczego musi być to tylko płyn DOT4

 

... widocznie wiedział że taki zalecają - zamiast " musi " mógł użyć słowa pokrewnego i nie było by nieporozumień ...

 

jestem mechanikiem w ASO (już od 11 lat u największego dealera)

 

... gratuluję !!!! , w podpisie sobie to umieść a nie wstawiaj :duh: - źle sformułowane pytanie - zła odpowiedź ...

Edytowane przez misiek_525i
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Byłem w piatek NA KOMPIE bo zaświecił mi się ABS na kompie pokazało że nie jest wymieniony płyn w hamulcach. Pojechałem wymienić i pierwszy raz widiałem jak to fajnie robią. Sciągają nakrętke ze zbiorniczka płynu nakładają swoją metalową podłączają cisnienie,i bez wchodzenia do samochodu wyciągaja stary olej .Oczywiście odpowietrzają w kanale w kołach nalali mi dot 4 zapłaciłem za usługę 20 zł plus plyn. Trwało to około 20 min. Szkoda brudzić rąk . :duh: Abs zgasł

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A czy zapowietrzony układ hamulcowy ma coś wspólnego ze świecącą się kontrolka ABS ??

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.