Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
gdzies mi sie wala na plycie fotka z taka niebieska e30 v12 wiec jest to chyba do zrobienia, a jakies 1.5 roku temu na allegro bylo ogloszenie ze goscio za jakas tam kase zbuduje takie auto na zamowienie, jak bedziecie chcieli to wam wrzuce to foto jesli je znajde tylko nie wiem jeszcze jak..... :duh:
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Ile koni więcej od 300-u uzyskasz z V12 robiać szcześliwie wszystko co masz w planach?

 

Jezeli uda sie wykonac wszystkie zaplanowane rzeczy to jakies 400 KM jest w zasiegu przy N/A. Turbo to granice 500 KM, wiecej bym sie bal chociaz apetyt rosnie w miare jedzenia.

Opublikowano
ogolnie to kombinacja z wzmacnianiem v12 i wciskaniem jej do e30 to imo dziwny pomysl, jak z samego silnika m5 e36 jest 315(3.6) lub 340hp(3.8) do ew. dalszego dlubania.. i latwiej wejdzie, i wiecej mocy na start, i agresywniejsza charakterystyka..

no ale tez czekam na ewentualne raporty z prac jesli projekt realnie bedzie ciagniety bo napewno ciekawy powtor moze powstac :)

 

Jestem "wychowany" na amerykanska modle czyli im wieksza pojemnosc tym lepiej :mrgreen: ... lubie niutonometry :twisted: ...

No i trzeba wziac pod uwage ze taki silniczek z eMki kosztuje ciezka kase, tak samo jak najdrobniejsza pierdulka do niego, a M70-tek moge miec na peczki w cenie 500-1500 pln. Tak ze nawet jak sie cos posypie to wstawiam nastepny i jazda.

Opublikowano
doczytalem teraz ze to do driftu ma byc... nie wiem jak wyglada przebieg mocy w v12, ale podejrzewam ze przy tej masie to od samego dolu bedzie zrywal przyczepnosc wiec moze byc zabawnie... tylko czy nie za duzo tej mocy planujesz? pytam serio, czy bedziesz stroil auto do driftu, czy po prostu chcesz wpakowac tyle koni ile wlezie i dlatego chcesz dlubac jeszce to v12?

 

Nie tylko do driftu, po prostu chce sprawdzic swoje mozliwosci, stworzyc cos rownie ciekawego jak bezsensownego, zabawke dobra i do driftu i do dragu, ogolnie do szalenia po lotniskach. Wycisne ile sie bezpiecznie da i bedzie fajnie :mrgreen: ...

Opublikowano
ta v12 biturbo siedzi chyba w e32 a nie w e30 - a juz w e32 na ma gdzie reki wsadzic - zeby w e30 upchnac v12 turbo to bedzie bardzo trudne - trzeba bedzie przerobic pas przedni - tak zeby chlodnica byla wysunieta jak najbardziej do przodu ...

 

co z przeniesieniem napedu - skrzynia z czego ?? dyfer z czego ?? połosie ??

 

Chlodnica bedzie wysunieta do przodu, mam pod reka pare duzych rdzeni, cos sie dopasuje.

Skrzynia to ciezka sprawa, nie bede czekal lata na rodzynek z CSi i zaadoptuje T56 jezeli sie uda. Ewentualnie zepne to z 4L60 ale ze zmieniona plyta sterujaca (blokada biegow, reczna zmiana + blokowanie lock-upu). Dyfer ze szpera o jak najwyzszym przelozeniu, pewnie najlatwiej bedzie z bety, ciekawe jak dlugo wytrzyma :roll: ...

Opublikowano
Największy problem moze nie stanowic złożenie tego wszystkiego do kupy ale późniejsze zestrojenie. Ale jak już uda ci się takie monstrum skonstruowac i uruchomic to dopracowywanie szczegółów to już raczej sama przyjemność. Mam znajomego co włożył do forda capri turbo od autosana ale chciało mu sie wkręcac na obroty to część tłoczącą pozostawił od autosana a część napędzaną spalinami zamontował od passata turbodiesla i do tego chodziło to na gazie ale efekty w stosunku do kosztów były zadziwiające. Kosztowało go to grosze plus własne wykonanie i wydaje mi się ze tędy droga bo nie będziesz przecież kupował nowych turbosprężarek i kutych tłoków i korbowodów.
Opublikowano
Po co robic takie rzeczy???? Zeby komus udowdnic ze sie da???? :duh:

Efekt bedzie marny a duzo lepiej,latwiej,szybciej,taniej,przyjemniej by bylo wstawic M62 i kompresor albo tak jak w Mandarynie silnik od M5 i do tego turbo.Nie jest upchane na sile a mocy to tam wogole nie brakuje.Po za tym to silnik jest agresywniejszyi jak by z zalozenia do takich rzeczy bardziej sie nadaje niz V12 z limuzyny.

 

 

Wiem ze zaraz na mnie wszyscy naskocza ale to takie posty bez sensu.

 

Pisze gosc o super niby projektcie ktory musi kosztowac a zaraz pisze ze ekonomia moze bedzie zeby nie brac lawety :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

 

Udowadniac to ja moge najwyzej sobie, jakos nieszczegolnie zalezy mi na uznaniu innych, robie to dla przyjemnosc, bo mam taka ochote.

 

A propo M62, to ten sam silnik ktory tak bardzo lubi sie sypac? Dzieki, czytalem o paru takich przypadkach i chyba jednak pozostane przy M70.

 

A co do lawety to po prostu jej nie mam, nie chce miec "pomnika" ktory bedzie wozony na zawody czy lotniska bo nie bedzie mnie stac na wache, pieniedzmi nie sram, kazdy moj projekt jest zawsze ograniczony finansowo do max. 20 tysiecy, taka granice sobie stawiam, tyle moge w ciagu roku wydac na swoje hobby. Dlatego tez nie inwestuje w najnowsze zdobycze techniki i silniki z M-powera tylko opieram sie na starszych i tanszych konstrukcjach ktore mimo wieku nadal maja duzy potencjal.

 

A poza tym chyba prosilem zeby "wieczni sceptycy" nie zabierali glosu, nie chcesz pomoc to chociaz nie przeszkadzaj :roll: ...

Opublikowano
Największy problem moze nie stanowic złożenie tego wszystkiego do kupy ale późniejsze zestrojenie. Ale jak już uda ci się takie monstrum skonstruowac i uruchomic to dopracowywanie szczegółów to już raczej sama przyjemność. Mam znajomego co włożył do forda capri turbo od autosana ale chciało mu sie wkręcac na obroty to część tłoczącą pozostawił od autosana a część napędzaną spalinami zamontował od passata turbodiesla i do tego chodziło to na gazie ale efekty w stosunku do kosztów były zadziwiające. Kosztowało go to grosze plus własne wykonanie i wydaje mi się ze tędy droga bo nie będziesz przecież kupował nowych turbosprężarek i kutych tłoków i korbowodów.

 

Mysle ze bez SMT-6 sie nie obejdzie chyba ze to bedzie N/A to moze stockowy komputer da rade. Co do taniosci to nie tak, widzialem juz porozrywane silniki bo ktos zaoszczedzil i nie zmienil jakies drobnej dupereli ktora zniszczyla miesiace pracy i kupe kasy, akurat pod tym wzgledem jestem pedantem i wole wymienic cos lub wzmocnic na zapas niz potem plakac i robic wszystko od nowa. Kazda pierdula bedzie przeswietlona przed montazem. To ma jezdzic a nie sie sypac :twisted: ...

Opublikowano
doczytalem teraz ze to do driftu ma byc... nie wiem jak wyglada przebieg mocy w v12, ale podejrzewam ze przy tej masie to od samego dolu bedzie zrywal przyczepnosc wiec moze byc zabawnie... tylko czy nie za duzo tej mocy planujesz? pytam serio, czy bedziesz stroil auto do driftu, czy po prostu chcesz wpakowac tyle koni ile wlezie i dlatego chcesz dlubac jeszce to v12?

 

Nie tylko do driftu, po prostu chce sprawdzic swoje mozliwosci, stworzyc cos rownie ciekawego jak bezsensownego, zabawke dobra i do driftu i do dragu, ogolnie do szalenia po lotniskach. Wycisne ile sie bezpiecznie da i bedzie fajnie :mrgreen: ...

hmm... do driftu sie zapewnia rownowage samochodu, do dragu odciazasz przod i obciazasz tyl dla docisku.. wiec wiesz - jak cos jest do wszystkeigo to jest do niczego :)

 

ogolnie napewno to co chcesz zrobic jest ciekawe, jesli ci sie bedzie chcialo to fajnie jakbys dawal raporty z kolejnych etapow, bo szczerze jestem ciekaw co wymodzisz i czy dotrwasz z zamiarami... btw - ty w ogole bedziesz sie posilkowal firmami czy sam?

 

jak sie zdecydujesz na konkrety to polecam ci popytac na forum streetracing.pl, jest nawet dzial bmw, siedzi tam troche wariatow co nadlubalo pare fur

Opublikowano
hmm... do driftu sie zapewnia rownowage samochodu, do dragu odciazasz przod i obciazasz tyl dla docisku.. wiec wiesz - jak cos jest do wszystkeigo to jest do niczego :)

 

ogolnie napewno to co chcesz zrobic jest ciekawe, jesli ci sie bedzie chcialo to fajnie jakbys dawal raporty z kolejnych etapow, bo szczerze jestem ciekaw co wymodzisz i czy dotrwasz z zamiarami... btw - ty w ogole bedziesz sie posilkowal firmami czy sam?

 

jak sie zdecydujesz na konkrety to polecam ci popytac na forum streetracing.pl, jest nawet dzial bmw, siedzi tam troche wariatow co nadlubalo pare fur

 

Ten drag to tak z przymruzeniem oka, moglbym tym wystartowac w konkursie na najdluzszy slajd na asfalcie :lol: ... chociaz jakby tak wrzucic pare workow cementu do bagaznika to kto wie :P ...

 

Raporty beda codziennie, fotki tez, jak robie fure klientowi to zawsze wrzucam mu fotki z prac na mejla.

 

Oczywizda ze wszystko bede robil sam, jestem mechanikiem, tylko najpowazniejsze rzeczy typu szlif czy wywazanie zlece specjalistom.

Opublikowano

http://www.bmw-e30.prv.pl/

na tej stronce jest foto e30 z V12 w galeri 7

upchnąć turbo nie będzie tam łatwo miejsca nie ma za wiele

projekt e30 V12 biturbo jest szalony, i dlatego mi się podoba :cool2: :cool2: :cool2:

mam nadzieje że nie umrze śmiercią naturalną

Opublikowano
Skrzynia to ciezka sprawa, nie bede czekal lata na rodzynek z CSi i zaadoptuje T56 jezeli sie uda. Ewentualnie zepne to z 4L60 ale ze zmieniona plyta sterujaca (blokada biegow, reczna zmiana + blokowanie lock-upu). Dyfer ze szpera o jak najwyzszym przelozeniu, pewnie najlatwiej bedzie z bety, ciekawe jak dlugo wytrzyma :roll: ...

 

Odnośnie skrzyni to ktoś chwalił się w tym wątku, że ma skrzynie 6 biegową z 540. To jest ta sama skrzynia co w 850 manualnych, więc podejżewam, że bedzie pasowała bez przerabiania, albo z minimalnymi modyfikacjami. O co chodzi z tymi blokada biegow, reczna zmiana + blokowanie lock-upu ?

Opublikowano
Odnośnie skrzyni to ktoś chwalił się w tym wątku, że ma skrzynie 6 biegową z 540. To jest ta sama skrzynia co w 850 manualnych, więc podejżewam, że bedzie pasowała bez przerabiania, albo z minimalnymi modyfikacjami. O co chodzi z tymi blokada biegow, reczna zmiana + blokowanie lock-upu ?

 

Ta sama? Flansza mocujaca podpasi idealnie? Wow, to by mocno ulatwilo sprawe :clap: ... pytanie czy sprzeglo i sama skrzynia wytrzyma, wiadomo ile niutonuff i kuniuff moze ona przeniesc?

A druga sprawa dotyczy automatu, mozna zmienic plyte sterujaca na taka ktora nie pozwoli skrzyni samej zmieniac biegi, bedzie mozna przeciagac biegi do woli jak w manualu, a lock-up to blokada konwertera, po jej spieciu na stale nie ma poslizgu na sprzegle czyli moment obrotowy nie idzie w gwizdek zamieniajac sie w cieplo. Lock-up jest automatycznie zalaczany, z reguly na ostatnim biegu przy wyzszych predkosciach, zmniejsza sie tez wtedy predkosc obrotowa (dziala jak piatka w manualu).

Opublikowano
Opublikowano

szczerze to watpie ze zmiescisz sie w 20 tys z tym projektem - zauwaz sam fakt ze E30 tki maja slabe podluznice (w ostro traktowanym seryjnym 325 zdazaja sie popekane kielichy itp)- juz pod ciezarem silnika m30 potrafia strzelic - co bedzie jak posadzisz na nie takiego kloca jakim jest M70 - nie wspominajac juz o tym ze kielichy pieknie zejda sie do srodka i zadna rozporka bez wzmocniej budy nie pomoze. Kolejna sprawa to wspawanie klatki - inaczej zapomnij o driftingu bo auto bedzie sie wyginalo jak plastelina, nie wspominam juz o takich rzeczach jak hamulce, zawieszenie itp tid.... takze gwarantuje ci ze 20 tys nie wystarczy ci na zbudowanie takiego auta ktore przy takiej mocy bedzie bezpieczne w prowadzeniu - no chyba ze na tym ci nie zalezy - ale wtedy udowodnisz tylko to ze nie miales doczynieneia z mocnymi autami.

Swoja droga to E30tka juz z m30 na pokladzie jest ostro podsterowna - takze do driftu sie srednio nadaje.

A prawda jest taka ze poki nie wsadzisz do niej jakiegos silnika z literka S na przodzie to rewelacji nie bedzie :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Ta sama? Flansza mocujaca podpasi idealnie? Wow, to by mocno ulatwilo sprawe :clap: ... pytanie czy sprzeglo i sama skrzynia wytrzyma, wiadomo ile niutonuff i kuniuff moze ona przeniesc?

 

Tutaj pytaj mądrzejszych ode mnie, ale z tego co kojaże to ta sama skrzynia siedzi w E31 manul E34 540 manual, M5 (6biegowy więc silnik3.8). Jako iż jeżdzą takie M5 z duzymi mocami podejrzewam, że wytrzyma to dość dużo.

Opublikowano

Sarna:

Tu nie chodzi o wsadzenie do E30 silnika od emki, chociaż to byłoby najsensowniejsze, ale cała przygoda zaczyna się od silnika V12 który kolega zakupił okazyjnie i chce wykrzesac z niego więcej mocy niż fabryka dała a obudową do tego silnika ma byc właśnie E30 bo jest lekkie. Tak mi się przynajmniej wydaje ze o to w tym temacie chodziło.

Opublikowano
szczerze to watpie ze zmiescisz sie w 20 tys z tym projektem - zauwaz sam fakt ze E30 tki maja slabe podluznice (w ostro traktowanym seryjnym 325 zdazaja sie popekane kielichy itp)- juz pod ciezarem silnika m30 potrafia strzelic - co bedzie jak posadzisz na nie takiego kloca jakim jest M70 - nie wspominajac juz o tym ze kielichy pieknie zejda sie do srodka i zadna rozporka bez wzmocniej budy nie pomoze. Kolejna sprawa to wspawanie klatki - inaczej zapomnij o driftingu bo auto bedzie sie wyginalo jak plastelina, nie wspominam juz o takich rzeczach jak hamulce, zawieszenie itp tid.... takze gwarantuje ci ze 20 tys nie wystarczy ci na zbudowanie takiego auta ktore przy takiej mocy bedzie bezpieczne w prowadzeniu - no chyba ze na tym ci nie zalezy - ale wtedy udowodnisz tylko to ze nie miales doczynieneia z mocnymi autami.

Swoja droga to E30tka juz z m30 na pokladzie jest ostro podsterowna - takze do driftu sie srednio nadaje.

A prawda jest taka ze poki nie wsadzisz do niej jakiegos silnika z literka S na przodzie to rewelacji nie bedzie :)

 

1: Kupie najzdrowsza bude E30 na jaka trafie po czym ja obspawam i wzmocnie wszelkie newralgiczne punkty.

 

2: Ten "kloc" wazy tylko 20 kilo wiecej od M30 ...

 

3: Zawieszenie to bedzie regulowane KONI, uzywane w idealnym stanie trzyma dla mnie kumpel z rajchu.

 

4: Heble to czterotloczkowe aluminiowe zaciski Brembo pod tarcze 324 mm na przodzie i cos jeszcze niesprecyzowanego na tyle.

 

5: Mocnymi autami jezdze od wielu lat, staram sie nie jezdzic niczym co ma mniej niz 200 kucy chyba ze musze, nie lubie sie slimaczyc :mrgreen: .

 

6: Jak sie nie nada do driftu to znajde jej inne zastosowanie, zrobie to chocby miala zostac wypolerowanym w kazdym zakamarku demo-carem mojej firmy wozonym na wystawy tuningowe :mrgreen: ...

 

7: Z literka S na przedzie? Znaczy chodzi Ci o silniki z S-klasy :mrgreen: :?:

Sorki, ale juz pisalem ze na kupno oraz wzmacnianie silnikow z eMek mnie nie stac, projekt ma byc rozsadny finansowo, staram sie wykorzystywac graty ktore juz mam pod reka oraz takie ktore moge dosc tanio kupic (silnik mam, cale 750 w rezerwie ciagnie sie z rajchu za 2 tysie, w silniku walniete panewki, cala reszta igla).

Opublikowano
szczerze to watpie ze zmiescisz sie w 20 tys z tym projektem - zauwaz sam fakt ze E30 tki maja slabe podluznice (w ostro traktowanym seryjnym 325 zdazaja sie popekane kielichy itp)- juz pod ciezarem silnika m30 potrafia strzelic - co bedzie jak posadzisz na nie takiego kloca jakim jest M70 - nie wspominajac juz o tym ze kielichy pieknie zejda sie do srodka i zadna rozporka bez wzmocniej budy nie pomoze. Kolejna sprawa to wspawanie klatki - inaczej zapomnij o driftingu bo auto bedzie sie wyginalo jak plastelina, nie wspominam juz o takich rzeczach jak hamulce, zawieszenie itp tid.... takze gwarantuje ci ze 20 tys nie wystarczy ci na zbudowanie takiego auta ktore przy takiej mocy bedzie bezpieczne w prowadzeniu - no chyba ze na tym ci nie zalezy - ale wtedy udowodnisz tylko to ze nie miales doczynieneia z mocnymi autami.

Swoja droga to E30tka juz z m30 na pokladzie jest ostro podsterowna - takze do driftu sie srednio nadaje.

A prawda jest taka ze poki nie wsadzisz do niej jakiegos silnika z literka S na przodzie to rewelacji nie bedzie :)

 

Nic dodac nic ujac.

Opublikowano

Rynce opadaja, przeciez prosilem :

 

"Wiecznych sceptykow" prosze o nie mieszanie w temacie ...

 

Za Wasza kase robie? Moj problem co zrobie i jak zrobie, mam ochote to zrobie i malo mnie interesuje czy ma to sens :roll: .

Opublikowano

ogolnie projekt super - ale zastanow sie czy nie lepiej bedzie wsadzic V8 - to mniej amaryjne silniki, prostsze i tansze w obsludze i nie tak paliwozerne - stare V12 w BMW zbyt udane nie byly .... wystarczy poczytac forum zeby zobaczyc ilu ludzi na nie narzeka - w porownaniu do V8 :)

 

Taka 340i z 6biegowym manualem mialem okazje widziec w akcji na jednym ze zlocikow - :D :D :D ..... nic wiecej nie musze chyba pisac :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Hmmm... V12 w E30 jakoś już nie poraża, bo inni już to zrobili... Ciekawe byłoby, gdyby ktoś zamontował ten silnik tuż za kierowcą! To by dopiero było coś, ale tu już trzeba kombinować i dużo przerabiać, albo mieć farta i znajdywać odpowiednie części, np. skrzynia + tylny most od Ferrari 360 :lol: Chociaż w Stratopolonezie tego dokonali, jak i w El Torro SV czy jak to się tam zwało. Tzn nie było tam V12, ale jakoś wsadzili silnik do środka... To tak dla przykładu.

 

Problem z wyważeniem byłby z głowy, a i nikt jeszcze tego nie dokonał, to byłoby naprawdę coś! :D Życzę udanego projektu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.