Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiegoś czasu mam problem z klimatronikiem. Problem polega na tym, że urządzonko całkowicie zwariowało. Objawy są następujące:

 

1) Brak reakcji na ustawienia sterownika w kabinie, samoczynnie załącza się nawiew, lecz raz działa na pierwszym biegu, czasami załącza się drugi,

2) Samoczynnie załącza się sprężarka,

3) Czasami dmucha ciepłym powietrzem na nogi,

4) Na wysokich obrotach słychać nieprzyjemny dźwięk, tak jakby poluzował się silnik od nawiewu i o coś obcierał.

 

Najgorsze jest to, że czasami wszystko działa dobrze, a czasami nawala całkowicie.

Klimatyzacja ogólnie jest sprawna, jeśli jej nie odbije działa poprawnie, chłodzi i wieje jak należy.

Miesiąc temu udałem się z tym problemem do zakładu: http://www.autoklimatyzacja.com.pl , gdzie głowiono się nad tym dwa dni i jak mnie zapewniono układ został gruntownie przeczyszczony i sprawdzony, lecz usterka nie została naprawiona, poniosłem jedynie koszta - 350 zł

Jestem pewien, że problem tkwi w jakiejś elektronicznej dupereli, lecz niemam pojęcia co to za część.

Może ktoś z Was spotkał się już z takim przypadkiem? (choć nikomu tego nie życze)

Mądre głowy, proszę pomóżcie, bo jestem zrozpaczony....

Opublikowano

pewnie trzeba bedzie wymienic lub naprawic sterownik klimatronika

 

robota dla serwisu bmw...

lub

rozejrzyj sie za nim z jakiegos bitka lub z autogieldy

 

 

a moze jest taki sam jak w siudemkach? lub piatkach?

tego nie wiem

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Dzieki za ciekawy link, właśnie wczytuje się w zawarte tam informacje.

Mam jeszcze jedną prośbę, czy mógłbyś napisać mi w jaki sposób objawiała się usterka w Twoim przypadku?

Opublikowano

Dziękuję za informację. Rozkręciłem całe urządzonko zgodnie z opisem, a bebechy zawiozłem znajomemu elktronikowi. Część będę montował najprawdopodobniej w poniedziałek, więc napewno opiszę czy zmiana poskutkowała i w jaki sposób (negatywny czy pozytywny w moim przypadku).

Pozdrawiam.

Opublikowano
Cześć! Myślę, że na 100 % pomoże wymiana tego kondensatora (ok. 50 gr). Ja to zrobiłem sam chyba skorzystałem z tego samego linku. Powodzenia.
Opublikowano
Szczerze, mam taką cichą nadzieje, bo z tak głupiejącym urządzeniem nieda się jeździć, szczególnie w ciepłe słoneczne dni jakich życzę Wam najwięcej :)
Opublikowano

Witam

 

Mam nadzieje ze pomoglem :) Nawet serwis BMW tego nieumial naprawic "tylko musimy to wymienic 1400 zl". Naprawa wyniosla 1 zl + dobry browar dla zajomego za przelutowanie.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Znajomy elektronik stwierdził, że kondensator jest dobry, zmierzył go miernikiem i powiedział, że niema sensu go wymieniać, bo można jedynie pogorszyć sytuacje. Ja również chciałbym uniknąć ew. wydatków, jeśli coś by nawaliło po wymianie tego kondensatora. Powiedzcie kto, ma racje? Czy w Waszym przypadku kondensator zachowywał sie jak sprawny na przyżądach pomiarowych? Jakich parametrów kupić kondensator do wymiany? Czy powłoka lakieru na płytce może zostać naruszona podczas wymiany, czy trzeba ją poprawić po lutowaniu, jeśli tak to jakim specyfikiem?
Opublikowano
Rozebrałem całe urządzenie i po podłączeniu instalacji jeśli poruszam kondensatorem, lub kostką zaczyna się coś dziać, raz się włącza, raz wyłącza. Czy ten kondensator odpowiada też za regulację prędkości obrotów nawiewu?
Opublikowano

Cześć.

 

Nie chce być złośliwy ale co to za elektronik ??? Wylutował kondensator, zmierzył miernikiem i co ?? wlutował spowrotem ???? pytanie po co ??

Mógłbym zrozumiec gdyby element kosztował 100 PLN ale nie 1 PLN !!

Sprawdzenie miernikiem pojemności kondensatora wcale nie świadczy o tym że jest on sprawny...... ( nie bede sie zagłębiał w szczegóły bo te można znaleźć w książkach lub na http://www.elektroda.pl )

 

Powinieneś wymienić ten element wtedy gdy był wylutowany teraz musisz to zrobić drugi raz i tym samym wzrasta prawdopodobieństwo przegrzania płytki drukowanej i uszkodzenia druku......

 

Piszesz że można jeszcze pogorszyć sytuacje wymieniając ten kondensator a jak go nie wymienisz to co ?? polepszy Ci się ?? :wink:

Pogorszyć można owszem ale nieumiejętnym posługiwaniem się lutownicą...

 

Wyciągnij wnioski z mojego postu....

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Masz absolutną rację co do wymiany kondensatora, jestem zdecydowany to zrobić.

 

A'propos pomiaru, kondensator nie został wylutowany z płytki, odebrałem ją po 2-ch dniach w stanie nienaruszonym. Widocznie gość bał się, że coś popsuje i nawet jej nie dotykał :) Odłożył na półkę i ściemnia, że coś przy niej grzebał, a że ze mnie (|) nie elektronik, sam się za to nie zabieram.

 

Morał jest z tego płynie taki:

Jadę szukać innego elektronika.

Opublikowano

Odebrałem dzisiaj sterownik od elektronika. Kondensator został wymieniony, koszt 8 zł. Zamontowałem go w samochodzie i działa ok, tzn. przestł gasnąć wyświetlacz i sterownik odżył.

 

Pojawił się natomiast inny problem.

Głupieją obroty silnika od nawiewu. Czasami nie załącza się 2-gi bieg silnik chodzi na 1-szym, czasami załączy się 2-gi i nieda się go wyłączyć. (nie reaguje na ustawienia sterownika w kabinie). Zdarza się też tak, że włącza na chwilę zaraz i wyłącza 2-gi bieg i tak na zmianę. Dzisiaj rozebrałem całe podszybie i dostałem się do silnika. Dochodzą do niego dwa przewody "+" i "-", niema tam żadnego opornika, czy czegoś w tym rodzaju co sterowało by napięciem. Mierzyłem napięcie na przewodach miernikiem i doszedłem do wniosku, że gdzieś wcześniej musi być urządzenie odpowiedzialne za jego zmianę, gdyż napięcie zachowuje się adekwatnie do pracy silnika, czyli również głupieje :shock: .

 

Proszę, pomóżcie mi zlokalizować tą część, która jest odpowiedzialna za zmianę napięcia i regulację obrotów silnika od nawiewu. Gdzie tego szukać? Jak się to nazywa? Czy kosztowna jest wymiana?

 

Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.

Opublikowano
w E30 ten rezystor jest zaraz obok wentylatora z tego co pamietam - taka czarna kostka - jak sie spali (nie wiem czy dobrze okreslilem), uszkodzi to dmuchawa chodzi tylko na 4 biegu..moze to to ??

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Gdzie szukać takiego rezystora w e36 :?: Dzisiaj rozkręciłem całą obudowę i wyjmowałem silnik. Niema przy nim żadnego rezystora. Dochodzą dwa kabelki z głupiejącym napięciem. Czy to może być wina rezystora :?: Gdzie go szukać :?:
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Z mich doświadczeń wynika, że nie jest to walnięty wspomniany kondesator a jedynie jego połączenie lutowane lub wada druku w jego obrębie. Naprawiam te panele bez wymiany elementów poprzez ponowne zmiękczenie pól lutowniczych.

 

pozdr.

 

doktor

 

www.auto-klinika.com.pl :dance:

Opublikowano
Z mich doświadczeń wynika, że nie jest to walnięty wspomniany kondesator a jedynie jego połączenie lutowane lub wada druku w jego obrębie. Naprawiam te panele bez wymiany elementów poprzez ponowne zmiękczenie pól lutowniczych.

 

pozdr.

 

doktor

 

www.auto-klinika.com.pl :dance:

 

Dzięki za pomoc, ale już to naprawiłem. Mam nadzieję, że niebędę musiał powracać do tego tematu, jeśli jednak coś się wydarzy będę miał Cię na uwadze.

Pozdrawiam.

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
temat niby stary ale problem ten sam niewiem czy kos by mi powiedzial jak go rozwiazac poniewaz nikt nie napisal co wyminic lub gdzie lezy problem jesli chodzi o obroty dmuchawy ja mam ten problem nie reaguje na ustawienia obrotow sam sobie daje jakie chce i kiedy chce bradzo prosze o pomoc bo to jest bardzo denerwujace :mad2:
Moja trzecia wielka miłość
Opublikowano

Ehh, panie i panowie. Czas chyba opisać o co tutaj chodzi, bo niektóre wizje się mocno rozmijają z prawdą.

 

1) Kondensator to najbardziej typowa i prawie jedyna usterka (pod warunkiem że nikt kto się nie zna nawet na cepie nie próbował go ruszać)

 

2) Nawet bez niego nic sie nie popsuje, bo to po prostu kondensator równolegle do zasilania sterownika (powiedzmy ze robi jako filter)

 

3) Uprzedzając pytanie jakie się jeszcze nie pojawiło. Można wstawić prawie dowolny kondzior, ale biorąc pod uwagę że pracuje w samochodzie może być duża różnica temp itp. polecam tantalowy, np. 22uF / 16V (albo dla zapobiegliwych i zgodnie z polityką BMW min. 35V)

 

4). Sterownik odpowiada za sterowania klapami nawiewu, odczyt czujników temp, sterownia zaworami wodnymi, i wystawieniem sygnału PWM (o ile dobrze pamiętam) dla REGULATORA OBROTóW wentylatora, który w klimatroniku nie jest żadnym rezystorem.

 

5) Problem kolegi po naprawie sterownika i obrotów -> Wymienić regulator obrotów, na forum było dziesiątki razy jak go znaleźć i gdzie kupić.

 

6) PRAWIDłOWO wymieniony kondensator, na pożądny (~1,5) nowy nie psuje się po miesiącu tylko działa dłuuugo, pewnie przeżyje samochów.

Prawidło znaczy, odpowiednio usunięty coating z płytki (nie np. śrubokrętem zdarty), i wylutowany\wlutowany "normalną" lutownicą (a nie rynnową 300W) kondensator.

 

Wiem że sieęokrutnie rozpisałem, i ludzie o podstawowym pojeciu na temat elektroniki boki zrywają, ale mam nadzieje ze ten łopatologiczny opis rozwieje wątpliwości wszystkich.

Opublikowano

4). Sterownik odpowiada za sterowania klapami nawiewu, odczyt czujników temp, sterownia zaworami wodnymi, i wystawieniem sygnału PWM (o ile dobrze pamiętam) dla REGULATORA OBROTóW wentylatora, który w klimatroniku nie jest żadnym rezystorem.

 

proszę mi powiedzieć w związku z tym czy to ten opornik jest u mnie odpowiedzalny za świrowanie obrotami dmuchawy ze sam sobie daje jak chce

 

5) Problem kolegi po naprawie sterownika i obrotów -> Wymienić regulator obrotów, na forum było dziesiątki razy jak go znaleźć i gdzie kupić.

 

czy może to jest ten sterownik czyli "jeż" jak wyczytałem na forum bo ja już głupne i nie wiem czy za łopatę sie nie wziąć a betke sprzedać

 

:cry2:

Moja trzecia wielka miłość
Opublikowano
Dokładnie tak, ten komponent odpowiedzialny jest za regulacje predkosci obrotowej wentylatora, i zwą ga bardzo róznie : generalnie to ten "jeż", grzebień itd. . Tzn. kawał radiatora o takich "igiełkowatych" żebrach ;-)
Opublikowano
wielkie dzieki za pomoc teraz juz wiem za co sie zabrac :cool2: :clap:
Moja trzecia wielka miłość

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.