Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Panowie jestem załamany... Kupilem E36 320i juz blisko 2 miesiące temu. Wspomnę tylko że kupując BMW byłem nastawiony na auto o oryginalnym wyglądzie (nie tunningu), które najbardziej mi się podoba). W ferworze kupna nie rzuciło mi się w oczy odrazu niskie zawieszenie tyłu. Dopiero za dnia (wiem, wiem auta nie kupuje się wieczorem... ale jest zima i wieczór mamy już popołudniu) zaczęło mi to przeszkadzać. Okazuje się że w jeździe także jest to przeszkadzające, szczególnie na nierównościach oraz przy parkowaniu na chodniku.

Kupiłem nowe sprężyny bo myślałem że to jest winą - sprężyny (KME) oddałem bo okazało się że są niższe od tych ktore mam zamontowane, w/g manuali w necie mam zamontowane oryginalne.

Myślałem że to amortyzatory - sprawdziłem dzisiaj napisy na nich - "SACHS SUPER TOURING model 556 878", czyli oryginalne seryjnie montowane. Gumy na amortyzatorach są takie jak w manualu, czyli też seryjne. Nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić.

 

FOTO po wymianie sprężyn na inne, używane ale seryjne:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//eca.nazwa.pl/_prl/2007-07-09_dsc09827_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//eca.nazwa.pl/_prl/2007-06-03_dsc09740_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//eca.nazwa.pl/_prl/2007-06-03_dsc09744_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//eca.nazwa.pl/_prl/2007-06-03_dsc09747_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//eca.nazwa.pl/_prl/2007-06-03_dsc09748_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//eca.nazwa.pl/_prl/2007-06-03_dsc09749_1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//eca.nazwa.pl/_prl/2007-06-03_dsc09750_1.jpg

 

A tak wygląda auto po zdjęciu z lewarka ale jeszcze z zaciągniętym hamulcem ręcznym. Nie ukrywam że do właśnie takiego optimum chciałbym dojść!

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//eca.nazwa.pl/_prl/2007-06-03_dsc09765_1.jpg

 

 

I dodatkowe pytanie: w aucie mam kierownicę z napisem M, oraz gałkę zmiany biegów również z tymże emblematem. Czy może to świadczyć o pakiecie tzw. M-Technik?

Edytowane przez prl
Opublikowano
wyglada na standard. a e36 w standardzie jest mega wysoko zawieszone...

 

I ja chciałbym mieć właśnie takie mega wysokie ORYGINALNE zawieszenie... tylko co jest powodem tego że teraz tak nie jest?

Opublikowano

ze zdjęc widać że masz obniżony tylko tył ,ja też tak miałem i mogłem:

1 dokupić seryjne sprężyny na tył,

2 kupić czerwone, bo takie miałem z tyłu, na przód

i wybrałem to drugie rozwiazanie,

proponuję kupić seryjne czarne na tył i będzie dobrze.

 

P.S nie ma to jak LAGUNEGRUNMETALIC.

Opublikowano
ze zdjęc widać że masz obniżony tylko tył ,ja też tak miałem i mogłem:

1 dokupić seryjne sprężyny na tył,

2 kupić czerwone, bo takie miałem z tyłu, na przód

i wybrałem to drugie rozwiazanie,

proponuję kupić seryjne czarne na tył i będzie dobrze.

 

Czyli wybrałeś te pierwsze rozwiązanie,a nie drugie ;-)

Nie pamietam jakie mam spręzyny teraz, chyba czarne.

Te które kupiłem i oddałem to były KME utwardzone, ponoć też seryjne... Tyle że 3 cm niższe i miały 4 zwoje wogóle! (a te które mam i ktore są w manualu mają 6).

Opublikowano
I dodatkowe pytanie: w aucie mam kierownicę z napisem M, oraz gałkę zmiany biegów również z tymże emblematem. Czy może to świadczyć o pakiecie tzw. M-Technik?

 

 

Ktos doplacil za te dwie opcje (o ile sa od nowosci) a z pakietem m-tech nie ma to nic wspolnego.

 

PZDR

Opublikowano

A czy jest nadal jakaś możliwość że jest tam wstawione coś innego oprócz sprężyn oraz amortyzatorów co odpowiadałoby za tAKI niski stan?

 

Poza tym jest ktoś odważny kto mógłby zrobić fotkę sprężyny od spodu auta? Mniej więcej pamiętam jak to u mnie wygląda - zobaczyłbym czy jest różnica w uginaniu się zamontowanej sprężyny.. chociaż nie wiem czy to ma sens...

Opublikowano
Dla mnie to wyglada jak bys stal na gorce mial zaciagniety reczny :8)

moja i tak ma nisko tylek ale nie tak jak u CIebie

 

Jakbym miał tak jak u Ciebie to bym się cieszył i tematu nie poruszał :-)))

Opublikowano
napisales " Myślałem że to amortyzatory - sprawdziłem dzisiaj napisy na nich - "SACHS SUPER TOURING model 556 878", "

 

TOURING kojarzy mi sie z kombiakiem .. wiec sila rzeczy niemoze to byc orginal do sedana skoro masz od turinga. .. tak mi sie wydaje :8)

 

cytuje co znalazłem w necie (http://www.leon.krakow.pl/amor.php) przed napisaniem postu :

 

"Amortyzatory Super Touring są przeznaczone do tzw. pierwszego montażu w aucie, czyli już w fabryce. Ten typ amortyzatorów powinni wybierać kierowcy, którzy często poruszają się w ruchu miejskim, ale od czasu do czasu udają w się w dłuższe podróże. Producent zapewnia, że amortyzatory spełniają surowe normy określone przez firmy samochodowe. Wykonane są z wytrzymałych materiałów, zaś surowe reżimy produkcji gwarantują wysoką jakość. Np. chromowane i wysoko polerowane tłoczyska oraz odporne na zużycie prowadnice tłoczyska zapewniają nie tylko szczelność amortyzatora, ale także wysoki komfort - dzięki niewielkiemu tarciu. Z kolei wykorzystywany w procesie produkcji tzw. lakier wodny chroni amortyzator od uderzeń kamieni, czy też gałęzi."

 

Mi też pierwsze przyszło na myśl kiedy wytarłem szmatką obudowe amorka i zobaczyłem ten napis ;-) A szkoda... bo nie byłoby problemu :/

Opublikowano

Ja też mam mega-nisko tył, a jak pomierzyłem odległości, to się okazało, że seria... A ty szwedu masz wyżej niż seria chyba.

 

Tu masz schemat i odległości:

%5B299%3A480%5Dhttp%3A//img361.imageshack.us/img361/6165/e36rearur1.jpg

Opublikowano

Ja mam wszystko stanardowe i tak to wyglada. Miedzy blotnik tylny a opone nie da rady reki wlozyc. Przod jak widac siedzi wysoko. Tak to juz jest w beemkach. Ja jednak bede obnizal przod bo szpeci.

 

http://img91.imageshack.us/img91/129/bmwtf6.jpg

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
risto jak zaczynasz grzebac w zawiasie to wymien przod i tyl na springi o takiej samej charakterystyce zeby autko dalej prowadzilo sie pewnie i bez niespodzianek na zakretach...
Opublikowano
Ja też mam mega-nisko tył, a jak pomierzyłem odległości, to się okazało, że seria... A ty szwedu masz wyżej niż seria chyba.

 

Tu masz schemat i odległości:

%5B299%3A480%5Dhttp%3A//img361.imageshack.us/img361/6165/e36rearur1.jpg

 

Czyli mam miec 518mm .. sprawdze.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

Aha... i zapomniałem o najważniejszym - koła patrząc od tyłu mają duże nachylenie, mniej więcej wygląda to tak:

 

/ -- \ zamiast | -- |

 

Troche mniej niż w typowej wydresowanej callibrze...

Patrzyłem po innych E36 i w żadnej w mieście i na trasie oraz na fotkach w googlach nie znalazłem takiego nachylenia, wszystkie miały normalne - proste. Koła po podlewarowaniu nie wykazują jakichkolwiek luzów, także nie słychać wogóle z tyłu łożysk, wydaje mi się że są Ok.

 

Może te nachylenie coś podpowie?

Opublikowano
Aha... i zapomniałem o najważniejszym - koła patrząc od tyłu mają duże nachylenie, mniej więcej wygląda to tak:

 

/ -- \ zamiast | -- |

 

Troche mniej niż w typowej wydresowanej callibrze...

Patrzyłem po innych E36 i w żadnej w mieście i na trasie oraz na fotkach w googlach nie znalazłem takiego nachylenia, wszystkie miały normalne - proste. Koła po podlewarowaniu nie wykazują jakichkolwiek luzów, także nie słychać wogóle z tyłu łożysk, wydaje mi się że są Ok.

 

Może te nachylenie coś podpowie?

 

To juz geometria, ja nie wiem jak mam ale raczej prosto , przynajmnej tak to wyglada

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Co do zbieżności: raczej racja, ostatnio wykukałem tam śrubę mimośrodową, więc muszę zrobić zbieżność i kółeczka "same" się ustawią :-)

 

Co do zawieszenia tyłu ogólnie, chyba że nie ma tu mocnego na rozwiązanie problemu? Dzisiaj zdjąłem koło, i szkoda że nie miałem aparatu, bo podesłałbym pare fotek. Kupiłem w między czasie na allegro sprężyny od normalnie wysoko-stojącej e36, przystawiłem (bo jeszcze nie miałem kiedy ich zamontować) do zamontowanych u siebie i są identyczne :( Czarne, wysokie na 24 cm.

Amortyzatory mam SACHS SUPER TOURING 556 878 (czyli seryjnie montowane), odboje na nich też wyglądają normalnie, porównując je z tymi na allegro w aukcjach... Wymiękam! Nikt nie wie! :-(

 

Aha! i jeszcze jedno... dzisiaj przypadkowo zauważyłem coś czego wogóle się nie spodziewałem - MAM PODGIĘTE RANTY. Czyli już ktoś coś kombinował :(

 

Aaaaaaa..... i na koniec ostatnia rzecz która przypomniala mi się przed chwilą w miejscu odosobnienia :))) Gdy miałem auto podlewarowane to mialem zaciągnęty hamulec ręczny - gdy zdjąlem i założyłem koło ponownie bez ruszania zawieszenia to auto STAŁO WYSOKO - NORMALNIE. Mysłałem że to normalne i opadnie gdy postoi dłużej albo pojeździ sobie troche... a tu niespodzianka! Auto opadło po odciągnięciu hamulca ręcznego!!! I chyba tu trzeba szukać rozwiązania : nie chodzi mi o hamulec ręczny, ale o względne poruszenie wahacza lub innych tego typu elementów składowych zawieszenia. Bo skoro ruch koła obniża zawieszenie to musi coś być nie tak z tym zawieszeniem koła (obydwu...). Czyżby wszystkie tuleje? Ostatnio coś mi stuka za wiele elementów z tyłu, jadąc po wybojach... Co o tym sądzicie? Miał już ktoś coś podobnego?

Opublikowano
nie wiem na ile to pomoze ale jesli masz jakies luzy w tylnym zawiasie to postaraj sie to zrobic a pózniej ustaw zbieznosc i geometrie jesli wszystkie czesci masz seryjnie montowane to powinno cos pomóc. przynajmniej po ustawieniu geometri kola zejda sie bardziej do pionu | -- | mniej wiecej tak chodz stylistyka tylnego zawieszenia w becie nakazuje aby kola dolem byly troche rozjechane.
Opublikowano

1. sprężyny zostały dzisiaj wymienione na te zakupione z allegro, auto podniosło się i wizualnie i czuć to podczas jazdy. Co prawda nie podniosło się aż tak bardzo żeby wsadzić koła 17 ale 16 już wejdą napewno! Okazało się że sprężyny które miałem zamontowane mają jednak o 1 zwój mniej, są to oryginalne sprężyny o oznaczeniu BMW "1126 668". Ktoś mi pomoże znaleźć (szukałem w googlach bez skutku) od jakiego modelu lub jakie pełni funkcję ten właśnie model?

Na sprężynach od spodu i góry są oryginalne podkładko-gumy (żeby sprężyna nie obcierała o nadwozie i wahacz. Są około 5 mm - wyczytałem na realoem że montowane były także 10mm - gdzie takie zdobyć? Kiedy je założę to auto powinno się podnieść o około 1cm - a to bardzo dużo dla mnie znaczy :)

 

2. geometrii nie muszę już robić, koła mają o połowe mniejsze nachylenie od momentu wymiany sprężyn! podejrzewam że gdy podniosę auto jeszcze troche wyżej to wrócą wogóle do prawie-pionu...

 

oby tak dalej :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Opisze wrażenia po 2 miesiącach.......

Założyłem felgi 16" OZ WHEELS, opony 205/55/16 przód, 215/55/16 tył. Na początku tył obcierał, po tygodniu przycichło do zera. Te sprężyny które założyłem 2 miesiące temu okazały się o 1cm wyższe (po ugięciu, czyli kiedy auto stoi na kołach) :/

Zawieszenie jednak mam bardzo niskie gdyż koło jest wbite w nadkole. Ciekawi mnie że tylne zawieszenie w odróżnieniu od przedniego jest niesamowicie twarde (mechanik powiedział KOZIOŁ na nie!).

Pytanie: czy jeśli mam założone niby seryjne amortyzatory SACHS model SUPER TOURING 556 878 (21 4901 556 878) to mogą powodować to obniżenie auta? Może poprostu wymienić amorki z tyłu i auto bedzie stało normalnie?! Kiedy podnoszę auto to koło opada do końca wysunięcia amortyzatora i wahacza, czyli BARDZO W DÓŁ.

 

%5B640%3A393%5Dhttp%3A//images21.fotosik.pl/302/11292a5d2f03a413.jpg[/url]

Opublikowano
wymiana amora raczej tu nie pomoze. Amortyzator jest odpowiedzialny za tlumienie drgan itp. Nie powoduje ze auto stoi nizej czy wyzej(moze minimalnie) Wszystkoz alezy od sprezyn. Ja na seryjnych mialem podobny tyl jak ty.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
wymiana amora raczej tu nie pomoze. Amortyzator jest odpowiedzialny za tlumienie drgan itp. Nie powoduje ze auto stoi nizej czy wyzej(moze minimalnie) Wszystkoz alezy od sprezyn. Ja na seryjnych mialem podobny tyl jak ty.

 

I o taką konkretną odpowiedź mi chodziło!

 

A jakie sprężyny i gdzie kupiłeś? Możesz podać cenę i model i firme???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.