Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat banalny. Ale myślę że w sezonie zmiany kół czesto się zdarza, więc warto wyminić doswiadcznia.

 

Oponiarze podczas zmiany kół zerwali mi łeb jednej sróby pozostawiając reszte w srodku pisaty. Oczywicie to brak profesjonalizmu bo momenty dociagania tych srób są zname!!! - ale to inny temat.

 

Naprawa polega na rozwierceniu pozostałęj w srodku śróby 12 wiertłem 10, po czym pozostały w środku gwint powinien latwo się wykruszyć.

Pytania mam takie :

 

- Czy jazda na pozostałych 4 śróbach jest ryzykowna? Nie ma teraz czasu

się tym zająć bo mam jutro dosc daleki wyjazd tym autem.

Czy nie zetnie mi pozostałych srób na trasie

 

- czy da się to zrobić na aucie, czy raczej sciągnąć pisatę i wiercić w unieruchominiu?

- Zastanawiam się czy przeprowadzić samodzielny atak na piastę z ręczna wiertarką czy lepiej podjechać do warsztatu z tym ?

 

Jak wam poszła taka naprawa?

Never Say Never Again!
Opublikowano

... te śruby są bardzo twarde , jak piasta bedzie na kole to możesz nie utrzymać poziomu osi wiercenia , lepiej było by w imadło i z góry wiertarką stołową , małe obroty i dobrej jakoći wiertła takie plastelinowe z marketów nie dadzą rady / chyba że tytanowe kupowane na szt / zacznij od małego rozmiaru i zwiękrzaj kolejno o 2 mm , potem zabijaj do wnętrza w jednym m-cu tak żeby pękło i zrobiła się " spiralka " potem wyjdzie - nie wiem czy masz do tego warunki więć trudno się wypowiedzieć , może jak wystaje na tyle że można złapać jakimś kluczem / żabka hydraulika z długimi ramionami / to WD , palnik może osłabić piastę :naughty:

 

Czy nie zetnie mi pozostałych srób na trasie

 

... przepraszam ale nie doradzę - decyzja jest Twoja :cool2:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

... tak ale i tak trzeba ją nawiercić i to dużą średnicą wiertła , jak kluczem ukręcili to mały wykrętak nie da rady ...

 

można jeszcze psikać WD w odstępach czasu i prubować ją przekręcić przez paiastę jak jest tyle " mięsa " z drugiej strony , czasami pomoże porządne puknięcie młotkiem w trzpień / poruszy sie na gwińcie / a czasami ostry przecinak i pobijanie młotkiem żeby ją powoli obracać - żeby tylko popuściła - potem już idzie sama - trzeba poombinować bo jak się nie widzi ile gwintu wystaje to trudno coś konkretnie poradzić ..

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Przy nawiercaniu (wiertlo o duzej srednicy, elektryczna wiertarka) reszte sruby latwo niechcacym wkrecic do wewnatrz piasty. Zwykle wiertlo HSS (high speed steel) latwo poradzi sobie z materialem z jakiego wykonane sa sruby do kol.
Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi.

U mnie niestety ani kawałek śróby nie wystaje na zewnątrz. Dospawanie i wykretak tez nie wiele da bo śruba była dokręcana z duzą siłą ( a nawet troche ZAduzą:-)

 

Prawde mówiąc nie wiem jak kłopotliwe jest zdejmowanie piasty musze się przyjrzeć. Jeśli to nie problem to zdejmę w na wiertarce stolowej ją zaatakuje porzadnieszym wiertłęm najpierw 6 a potem 10.

Never Say Never Again!
Opublikowano
to że była dokręcana z dużą siłą to nie ma teraz znaczenie bo i tak tylko gwint został w środku i nic nie wystaje, miałem tyak samo tylko że zamiast oponiaży odkręciły mi sie na trasie śróby jedna się urwała i na jednej trzymało zatrzymałem się dopiero jak biło koło! no i podjechałem do znajomego kóry wiertłem małym chyba 5 nawiercił dziórkę i wykrętaczkiem odkręcił śróbe nic na siłe wd 40 wiertarka, wykrętak i musi wyjść.
http://img410.imageshack.us/img410/9554/m5hire1nt1.gif
Opublikowano
nie wiem a nie lepiej było by dospawac taką 10 co tego co tam jest i jakos to odkrecic niz tak wiercić.

Fajnie napisane i coś w tym jest :mrgreen: .

 

U mnie niestety ani kawałek śróby nie wystaje na zewnątrz. Dospawanie i wykretak tez nie wiele da bo śruba była dokręcana z duzą siłą ( a nawet troche ZAduzą:-)

Jak "odleciał łeb śruby", to na gwintach nie trzyma żadna siła :wink:.

 

Prawde mówiąc nie wiem jak kłopotliwe jest zdejmowanie piasty musze się przyjrzeć.

Jeżeli problemem jest wykręcenie zerwanej szpilki to lepiej się za to nie bierz :D .

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Ja się tylko ustosunkuję do jazdy na 4 śrubach-da radę ja w przednim kole mam też tylko 4 szpilki,bo mi oponiarze zrobili lepszy numer-wkręcili śrubę o gwincie M 1.5 a w beemce jest 1.25 i oczywiście rozjechało cały gwint.Ja już tak jeżdzę jakieś 4 miechy i nic się nie dzieje.Ale i tak musze wymienic piastę
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.