Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Z uwagi na to że silnik kiepsko mi odpala, nie równo pracuje, przerywa, pali za dużo, chciałbym sprawdzić kompresje.

Gdzie najlepiej i najtaniej to zrobić na śląsku lub w małopolsce... ale raczej tej zachodniej :)

 

Czy ja wogule mogę mieć kiepską kompresje skoro auto ma 9,6 sek do 100 km/h na sekwencyjnym gazie, mierzone jeszcze z odpiętą sondą lambdą? Wobec fabrycznych 9,1 sek?

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Michael
Opublikowano

Hmm kiepska kompresja nie zawsze sie przekłada na drastyczne pogorszenie osiagów...ale zwiekszone zuzycie paliwa moze dawac do myslenia...w kazdym razie -

-mozesz zmierzyc sam, jesli masz dostep do miernika

-w Poznaniu w Osso Bmw skasowali mojego kumpla 60zł za pomiar

 

cisnienie powinienes miec minimum - 10-11 bar

Opublikowano

A dlaczego? jesli jeden z cylindrów ma wyraznie gorszą kompresje to moze zacząc wypadac z cyklu pracy i powodowac nierówną prace silnika.

 

Chociaz w przypadku Michaela bym stawiał raczej na np kable WN

Opublikowano

Chociaz w przypadku Michaela bym stawiał raczej na np kable WN

 

Dowiedziałem się nie dawno że kable WN warto potraktować WD-40... mam taki magiczny preparat... tylko powiedzcie mi proszę gdzie dokładnie go użyć?

 

Jeśli chodzi o kable, w nocy nie świecą; kiedyś nawet gdy był nie wielki śnieg, miałem otworzoną maskę przez 2-3 minutki, trochę napadało... dalej nic nie świeciło; pracował jak pracował tak samo źle...

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/m/3.png

 

Jutro rano zamierzm zdjąć wszystkie te plastikowe elementy :P (palce? :P) nr 7 na zdj. odłączyć je, przeczyścić WD-40 i podłączyć mocno. Dobrze zrobie? Nic nie popsuje?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jutro rano zamierzm zdjąć wszystkie te plastikowe elementy :P (palce? :P) nr 7 na zdj. odłączyć je, przeczyścić WD-40 i podłączyć mocno. Dobrze zrobie? Nic nie popsuje?

 

Byłem przy aucie :) Te elementy na których są podłączone kable WN do rozdzielacza... chciałem je zdjąć i przeczyścić ale nie udało się... za to zauwazyłem że jeden był bardzo nie dociśnięty; oczywiście poprawiłem to.

Silnik zapalił o wiele lepiej niż to zazwyczaj bywa rano... nie było zjawiska nie dopalania na któryś gar; czekałem może z 3 sekundy a nie 10 :P Złapał w miarę.

 

Pojeździłem troche, ucieszyło mnie to że silnik łatwo wchodzi na obroty, ASC działał dziś wyjątkowo dużo, praktycznie przy każdym dodaniu gazu. Więc dziś: UWAŻAĆ :naughty:

 

Za kilka h pojdę znów do samochodu, gdy ostygnie zapale go jeszcze raz... ale chciałbym wiedzieć jak odłączyć te kable żeby wyczyścić połączenia WD-40 :(

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

... a nie masz Ty przestawionych kabli :nienie: weź sobie to po lekku :naughty: najpierw poczytaj tu :

 

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=40952&sid=581276c937889fe97545f49a8ef7a761

 

to tyczy M20 ale Ty masz podobną konstr. silnika / M30 / - kabli nie pokobluj :cool2:

 

ps. kompresja ma więkrzy wpływ na zapalanie w ropniaku niż benzyniaku ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
... a nie masz Ty przestawionych kabli :nienie: weź sobie to po lekku :naughty: najpierw poczytaj tu :

 

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=40952&sid=581276c937889fe97545f49a8ef7a761

 

to tyczy M20 ale Ty masz podobną konstr. silnika / M30 / - kabli nie pokobluj :cool2:

 

Dzieki za linka, poczytam. A czy te kable są na wcisk poprostu czy jakoś specjalnie przykręcone czy jak? Ciągnąć na chama? :)

 

ps. kompresja ma więkrzy wpływ na zapalanie w ropniaku niż benzyniaku ...

 

Ja już się bałem że na tłokach są takie luzy, że dopiero jak silnik trochę pokręci to olej uszczelnia to wszystko i silnik jakoś chodzi... ale to bym chyba miał problemy z osiągami?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
... Michael - jak masz zwykłe gumowe fajki / długie / to nie ciąg na chama do siebie tylko je lekko okręcaj i ciąg - warto by sprawdzić jak wyglądają świece , mogą też być nadpalone styki wewnętrzne w kopułce - ale myślę że albo zamieniony kabel albo śniedż na poł. kabla ze świecą ...
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
... Michael - jak masz zwykłe gumowe fajki / długie / to nie ciąg na chama do siebie tylko je lekko okręcaj i ciąg - warto by sprawdzić jak wyglądają świece , mogą też być nadpalone styki wewnętrzne w kopułce - ale myślę że albo zamieniony kabel albo śniedż na poł. kabla ze świecą ...

 

Mam zwykłe, odłaczyłem wszystkie, spryskałem WD-40... podłączyłem... samochód chodził o wiele gorzej... bo pomyliłem kojelność kabli :D

 

Ale potem rozłączyłem wszystko jeszcze raz i połączyłem poprawnie; autko zaczeło ładnie pracować; nie ma typowego telepania budą zaraz po uruchamieniu :dance:

 

Dzięki za pomoc :)

 

Za kilka h, gdy raczej będzie mróz (u mnie aktualnie już -6) i auto zimne spróbuje odpalić zobaczymy jak będzie chodzić...

 

Chciałbym jeszcze sprawdzić połączenia świecy z kablami... bo teraz sprawdzałem z rozdzielaczem; czy te kable odkręca się tym el. np 8? Odkręcam, psikam WD-40, odczekuje, podłączam, odczekuje i odpalam tak?

Chętnie bym to zrobił choć niewiem czy dziś wieczorem czy jutro rano.

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

 samochód chodził o wiele gorzej... bo pomyliłem kojelność kabli  

 

... a mówiłem żeby powoli i kabli nie pokoblować :mrgreen:

 

połączenia świecy z kablami

 

tam nic nie rokręcaj bo znowu przedobrzysz :naughty: Ty masz sprawdzić czy na końcówkach świecy jest nalot / sniedź / jak nie ma to ok , a WD im nie zaszkodzi - obracając podciągaj do góry - popsikaj i po kolei - jeden za drugim bo znowu pomieszasz :mrgreen: - zostaw sobie to na jutro - na dzisiaj masz już dużo wrażeń - browarka się napij :mrgreen:

 

tak wyglądają jak je kupujesz :

 

http://www.allegro.pl/item150356330_przewody_wysokiego_napiecia_ngk_bmw_318_is_e36.html

 

więc nie potrzeba rokręcać :naughty:

 

PS . na schemacie masz tylko rozbicie na poszczególne elementy składowe ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
 samochód chodził o wiele gorzej... bo pomyliłem kojelność kabli  

 

... a mówiłem żeby powoli i kabli nie pokoblować :mrgreen:

 

połączenia świecy z kablami

 

tam nic nie rokręcaj bo znowu przedobrzysz :naughty: Ty masz sprawdzić czy na końcówkach świecy jest nalot / sniedź / jak nie ma to ok , a WD im nie zaszkodzi - obracając podciągaj do góry - popsikaj i po kolei - jeden za drugim bo znowu pomieszasz :mrgreen: - zostaw sobie to na jutro - na dzisiaj masz już dużo wrażeń - browarka się napij :mrgreen:

 

tak wyglądają jak je kupujesz :

 

http://www.allegro.pl/item150356330_przewody_wysokiego_napiecia_ngk_bmw_318_is_e36.html

 

więc nie potrzeba rokręcać :naughty:

 

PS . na schemacie masz tylko rozbicie na poszczególne elementy składowe ...

 

Dziś rano odpaliłem; musiałem dość długo krecić ale załapał jakby równiej; po kilku sekundach już ładnie pracował można powiedzieć że dało się normalnie jechać.

Obroty tylko trochę falowały ale tego na kable WN bym nie zwalał...

 

Chciałbym jutro przeczyścić tą część od świecy... bo tego nie ruszałem... jak to rozebrać? Tego się nie odkręca? To na wcisk? Mam ciągnąć "na chama"?

 

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Odradzam szarpania :!: Ta czesc kabla jest raczej nierozbieralna....ja szarpalem na starych kablach i d u p a. Moze to nie wina kabli moze masz lewe powietrze....ja z tym tez walczylem ostatnio ale u mnie byl czujnik polozenia walu do bani. przetarl sie przewod i nie moglem odpalic albo palil po dluuugim kreceniu. Choc niewykluczam ze mozesz miec juz kable WN do wymiany. U mnie tez niby niebylo choinki a po wypianie pali bez zadnego ale.
Magia trzech liter - BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.