Skocz do zawartości

320d wymiana na klimatronik


Machatma

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego Baranek, możesz na 100% potwierdzić działanie po podmiance? Chodzi mi tylko o sterowanie kierkunku nawiewu szyba/kabina/nogi (bo wszystko inne to wiadomo, że bedzie działać).

Jak ja swego czasu bawiłem się w ten temat, to jakby nie kombinować, zawsze brakowało jednego ustawienia, czyli jak działało na szybę i kabinę, to nie działało na nogi itd. Powodem były te nieszczęsne klapki sterowane manualnie. Dodam, że auto było przed liftem.

 

Innymi słowy, pytam, czy działają Ci wszystkie trzy ustawienia.

 

Pytam dlatego, że ten problem zadecydował o rezygnacji z podmianki i od tego czasu jestem przeciwnikiem takiej operacji i innym - może niesłusznie - również zawsze odradzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko działa na 100%

Sterowanie klapkami itp itd.

Jednak maleńkie ale.

Nie wiem czy to norma czy też może przypadek.

Da się zauważyć ze główny ciąg dmuchania jest na szybę i na konsole środkową .

Nogi jak by mniej dopiero jak powyłącza sie konsole i szybę a zostawi tylko nogi czuć ze tam zaczyna dmuchać.

Mi osobiście to nie przeszkadza a steruje sobie jak mi pasuje przynajmniej w zimę bo w lato to na trybie auto i byle by chłodno było.

Na manualu i na klimatroniku klapko sterowane są elektronicznie. Moze błąd z jakimiś pinami lub elektroniką sterowania miałeś. Nie rozbierałem panelu więc nie wiem co w środku jest. W/g mnie to bez znaczenia bo liczy się połączenie z elementami wykonawczymi.

 

Zastanawiające jest po jaką cholerę tyle tych paneli i na manualu i klimatroniku.

Różne numery na panelach a wygląd ten sam. Ciekawe co autor miał na myśli. Cudów tam nie ma a w/g mnie to niepotrzebna komplikacja i kombinacja.

Z resztą skoro nawet wygląd by się róznił to sterowanie i tak jest to samo. Przekombinowali moim zdaniem i tyle

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech osoby którym chodzi sterowanie nawiewami napiszą z którego rocznika maja autka bo u mnie nie chodzi

jest w ogóle masakra z t regulacją, nie do opanowania,

ja już podmieniałem panel z kolegą ale to samo, reszta chodzi ok

 

ps. moje 05/2000

Edytowane przez susel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej o tym czytam tym bardziej dochodzę do wniosku że to nie ma prawa działać. :shock:

 

Jedno wytłumaczenie jest takie że jakiś fart nieoceniony ale zbyt piękne by było prawdziwe. :roll:

 

Drugie jest takie że nie zwróciłem na to uwagi :duh:

Przyznam się ze bardziej zwracałem uwagę na słuch niż na to którędy wieje.

Dziś mi się już nie chce iść na parking ale jutro obmacam przewody nadmuchu i napisze co i jak.

 

Być może brakiem należytego sprawdzenia wprowadziłem zainteresowanych w błąd :oops:

Jutro wyjdzie szydło z worka.

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to, nawet na chłopski rozum chyba Niemiaszki nie po to sprzedawali retrofit z elektrozaworami i całą wiązką, żeby bez tego na samym panelu śmigało. No i po co te dopłaty na klimę automatyczną, jak możnaby doinwestować kosztem panela za 200zł.

Moje próby w każdym razie wykazały braki jak w poście wyżej i dlatego zrezygnowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak najbardziej się zgodzę z przedmówcami ale....

nie do końca rozumiem zastosowanie tych dodatkowych siłowników skoro manual jest sterowny elektrycznie i ma wszystkie pozycje co automat (no ale tak jest i fakt jest taki iż są potrzebne w IHKA)

ale skąd i jakim sposobem innym działa tylko po zmianie panelu może się wypowiedzą osoby które to zrobiły i im działa (jaka nagrzewnica, rocznik model itp) bo musi być jakaś zależność

a tak ps to może ktoś ma bardziej wyczerpujące informacje jak dokonać te zmiany

ja bym nawet chętnie kupił całą nagrzewnicę ale nie chce mi się jej zmieniać - wolałbym przełożyć brakujące elementy i wiązkę

 

jakieś konstruktywne wnioski ....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to, nawet na chłopski rozum chyba Niemiaszki nie po to sprzedawali retrofit z elektrozaworami i całą wiązką, żeby bez tego na samym panelu śmigało. No i po co te dopłaty na klimę automatyczną, jak możnaby doinwestować kosztem panela za 200zł.

Moje próby w każdym razie wykazały braki jak w poście wyżej i dlatego zrezygnowałem.

 

No zgadza sie ale z drugiej strony to dlaczego panel klimatronika nie potrafi zasterować wszystkimi zaworami skoro fizycznie one są tylko steruje max 2 zaworami?

Czyżby to wynikało z problemu wiązki?

Trzeba by porównać oba schematy

Co innego przełącznik smrodu.

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym przeprosić wszystkich zainteresowanych że wprowadziłem ich w błąd. :modlitwa:

Potwierdzam opisy kolegów.

U mnie nie działa sterowanie na nadmuch na nogi.

 

Rozdział na konsole i szybę działa prawidłowo ale na nogi nie.

 

Panel wymieniałem w lato i nie zwróciłem na to kompletnie uwagi, a przy włączonej klimie nie interesowało mnie czy wieje na nogi czy nie. Byłem zadowolony że działa ale jak widać nie do końca.

 

Jeszce raz serdecznie wszystkich przepraszam :modlitwa:

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
pisze do wszystkich zainteresowanych i przede wszystkim by uciąć wszelkie dyskusje wyssane z palca, miałem klimę manualną (i pragnę napisać iż sterowanie tzw. klapkami od rozdzielania nadmuchów jest w e46 realizowane za pomocą silników elektrycznych a nie jak to jest w większości aut za pomocą cięgien ) tak więc myślałem że sprawa będzie ułatwiona - czyli bez wymiany nagrzewnicy.

 

nikt nie umiał mi odpowiedzieć na to pytanie co trzeba wymienić i czy będzie działała sama wymiana panelu więc po prostu kupiłem panel na allegro i go podmieniłem i ........ w sumie działa ale nie do końca, tj. przycisk załączania klimy, obieg zamknięty, ogrzewanie szyby, regulacja wentylatora, regulacja temperatury, i funkcje auto dla wentylatora chodzą jak ta lala i temperaturkę sam reguluje wraz z nadmuchem czyli wszystko jak powinno być.

jak uruchamiam rano auto na zimnym silniku wentylatorek chodzi aby aby , z czasem jak temp. silnika wzrasta zaczyna dmuchac intensywniej i w koncu jak uzyska temp zadana to ja utrzymuje przy min obroatach wentylatora i ewentualnie koryguje zarówno wentylatorem (szybkością) jak i chyba klapkami domuszcza wiecej lub mniej zimnego lub cieplego

czyli wszystko jak w orginale - efekt :realnie szybciej uzyskuje ciepelko w aucie niż jak sam tymi wajchami kręciłem

 

a teraz dosyć tych plusów teraz minusy : nie działa rozdział na poszczególne nawiemy (szyba, kratki nogi) po prostu dmucha wszedzie po trochu czyli jakby bunkcja auto byla na stale włączona , w sumie mi to nie przeszkadza bo i tak jak mialem manual to nie moglem uzyskać czegoś takiego tylko na trasie co chwila musialem krecic bo albo w nogi zimno, albo szyby boczne parują, albo boczne ok i w nogi cieplo ale za to przednia paruje, po prostu wydaje mi się iż i tak jest rewelacja

 

sprawzić muszę jeszcze czy to normalne czy może kupiłem uszkodzony panel ?!?, jak bede się widział ze znajomym który też kupił sobie niedawno e46 ale z org. klimatronikiem to przełoże panele i bedzie wszystko wiadomo, chyba że mozę występoway różne modele ? nie wiem,

.....ale z tego grona to jedynie Łukasz jest w stanie nam coś pomóc i dlatego prośba gorąca do niego skierowana

 

jakbyś mógł wyciągnąć mi schemat elektryczny wersji z manuala i klimatronika (znaczy tylko wiązki między nagrzewnica a panelem) to może byłbym w stanie coś zadziałać z korzyścią dla wszystkich - może coś jest w samym okablowaniu zamienione bo to tylko są silniczki elektryczne i wydaje mi się ze moze to być banalnie proste.....

 

pozdrawiam i zapraszam do eksperymentowania i dzielenia się informacjami,

 

Udało sie może coś ruszyć z tym sterowaniem klap ?

U mnie po zmianie i wybraniu nawiewu na szybe albo nogi przełacza sie na pierwszy wybrany tryb ale niewraca na srodek albo na inny. Dopiero zgaszenie auta "resetuje" uklad na pozycje srodkowa... wydaje mi sie ze problem jest w tym ze manual jest na potencjometrach a klimatronik nie i w zwiazku z tym sygnal do silniczkow od klap jest przekazywany inaczej (nie jestem elektronikiem wiec moge sie mylic) Moze jakis przelotowy ukladzik na wiazce zalatwilby sprawe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam, mam podobny problem. Chciałbym wymienić klimatyzację na Climatronic. Czy komuś normalnie działała klimatyzacja po wymianie tylko panelu? Czy przy funkcji Auto nadmuch był przekazywany na szybę, nogi i na "czoło";). Wiem, że odgrzewany kotlet, ale może ktoś pomoże... :) Dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dziale "zrób to sam" jest opis jak zrobić i co wymienić aby z manuala zrobić klimatronik. Z opisu wynika, że najgorszą robotą jest rozebranie deski bo trzeba dostać się do nagrzewnicy aby dołożyć kilka trybików i parę kabelków. Ale jest opis i zdjęcia więc..... jak się komuś chce ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że dużo elementów trzeba wymienić... wiem też, że co niektórzy jeżdżą tylko z wymienionym panelem. Nie działa podobno nadmuch na nogi. Ale co niektórzy twierdzą, ze przy włączony trybie Auto działa... Nie mam możliwości zweryfikowania informacji. Może Ktoś spotkał się z tym problemem. Z góry Dziękuję :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak patrzyłem na przeróbkę Jasonosa. Niestety na tego typu operację trzeba czasu... A najbliższy urlop za 2 miesiące... W tej chwili interesuje mnie sama kwestia zamiany panelu z manualnego na climatronic. Z tego co czytałem na różnych forach większość funkcjonalności działa. Nie działa jednak rozdział nawiewu. Jednak niektóre osoby sugerują, że w trybie Auto coś tam działa... Wiem, że może nie powinienem ten temat drążyć, ale kusi mnie taka podmiana zarówno ze względów estetycznych oraz praktycznych. Dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.