Skocz do zawartości

CarSoft 6.5


NEZZA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio zakupilem na allegro zestaw do diagnostyki bmw:

 

http://moto.allegro.pl/item149805166_interfejs_diagnostyczny_bmw_.html

 

i wszystko byloby dobrze gdyby nie to:

Interfejs nie moze polaczyc mi sie z wiekszoscia modulow (czytalem instrukcje i interfejs powinien sie polaczyc nie z wszystkimi modulami bo np. nie mam oryginalnego PDC, ale z wiekszoscia)

Tak naprawde to urzadzenie nic nie diagnozuje. Mam problem z airbagiem (swieci mi sie kontrolka) i urzadzenie wykrywa mi blad i to wszystko, tyle to i ja wiem, nie ma nic gdzie on powstal np. ktory z airbagow nie dziala lub napinaczy pasow? Tej informacji nie ma. Z diagnozy u mojego kolegi, ktory ma profesjonalny sprzet do takich rzeczy dowiedzialem sie ze mam problem z napinaczem pasa kierowcy. To samo jest jesli chce diagnozowac na zywo silnik itp. pokazuja sie same zera. Mam auto z 97 i cos na forum bylo ze musze miec zlacze obd2 ale w instrukcji oprogramowania pisze ze nie trzeba miec obd2 zeby taka diagnoze robic. U mojego kolegi, ktory ma e36 to juz jest calkiem lipa wykrywa moze maksymalnie 3 moduly i nic wiecej.

Probuje sie skontaktowac ze sprzedawca zeby mi to wytlumaczyl bo tak naprawde to jest nic mozemy tylko skasowac bledy.

Mam do Was pytanie, czy da sie cos z tym zrobic moze cos powinenem ustawic w opcjach itp., jak moge skasowac insp. olejowa (w instrukcji pisze, ze jest z tym problem i podaja sposob jak to zrobic bez pomocy tego oprogramowania?) I jezeli znacie jakies lepsze programy do diagnozy to jestem bardzo zainteresowany i czy inny program bedzie wymagal innego interfejsu ?

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest w opisie aukcji ale w instruckji pdf jest napisane co innego, tzn

program obsluguje poprzez obd np "live data from 96" wszystkie modele e39 do 12/2002

 

Czy sa jakies inne programy dzieki, ktorym bede mogl swobodnie diagnozowac np. e39 z 97r. i e36 z 93r.

Przegladalem w internecie i znalazle cos takiego jak GT1 tylko caly zestaw kosztuje sporo. Czytalem inne fora i sa ludzie, ktorzy instalowali te oprogramownie na normalnych laptopach i wykorzystali podobne interfejsy.

Co w takim razie byloby najlepsze, jaki inny program moge np. od Was nabyc lub interfejs zeby mi to wszystko gralo.

Mam dosyc jezdzenia do kolegi i placenia mu 40 euro za sprawdzanie, robilem juz to tyle razy, ze przekroczylem koszt calego urzadzenia diagnostycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam intrefejs od tego samego gościa i u mnie działa bez problemu. Diagnozuje wszystkie moduły i wszystkie samochody zgodnie z opisem na Allegro. Może coś ci się namieszało przy instalacji programu.
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam intrefejs od tego samego gościa i u mnie działa bez problemu. Diagnozuje wszystkie moduły i wszystkie samochody zgodnie z opisem na Allegro. Może coś ci się namieszało przy instalacji programu.

 

Siema,

Nie stety u mnie sie to wszystko dziwnie zachowuje. Skontaktowalem sie ze sprzedawca i powiedzial, ze dla mojego auta lepsza bedzie wersja 6.1 i aktualnie probuje ja sciagnac.

Tylko co to za diagnoza, czy jesli diagnozuje jakis modul np. DDE i wyskakuje blad (to i ja wiem, ze komputer silnika zarejestrowal blad) to dlaczego w niby opisie tej "Diagnozy" nic na temat tego bledu nie ma, co to za rodzaj bledu, gdzie powstal.

Program wyswietla dane typu:

dostawca sprzetu, nr. seryjny modulu, indeks bledu.

Nie wiem moze, ktoras z tych wartosci mowi co konkretnie dolega ale z tego co widzialem to sie tam pojawiaja pojedyncze cyfry lub podwojne i raczej mi sie nie wydaje zeby to byl jakis konkretny "kod bledu", ktory moge gdzies indziej zinterpretowac.

 

Jesli ktos wie jaka wartosc powinnienem uwzglednic (np. jaka jest nazwa z numerem) i gdzie to pozniej moge sprawdzic to byl bym bardzo wdzieczny.

Bo nie stety mam jakies "manuale" do tego programu i tam niestety nic nie ma na temat konkretnych kodow bledow. Moze ktos zna link gdzie mozna sciagnac cala instrukcje do tego programu z lista kodow (o ile taka istnieje).

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie kicha te interfejsy , w wiekszosci przypadkow wskazuja bład ale tak jak pisze kolega nie wiadomo ktory - nie ma mozliwosci ich usuniecia , a z ews to juz wogule porazka, powtarzam ja jestem zdania ze te interfejsy to lipa .
jak ja kocham m-powery !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyświetla kod danego błędu i opis czego ten błąd dotyczy i gdzie szukać.Jedyny problem to to że jest to w języku niemieckim i trzeba sobie przetłumaczyć. W modelach po 95 roku działa również Live Data i dokładnie widać parametry pracy silnika. Więc albo żle ci się zainstalował program albo za słabe parametry ma komputer którego używasz do diagnostyki. :cool2:
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest link do zdjecia. Zdjecie pochodzi ze strony producenta

 

http://img335.imageshack.us/my.php?image=bmwcontrolfr4.jpg

 

Sa podane jakies numery, pytanie ktory nr jest konkretnie kodem bledu, gdzie go mozna odczytac i gdzie jest opisany?

Czy to jest:

"Generations Nr." czy moze "Continuing Nr."

reszte mozemy chyba wykluczyc.

Nie wiem gdzie u Ciebie jest to opisane co jest przyczyna.

Dla przykladu na innym interfejsie u znajomego jezeli sie polaczy z modulem airbag, to widac doslownie wszystko, ilosc poduszek, satan napinaczy, czujniki zajecia miejsca a nawet przebieg auta i inne nieznane mi rzeczy. I wedlug mnie to jest program diagnostyczny (tylko ze jego urzadzenie kosztowalo grubo)

 

Sprzet wymagany do tego programu to specyfikacja mniejsza niz standard dzisiaj, wiec to moge u siebie wykluczyc. Musze u siebie sprawdzic czy program pokazuje podobne wartosci tzn. ciag wielu cyfr a nie np. jedna, dwie itp.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam masz już nowszą wersje Carsofta w 6.5 wygląda to tak http://wnt.uwm.edu.pl/luz_wnt/greg/carsoft_1.jpg sory że trochę niewyrażnie ale widać na dole błąd 201 Lambdaregulung a niżej opis z możliwą przyczyną usterki :cool2:
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie nie stety tego opisu nie ma. I nie wiem co moze byc przyczyna, ale podejzewam nieprawidlowa instalacje programu gdyz jak diagnozuje pojedynczy modul to wyskakuje blad, ze nie moze znalezc pliku.

 

Dzieki za zdjecie teraz wiem, ze musi byc opis.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie!

Ja też od niedawna stałem się posiadaczem interfejsu, który też kupiłem na aukcji.

Niby miał diagnozować wszystkie moduły w moim E39, ale tak nie jest. I również u mnie, podobnie jak u NEZZA nie ma opisu błędu - bo na jedynym module, który mi się zdiagnozował (automatyczna skrzynia biegów - EGS) niby miałem jakiś błąd i niby miałem przeczytać pamięć błędów- taki tylko komunikat wyskoczył. To Browara temu, kto mi powie gdzie mam tą pamięć przeczytać.

Błąd niby usunąłem, i w kolejnym teście nie wykryło błędu.

Ale: W moim gnieździe 20-sto pinowym pod maską nie ma pinu nr 15 (!!!) w który mam podobno wpiąć jeden z przewodów. To moze być przyczyna braku komunikacji, ale dlaczego nie ma tego pinu?? czy to normalne??

W zestawie otrzymałem również kabelek do złącza OBD2 w kabinie, ale za diabła nie mogę go znaleźć. Według instrukcji mojego auta owe złącze powinno być ukryte pod schowkiem poniżej kierownicy - nic!

Według podpowiedzi sprzedającego z allegro - może być pod panelem klimy - również nic!

Na jakimś zdjęciu w TIS widziałem ze są czasem nad pedałami - tu znowu brak złącza.

Jeśli ktoś moze mnie jakoś naprowadzić, zasugerowac chociaż...

No i co z tym pinem nr 15? To przecież RXD - Diagnosis Data Line, więc czemu go nie ma??

Pozdrwaiam.

Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Musze zaktualizowac ten temat. Pisalem, ze program nie podaje opisow bledow, owszem tak bylo, wiec probowalem go instalowac i kopiowac rozne pliki i sie udalo. Instalacja programu jest latwa tylko nigdzie nie ma zadnej wzmianki (od sprzedajacego oczywiscie) gdzie i jaki plik zastapic. Po kilku probach przekopiowalem jeden plik i zmienilem mu nazwe. Teraz wszystko jest ok. Program podaje opisy bledow w jezyku angielskim i jestem zadowolony, jednak do pelnego szczescia bede potrzebowal wersje 6.1(wiecej funkcji w do starszych modeli bmw), ktora zekomo ma dzialac z tym interfejsem. Niestety ta wersja carsoftu 6.1, ktora udalo mi sie zdobyc nie dziala na tym interfejsie. W krotce skontaktuje sie ze sprzedawca i sprobuje nabyc od niego wersje, ktora ma dzialac i obslugiwac prawie wszystkie moduly jak i live do auta, ktore mam (97r).

 

I tak dzieki temu programowi zaoszczedzilem sporo grosza, gdyz mialem ostatnio problem z kontrolka airbagu i jak sobie pomysle ile bym musial wydac za kazde jej skasowanie to bylo by to wiecej niz zaplacilem za ten program.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dokladnie juz nie pamietam ale powiem Ci co uslyszalem od sprzedawcy w czoraj kiedy znim rozmawialem, chcac niechcac poruszylem temat tego kopiowania pliku.

 

Jak zainstalujesz program to na plycie (ja mialem ja z interferjsem), jest tez inny katalog carsoft 6.5 i tam w tym katalogu albo jeszcze podkatalogu znajduja sie 4 (chyba) pliki razem z plikiem cs6.5 i je musisz przekopiowac do katalogu gdzie predzej zainstalowales carsofta. Jak bedziesz je kopiowal to daj polecenie zastap.

 

Ja to zrobilem troche inaczej skopiowalem jeden plik a potem zmienilem mu nazwe i tez dziala.

 

Wiem, ze to wszystko wyglada bardzo mgliscie i jak bede mial czas (ostatnio go nie mam) to zainstaluje go jeszcze raz i dokladnie to opisze.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, już działa. :cool2: Dziękuję. Ale niestety mam opisy po niemiecku. Angielski znam trochę lepiej niż niemiecki... musze poszukać CarSofta EN.

 

A wiesz moze, albo ktoś inny na forum, gdzie i czy w ogóle mam gniazdo OBDII w kabinie? Bo diagnozując auto przez złącze "okrągłe" pod maską musze przekładać piny, bo w jednym ustawieniu testuje mi się skrzynia i nic innego, w innym silnik i np ABS jeszcze inaczej pare innych modułów.

Ale nie ma opcji, zeby testowały się wszystkie razem. Trochę to zawiłe i nie wiem czy interfejs, który kupiłem jest do bani, czy może coś źle robie.

:roll:

Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to po prawej by wypadało, bo moje auto to "right hand drive". Nawet w instrukcji obsługi niby właśnie tam powinienem mieć to złącze. Ale nie ma. Cały ten schowek wyciągnąłem i szukałem pod nim i nic. Myślałem, ze może bedzie po drugiej stronie, skoro nie ma koło kierownicy, to moze złącze w "anglikach" zostało po lewej, ale tam, w schowku są bezpieczniki. Ciekawe, co? :worried:
Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Ale: W moim gnieździe 20-sto pinowym pod maską nie ma pinu nr 15 (!!!) w który mam podobno wpiąć jeden z przewodów. To moze być przyczyna braku komunikacji, ale dlaczego nie ma tego pinu?? czy to normalne??

W zestawie otrzymałem również kabelek do złącza OBD2 w kabinie, ale za diabła nie mogę go znaleźć. Według instrukcji mojego auta owe złącze powinno być ukryte pod schowkiem poniżej kierownicy - nic!

Pozdrwaiam.

 

:shock: :shock: :shock:

Zobacz tu może coś Ci to pomoże (dział Diagnosetechnik):

http://www.maliboo.de/

:cool2: :cool2: :cool2:

BMW KLUB PRZEMYŚL

1 Jeżeli coś może się nie udać — nie uda się na pewno.

2 Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

3 Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo — na pewno to zepsujesz.

4 Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo powoduje tycie.

5 Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia — głupcy są zbyt pomysłowi.

6 Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

7 Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepne sie pod temat.

 

Mam Carsofta 6.5 od wczoraj, chce go podpiac do e36. Wedlug mnie program jest zainstalowany jak nalezy, interfejs tez podpiety jest wedlug instrukcji prawidlowo, masa jest, prad jest. Gdy robie diagnostyke obojetnie, ktorego modulu program dlugo szuka, leci pasek z dwie minuty i wkoncu wyskakuje komunikat "module does not respond".

Moze mi ktos pomoc i poradzic na to ?

Co to moze byc?

 

Dodam jeszcze, ze napiecie na linii K to 8,4v a L 12,2v. Wydaje mi sie, ze to za duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sobie potestowałem...

Pewne moduły się komunikują inne nie, po przełożeniu pinów inne się komunikują, kolejne znowu nie.

Niby mam świece do wymiany. Jakiś błąd na ABS/ASC który sie skasował za którymś razem, po skasowaniu - status - OK. W którymś kolejnym teście znowu ERROR (112 - co to znaczy?).

 

Prawe kółko od kontroli temperatury niby ERROR. Nie mogę zobaczyć "live data" silnika... W opcji "Coding" za którymś podejściem udało się zmienić czas na 24 h, ale zamykania centrala w czasie jazdy juz nie... kur** :mad2:

 

 

I teraz nie mogę zapalić.

 

mam nadzieję, że nic nie posułem. Wydaje mi sie, ze to akumulator, bo kilka godzin na zapłonie kombinowałem - oby. Już jedzie do mnie prostownik, zobaczymy.

 

Mogłem coś rozwalić? Czy ktos ma takie przejścia z CarSoftem jak ja?

 

Aha - udało mi sie zmienic opisy błędów z nimieckich na angielskie. :lol:

 

Pozdrawiam.

Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carsoft jak większość programów diagnostycznych wymaga dobrego akumulatora w samochodzie i odpowiedniego napięcia (powyżej 12 v). Przy zbyt niskim po prostu głupieje. A co do złącza OBD2 to jeśli w aucie jest okrągłe 20 pinowe złącze to nie ma OBD2 i na odwrót.
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witajcie !!!

 

Jestem posiadaczem tego interfejsu z programem CARSOFT 6.5, wszystko niby bylo dobrze do czasu kiedy podlaczylem go i skasowalem blad w EWS dotyczyl on jakiegos nierozpoznanego klucza. Po tym zabiegu auto juz nie chce odpalic nawet nie zakreci rozrusznik, wiecei cos ie stalo i co mam teraz zrobic. Auto to E39 M52 z 98 roku. Z gory dziekuje za info.

Było E36 M40 93, było E39 M52 98, jest E60 545i 2004 SMG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EWS to immobilajzer. Czy tylko napewno skasowałeś błąd?? Czy grzebałeś coś więcej??
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.