Skocz do zawartości

układ chłodzenie E-36 316i termostat duze spalanie świece


lapa41

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich jestem tu nowy i potrzebuje fachowej rady chodzi mi o to ze jak wyjeżdżam z garażu jadę 6 Km i moje temperatura silnika pokazuje pierwsza białą kreskę czy to normalne czy termostat jest walnięty.jezdze ba ogrzewaniu i te ogrzewanie słabo grzeje cały czas.jeżeli jeżdżę dłużej to temperatura staje w pionie i tak trzyma.zastanawiam się bo moja bmka 316 pali mi koło 14 tylko że ja jadę 3km w jedna i 3km w drugą i potem stoi znowu cały dzień w garażu. proszę o fachową radę a może to mogą być świece
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekaw....może być termo ale nie wiem, bo skoro słabo grzeje wewnątrz to może być ......nie wiem może uszczelka pod głowicą!! To jedna z gorszych tez! A odpowietrzałeś układ chłodzenia? Może to to, ja tak u siebie miałe, ale u mnie dobrze grzało w środku (po naprawie dużo lepiej grzeje ale i tak było dobrze), myślałem że to termo a to była śrubka od odpowietrzenia bloku!!
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich jestem tu nowy i potrzebuje fachowej rady chodzi mi o to ze jak wyjeżdżam z garażu jadę 6 Km i moje temperatura silnika pokazuje pierwsza białą kreskę czy to normalne czy termostat jest walnięty.jezdze ba ogrzewaniu i te ogrzewanie słabo grzeje cały czas.jeżeli jeżdżę dłużej to temperatura staje w pionie i tak trzyma.zastanawiam się bo moja bmka 316 pali mi koło 14 tylko że ja jadę 3km w jedna i 3km w drugą i potem stoi znowu cały dzień w garażu. proszę o fachową radę a może to mogą być świece

 

pomimo ze jest to 1.6 to w 3 km ci sie silnik nie zagrzeje... :) nie ma sily

wskazowka jak stoi w pionie to jak najbardziej jest ok - bo tak wlasnie ma stac!!!

pali ci 14 litrow i bedzie ci tyle pali bo jezdzisz smieszne odleglosci samochodem... silnik nie zdazy nabrac temperatuy a ty juz go wlanczasz wez stoper i sprawdz ile czasu ci zajmuje przejechanie 3 km :)

 

co do slabego grzania na 110% masz do wymiany filtr przeciwpylkowy ktory jest napewno juz skamienialy... ze starosci :) mialem ten sam problem

 

rozwiazania masz dwa albo go calkiem wywalic ale wtedy ci se bedzie brudzic szyba...

albo zmienic na nowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, a co jeżeli sie zasłoni np. 1/3 chłodnicy (np. kartonem)? Wterdy silnik będzie sie szybciej grzał i na krutkich oddcinkach będzie lepsze spalanie? czy tak?
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich chyba doszedłem o co chodzi dzsiaj jak wyłaczyłem ogrzewanie to po 3 km nagrzał sie prawie do 90 stopni a jak właczyłem ogrzewnie to ałtomatycznie temp. spadała czy to normalne nie wiem prosze o porade.wymieniłem swiece i dostał wiecej siły zobaczymy jak spalnie czy sie poprawi. dzieki za odp proszę o nastepne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich chyba doszedłem o co chodzi dzsiaj jak wyłaczyłem ogrzewanie to po 3 km nagrzał sie prawie do 90 stopni a jak właczyłem ogrzewnie to ałtomatycznie temp. spadała czy to normalne nie wiem prosze o porade.wymieniłem swiece i dostał wiecej siły zobaczymy jak spalnie czy sie poprawi. dzieki za odp proszę o nastepne

 

jezeli temp spadla tylko na chwile to powinno byc ok

ze spalaniem nie powalczysz zbyt wiele jak jezdzisz takie krotkie odcinki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje,że twój termostat nie działa dobrze.Mam podony problem w swoim aucie i już zakupiłem nowy termostat.W niedzielę jechałem z kolegą i jego po 2 km była zagrzana a ogrzewanie wewnętrzne było ustawione na pół gwizdka.Jak wymienię to napiszę cz się poprawiło a co do spalania to 14 litrów to za dużo.Może sonda L ci świruję ,zobacz czy nie masz pękniętej gumy między przepustnicą a filtrem powietrza bo to często pada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, a co jeżeli sie zasłoni np. 1/3 chłodnicy (np. kartonem)? Wterdy silnik będzie sie szybciej grzał i na krutkich oddcinkach będzie lepsze spalanie? czy tak?

 

Czlowieku to nie Polonez...nie zaslaniaj nic kartonem :nienie: :mad2: :mad2: . Jesli chodzi o pytanie autora postu to wydaje mi sie, ze na 99% to bedzie termostat do wymiany...wymiana prosta, oryginal BMW cos okolo 150 zlotych (o ile masz silnik M43, jesli M40 to jakies 30 zlotych :)). Jesli chodzi o spalanie to 14 litrow nawet na takich krotkich odcinkach to chyba ciutke za duzo :roll: , no ale nie wiem...Wymien termostat i zobaczysz, ze sie wszystko unormuje :D

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank termostat.Mialem to samo. Wymienilem i jest dobrze ale po przejechaniu 3 km na pewno Ci nie zlapie odpowiedniej temperatury a co do tego spalania to zdecydowanie za duze. Ja codziennie rano przejezdzam swoja 316stka 5 km i gasze i pali mi niecale 9 litrow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze termostat, a po drugie przy tak małych odcinkach trzeba delikatnie z gazem to się zejdzie - ja ostatnio jeżdżę podobnie (ale mi dość szybko się nagrzewa - termostat wymieniałem we wrześniu) i wychodzi koło 10l - tylko ja do 2500 obrotów bo ceramizer mam... miałem, ale to już inna historia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w maluchu to chyba nie ma czego zasłaniać :D , lecz ja nie widze w tym nic złego jeśli pomaga a nie jeździ się dużo to auto nigdy się nie nagrzeje może to jedyny sposób.... ja wiskozy nie słyszałem od września :roll: przez te mrozy... sam niczego nie zasłaniam bo czasem jezdze duzo a czasem mało lecz mi nagrzewa sie po 5-6 mk na pion. Co nie znaczy ze już jest nagrzany jak trzeba bo jak jest bardzo zimno to dymi sobie ze 20 km i twedy sie super nagrzeje ze juz zadnej wody w układzie wydechowym nie ma (to normalne ??) dodam ze latem tego nie było. W starych autkach były przeciez seryjnie montowane roletki przed chłodnica :lol:
...nieważnie dokąd jedziesz,ważne ze bokiem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w maluchu to chyba nie ma czego zasłaniać :D , lecz ja nie widze w tym nic złego jeśli pomaga a nie jeździ się dużo to auto nigdy się nie nagrzeje może to jedyny sposób.... ja wiskozy nie słyszałem od września :roll: przez te mrozy... sam niczego nie zasłaniam bo czasem jezdze duzo a czasem mało lecz mi nagrzewa sie po 5-6 mk na pion. Co nie znaczy ze już jest nagrzany jak trzeba bo jak jest bardzo zimno to dymi sobie ze 20 km i twedy sie super nagrzeje ze juz zadnej wody w układzie wydechowym nie ma (to normalne ??) dodam ze latem tego nie było. W starych autkach były przeciez seryjnie montowane roletki przed chłodnica :lol:

 

Co do dymienia to normalne, jak jest niska temperatura to zawsze "dymi" :) . Jak sie nagrzeje to powinien przestac...ot i wszystko :)

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie termostatu dużo szybciej się silnik grzeje.Nie ma sensu zasłanianie chłodnicy gdyż przy sprawnym termostacie zimny płyn nie jest zasysany do silnika. Termostat kosztuje okolo 140 zł (oryginalny), wymiana prosta, z odpowietrzeniem układu też nie ma najmniejszego problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.