Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukam sobie BMW - boję się tylnego napędu i uparłem się żeby mieć auto

z kontrolą trakcji. Zastanawia mnie opłacalność operacji opisanej w temacie.

 

Załóżmy że trafiam za Odrą na fajne e36 318is, XI/96 ale bez ASC.

Jakie elementy musiałbym dołożyć/wymienić oraz na jaką wysokość kosztów

muszę się przygotować? Po prostu zastanawiam się czy brać okazję czy czekać na To Jedyne Auto Dla Mnie :)

Opublikowano

Szczerze? Nie boj sie tylnego napedu - wcale nie jest taki straszny.

Wazne, zeby opony byly w dobrym stanie (ale to niezaleznie od napedu).

Naprawde, nie znam nikogo, kto po kupnie BMW nie przyzwyczailby sie do tylnego napedu bardzo szybko.

ASC+T mialem do tej pory w dwoch samochodach - w zadnym jeszcze mi sie nie przydalo, tzn. wlaczalo sie tylko wtedy, gdy celowo usilowalem zerwac przyczepnosc tylnych kol, zeby zobaczyc, czy dziala.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Wolałbym, żeby dyskusja nie potoczyła się w kierunku czy warto :)

 

Moje zachcianki opieram na faktach.

Dotychczas trzy razy wpadałem autem w groźny poślizg - raz boczna

poduszka uratowała mi życie, od tego czasu moje auto MUSI mieć poduszki (im więcej tym lepiej).

Pozostałe dwa z trzech Poślizgów upiekły mi się o mało co. Raz uratowały

dobre opony a raz zaspa śniegu na poboczu. I właśnie po to by dać większe

szanse szczęściu chcę mieć max zabezpieczeń dotyczących bezpieczeństwa

:cool2: Reszte składam na karb szczęścia i moich umiejętności. Wiem że

żadna technika ich nie zastąpi , ale chcę żeby rachunek prawdopodobieństwa

był nieco bardziej na moją korzyść

Opublikowano
poszukaj dobrze na forum , temat był wałkowany, koleś chciał również założyć do E36 , jednak po głębszej analizie tematu oraz niemałych kosztów z tego co wiem zrezygnował

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

samo ASC to zwykły system zapobiegający poslizgowi kół przy ruszaniu- nie ma nic wspólnego z kontrola trakcji.

natomiast ASC+T to "automatyczna kontrola stabilności i trakcji"-

układ monitoruje róznice w prekościach obrotowych kół- w razie wykrycia róznicy miedzy tymi predkościami i niebezpieczeństwa poślizgu- przyhamowuje automamatycznie dane koło i redukuje moment obrotowy silnika

 

A szpera to inaczej samoblokujacy sie płytkowy mechanizm róznicowy- prosty przykład: /bez szpery/ jedno koło jest zakopane w błocie a drugie stoi na asfalcie i to w tym błocie bedzie ci mielic, a to na asfalcie sie nie ruszy- bedą problemy z wyjechaniem z takiej sytucji, jak masz szperę to oba koła beda krecic i wyjedziesz, bo to na tym asfalcie tez bedzie sie krecic

Opublikowano
samo ASC to zwykły system zapobiegający poslizgowi kół przy ruszaniu- nie ma nic wspólnego z kontrola trakcji.

natomiast ASC+T to "automatyczna kontrola stabilności i trakcji"-

układ monitoruje róznice w prekościach obrotowych kół- w razie wykrycia róznicy miedzy tymi predkościami i niebezpieczeństwa poślizgu- przyhamowuje automamatycznie dane koło i redukuje moment obrotowy silnika

 

Ja nadal nie kumam roznicy w dzialaniu ASC i ASC+T.

Mozesz wyjasnic jak krowie na rowie czym sie rozni i w ktore mechanizmy ingeruje?

 

Co siedzi u mnie w compacie: ASC czy ASC+T?

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano

Jak koniecznie chcesz mieć ASC+T, to szukaj samochodu z tym już zamontowanym. Podobnie w sumie jest z klimatyzacją - znacznie łatwiej znaleźć samochód bez tego, ale nie miałem zamiaru później dokładać, więc to był warunek konieczny.

 

A tak na marginesie - te sytuacje poślizgu - jak trafisz na lód, czy inną ekstremalną sytuację przy większej prędkości, to ci najlepszy system nie pomoże - zwłaszcza, że E36 ma już trochę lat i ten system w nim już najnowszy nie jest.

 

Jasne, że trzeba minimalizować niebezpieczeństwo, ale jeżeli te poślizgi wynikają z błędów za kierownicą, to może lepiej pomyśleć o czymś 4x4? Osobiście uwielbiam BMW, ale jeżeli miałbym jeździć dużo w niebezpiecznych warunkach - kręte, oblodzone czy ośnieżone drogi, to raczek kupiłbym np. Audi z 4x4.

 

Moje zdanie jest takie, że powinno się inwestować w technologię zapobiegającą niż ratującą z niebezpiecznej sytuacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może czas popracować nad umiejętnościami jazdy albo przestać prowokować. Żadna elektornika Cie nie uratuje, a ślepa wiara w cudowną moc "ratowania życia" przez elektronikę możę Cie zaprowadzić na cmentarz. :nienie: Jak masz wpaść w poślizg na lodzie to i tak wpadniesz obojętnie jaki system będziesz miał w aucie, a w trudnych warunkach lepiej po prostu nie popier.. jak wariat bo jak Ty nie nawalisz to może ktoś inny i i tak się nie uratujesz przed zonkiem.

Swoje przeboje z poślizgiem na szczęscie zakonczone bez szkód moge z czystym sumieniem powiedzieć wynikły tylko i wyłącznie z mojej winy.

Opublikowano

tez popieram, że jak jest w samochodzie ASC+T a ktoś przeszarżuje to i tak ten system nie zmieni praw fizyki.

Jak jest ślizgo to sie jeździ spokojnie i naprawde nie trzeba jakichs wielkich systemów, które w e36 i tak sa trochę juz troche niedzisiejsze...

Opublikowano

samo ASC to nie jest kontrola trakcji!!!- pisałem juz wyzej

 

ASC+T

w e36 2 przycisk od zapalniczki w prawo

na tablicy rozdzielczej jest kontrolka trójkąt z wykrzyknikiem i strzałka (moment)

ASC włączone - raczej nie spalisz gumy, albo nie ruszysz z efektownym zrywem na jakimś szutrze - ten system po prostu zdusi ci silnik, tak ,żeby koła przy ruszaniu nie traciły przyczepności.

 

ASC+T - kontrola trakcji - koryguje tor jazdy np w zakrętach poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół- odczuwalne jako przydławienie silnika

Opublikowano
ASC włączone - raczej nie spalisz gumy, albo nie ruszysz z efektownym zrywem na jakimś szutrze - ten system po prostu zdusi ci silnik, tak ,żeby koła przy ruszaniu nie traciły przyczepności.

 

ASC+T - kontrola trakcji - koryguje tor jazdy np w zakrętach poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół- odczuwalne jako przydławienie silnika

 

Ok, to powiedz czy ASC+T to to samo co ESP w innych samochodach?

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano

"ESP: system, który ratuje życie

Na każdy jadący pojazd oddziałują siły wzdłużne i boczne. Kierowca jest w stanie utrzymać stabilność pojazdu do momentu, gdy nie wyczerpią się rezerwy sił tarcia na oponach. Jednak jeśli przekroczą one określoną wartość minimalną, następuje utrata stabilności i pojazd zaczyna zbaczać z toru jazdy zadanego przez ruch kierownicą. System ESP rozpoznaje zagrożenie poślizgiem we wczesnej fazie i zapobiega wielu ciężkim wypadkom drogowym.

 

Elementy systemu ESP:

- agregat hydrauliczny ze sterownikiem

- czujnik prędkości obrotowej kół

- czujnik kąta obrotu kierownicy

- czujnik obrotu nadwozia wokół osi pionowej i czujnik przyspieszenia poprzecznego

 

Poprzez wyhamowanie poszczególnych kół system ESP „kieruje” pojazdem, naprowadzając go na prawidłowy tor jazdy i zwiększając jego stabilność. Równocześnie system ESP poprawia drogę hamowania na zakrętach oraz na jednostronnie śliskich nawierzchniach. "

 

wynika z tego że tak

Opublikowano
"ESP: system, który ratuje życie

Na każdy jadący pojazd oddziałują siły wzdłużne i boczne. Kierowca jest w stanie utrzymać stabilność pojazdu do momentu, gdy nie wyczerpią się rezerwy sił tarcia na oponach. Jednak jeśli przekroczą one określoną wartość minimalną, następuje utrata stabilności i pojazd zaczyna zbaczać z toru jazdy zadanego przez ruch kierownicą. System ESP rozpoznaje zagrożenie poślizgiem we wczesnej fazie i zapobiega wielu ciężkim wypadkom drogowym.

 

Elementy systemu ESP:

- agregat hydrauliczny ze sterownikiem

- czujnik prędkości obrotowej kół

- czujnik kąta obrotu kierownicy

- czujnik obrotu nadwozia wokół osi pionowej i czujnik przyspieszenia poprzecznego

 

Poprzez wyhamowanie poszczególnych kół system ESP „kieruje” pojazdem, naprowadzając go na prawidłowy tor jazdy i zwiększając jego stabilność. Równocześnie system ESP poprawia drogę hamowania na zakrętach oraz na jednostronnie śliskich nawierzchniach. "

 

wynika z tego że tak

 

No to chyba musze Cie poprawic, bo raczej E36 nie ma tak zaawansowanego systemu. W E36 nie ma elementów:

- czujnik kąta obrotu kierownicy

- czujnik obrotu nadwozia wokół osi pionowej i czujnik przyspieszenia poprzecznego

 

 

Jesli na sliskim zakrecie nie bedziesz dodawac gazu, a przykladowo przod poleci poza zakret to zaden system Ci nie pomoze i nie dohamuje pojedynczego koła (a ESP tak).

 

Ja twierdze ze ze w E36 ASC+T oznacza to samo co ASR w innych autach - czyli jesli przesadzisz z dodawaniem gazu to auto ci przyhamuje obracajace kolo/ewentualnie zdlawi silnik.

 

Na poparcie:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img1.aukcjoner.net/images/a/6/9/75940_f.jpg

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano
tych systemów jest pełno teraz a ten w e36 jest juz leciwy także nie sie co nad nim spuszczać - ile producentów samochodów tyle nazw systemów kontroli trakcji- wiadomo, że stare systemy z e36 nie potrafia tyle co te nowe
Opublikowano

chciałem tylko powiedzieć, że ASC+T nie jest absolutnie tym samym co ESP. Odpowiednikiem ESP w BMW jest system DSC.

pozdrawiam

tylko 1.8 ale daje rade;)
Opublikowano
Może czas popracować nad umiejętnościami jazdy albo przestać prowokować. Żadna elektornika Cie nie uratuje, a ślepa wiara w cudowną moc "ratowania życia" przez elektronikę możę Cie zaprowadzić na cmentarz. :nienie: Jak masz wpaść w poślizg na lodzie to i tak wpadniesz obojętnie jaki system będziesz miał w aucie, a w trudnych warunkach lepiej po prostu nie popier.. jak wariat bo jak Ty nie nawalisz to może ktoś inny i i tak się nie uratujesz przed zonkiem.

Swoje przeboje z poślizgiem na szczęscie zakonczone bez szkód moge z czystym sumieniem powiedzieć wynikły tylko i wyłącznie z mojej winy.

 

 

DOkladnie to samo bym powiedzial. Moze zdejmij troche noge z gazu i uzyj wyobrazni. Ja tez sie balem i co teraz mowie ze bylem glupi bo tak mowilem Nie ma co sie bac tylko wiedziec ze w tych autach pcha tyl a nie ciagne przod. Pozdrawiam :!: :twisted:

B M W
Opublikowano (edytowane)

ale starocia odkopaliście :]

 

Kupiłem autko z ASC+T - przydaje się jeśli wiesz jak działa.

Jednak w ekstremalnych warunkach (lód) to zdjęcie nogi z gazu najlepiej

stabilizowało tor jadzy. A ASC w tychże warunkach niemal nie pozwalało

ruszyć (dopiero gdzieś koło 3 biegu mu się udawało)

 

Z tego co obczytałem ASC ma dwa tryby zadziałania - pierwszy to

przydławienie silnika, drugi (sygnalizacja żółtą lampką) to aplikowanie

absu na koło mające uślizg.

 

Aha, ESP jest nazwą handlową zastrzeżoną chyba dla general motors, stąd

rozbieżność w nazewnictwie u różnych producentów.

Edytowane przez BorsukWro
Opublikowano
samo ASC to nie jest kontrola trakcji!!!- pisałem juz wyzej

 

ASC+T

w e36 2 przycisk od zapalniczki w prawo

u mnie 3 a też mam E36 :mrgreen:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.