Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Poproszę was o sprawdzenie i info dot. zachowania silnika w 520i. Zauważyłem u siebie na "P" jak robię tzw przegazówkę to w początkowej fazie buja silnikiem na boki. Byłem w serwisie i powiedzieli że wszystko ok ( myślałem ,że to np poduszka) nie mieli takiej sztuki do porównania ale mieli 320 i i podobnie.:(  I druga sprawa jak stoję na uruchomionym silniku np na skrzyżowaniu to czasami czuć delikatnie nierówną pracę ( na obrotomierzu tego nie widać). Może to skutek odłączania lub odwrotnie jednego cylindra - bo ponoć mają taką możliwość. ( oczywiście przy wyłączonym start/stopie). dzięki z góry za spostrzeżenia i odpowiedzi.  

Opublikowano (edytowane)

Silniki B48 tak niestety mają, pamiętam to z F40. Duże znaczenie ma paliwo, najspokojniej ten silnik pracuje na paliwie z CircleK. Ale i tak trzeba  przywyknąć do drgań na postoju. Chyba, że akurat w tym przypadku to zupełnie co innego 

Edytowane przez Lukas68
Opublikowano (edytowane)

W moim egzemplarzu przegazówka na postoju też powoduje mocne bujanie budą. Przy odpalaniu również jest bujniecie dlatego bronię się jak mogę przed start/stop, jeżdżę tylko na sport. Co do "trzęsawek" na postoju nie związanych ze start/stopem to delikatnie czuć coś kilka sekund po odpaleniu, szczególnie na zimnym, ale myślę, że to nie od silnika tylko od skrzyni biegów. Na rozgrzanym silniku jeszcze poobserwuję.

Na początku również drażniły mnie te efekty ale jeśli pytałem kogokolwiek mówił że to normalne lub np.: "co...pierwszy pana samochód z silnikiem położonym wzdłużnie?" Nie pierwszy, ale rzeczywiście jedyny mój samochód który miał silnik wzdłużnie  to było E46, 330xd którą miałem prawie 20 lat temu i wtedy nie zwracałem uwagi na takie rzeczy. Chętnie poczytam spostrzeżenia i opinie innych innych puki auto jest na gwarancji.

Edytowane przez SieKieR
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 godzin temu, SieKieR napisał(a):

330xd którą miałem prawie 20 lat temu i wtedy nie zwracałem uwagi na takie rzeczy

Diesel ma bardziej stałe obroty niż silnik benzynowy to też tak nie buja. Oczywiście generuje wibracje, ale nie bujanie.

Opublikowano

Miałem E46 M47N, mam E91 N53 i F30 B46. We wszystkich 3 przy przegazówce na postoju w tej "początkowej fazie" zabuja budą 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
43 minuty temu, KucaQ napisał(a):

Miałem E46 M47N, mam E91 N53 i F30 B46. We wszystkich 3 przy przegazówce na postoju w tej "początkowej fazie" zabuja budą 🙂

Po przygazówce tak, ale miałem na myśli jałowe obroty.

Opublikowano

Wczoraj jeszcze pojeździlem ze zwróceniem szczególnej uwagi co się dzieje na postoju na włączonym silniku i nie ma kompletnie żadnych wibracji. To co opisałem wcześnie, co dzieje się chwile po odpaleniu na zimnym silniku jest od nowości. Teraz samochód ma 32 tys km przebiegu i żadne efekty "trzęsawek" się nie pogłębiaja. Pewnie tak musi być...

Opublikowano
4 godziny temu, luk_byd napisał(a):

ale miałem na myśli jałowe obroty.

Ok, ale ja odpowiadałem na posta autora 😉 Gdyby odnosił sie do Twojego, to bym Cię zacytował 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.