Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ostatnio zauważyłem, że podczas podjazdu pod górę (ponad 600m różnicy z prędkością ~50km/h) wskazówka temp oleju przechyliła się lekko w prawo (2mm odstępu między wskazówka i podziałką). Po zatrzymaniu conajmniej przed kilka minut temperatura nie spada. Zajrzałem pod maskę, wentylator przez chwilę lekko się kręcił po czym zatrzymywał i tak kilka razy, żaluzje były otwarte. Bimmer tool pokazywał temperaturę płynu 96-99 stopni, oleju ponad 110 stopni. Przez chwile obserwowałem i temperatura lekko spadała (2-3 stopnie), potem lekko rosła. Po jakiś 5min odpaliłem bimmertool i wymusiłem włączenie wentylatora chłodnicy na 80 czy 90% (więcej się nie dało). Słychać było, ze wentylator mocno chodzi, po czym temperatura spadła o około 10 stopni do standardowych wartości. Błędów brak. Wyłączenie klimy podczas podjazdu nic nie zmieniło.

Jakieś 5 lat temu robiłem podobne podjazdy i nie było takiego efektu.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam tak samo w 525. Dodatkowo szybka jazda powyżej 150-160 powoduje wzrost temp. oleju nawet do 120 st. Wszystko zaczęło się tak dziać po akcjach z egr i chłodniczką. 
Wcześniej było ok. Auto mam już ponad 12 lat

Opublikowano (edytowane)

Jak podjeżdżasz 50km/h na niskich obrotach to się nie dziw, że temperatura idzie w górę- jeszcze silnik zatrzesz przy okazji 😉 ogólnie masz w układzie chłodzenia jakąś bezwładność, więc od razu temperatura się nie zbije, a jak zgasisz silnik, to temperatura może skoczyć w górę bo nie chodzi pompa plynu chłodniczego, a blok jest cieplejszy od płynu chłodniczego (w końcu ma być chłodzony). Czujnik temperatury płynu masz w głowicy, czyli miejscu gdzie w szczególności będzie wysoka temperatura. Może masz dodatkowo zabitą brudem chłodnicę „wody”- warto zajrzeć między chłodnice i tam posprzątać, a zanim to zrobisz to w szczególności polecam zmianę oleju na 5w40. Skoro temperatura oleju Ci rośnie, to warto zmniejszyć ryzyko zatarcia z powodu temperaturowego spadku lepkości oleju. 
 

@bbmw sprawdzałeś właściwości płynu chłodzącego? Może za bardzo rozrzedzili koncentrat jak wymieniali EGR?

Edytowane przez davidpl
Opublikowano
Godzinę temu, davidpl napisał(a):

Jak podjeżdżasz 50km/h na niskich obrotach

Nie pisalem, że podjeżdzałem na niskich obrotach. Myślę że było to zazwyczaj w przedziale 2-3.5tyś. Podjazd był dość stromy.

Godzinę temu, davidpl napisał(a):

ogólnie masz w układzie chłodzenia jakąś bezwładność, więc od razu temperatura się nie zbije

to rozumiem, ale oczekiwałbym, że jeżeli samochód stwierdza że mu jest za gorąco to włącza wentylator. Tylko że tutaj miałem sytuację już na postoju, że temperatura jest podwyższona, żaluzje otwarte, a wentylator nie chodzi.

1 godzinę temu, davidpl napisał(a):

Może masz dodatkowo zabitą brudem chłodnicę „wody”- warto zajrzeć między chłodnice i tam posprzątać

Mogę zajrzeć, ale jak by to było problemem to bym spodziewał się, że wentylator chodzi na maxa a nie może schłodzić. W mnie natomiast wentylator tylko ledwo się kręcił. A sam wentylator potrafi działać szybciej jak się go pogoni w bimmertool'u.

3 godziny temu, bbmw napisał(a):

Mam tak samo w 525. Dodatkowo szybka jazda powyżej 150-160 powoduje wzrost temp. oleju nawet do 120 st. Wszystko zaczęło się tak dziać po akcjach z egr i chłodniczką. 

Moje auto jest po 2 akcjach na chłodniczkę i też mam wrażenie że kiedyś nawet podczas jazdy w Niemczech rzędu 180 wskazówka pokrywała się równo z kreską podziałki, niedawno jadąc podobnie wskazówka jest troszeczkę lekko w prawo, ale nie aż tyle jak podczas wspomnianego podjazdu. Z drugiej strony przy wyższych prędkościach jest wymuszony większy przepływ powietrza.

Dodatkowo wersja oprogramowania sterownika silnika "kiedyś" i "teraz" jest dokładnie ta sama. Zegarów jest nowsza.

Temperatura zewnętrzna była ~25 stopni.

Ogólnie problemów nie zauważyłem, co najwyżej, że "kiedyś było inaczej".

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Sterownik silnika biorąc pod uwagę wiele czynników decyduje co i kiedy zrobić. Jeśli wentylator działa dobrze na różnych biegach przy teście, to nie ma z nim problemu. Sprawdzałeś czy czujnik paliwa jest szczelny, nie puszcza oleju napędowego w wiązkę? Może dodatkowo dpf się wypalał? Wtedy często temperatury idą w górę. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale wy rozmawiacie o 2 różnych rzeczach…rośnie temp. oleju a nie chłodziwa. 
Wszystko w aucie jest ok. Temp. Płynu w normie więc i wentylator nie szaleje. 
Problem jest gdzie indziej i nie ma na to wpływu czystość chłodnic. Sprawdzałem i mam jak nowe a temp. oleju rośnie nawet do 120

Opublikowano

@bbmw a sprawdź przed odpaleniem rano jakie masz temperatury w ukrytym menu. Mam wrażenie, że temperatura na zegarach i w ukrytym menu jest temperaturą wyliczaną przez komputer na podstawie temperatury z czujnika, obrotów silnika, obciążenia itd i w pewnym zakresie np 90-110 jest dość wiarygodnie, ale poza tym zakresem te obliczenia się rozjeżdżają. Lokalnie olej może mieć i więcej niż 120 stopni, gorzej jak minimalna temperatura oleju cały czas jest wysoka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robiłem różne testy i próbowałem znaleść przyczynę tego, że olej się grzeje. 
wszystkie inne parametry i odczyty są w normie.
Auto jeździ i nie zgłasza żadnych błędów. 
postanowiłem nie szukać więcej dlaczego tak jest.

Może to tak jak z czujnikiem ciśnienia oleju. Wiemy, że jest i pokazuje, że jest ciśnienie ale nie wiadomo jakie i pewnie tak samo jest w tym przypadku. Pokazuje temperaturę ale nie wiadomo gdzie ją mierzy. 
 

Opublikowano
10 godzin temu, davidpl napisał(a):

Sprawdzałeś czy czujnik paliwa jest szczelny, nie puszcza oleju napędowego w wiązkę?

sprawdzę, ale był wymieniany prawie dwa lata i 25tyś km temu.

 

10 godzin temu, davidpl napisał(a):

Może dodatkowo dpf się wypalał?

Nie wypalał, ale nawet podczas wypalania wskazówka nie rusza się.

9 godzin temu, bbmw napisał(a):

Ale wy rozmawiacie o 2 różnych rzeczach…rośnie temp. oleju a nie chłodziwa. 

u mnie w przypadku gdy było po podjeździe pod górę, temperatura chłodziwa była wyższa o około 6-8 stopni niż zwykle. O ile dobrze pamiętam normalnie oscyluje w okolicach 90 stopni, w tym wypadku było 96-99stopni.

4 godziny temu, bbmw napisał(a):

Może to tak jak z czujnikiem ciśnienia oleju. Wiemy, że jest i pokazuje, że jest ciśnienie ale nie wiadomo jakie i pewnie tak samo jest w tym przypadku. Pokazuje temperaturę ale nie wiadomo gdzie ją mierzy. 

Niby tak, ale zauważyłem taki wzrost temperatury tylko dwa razy po długich, stromych podjazdach. Ponadto po zatrzymaniu temperatura nie spada samoczynnie. Myślę, że niedługo (za 1-2 tyg) znowu będę miał okazję zrobić podobny podjazd. Jeżeli macie pomysł co sprawdzić w trakcie i na koniec podjazdu to dajcie znać.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
15 godzin temu, adam111 napisał(a):

Witam,

... wskazówka temp oleju przechyliła się lekko w prawo (2mm odstępu między wskazówka i podziałką).

 

W moim, jak wskazówka pokrywa się z podziałką w pionie, to na pewno nie mam 80 stopni. 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Wskazowka w pionie to 100° , nie wiem czy to prawda ale widzialem niedawno porownanie 10w30 z 10w40 przy tych samych parametrach jazdy 10w40 miało 20% wyższa temp na wskaźniku, to był filmik ale mógł być fałszywy 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.