Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam BMW x5 hybryda z 2017 roku, od paru dni zauważyłem  pewne poszarpywanie w trakcie przyspieszania. Został wymieniony już olej w vtg, w skrzyni był sprawdzony i wyrównany poziom oleju. Prosze o jakąś podpowiedź co może być.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jakie opony masz?

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano (edytowane)

Opony 20” tył 315.35.20 przod 275.40.20

Edytowane przez DamBmwx5
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

z homologacją? Ten sam producent i model?

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

też mam ostatnio podobny problem ale u mnie to wygląda dosyć drastycznie. tzn np. przyspieszam 1,2,3 i w połowie 3 biegu nagle takie pojedyńcze szarpnięcie jakby bieg wyskoczył po czym ostro ponownie się zapiął. Nie zawsze to robi. np. dzisiaj jeżdziłem cały dzień i pod koniec dnia zrobiła mi tak dwa razy. A czasami ładnie jedzie. Wg. mnie to tak jakby elektrozawór jakiegoś biegu wyskoczył i wskoczył. Ale czy to może robić także VTG ? Mam do wymiany na pewno  przedni  wał bo ma luz na wieloklinie i myslę że mam przez to wibracje przy 50-90 km/h. Ale co z tymi pojedyńczymi szarpnięciami ? Robiłem adaptację i po na początku trochę szarpała teraz zmienia biegi dobrze. Pacjent to F15 25dx 406 tyś przebiegu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Panowie pomóżcie. Nie daje mi to spokoju. Jak już pisałem szybciej z tym szarpaniem. Od dwóch dni jestem w trasie z Gdańska do Chorwacji. Do tego ciągnę przyczepę 1300kg. I do Austrii to jest ok 1000km szarpnęła mi raz na dosyć długim podjeździe pod górę. Ale szarpnęła tak mocno że myślałem że coś rozjechałem. I to było tylko raz. Po kilkuset km znowu mialem dlugie dosyć spore podjazdy w góry.  I tutaj szarpnęła mi kilka razy.. jak się górki skończyły to było git. Wg. Mojej oceny to efekt jakby skrzynia przeskoczyła na zębach. Ale że tam nie ma zębatej przekładni to czy np. Olej mogl zaciągnąć powietrze z braku odpowiedniej olosci oleju w skrzyni. Bo taki to robi efekt. Co robić? Jechać do fachowców od skrzyni ? Bo oprócz tego mega szarpnięcia działa idealnie wręcz. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przy jakich prędkościach szarpie? Na którym biegu? Czy może przy zmianie: np chce zmienić biegi wraca?
Może któryś kosz się poddaje w 8hp? Są aluminiowe, teoretycznie skrzynia sporo wytrzymuje, ale zdążają się awarie właśnie koszy sprzęgłowych, gubi wtedy ciśnienie

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

A może przy takich anomaliach załapał już jakiś błąd? W razie czego to jak wrócisz do Gda to możemy podpiąć ISTĘ 😎.

Opublikowano

Właśnie tak to wygląda jakby gubił cisnienie, ale nie ma to reguły w jakim momencie. Błędu żadnego nie złapał. Naszczescie dojechałem będę sie martwił na powrocie. Gordon chętnie odezwę sie 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakbys nie ciagnal przyczepy, to bym powiedzial, ze to skrzynia biegow. Jak xdrive pada, to raczej szarpie (jak przeskakujacy lancuch rowerowy) przy rozpedzaniu sie z niskich predkosci. Podobny efekt jest przy dohamowywaniu, gdy auto juz prawie staje. W Twoim przypadku jednak bardziej bym stawial wlasnie na VTG. Pewnie tarczki do wymiany. Tania i prosta procedura. Zreszta latwo to ustalic. Wyjmij bezpiecznik od VTG i zrob test. Jak przestalo szarpac, to juz wiesz co i jak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.