Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jako, że zbliża się lato, postanowiłem zreanimować klimatyzację
auto poszło do mechanika, nowy osuszacz założony, wszystko szczelne, nabite, ale sprężarka nie buduje ciśnienia. Sprężarka pracuje normalnie  po włączeniu klimy normalnie spina sprzęgło, po wyłączeniu rozpina. Wentylator sprawny. Mechanik rozłożył ręce, nie chce tracić czasu na tak stare auto.

Diagnostyka nie pokazuje błędów, jedynie w czasie gdy chodzi sprężarka dość szybko zmienia się ostatnia pozycja w diagnostyce: sygnał żądania z jednostki sterującej nagrzewnicą-klimatyzacją do DME (DME KO)

Gdzie szukać problemu?
Sprężarki były podmieniane, na każdej tak samo

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Moderatorzy
Opublikowano
24 minuty temu, nomad66 napisał(a):

Mechanik rozłożył ręce,

Ten mechanik robi klimatyzacje, czy tak przy okazji ? ilość czynnika jest prawidłowa ? Zakładam, że próżnia była zrobiona 🙄

29 minut temu, nomad66 napisał(a):

sprężarka nie buduje ciśnienia

To znaczy ? Jakie ciśnienia LP i HP ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Fuser napisał(a):

ilość czynnika jest prawidłowa ? Zakładam, że próżnia była zrobiona

wszystko zrobione wg instrukcji. Nie jest specjalistą tylko od klimatyzacji tylko ogólnym mechanikiem. Wartości dokładnie dziś nie znam, mogę się jutro dopytać.
Często mechanicy nie chcą się już podejmować naprawy tak starych aut, bo to szukanie zagadek i mają problem wycenić usługę na połowę wartości auta 😅

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeśli chcesz cokolwiek zdiagnozować to potrzebujesz przynajmniej manometry, żeby nie robić w ciemno. Mając do tego pompę próżniową można samemu już dużo ogarnąć w klimie wykorzystując ogólnodostępne zamienniki R134A. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tak w sumie analizując układ są 2 możliwe problemy: czujnik ciśnienia koło osuszacza i zawór rozprężny.
Wymiana obydwu nie powinna być droga i skomplikowana
Tylko czy skupić się na jednym czy drugim?

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Podpowiem, że te zmienianie szybkie DME-KO jest normalne i tak ma być.  U mnie jest to samo.

 

Jak obydwa elementy są tanie to wymień obydwa. I tak musisz układ rozszczelnić więc po co robić to dwa razy? A bez diagnostyki to i tak strzelasz w ciemno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Manometry i sprawdź ciśnienie na postoju, na wolnych obrotach i jak przytrzymasz 2000 obrotów. Jak sprężarka się kręci a ciśnienie się nie zmienia to stawiam na sprężarkę. Jak między niskim a wysokim jest jakaś różnica to można spróbować wymienić zawór rozprężny.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

historii ciąg dalszy, dowiedziałem się, że było sprawdzane tylko poprzez nabicie hydrogenem (do sprawdzania szczelności). Na hydrogenie nie buduje ciśnienia: co dla mnie nie wydaje się jakoś bardzo dziwne, bo do układu w e39 wchodzi ponad 1kg czynnika. Ale mechanik mi mówił, że wszystkie auta jakie sprawdza zawsze tak robi i zawsze ciśnienie budują, nawet na hydrogenie.
Zawór rozprężny wymieniony na nissens, około 1,5h roboty, wszystko schowane pod schowkiem więc dlatego sporo roboty.

Czy ktoś wie, czy takie sprawdzanie hydrogenem faktycznie ma sens? Czy lepiej nabić i wtedy kontrolować

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Moderatorzy
Opublikowano

Hydrogen służy do wykrywania nieszczelności w układzie. Jeśli układ jest szczelny napełniasz czynnikiem i obserwujesz co się dzieje z ciśnieniami LP i HP.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprężarka była załączona po nabiciu układu hydrogenem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, daski napisał(a):

Sprężarka była załączona po nabiciu układu hydrogenem?

tak, na około 40-50 sekund

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.